ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

09/02/2021

Χ. Καφαντάρη: Όποια εξουσία τα «έβαλε» με τη νεολαία τελικά έχασε…

Χ. Καφαντάρη: Όποια εξουσία τα «έβαλε» με τη νεολαία τελικά έχασε…



Τοποθέτηση της Χαράς Καφαντάρη, Βουλευτή Δυτικής Αθήνας και Αν. Τομεάρχη Πολιτικής Προστασίας της ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, σήμερα, 09/02/2021, στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του σ/ν του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων: «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις»

 



Ολόκληρη η τοποθέτηση:

Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.

Κυρία Υπουργέ, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, σήμερα, 9 Φλεβάρη, είναι η Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, μια μέρα, η οποία καθιερώθηκε από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με κοινές υπουργικές αποφάσεις τριών Υπουργείων και της Παιδείας και Εξωτερικών το 2017. Η σημασία της είναι σημαντική. Κύριοι της Κυβέρνησης του κυρίου Μητσοτάκη διαλέξατε αυτή τη μέρα να φέρετε ένα νομοσχέδιο για την Παιδεία.

Πριν, όμως, ξεκινήσω, θα ήθελα να απαντήσω σε δύο, τρία ζητήματα, τα οποία ανέφερε ο προηγούμενος ομιλητής της Νέας Δημοκρατίας. Για τους απόφοιτους στα ελληνικά πανεπιστήμια θα πω ότι οι απόφοιτοί μας και στα χρόνια της κρίσης είναι σε ποσοστό 43,1%, όταν ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 41,6%, το ποσοστό των δημόσιων δαπανών επί του ΑΕΠ είναι χαμηλό και -αν θέλετε- η συνολική χρηματοδότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι η χαμηλότερη από τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Επειδή αναφέρθηκε στα ΙΕΚ και στα ΕΠΑΛ ο συνάδελφος της Νέας Δημοκρατίας, πρέπει να μην ξεχνάμε ότι βάζετε φραγμούς και στα δημόσια ΙΕΚ με το σχέδιο νόμου. Δεν υπάρχουν όλες οι ειδικότητες. Αυτοί που ευνοούνται για άλλη μια φορά, όπως είχε γίνει επί κυβέρνησης Σαμαρά, είναι τα ιδιωτικά ΙΕΚ.

Έρχομαι στο νομοσχέδιο ξεκινώντας ως εξής: Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, κυρία Υπουργέ, η Παιδεία είναι μια σημαντική υπόθεση. Όταν ο Γάλλος ιστορικός Μισελέ ρωτήθηκε «Τι είναι πολιτική;», η απάντησή του ήταν: «Πρώτα, παιδεία, δεύτερον, παιδεία, τρίτον, παιδεία». Όπου υπάρχει άγνοια και έλλειψη γνώσης, επικρατεί φόβος και προκατάληψη.

Μιλήσατε για εκσυγχρονισμό, για μεταρρύθμιση. Δυστυχώς, η λέξη μεταρρύθμιση έχει συνδεθεί ειδικά στην Παιδεία με σκοτεινές στιγμές. Θα πω μόνο ένα πράγμα. Ουσιαστική μεταρρύθμιση στην Παιδεία, ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις ήταν δύο: το 1964, όταν ήρθε η δωρεάν Παιδεία επιτέλους, τα δωρεάν βιβλία και το 1976, όταν επανήλθε η δημοτική γλώσσα.

Όμως, η ιδεοληπτική πολιτική της Κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη αποτυπώνεται μέσα στο εν λόγω σχέδιο νόμου, το οποίο συζητάμε.

Μετά την εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των κολλεγίων με τα ΑΕΙ, πολυτεχνεία και λοιπά, συνεχίζετε αυτήν την πολιτική. Διότι  για εσάς η Παιδεία είναι μόνο για τους λίγους, είναι μόνο για τους άριστους. Μόνο που οι άριστοι συμβαίνει να είναι απόφοιτοι κολεγίων, «γόνοι» ή κάποιοι -κι εδώ δεν το ισοπεδώνω, γιατί δεν αφορά όλους αυτό- που μπορεί να αγόρασαν και πτυχία.

Για τον κ. Μητσοτάκη, όμως, ο οποίος έχει δώσει δείγματα γραφής από τις πρώτες του τοποθετήσεις, δεν μπορώ να ξεχάσω -και δεν ξεχνάμε- αυτό που είπε στη ΔΕΘ το 2019: «Δεν μπορώ να διανοηθώ μία κοινωνία χωρίς ανισότητες. Αυτό είναι αντίθετο στην ανθρώπινη φύση». Έχει πει βέβαια και άλλα, ότι στις φτωχές γειτονιές της Δυτικής Αθήνας, στο Περιστέρι, πρέπει να γίνουν ψυκτικοί ή επισκευαστικές ανελκυστήρων, ενώ για άλλους στα Βόρεια πιθανόν Προάστια είναι η Παιδεία, τα πανεπιστήμια κτλ..

Μέσα, λοιπόν, σε αυτή την ιδεολογικοπολιτική λογική είναι και το εν λόγω σχέδιο νόμου. Κυρία Υπουργέ, «βιάζεται» ψυχολογικά ο νέος μαθητής, ο όποιος θέλει να μπει στο πανεπιστήμιο φέτος. Εν μέσω πανδημίας, φέρνετε ρυθμίσεις και αλλαγές στον εκπαιδευτικό τρόπο εξέτασης στις πανελλήνιες εξετάσεις, με αλλαγές στη βάση εισαγωγής, την ίδια στιγμή που κάποια παιδιά, μαθητές απειλούνται -και ακούστηκε και από το Υπουργείο σας- ότι μπορεί να μπουν και πρόστιμα αν σταματήσουν πέντε λεπτά στην πλατεία.

Την ίδια στιγμή, όμως, τι απαντάτε για τα παιδιά που δεν έχουν πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση για την οποία πανηγυρίζετε; Έχουμε καταθέσει και σχετική αναφορά. Στη Δυτική Αθήνα και στην Αγία Βαρβάρα, σύμφωνα με στοιχεία του συλλόγου γονέων, τριακόσιοι μαθητές δεν είχαν πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση και κινδυνεύουν να χρεωθούν απουσίες. Αυτά είναι τα προβλήματα, και τέτοιες παρεμβάσεις ουσιαστικές έπρεπε να γίνουν εν μέσω πανδημίας. Κόβετε τα όνειρα στα παιδιά. Υπολογίζονται γύρω στους είκοσι χιλιάδες αυτοί που δεν θα μπουν στα πανεπιστήμια.

Κυρία Υπουργέ, ο αντιδημοκρατικός κατήφορος δεν έχει τέλος. Έρχεστε τώρα στα πανεπιστήμια. Δυστυχώς, δεν άκουσα από τη συγκυβέρνηση μια καλή κουβέντα. Το ΑΠΘ κατετάγη στην 205η θέση και το ΕΚΠΑ κάτω από την 200η θέση, στην 180η θέση σε διεθνή κατάταξη.

Το ελληνικό πανεπιστήμιο, όμως,  δεν είναι, κύριοι της Κυβέρνησης, μόνο τα ναρκωτικά και το παρεμπόριο, όπως θέλετε και ακούμε σήμερα. Υπάρχουν και τέτοια φαινόμενα. Υπάρχει σχετική νομοθεσία να αντιμετωπιστούν. Χρειάζεται φύλαξη, αλλά όλα με ευθύνη πρυτανικών αρχών.

Γιατί το κάνετε αυτό, την πανεπιστημιακή αστυνομία; Πέρα από το ψηφοθηρικό κομμάτι, που είναι χίλιοι τριάντα ειδικοί φρουροί καινούργιοι, το κύριο είναι γιατί φοβάστε. Φοβάστε τη νεολαία. Διότι προσκρούουν στην αντιλαϊκή και ανάλγητη κοινωνικά πολιτική σας, όπως το συνειδητοποιεί σιγά, σιγά και ο ελληνικός λαός.

Αντί για αναβάθμιση των πανεπιστημίων με προσλήψεις γύρω στους τρεις χιλιάδες εκπαιδευτικούς που υπολογίζεται ότι χρειάζονται, ενίσχυση της έρευνας, ψηφιακές υποδομές, ενίσχυση καινοτομίας, πολιτικές προσέλκυσης Ελλήνων επιστημόνων της διασποράς και συνεργασίες με ξένα πανεπιστήμια, εσείς εγκαθιδρύετε την αστυνομία μέσα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Τρομοκρατείτε τον κόσμο. Θέλετε να τρομοκρατήσετε τη νεολαία, γιατί τη φοβάστε, όπως είπα πριν. Καλλιεργείτε τον φόβο.

Καμιά εξουσία όταν τα έβαλε με τη νεολαία δεν βγήκε κερδισμένη.

Ευχαριστώ.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ