ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

25/02/2021

Ν. Παππάς: «Ο ελεγχόμενος θα πληρώνει τον ελεγκτή του. Για ποια διαφάνεια στα δημόσια έργα μιλάτε;»

Ν. Παππάς: «Ο ελεγχόμενος θα πληρώνει τον ελεγκτή του. Για ποια διαφάνεια στα δημόσια έργα μιλάτε;»



Τοποθέτηση του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτή Β3’ Νότιου Τομέα Αθηνών, Νίκου Παππά, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στη συζήτηση του νομοσχεδίου «Εκσυγχρονισμός, απλοποίηση και αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων, ειδικότερες ρυθμίσεις προμηθειών τις τομείς τις άμυνας και τις ασφάλειας και τις διατάξεις για την ανάπτυξη και τις υποδομές»


Στην ανάγκη επανεκκίνησης και επίσπευσης των μεγάλων έργων υποδομής, αλλά και της απλοποίησης των διαδικασιών για την υλοποίηση δημοσίων έργων, με διαφάνεια, προστασία του δημοσίου χρήματος, διασφάλιση της καλής εκτέλεσης των έργων και ισονομία μεταξύ των τεχνικών εταιρειών, κάτι που, κατά τον ίδιο, δεν φαίνεται να πετυχαίνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αναφέρθηκε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Παππάς.
Μιλώντας στη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για το νομοσχέδιο «Εκσυγχρονισμός, απλοποίηση και αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων, ειδικότερες ρυθμίσεις προμηθειών στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας και άλλες διατάξεις για την ανάπτυξη και τις υποδομές», επεσήμανε ότι, «παρά τις ανάγκες που δημιούργησε στην οικονομία η κυβερνητική ανεπάρκεια, δεν είμαστε καθόλου βέβαιοι ότι τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη θα βρεθούν σύντομα από τη θέση του “εξαγγέλλοντος” στη θέση του “υλοποιούντος”».
Επεσήμανε ότι «αποτελεί μείζον ζήτημα η ιδιωτικοποίηση της επίβλεψης των έργων, διότι προκύπτει θεμελιακό πρόβλημα σύγκρουσης συμφερόντων. Ο ελεγχόμενος θα επιλέγει και θα πληρώνει τον ελεγκτή του, χωρίς κανείς να μπορεί να πει πως θα διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον, πως θα εγγυάται η υλοποίηση των έργων στην ώρα τους, πως δεν θα υπάρχει ενδεχομένως αύξηση του κόστους».
Ο ίδιος τόνισε ότι πλέον «γίνεται δυνατή η προκήρυξη μίας σύμβασης με αντικείμενο τη μελέτη και την κατασκευή ενός έργου, χωρίς να έχουν ελεγχθεί οι προϋποθέσεις, δηλαδή χωρίς την έγκριση περιβαλλοντικών όρων, εφόσον εγκριθούν μέχρι την οριστική ανακήρυξη του αναδόχου», ενώ ανέφερε ότι «καταργείται, επίσης, η διαδικασία των ελεγκτικών επιμετρήσεων και γίνονται δειγματοληπτικές, δημιουργώντας μεγάλα ερωτηματικά σε σχέση με τις εγγυήσεις για τη διασφάλιση της ορθής υλοποίησης των έργων».
Κλείνοντας την τοποθέτησή του έθεσε τρία ερωτήματα:
• «Υφίσταται το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών και Μεταφορών στην ατζέντα της κυβέρνησης ή έχει ουδετεροποιηθεί; Αν έχει αντικατασταθεί από άλλο σχέδιο, θα πρέπει να ενημερωθεί η εθνική αντιπροσωπεία».
• «Με δεδομένο πως το αμέσως επόμενο διάστημα ο ευρύτερος δημόσιος τομέας θα χρειαστεί να επιταχύνει τις προκηρύξεις νέων διαγωνισμών για δημόσια έργα επ’ ευκαιρία του Ταμείου Ανάκαμψης, θα μας ενημερώσετε για τις διαδικασίες που γίνονται; Τα έργα που εντάσσονται στο Ταμείο Ανάκαμψης είναι όντως 12, όπως λέγατε στις συνεντεύξεις σας, ή λιγότερα;».
• «Το Ελεγκτικό Συνέδριο εντοπίζει παρανομίες στην προμήθεια 300 λεωφορείων για την ΟΣΥ Α.Ε. Ποιες είναι οι προθέσεις σας για την ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών; Να μην πάτε στην εύκολη λύση της εκχώρησης του έργου των αστικών συγκοινωνιών στα ΚΤΕΛ. Τα ΚΤΕΛ είναι για τις υπεραστικές συγκοινωνίες. Μην επιχειρείτε, διά της απαξίωσης των αστικών συγκοινωνιών, μία έμμεση ιδιωτικοποίηση του έργου τους».

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ