ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

11/02/2021

Γ. Αμανατίδης: Βαθιά ταξικό και αντιδημοκρατικό το νομοσχέδιο για τα Πανεπιστήμια - βίντεο

Γ. Αμανατίδης: Βαθιά ταξικό και αντιδημοκρατικό το νομοσχέδιο για τα Πανεπιστήμια - βίντεο



Τον βαθιά ταξικό και αντιδημοκρατικό χαρακτήρα των ρυθμίσεων του νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, κατέδειξε σήμερα, μιλώντας στην Ολομέλεια, ο βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Αμανατίδης.
Εξηγώντας πως δεν υπάρχουν παρά μόνο δύο κατευθύνσεις στην εκπαιδευτική πολιτική, υποστήριξε ότι για την κυβέρνηση που ακολουθεί τη νεοφιλελεύθερη αντίληψη, «η παιδεία προσφέρεται ως υπηρεσία και υπόκειται στους νόμους της αγοράς».
Ως εκ τούτου «οι έχοντες μπορούν να την αγοράσουν, οι μη έχοντες αρκούνται σε ένα σχολείο χαμηλών προδιαγραφών. Η πολιτική αυτή οδηγεί στην πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης έναντι της δημόσιας. Το δημόσιο σχολείο και το πανεπιστήμιο εγκαταλείπονται στην τύχη τους».
Όπως ανέφερε, τα τελευταία 40 χρόνια, «στην Ελλάδα, η διεύρυνση της συμμετοχής στην ανώτατη εκπαίδευση, έδωσε περισσότερες ευκαιρίες σε μαθητές από χαμηλά κοινωνικά στρώματα να διαβούν το κατώφλι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και πάλι η εκπροσώπηση των κοινωνικών τάξεων παραμένει άνιση».
Δίνοντας στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ από τον Δεκέμβριο του 2020 σχετικά με τον κίνδυνο φτώχειας ανάμεσα σε αποφοίτους δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο Γιάννης Αμανατίδης έδειξε στη συνέχεια, πως η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, κατάφερε μέσα στην οικονομική κρίση να αυξήσει τον αριθμό των πτυχιούχων και παράλληλα να μειώσει τον κίνδυνο της φτώχειας.
Ακριβώς, επειδή κινήθηκε στην αντίθετη κατεύθυνση, αυτή της δημόσιας παιδείας. Στον αντίποδα, όπως είπε βρίσκεται «Το εκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο της νέο-δεξιάς κυβέρνησης, που ενσωμάτωσε ακροδεξιές πολιτικές και πρακτικές, με τους αποκλεισμούς και την ταξική μετατόπιση δυνατότητας πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση» που υπηρετεί τη διεύρυνση της κοινωνικής ανισότητας, απόρροια της οποίας είναι και η εκπαιδευτική ανισότητα.
«Στο ίδιο πνεύμα βρίσκονταν και οι προηγούμενες εκπαιδευτικές αλλαγές» σημείωσε ο πρώην υφυπουργός Εξωτερικών, «όπως π.χ η κατάργηση κάποιων σχολικών μαθημάτων και ο πρόσφατος νομοθετικός οδοστρωτήρας της εξίσωσης σπουδών και δικαιωμάτων των ιδιωτικών κολεγίων με τα μεγάλα πανεπιστήμια της χώρας, αλλά και η επίμονη προσπάθεια αλλαγής του άρθρου 16 του Συντάγματος».
«Το μέλλον των λαών και του πλανήτη δεν μπορεί βέβαια να ανήκει στο μέλλον μεγάλων ή μικρών ελίτ» τόνισε, στη συνέχεια. «Όπως και για κάθε άλλο θέμα προηγείται η συνειδητοποίηση αυτής της εξέλιξης και ακολουθούν η αμφισβήτηση, η διαμαρτυρία και η εξέγερση. Ακριβώς στη δυνατότητα αυτής της διαδικασίας επιτίθεται με κάθε τρόπο η σημερινή κυβερνητική πολιτική».
«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, θεσπίζοντας την πανεπιστημιακή αστυνομία επιθυμεί να απαξιώσει, να αποτρέψει και να καταστείλει προληπτικά την οποιαδήποτε μορφή αντίδρασης ή εξέγερσης των φοιτητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας στη συστηματική προσπάθεια της νεοφιλελεύθερης αναδιάρθρωσης της εκπαίδευσης. Αυτοί που δήλωναν πως με την κατάργηση του ασύλου δε θα υπήρχαν πια φαινόμενα ανομίας, τώρα έμμεσα ομολογώντας την αποτυχία τους, δηλώνουν  πως πρέπει να υπάρχει Αστυνομία μέσα στα πανεπιστήμια για να μην υπάρχει ανομία. Αναρωτιέμαι, τι θα κάνουν εάν και πάλι αποτύχουν;  Θα φέρουν και τα τανκς;» ρώτησε τους βουλευτές.
«Οι ρυθμίσεις αυτές δεν θα εφαρμοστούν γιατί δεν έχουν καμία επαφή με την πραγματικότητα» προειδοποίησε, «δεν κάνουν ούτε ένα βήμα στην αντιμετώπιση πλευρών του ζητήματος, δεν εξασφαλίζουν την αναγκαία στοιχειώδη συναίνεση, ούτε καν τη συναίνεση των προσκείμενων πολιτικά στην κυβέρνηση». 
«Είναι βαθιά ταξικές, βάζουν εμπόδια και φραγμούς στην μόρφωση της νεολαίας, είναι αντισυνταγματικές, πλήττουν το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων και «βάζουν» την ακαδημαϊκή ελευθερία και δημοκρατία στο "γύψο"» ανέφερε, χαρακτηριστικά.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ