ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

10/02/2021

Σ. Αναγνωστοπούλου: Κύριο χαρακτηριστικό μιας αυταρχικής κυβέρνησης το σοκ και δέος - Επινοεί συνέχεια διατάξεις για να δημιουργεί φόβο και αιφνιδιασμό στην κοινωνία - βίντεο

Σ. Αναγνωστοπούλου: Κύριο χαρακτηριστικό μιας αυταρχικής κυβέρνησης το σοκ και δέος - Επινοεί συνέχεια διατάξεις για να δημιουργεί φόβο και  αιφνιδιασμό στην κοινωνία - βίντεο



Ομιλία της Σίας Αναγνωστοπούλου, τομεάρχη Πολιτισμού της ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία,στην Ολομέλεια της Βουλής κατά την συζήτηση και ψήφιση του σ/ν του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων: ««Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις»

Αναλυτικά η ομιλία:

«Ακούσαμε εδώ στη Βουλή και το ακούμε συνέχεια στα ΜΜΕ ότι: «στις διαδηλώσεις κολλάει». Προσπαθείτε να επιρρίψετε τις ευθύνες –και η κ. Υπουργός- στον Αλέξη Τσίπρα ότι αναλαμβάνει το ρίσκο των διαδηλώσεων. Εγώ αναρωτιέμαι: στην Αχαΐα που είναι κατακόκκινη, όταν οι ηλικιωμένοι που στριμώχνονται στο νοσοκομείο Άγιος Ανδρέας, του οποίου το 50% του υγειονομικού προσωπικού είναι κρούσματα, ποιος αναλαμβάνει το ρίσκο; Ας κάνετε μία βόλτα προς τα εκεί, ας πάει ο Πρωθυπουργός. Και η κ. Κεραμέως ας ρίξει μια ματιά στα σχολεία στις κατακόκκινες περιοχές όπως η Αχαΐα που είναι γεμάτα κρούσματα.

Ποιο είναι το κύριο χαρακτηριστικό μιας αυταρχικής κυβέρνησης; Σοκ και δέος. Επινοεί συνέχεια διατάξεις για να δημιουργεί φόβο και κυρίως αιφνιδιασμό στην κοινωνία. Δεν νοείται η κ. Υπουργός όταν ήταν τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, να κατακεραυνώνει σε συνέντευξή της τον κ. Γαβρόγλου επειδή έκανε αλλαγές στα πανεπιστήμια οι οποίες θα ίσχυαν μετά από έναν χρόνο. Έλεγε τότε η κ. Κεραμέως πως δεν μπορούν να γίνονται έτσι αλλαγές, θέλουν χρόνο. Kαι τώρα η ίδια έρχεται, μέσα σε λιγότερο των δύο μηνών διάστημα από τις πανελλαδικές εξετάσεις, μέσω πανδημίας και φέρνει τέτοιες αλλαγές που αποκλείουν 20.000 νεόυς ανθρώπους από τα πανεπιστήμια. Εγώ θέλω να πω ένα πράγμα και η κοινωνία το έχει καταλάβει: Μην πιστέψετε ούτε δευτερόλεπτο ότι τα παιδιά τους είναι άχρηστα. Ότι τα παιδιά σας τόσα χρόνια έμπαιναν με ποσοστά μεγάλα κάτω από τη βάση, σε ένα πανεπιστήμιο με εξετάσεις αμφιβόλου αξιολόγησης κλπ. Μην το πιστέψετε ούτε δευτερόλεπτο. Είναι μία όχι μόνον ταξική πολιτική, είναι μία νεοαποικιακή πολιτική. Ο κ. Σταικούρας ότι έχουμε υπερεκπαίδευση στην Ελλάδα. Όταν σε όλη την Ευρώπη γίνεται προσπάθεια να διευρυνθεί το ποσοστό των παιδιών της νέας γενιάς που θα σπουδάζει, για πάρα πολλούς λόγους.

Εκεί λοιπόν εσείς έρχεστε και κάνετε μία βαθειά κατηγοριοποίηση της κοινωνίας, με αληθοφανή στοιχεία τα οποία φτιάχνουν ένα ψέμα. Ότι δήθεν οι νέοι σπουδάζουν σε τμήματα που ξεπερνούν τις δυνατότητές τους και που δεν τα θέλουν. Υπήρχαν τρόποι να αντιμετωπιστούν όλα αυτά. Λέω ένα πρόχειρο παράδειγμα: κινητικότητα μέσα στα πανεπιστήμια. Όχι!! Τους κόβουμε πριν μπουν στα πανεπιστήμια, να πάνε στα ΙΕΚ (μην πούμε για ιδιωτικά κολλέγια, θα μας πει η κ . Κεραμέως ότι τα διαφημίζουμε). Βέβαια αυτή η βαθειά κατηγοριοποίηση έρχεται να εξυπηρετήσει το σχέδιο Πισσαρίδη. Όποιος το διαβάσει προσεκτικά θα καταλάβει και την κατηγοριοποίηση στο ανθρώπινο δυναμικό και την κατηγοριοποίηση ανά τόπο. Δηλαδή, οι περιφέρειες να σταματήσουν να αναπαράγουν την πολιτισμική, κοινωνική, μορφωτική, αναπτυξιακή ταυτότητα αυτού του τόπου. Και πάει μαζί με διάφορα άλλα όπως είναι το κλείσιμο μουσείων. Δεν είναι μόνο ένα πράγμα.

Δεύτερο σημείο: το απίστευτο λιντσάρισμα των πανεπιστημίων. Είναι ντροπή για Υπουργούς Παιδείας να μιλάνε έτσι για το ελληνικό πανεπιστήμιο. Ο κ. Υφυπουργός πήρε δύο προτάσεις από άρθρο του κ. Μαρατζίδη –έτυχε να το έχω διαβάσει- και αναφέρθηκε στο πως ήταν οι φοιτητές της γενιάς μας. Δεν διάβασε το υπόλοιπο άρθρο όμως γιατί δεν τον συνέφερε. Δεν τον συνέφερε ότι οι Πρυτάνεις μας δεν είναι ψοφοδεείς όπως θέλουν να τους παρουσιάζουν. Έμεινε σε αυτό για να κλείσει και λίγο το μάτι στους φοιτητές. Τα πανεπιστήμια μας τα οποία για εσάς είναι άντρα παραβατικότητας, βρίσκονται στο 3% των καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου. Σιγή ασυρμάτου!!

Ποτέ δεν έγινε τέτοιος διασυρμός των ελληνικών πανεπιστημίων. Γιατί όμως αυτό; Γιατί θέλουν πάση θυσία να φέρουν το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη μέσα στα πανεπιστήμια. Η κ. Υπουργός έχει μπερδέψει ή μάλλον δεν έχει μπερδέψει, ξέρει πολύ καλά τι λέει. Μιλάει συνεχώς για αυτονομία. Σε ποιο επίπεδο; Μεταπτυχιακά και ξενόγλωσσα προγράμματα: εκεί που πέφτει το χρήμα. Η αυτονομία όμως δεν είναι το ίδιο με το αυτοδιοίκητο, γιατί το αυτοδιοίκητο είναι ευρωπαϊκή δημοκρατική παράδοση, συνταγματική επιταγή και εμπεριέχει την ελευθερία διακίνησης προσώπων και ιδεών. Εμπεριέχονται αυτά τα δύο, συνυπάρχουν. Τι έφτιαξε ο δημοκρατικός κόσμος από τον πρώιμο Διαφωτισμό μέχρι σήμερα; Ένα πράγμα: πώς θα φτιάξει ελευθέρους πολίτες, κατεξοχήν ελεύθερους επιστήμονες. Το αυτοδιοίκητο λοιπόν σημαίνει ότι οι πανεπιστημιακές αρχές σταθμίζουν κάθε φορά τις δύο μεγάλες αρχές: ελευθερία, ασφάλεια. Και αυτό είναι μία μεγάλη πορεία 200 και πλέον χρόνων. Δεν είναι δουλειά της αστυνομίας να επιβάλει καταστολή μέσα στα πανεπιστήμια.

Η κ. Κεραμέως λοιπόν απαλλάσσει το υπουργείο Παιδείας από την χρηματοδότηση, από το να ελέγχει αν θα μπουν δίδακτρα ή όχι και από την άλλη μεριά βάζει μέσα στα πανεπιστήμια το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Θέλω να πω στην ελληνική κοινωνία ένα πράγμα: μην φοβηθείτε ποτέ τα παιδιά σας να είναι ελεύθερα. Μην νομίζετε ότι η ενοχοποίηση και ο φόβος με την αστυνομία μέσα στα πανεπιστήμια, είναι η λύση των προβλημάτων. Των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι νέες γενιές σήμερα και τα οποία είναι πολυσύνθετα.

Ο κ. Συρίγος σε μία ντροπιαστική ομιλία για καθηγητή πανεπιστημίου και Υφυπουργό Παιδείας, απαρίθμησε τις ομιλίες που θα έκαναν φοιτητές τύπου υδρογονάνθρακες και εθνικισμός και ούτω καθεξής. Πόσο παραβατικό! Το ταύτισε με παραβατικές πράξεις και προσέξτε το ύπουλο της υπόθεσης: ο στόχος είναι η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών και σε αυτό το επίπεδο δοκιμάζονται και οι φοιτητές και οι καθηγητές. Όσοι είμαστε καθηγητές το γνωρίζουμε. Ο επιστήμονας δοκιμάζεται σε όλη του ζωή, σε αυτό το επίπεδο της ελεύθερης διακίνησης ιδεών και του θάρρους , της τόλμης που βλέπουμε στην πανδημία πόσο μεγάλη ανάγκη το έχουμε. Και ο κ. Συρίγος και ο κ. Βρούτσης δεν είπαν κουβέντα όταν έγινε η μεγάλη διασπάθιση χρημάτων στο Πάντειο, που κάλυπταν τα κόμματά σας τους καθηγητές, που χάθηκαν καθηγητές οι οποίοι ήθελαν να τα βγάλουν στην επιφάνεια και να φτάσει το θέμα στη δικαιοσύνη. Κουβέντα όταν καταρρακώθηκε το πανεπιστήμιο από αυτήν τη διασπάθιση χρήματος. Αλλά θα δείξω εδώ για να δουν οι Έλληνες πολίτες καταθέσω στα πρακτικά τις αφίσες των πάρτι της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ για να φανεί ποιος προωθεί τον σεξισμό και την κακοποίηση. Μαζί με τις αντιγραφές κ. Συρίγο πάνε και αυτά. Γιατί θέλετε πειθαρχικά για αντιγραφές και εκεί είναι όλο το αντιμεταρρυθμιστικό σας πνεύμα. Οι αντιγραφές δεν αφορούν σήμερα στα ελληνικά πανεπιστήμια αν θα ανοίξει ένας ένα βιβλίο ή θα δει από την κόλλα του άλλου. Έχουν να κάνουν με την φροντιστηριοποίηση του πανεπιστημίου. Με αυτή τη μανία για πληρωμένα μεταπτυχιακά και τις εργασίες που κυκλοφορούν από φροντιστήρια και οι φοιτητές πρέπει να πληρώνουν. Αυτά είναι τα μεγάλα προβλήματα του πανεπιστημίου και δεν λύνονται με τέτοιους νόμους, οι οποίοι γυρίζουν στο 1969».



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ