ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

10/02/2021

Π. Σκουρλέτης: Η αλαζονεία του πρωθυπουργού είναι αντιστρόφως ανάλογη με την πορεία της πανδημίας - Στις δημοκρατίες δεν υπάρχει αστυνομία στα ΑΕΙ - βίντεο

Π. Σκουρλέτης: Η αλαζονεία του πρωθυπουργού είναι αντιστρόφως ανάλογη με την πορεία της πανδημίας - Στις δημοκρατίες δεν υπάρχει αστυνομία στα ΑΕΙ - βίντεο



Σημεία  ομιλίας του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία κατά τη διάρκεια της συζήτησης του σ/ν του Υπ. Παιδείας, στην Ολομέλεια της Βουλής

 

Κυρία υπουργέ, χθες σας προτείναμε να σταματήσει αυτή η συζήτηση εδώ, μπροστά στη φήμη, η οποία τελικά επιβεβαιώθηκε, για ένα νέο lockdown. Το αρνηθήκατε υιοθετώντας το επιχείρημα ότι η δημοκρατία δε σταματάει τις λειτουργίες της. Βέβαια, η δημοκρατία δεν είναι μόνο οι συζητήσεις μέσα στο Κοινοβούλιο. Η δημοκρατία αφορά το σύνολο του συνταγματικού πλαισίου που ορίζει τη λειτουργία του πολιτεύματος. Μέσα στη δημοκρατία είναι και η διαμαρτυρία και η συγκέντρωση.

Βρισκόμαστε σε συνθήκες πανδημίας κι εσείς επιλέγετε -με δεδομένες τις αντιρρήσεις των πρυτάνεων, των φοιτητών, των μαθητών, των γονέων- να φέρετε ένα νομοσχέδιο το οποίο διχάζει. Ένα νομοσχέδιο το οποίο αιφνιδιάζει τους φετινούς υποψήφιους. Επιλέγετε να συνεχίσετε ακάθεκτοι. Πείτε μου, έχετε ευθύνη για την κοινωνική αναταραχή και την αναστάτωση;

Σε λίγες ώρες ξεκινάει ένα νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο. Θα υιοθετήσετε τις προτροπές του «μέντορα» της κυβέρνησης, του κ. Πορτοσάλτε, που από το πρωί λέει ότι είναι μια μεγάλη ευκαιρία για να δώσετε ένα αποφασιστικό χτύπημα σε αυτούς οι οποίοι είναι απέναντί σας; Αναλαμβάνετε αυτή την ευθύνη; Αναλαμβάνετε μια ευθύνη καταστολής και μιας νέας διασποράς μπροστά στο σκληρότερο λοκντάουν που αρχίζει από την Πέμπτη;

Ο πρωθυπουργός χθες, στο διάγγελμά του, ανάμεσα σε όλα τα άλλα που είπε ανέφερε ότι κατανοεί τον εκνευρισμό των μαθητών. Εσείς τον κατανοείτε; Το εννοεί αυτό ο πρωθυπουργός; Αν το κατανοείτε, μπορείτε να αλλάζετε το σύστημα εισαγωγής λίγους μήνες πριν από τις πανελλήνιες εξετάσεις; Ή σας είναι αδιάφορο; Θέλετε να εκμεταλλευτείτε τις συνθήκες της πανδημίας, θεωρώντας ότι θα περάσετε το νομοσχέδιό σας,μέσα από ένα σκηνικό εκβιασμού που στήνετε, μπροστά στο φόβο της αρρώστιας, με τις λιγότερες δυνατές αντιρρήσεις και ενστάσεις;

Ακούγοντας κανείς τον πρωθυπουργό χθες, θα νόμιζε ότι γυρίσαμε το ρολόι ένα χρόνο πίσω. Αυτό το διάγγελμα θα μπορούσε να είχε ακουστεί τον Μάρτιο του ’20. Δεν μπορεί, σχεδόν ένα χρόνο μετά, με, δυστυχώς, πλούσια αρνητική εμπειρία από τη διαχείριση της πανδημίας, να βγαίνει ο πρωθυπουργός και να μιλάει για ένα successstory που στον παρανομαστή του έχει πάνω από 6.000 νεκρούς! Κάτι δεν πήγε καλά, δεν μπορείτε να υιοθετείτε την λογική των μέσων όρων! Τι κρούσματα είχαμε στην αρχή, τι κρούσματα είχαμε στο τέλος, βγάζουμε τον μέσο όρο, είμαστε κάτω από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές χώρες. Όχι! Κοιτάξτε πόσο σας έχει ξεφύγει η κατάσταση από τον Νοέμβριο και έπειτα. Κοιτάξτε την αύξηση της θνησιμότητας εκτός ΜΕΘ. Κοιτάξτε την αύξηση της θνησιμότητας από άλλες αιτίες, πέρα από τον κορονοϊό, που έχει ανέβει κατακόρυφα. Σήμερα ανακοινώθηκαν τα στοιχεία για τον Δεκέμβριο. Δεν μπορώ να διανοηθώ, ο πρωθυπουργός της χώρας να μιλάει για επιτυχία, όχι αν είναι 6.000 οι νεκροί, αν είναι και ένας.

Μέσα σε αυτό το σκηνικό λέτε πως έχουμε φτάσει στο τελευταίο μίλι. Άκουσα συναδέλφους να λένε ότι η κοινωνία έμεινε όρθια. Μα, τελικά, αυτό το «όρθια» πόσο χαμηλά είναι; Πόσες επιχειρήσεις πρέπει να κλείσουν ακόμα, πόσοι πρέπει να χάσουν τα εισοδήματά τους, πόσοι πρέπει να κινδυνεύουν να αρρωστήσουν και να παρακαλάνε να μη βρεθούν στα νοσοκομεία, τα οποία αναστέλλουν τα χειρουργεία τους; Σήμερα βγήκε η είδηση περιστολής, κατά 50%, των χειρουργικών επεμβάσεων στον Ευαγγελισμό. Ακούμε μια νέα κραυγή αγωνίας από τους γιατρούς του ΕΣΥ,γιατί πολλοί νοσούν! Υπάρχει γραμμή αναπλήρωσης, υπάρχουν εφεδρείες; Φροντίσατε, τόσουςμήνες, να υπάρχουν εφεδρείες στο ΕΣΥ; Όχι, δεν το κάνατε!

Όπως, εσείς προσωπικά, δεν κάνατε τίποτα για να αλλάξετε τους όρους λειτουργίας των σχολείων. Δεν βρήκατε νέες αίθουσες, το αφήσατε στην άκρη αυτό το αίτημα. Δεν επισπεύσατε μόνιμους διορισμούς. Τα νούμερα είναι αδιάψευστα. Δεν κάνατε ούτε το αυτονόητο της συνταγογράφησης των τεστ. Μη μου πείτε ότι κάνετε στοχευμένα τεστ στην εκπαιδευτική κοινότητα, στους εργασιακούς χώρους. Τίποτα από αυτά δεν κάνετε και υπάρχουν και καταγγελίες! Διότι εμφανίζεστε εδώ και λέτε “είναι πολύ μικρός ο δείκτης μετάδοσης μέσα από τα σχολεία”. Υπάρχουν καταγγελίες ότι έχετε δώσει εντολές να μη καταγράφονται τα κρούσματα πιστεύοντας -πράγμα που ως ένα βαθμό είναι ορθό- ότι τα παιδιά και όταν νοσούν δεν υπάρχει κίνδυνος για την υγεία τους, μπορούμε να τα παίρνουμε σπίτι. Αλλά να μη καταγράφονται και έτσι να μη ξεκινάει η διαδικασία της ιχνηλάτησης και -ενδεχομένως- αυτό το τρίτο κύμα που ξεκινάει τώρα να οφείλεται ακριβώς σε αυτόν τον απερίσκεπτο τρόπο με τον οποίο εσείς ανοίξατε τα σχολεία. Στον απερίσκεπτο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζετε τους μεγάλους εργασιακούς χώρους. Στην ανευθυνότητα που έχετε δείξει στα μέσα μαζικής μεταφοράς, που δεν έχετε αλλάξει τίποτα όλους αυτούς τους μήνες στους χώρους που είναι υπερμεταδότες.

Μπορείτε, λοιπόν, να ερχόσαστε και να λέτε ότι τα πράγματα, τηρουμένων των αναλογιών, πήγαν καλά; Ίσως, τελικά, το περιεχόμενο και το ύφος του διαγγέλματος του πρωθυπουργού χθες, να ταιριάζει με το μήνυμα που ήθελε να δώσει, άθελά του ή όχι, από την επίσκεψη στην Ικαρία. Πείτε μου κάτι. Πιστεύετε ότι η πολιτική ηγεσία, ένας πρωθυπουργός, πρέπει να δίνει το παράδειγμα ή όχι; Φαντάζομαι ότι πρέπει να το δίνει. Όχι παράδειγμα αλαζονείας, όχι παράδειγμα ότι ο ίδιος είναι πάνω από τους νόμους, αλλά ότι ο ίδιος πρωτοστατεί, ο ίδιος δίνει το καλό παράδειγμα, το οποίο ευτυχώς, η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών ακολούθησε. Μια αυτοπειθαρχία χωρίς προηγούμενο έχουμε στην Ελλάδα, αλλά αυτό ο πρωθυπουργός δεν το τίμησε, δεν το κατανόησε, με τη στάση του. Άντε, μια φορά βρέθηκε στην Πάρνηθα,παραβιάζοντας τη νομοθεσία. Η δεύτερη όμως; Αυτή η παρουσία στην Ικαρία;Το χειρότερο απ’ όλα, αλλά πολύ αποκαλυπτικό, οι εντολές προς τη διοίκηση της ΕΡΤ: “θάφτε το”. Που ξεσήκωσαν και την ΕΣΗΕΑ. Τι δείχνουν αυτά; Δείχνουν πως κυβερνάτε. Μέσα από ένα στημένο επικοινωνιακό καταιγισμό, ο οποίος λειτουργεί εις βάρος της πραγματικότητας. Ο οποίος προσπαθεί να «θάψει» τις δικές σας, μεγάλες ευθύνες.

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες φέρνετε ένα νομοσχέδιο με το οποίο, δήθεν στο όνομα της βελτίωσηςτου επιπέδου των σπουδών, βάζετε έναν νέο κόφτη στους υποψήφιους. Το κάνετε απλά και μόνο -και δεν έχετε απαντήσει σε αυτό- για να δημιουργήσετε νέες στρατιές πελατών για τα ιδιωτικά κολέγια, είναι φανερό πλέον αυτό. Πείτε μας λοιπόν, υπάρχουν στοιχεία πόσοι πέρασαν την τελευταία δεκαετία, από το 2010 που η παράταξη του κ.Σκανδαλίδη κατήργησε την βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, πόσοι πέρασαν με χαμηλό βαθμό, κάτω του επτά, ποια ήταν η πορεία τους, πόσο κάθισαν στα πανεπιστήμια, πόσο τα «επιβάρυναν», ποιοι τέλειωσαν; Έχετε τέτοιου είδους μελέτες ή είναι αδιάφορο, δεν αφορούν το περιεχόμενο της εκπαίδευσης; Τι είναι αυτά, «ψιλά γράμματα»; Αφορούν κάποιους «περίεργους» πανεπιστημιακούς που έχουν τη ευαισθησία να μιλούν για το πρόβλημα;

Εσείς, βέβαια, έχετε την ευαισθησία των αριθμών. Έχετε τη λογική της «αριστείας» της αγοράς, διότι στην αγορά, το παιδί του οποίου η οικογένεια διαθέτει χρήματα, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, ίσως κάποιοι πουλώντας ένα οικόπεδο στο χωριό και κάποιοι επειδή έχουν οικονομική άνεση, θα μπει στο κολέγιο. Για να έχει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με αυτόν που θα δώσει τη μάχη της εισαγωγής στο πανεπιστήμιο. Αυτή είναι η «αριστεία» της αγοράς, αυτή είναι η λογική σας.

Ταυτόχρονα, υπάρχει ένας καταιγισμός το τελευταίο διάστημα. Τον ακούσαμε κι εδώ από τις παρεμβάσεις των συναδέλφων της πλειοψηφίας, που περίπου θέλουν να χρεώσουν τα πάντα στα πανεπιστήμια. Στην Ελλάδα, αν υπάρχει πρόβλημα με τα ναρκωτικά, αν υπάρχει πρόβλημα με παράνομες και έκνομες πράξεις, ανυπάρχει

πρόβλημαβιασμών, όλα αυτά αφορούν τα πανεπιστήμια. Μα που ζείτε; Τόσο τυφλωμένοι είστε πια; Τόσο γκαιμπελική λογική υιοθετείτε;

Το σημερινό πλαίσιο,που εσείς φέρατε, δίνει τη δυνατότητα στην αστυνομία να παρεμβαίνει όταν υπάρχουν αξιόποινες πράξεις; Τη δίνει. Άλλο πράγμα θέλετε! Άλλο σας ενοχλεί. Σας ενοχλεί το Πανεπιστήμιο, όπως έχει διαμορφωθεί στη δυτική Ευρώπη, ως ένας χώρος ελεύθερης διακίνησης ιδεών. Αυτό εχθρεύεστε.

Θα μιλήσετε στα δικά σας παιδιά της ΔΑΠ, που εδώ και δεκαετίες είναι πρώτη δύναμη και ξυλοκοπιούνται και στήνουν μηχανισμούς με κράνη και με ρόπαλα σε σχολές; Έχουν ευθύνες αυτοί; Ή είναι ψέματα αυτά; Μέχρι και μέλη της κυβέρνησης έχουν πρωτοστατήσει σε τέτοιου είδους πρακτικές, ακούστηκαν τα ονόματά τους εδώ. Και έχουμε και άλλες πρακτικές. Των φοιτητών που τα κάνουν «πλακάκια» με ομοϊδεάτες καθηγητές και πουλάνε θέματα . Δεν τα έχετε ακούσει αυτά; Γι’ αυτά θα μιλήσετε ή είναι έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία;

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι νομίζω, λοιπόν, ότι έρχεστε χωρίς στοιχεία, παρ’ ότι προκληθήκατε και εισάγετε ένα νόμο ο οποίος, απλά και μόνο, υπηρετεί τις ιδεοληψίες σας, για να παίρνετε τα εύσημα της δύναμης που συμπλέει μαζί σας - και τη φοβόσαστε- της Ελληνικής Λύσης. Σας επηρεάζει και στα εθνικά, λίγο σας «τραβάει το μανίκι» από εδώ, λίγο από εκεί, σας σηκώνει το δάχτυλο. Είναι η κατάσταση της ομηρίας που έχει δημιουργηθεί λόγω των νέων ποιοτικών χαρακτηριστικών, τα οποία έχουν εδραιωθεί στην παράταξή σας, στη Νέα Δημοκρατία. Μία παράταξη που ολοένα και περισσότερο, τελικά, έχει υιοθετήσει τον ακροδεξιό λόγο και την ακροδεξιά ρητορική.

Όλα αυτά τα κάνετε επειδή έχετε συνταχθεί με αυτούς που βλέπουν την παιδεία και την υγεία ως εμπορεύσιμα αγαθά. Δεν υπάρχει για εσάς η έννοια του Δημόσιου Αγαθού. Το δείξατε στα κρίσιμα ζητήματα της υγείας, με αφορμή την πρόταση για την πρόσβαση στις πατέντεςκαι για την αντιμετώπιση του εμβολίου ως ενός Δημόσιου Αγαθού. Αρνείστε ακόμα και τώρα να υιοθετήσετε αυτό που στην Ευρώπη κερδίζει συνεχώς υποστηρικτές. Θυμόσαστε πως ο ίδιος ο πρωθυπουργός χλεύαζε εδώ αυτή την πρόταση.

Πιστεύετε στην λογική που έχει ακουστεί από τα χείλη του ίδιου του πρωθυπουργού, ότι ο γιος του ψυκτικού πρέπει να παραμείνει ψυκτικός. Σας ενοχλεί η δυνατότητα που δίνει η εκπαίδευση, έτσι ώστε να υπάρχει μια κοινωνική κινητικότητα, ανέλιξη. Δεν αντιμετωπίζετε την εκπαίδευση ως αυταξία, η οποία λειτουργεί απελευθερωτικά για τον άνθρωπο. Θεωρείτε ότι οι κοινωνικές ανισότητες είναι αποτέλεσμα φυσικής επιλογής. Κι αυτό το έχει πει ο πρωθυπουργός. Οι κοινωνικές ανισότητες ως αποτέλεσμα φυσικής επιλογής. Είστε φανατικοί ενός συστήματος το οποίο τις τελευταίες δεκαετίες, διεύρυνε τις ανισότητες και στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Πιστεύετε στον άκρατο παραγωγισμό, που τίναξε στον αέρα το κλίμα. Που ευθύνεται εν πολλοίς γι’ αυτά τα όλο και πιο συχνά επεισόδια πανδημιών, διότι το παραγωγικό σύστημα επενέβη μέσα σε κλειστά βιοσυστήματα και απελευθέρωσε τέτοιου είδους επικίνδυνους ιούς.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχετε επιλέξει, χάριν των ιδεοληψιών σας, έναν δρόμο ο οποίος ολοένα και περισσότερο δείχνει ότι έχει ξεπεραστεί από την ίδια τη ζωή. Είναι πολύ παλιές και ξεπερασμένες αυτές οι απόψεις σας και αποτελούν τον πυρήνα των σημερινών προβλημάτωνκαι για την Ελλάδα και για όλο τον κόσμο.

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ