ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

03/02/2021

Ερώτηση 45 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία: Καταστρατήγηση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των ΕΛΤΑ και μονομερής απόφαση για περικοπή της αποζημίωσης απόλυσης κατά 50%

Ερώτηση 45 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία: Καταστρατήγηση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των ΕΛΤΑ και μονομερής απόφαση για περικοπή της αποζημίωσης απόλυσης κατά 50%



Ερώτηση προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατέθεσαν 45 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του βουλευτή Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη και θέμα της την καταστρατήγηση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των ΕΛΤΑ και τη μονομερή απόφαση για περικοπή της αποζημίωσης απόλυσης κατά 50%.

 

Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης σημειώνουν:

- την 13ην Μαρτίου 2020, το Διοικητικό Συμβούλιο των ΕΛΤΑ, στηριζόμενο σε γνωμάτευση δικηγόρου και όχι της νομικής υπηρεσίας του οργανισμού, έλαβε απόφαση μείωσης της αποζημίωσης απόλυσης του προσωπικού κατά το ήμισυ, χωρίς να προσδιορίζει ρητά την ημερομηνία ισχύος της απόφασης.

- Σιωπηρά ωστόσο η Διοίκηση φαίνεται να την εφαρμόζει αναδρομικά από την 1η Ιουνίου 2019, σύμφωνα και με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών.

- Μια τέτοια πρακτική συνεπάγεται κατάφωρη παραβίαση της Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Σημειώνεται ότι το ποσό των 30.070 ευρώ, καταβαλλόταν ως αποζημίωση ανελλιπώς τα τελευταία 35 χρόνια, σε όσους ταχυδρομικούς συνταξιοδοτούνται, χωρίς καμιά διοίκηση μέχρι την 13η Μαρτίου 2020 να το αμφισβητήσει.

- Επιπλέον, η Διοίκηση του Οργανισμού, υλοποιώντας προφανώς το σχέδιο της νεοφιλελεύθερης πολιτικής της Ν.Δ., προχώρησε απροειδοποίητα στην υλοποίηση προγράμματος εθελουσίας εξόδου, κόστους 140 εκ. ευρώ, παρέχοντας σημαντικά οικονομικά κίνητρα για την αποχώρηση των εργαζομένων.

- Στο πρόγραμμα που βρίσκεται ήδη σε ισχύ, δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη για όσους υπαλλήλους συνταξιοδοτήθηκαν το 2019, ακόμα και τις τελευταίες μέρες του 2020, προκαλώντας σε αυτούς διπλή οικονομική ζημιά.

- Η διοίκηση των ΕΛΤΑ αντί να διεκδικήσει τις εκκρεμείς οφειλές του Κράτους προς τα ΕΛΤΑ οι οποίες ξεπερνούν σήμερα τα 300 εκατομμύρια ευρώ, θεωρεί ότι εξοικονομεί πόρους μέσα από τις περικοπές. Τα αρνητικά κεφάλαια προέκυψαν κυρίως από το PSI και τις κυβερνητικές αποφάσεις το 2012 για διαγραφή των μετοχών του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου που κατείχαν τα ΕΛΤΑ, συνολικής αξίας 221 εκατομμυρίων ευρώ, και όχι λόγω επιχειρηματικής δραστηριότητας.

- Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε λάβει μέτρα για να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του Οργανισμού. Προσπάθησε και πέτυχε την είσπραξη από τα ΕΛΤΑ ποσό 90 εκ ευρώ, για την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας ετών 2013 έως και 2018 και έλαβε πρωτοβουλίες για το σύνολο των οφειλών που εκκρεμούσαν προς τα ΕΛΤΑ, από το 2012 από πολυάριθμους φορείς του Δημοσίου. Το αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών είναι να έχουν εισπραχθεί έως τα μέσα του 2019 περίπου 45 εκ. ευρώ.

 

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί

1. Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβούν ώστε να ανακληθεί η ανάλγητη και άδικη για τους εργαζόμενους – νέους συνταξιούχους, απόφαση του ΔΣ των ΕΛΤΑ, μείωσης στο μισό αποζημίωσης απόλυσης;

2. Για ποιους λόγους, ενώ δεν είχε προσδιοριστεί ρητά η ημερομηνία ισχύος της απόφασης, η Διοίκηση αυθαιρέτως την εφαρμόζει αναδρομικά από 1η Ιουνίου 2019;

3. Ποιοι οι σχεδιασμοί σας για καταβολή εκκρεμών οφειλών του δημοσίου προς τον οργανισμό;


Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση όπως κατατέθηκε στη βουλή:

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό
Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Θέμα: Καταστρατήγηση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των ΕΛΤΑ και μονομερής απόφαση για περικοπή της αποζημίωσης απόλυσης κατά 50%

Εν μέσω πανδημίας και συγκεκριμένα την 13ην Μαρτίου 2020, το Διοικητικό Συμβούλιο των ΕΛΤΑ, στηριζόμενο σε γνωμάτευση δικηγόρου και όχι της νομικής υπηρεσίας του οργανισμού, έλαβε απόφαση μείωσης της αποζημίωσης απόλυσης του προσωπικού κατά το ήμισυ, χωρίς να προσδιορίζει ρητά την ημερομηνία ισχύος της απόφασης. Σιωπηρά ωστόσο η Διοίκηση φαίνεται να την εφαρμόζει αναδρομικά από την 1η Ιουνίου 2019, σύμφωνα και με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών.

Μια τέτοια πρακτική συνεπάγεται κατάφωρη παραβίαση της Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Σημειώνεται ότι το ποσό των 30.070 ευρώ, καταβαλλόταν ως αποζημίωση ανελλιπώς τα τελευταία 35 χρόνια, σε όσους ταχυδρομικούς συνταξιοδοτούνται, χωρίς καμιά διοίκηση μέχρι την 13ην Μαρτίου 2020 να το αμφισβητήσει.

Παρά τις συνεχείς κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις για την ανάδειξη και επίλυση του θέματος , αλλά κυρίως παρά τις επανειλημμένες διαμαρτυρίες και τα αιτήματα συνάντησης εργαζομένων και συνταξιούχων, με τη διοίκηση των ΕΛΤΑ , καμία απάντηση δεν δόθηκε, ούτε και άρθηκε η αδικία σε βάρος των νέων συνταξιούχων.

Επιπλέον, η Διοίκηση του Οργανισμού, υλοποιώντας προφανώς το σχέδιο της νεοφιλελεύθερης πολιτικής της Ν.Δ., προχώρησε απροειδοποίητα στην υλοποίηση προγράμματος εθελουσίας εξόδου, κόστους 140 εκ. ευρώ, παρέχοντας σημαντικά οικονομικά κίνητρα για την αποχώρηση των εργαζομένων. Στο πρόγραμμα που βρίσκεται ήδη σε ισχύ, δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη για όσους υπαλλήλους συνταξιοδοτήθηκαν το 2019, ακόμα και τις τελευταίες μέρες του 2020, προκαλώντας σε αυτούς διπλή οικονομική ζημιά.
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ αντί να διεκδικήσει τις εκκρεμείς οφειλές του Κράτους προς τα ΕΛΤΑ οι οποίες ξεπερνούν σήμερα τα 300 εκατομμύρια ευρώ, θεωρεί ότι εξοικονομεί πόρους μέσα από τις περικοπές. Τα αρνητικά κεφάλαια προέκυψαν κυρίως από το PSI και τις κυβερνητικές αποφάσεις το 2012 για διαγραφή των μετοχών του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου που κατείχαν τα ΕΛΤΑ, συνολικής αξίας 221 εκατομμυρίων ευρώ, και όχι λόγω επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε λάβει μέτρα για να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του Οργανισμού. Προσπάθησε και πέτυχε την είσπραξη από τα ΕΛΤΑ ποσό 90 εκ ευρώ, για την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας ετών 2013 έως και 2018 και έλαβε πρωτοβουλίες για το σύνολο των οφειλών που εκκρεμούσαν προς τα ΕΛΤΑ, από το 2012 από πολυάριθμους φορείς του Δημοσίου. Το αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών είναι να έχουν εισπραχθεί έως τα μέσα του 2019 περίπου 45 εκ. ευρώ.

Επειδή, η απόφαση του ΔΣ των ΕΛΤΑ για την περικοπή στο μισό της αποζημίωση απόλυσης που λαμβάνουν οι ταχυδρομικοί, είναι μονομερής,

Επειδή, η απόφαση αυτή παραβιάζει τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας,

Επειδή, οι περικοπές αφορούν μόνο εργαζομένους, απόδειξη οι προκλητικές αγορές πολυτελών αυτοκινήτων και παχυλοί μισθοί για τα μέλη του ΔΣ,

Επειδή, οι υπάλληλοι που αποχώρησαν από τα ΕΛΤΑ έως 31/12/2020 είναι διπλά χαμένοι, αφενός από την περικοπή της αποζημίωσης απόλυσης και αφετέρου από την εθελουσία που για λίγες μέρες δεν πρόφτασαν να συμμετάσχουν.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί

1. Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβούν ώστε να ανακληθεί η ανάλγητη και άδικη για τους εργαζόμενους – νέους συνταξιούχους, απόφαση του ΔΣ των ΕΛΤΑ, μείωσης στο μισό αποζημίωσης απόλυσης;

2. Για ποιους λόγους, ενώ δεν είχε προσδιοριστεί ρητά η ημερομηνία ισχύος της απόφασης, η Διοίκηση αυθαιρέτως την εφαρμόζει αναδρομικά από 1η Ιουνίου 2019;

3. Ποιοι οι σχεδιασμοί σας για καταβολή εκκρεμών οφειλών του δημοσίου προς τον οργανισμό;


Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Βαρδάκης Σωκράτης

Κάτσης Μάριος
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αλεξιάδης Τρύφων
Αμανατίδης Ιωάννης
Αυγέρη θεοδώρα (Δώρα)
Αυλωνίτης Αλέξανδρος - Χρήστος
Βέττα Καλλιόπη
Γκιόλας Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Κόκκαλης Βασίλειος
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Παπαηλιού Γεώργιος
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Ιωάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τζάκρη θεοδώρα
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νικόλαος
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτριος
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ