ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

05/02/2021

Ρ. Χρηστίδου: Νομοσχέδιο που υπονομεύει το δημόσιο πανεπιστήμιο πολλαπλά, για να μικρύνει το κοινωνικό του αποτύπωμα και να δώσει «πελατεία» στα κολλέγια - βίντεο

Ρ. Χρηστίδου: Νομοσχέδιο που υπονομεύει το δημόσιο πανεπιστήμιο πολλαπλά, για να μικρύνει το κοινωνικό του αποτύπωμα και να δώσει «πελατεία» στα κολλέγια - βίντεο



Σημεία παρέμβασης της βουλεύτριας Νοτίου Τομέα Αθηνών στη β’ ανάγνωση του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ

 

Η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ στη δεύτερη ανάγνωση του ν/σ για τα ΑΕΙ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων αναφέρθηκε στη σαφή στόχευση της κυβέρνησης να εξουδετερώσει το δημόσιο πανεπιστήμιο:

• ως μηχανισμό κοινωνικής κινητικότητας,

• ως μηχανισμό καλλιέργειας της πολιτικής και κριτικής σκέψης της νεολαίας,

• ως πολιτιστικό, οικονομικό και κοινωνικό παράγοντα -ιδιαίτερα στην περιφέρεια- και

• ως ακρογωνιαίο λίθο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Μέσω του νομοσχεδίου επιδιώκεται:
• να μειωθούν συνολικά οι εισακτέοι,

• να μειωθούν συνακόλουθα οι χρηματοδοτήσεις, να κλείσουν πανεπιστημιακά τμήματα ιδιαίτερα στην επαρχία, και γενικά

• να συρρικνωθεί το ελληνικό πανεπιστήμιο και το έργο που παράγει προκειμένου να γίνει χώρος για. τα ιδιωτικά κολλέγια, IEK, KEK κτλ.

«Τα τελευταία» τόνισε η βουλεύτρια, «δεν έχουν ούτε στο ελάχιστο το εκτόπισμα και την αξία των ελληνικών ΑΕΙ, αλλά η πραγματική αριστεία ποτέ δε συγκίνησε τη ΝΔ. Προτιμούν ξεκάθαρα την αγορασμένη αριστεία, κι εχθρεύονται όσο τίποτε, αυτή που απαιτεί ικανότητες και προσπάθεια». Μέσω της «ελάχιστης βάσης εισαγωγής», τα παιδιά που δε θα πιάσουν τη βάση και έχουν την οικονομική δυνατότητα θα στραφούν στα κολλέγια για πτυχίο αγορασμένο, ενώ τα παιδιά χωρίς οικονομικές δυνατότητες που θα φοβούνται ότι δε θα πιάσουν τη βάση αναγκαστικά δε θα στραφούν καν στο γενικό Λύκειο και θα απομείνουν με τις επιλογές είτε της αποψιλωμένης δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης (γιατί και εκεί δεν τους άφησε επιλογές η κυβέρνηση αν δεν έχουν να πληρώσουν), ή της ανειδίκευτης εργασίας.

Η πανεπιστημιακή «αστυνομία», η δεύτερη λαμπρή σύλληψη του εν λόγω νομοσχεδίου, συνιστά:
• μια κατάφωρα αντιδημοκρατική προσπάθεια για έλεγχο των ιδεών και της πολιτικής δράσης και έκφρασης στα Πανεπιστήμια αφενός και

• μια τεράστια σπατάλη χρημάτων αφετέρου, σε ανειδίκευτους ειδικούς φρουρούς με κομματικό χρίσμα, με χρήματα που θα μπορούσαν να «πιάσουν τόπο» μέσα στα πανεπιστήμια, τα οποία παρά το γεγονός ότι στενάζουν από την υποστελέχωση και την υποχρηματοδότηση, κάνουν θαύματα με ψίχουλα.

Κλείνοντας, η Ραλλία Χρηστίδου τόνισε ότι: «Το εν λόγω νομοσχέδιο έρχεται στη χειρότερη δυνατή στιγμή για τους υποψηφίους και τους φοιτητές, προκειμένου να τους κάνει τη μεγαλύτερη δυνατή ζημιά. Επιτίθεται σε ό,τι συμβολίζει το ελληνικό πανεπιστήμιο. Απαξιώνει την πραγματική αριστεία, αυτή που επιβεβαίωσε και η ευρωπαϊκή κατάταξη προχτές και μας έκανε περήφανες και περήφανους και προσπαθεί να την εξισώσει προς τα κάτω με ιδιωτικά κολλέγια που στην ίδια κατάταξη βγήκαν πρώτα από το τέλος. Πάρτε πίσω το νομοσχέδιο, αφήστε τους υποψηφίους των πανελλαδικών να γράψουν με ηρεμία και σταθείτε έστω και μία φορά, έστω και με το ζόρι, δίπλα στην κοινωνία που δοκιμάζεται τόσο άγρια, λόγω των επιλογών σας και που σας δείχνει με όλους τους τρόπους ότι το νομοσχέδιο αυτό δε θα περάσει».

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ