ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

04/03/2021

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ: «Πιλοτικό πρόγραμμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε εκπαιδευτικές μονάδες της χώρας»

 Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ: «Πιλοτικό πρόγραμμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε εκπαιδευτικές μονάδες της χώρας»



Διευκρινίσεις σχετικά με το πιλοτικό πρόγραμμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε εκπαιδευτικές μονάδες της χώρας, ζητούν 47 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, με ερώτηση τους προς την Υπουργό Παιδείας που κατατέθηκε με πρωτοβουλία της βουλεύτριας B3 Αθηνών, Ραλλίας Χρηστίδου.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, το σχολικό έτος 2016-2017, μετά από  εισήγηση του τότε Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ,) καθιέρωσε τον θεσμό της Θεματικής Εβδομάδας στα Γυμνάσια της χώρας, έναν θεσμό που έδινε τη δυνατότητα σε όλους τους  μαθητές και τις μαθήτριες να συζητήσουν, να προβληματιστούν  και να ευαισθητοποιηθούν, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, πάνω σε κρίσιμα σύγχρονα ζητήματα που απασχολούν τις δημοκρατικές κοινωνίες, μεταξύ των οποίων και η σεξουαλικότητα και οι έμφυλες ταυτότητες.
Η αναγκαιότητα και η επιτυχία του θεσμού επιβεβαιώθηκε από επιστημονικές έρευνες που έλαβαν χώρα από το ΙΕΠ  αλλά και από τις θετικές αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, καθώς το σχολικό έτος 2018-2019 έλαβαν μέρος στη Θεματική Εβδομάδα  1.656 Γυμνάσια από τα συνολικά 1.700 της χώρας
Το Υπουργείο Παιδείας αφού πρώτα κατάργησε, χωρίς καμία εξήγηση ή κάποια μελέτη τον  επιτυχημένο θεσμό της Θεματικής Εβδομάδας με το νόμο 4692/2020, ενέταξε στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων, πιλοτικά για φέτος σε 218 σχολεία,  τα «εργαστήρια δεξιοτήτων», στο πλαίσιο  των οποίων και ειδικότερα στο θεματικό κύκλο «Ευ ζην», συμπεριλαμβάνεται η θεματική της σεξουαλικής αγωγής.
Στις 24/02 η Υπουργός Παιδείας  κατά τη διάρκεια διαδικτυακής εκδήλωσης που διοργάνωσε το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) ισχυρίστηκε ότι στα πλαίσια του πιλοτικού αυτού προγράμματος «δεξιοτήτων», μεταξύ των άλλων, υλοποιείται και θεματική σεξουαλικής αγωγής, σε κάποια σχολεία από   τον περασμένο Σεπτέμβριο
Ομοίως, στις 26/2, στην ειδική  συνεδρίαση της Βουλής «Για την ποιότητα της Δημοκρατίας και του δημόσιου διαλόγου» ο Πρωθυπουργός, αναφερόμενος στο ζήτημα της έμφυλης βίας, ένα θέμα που δικαιολογημένα απασχολεί, πρόσφατα, έντονα την κοινή γνώμη,  επανέλαβε τον  ισχυρισμό ότι ήδη υλοποιείται σχετικό πιλοτικό πρόγραμμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης μαθητών και μαθητριών σε κάποιες σχολικές μονάδες.
Την ύπαρξη τέτοιου προγράμματος επιβεβαίωσε και  η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αναστασία Γκίκα, σε ραδιοφωνική συνέντευξη της  σε πρωινή εκπομπή στις 25/2, δηλώνοντας ότι το πιλοτικό πρόγραμμα δοκιμάζεται και αξιολογείται και ότι βρίσκεται ήδη στη «δεύτερη φάση ενημέρωσης και επιμόρφωσης των πολλαπλασιαστών οι οποίοι με την σειρά τους επιμορφώνουν και ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς για το πώς εξελίσσεται αυτή η διαδικασία σε πιλοτική μορφή, πως θα αξιολογηθούν οι μαθητές στο μάθημα αυτό, ένα μάθημα βιωματικό.»
Πέραν όμως αυτών των δηλώσεων δεν υπάρχουν καθόλου πληροφορίες αναφορικά με το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα ούτε στην ιστοσελίδα του  Υπουργείου Παιδείας ενώ στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής το σχετικό λινκ είναι ανενεργό. Επιπλέον δεν έχει υπάρξει καμία πληροφόρηση για το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται στο εν λόγω πρόγραμμα: ποιοι το συνέταξαν, πότε, ποιες σχολικές βαθμίδες αφορά, ποιοι είναι υπεύθυνοι για την αξιολόγηση του κλπ.
Επειδή η ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης  στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μια διεθνής πρακτική που υφίσταται σε πάρα πολλές χώρες του εξωτερικού, σημειώνοντας παντού ευνοϊκή επίδραση στις στάσεις μαθητών και μαθητριών απέναντι στα έμφυλα ζητήματα
Επειδή η σημασία των ζητημάτων που θέτει εδώ και πολλά χρόνια το φεμινιστικό κίνημα αποδεικνύονται με τον πιο έντονο τρόπο αυτήν την περίοδο στη χώρα μας  από το κίνημα  #MeToo, με αποτέλεσμα να έχει υπάρξει μια ακόμα μεγαλύτερη ευνοϊκή κοινωνική προδιάθεση για την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης  στην εκπαιδευτική διαδικασία
Επειδή ακόμα και η κυβέρνηση, όπως φαίνεται από τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας και του Πρωθυπουργού, πλέον αποδέχεται ότι είναι αναγκαία   η  ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης  στην εκπαιδευτική διαδικασία, μολονότι κατήργησε τη Θεματική Εβδομάδα, αφήνοντας επί δυο χρόνια χωρίς σχετική ενημέρωση τους μαθητές και τις μαθήτριες της χώρας
Επειδή ο ΣΥΡΙΖΑ  κατ` επανάληψη έχει ζητήσει την επαναφορά του επιτυχημένου θεσμού της Θεματικής Εβδομάδας καταθέτοντας μάλιστα και σχετική τροπολογία στο τελευταίο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, την οποία η Υπουργός δεν έκανε δεκτή
Επειδή υπήρξαν κυβερνητικές δηλώσεις ότι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση  ήδη υφίσταται ως πιλοτικό πρόγραμμα σε ορισμένα σχολεία της χώρας, χωρίς να υπάρχουν διευκρινήσεις και λεπτομέρειες για το πρόγραμμα αυτό αναφορικά με το ποιοι το συνέταξαν, πού υλοποιείται, ποιοι το αξιολογούν κλπ.
Ερωτάται η κυρία Υπουργός:
1.       Ποια είναι η επιστημονική ομάδα που συνέταξε το πιλοτικό πρόγραμμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης που αυτή τη στιγμή υλοποιείται, σύμφωνα με τις κυβερνητικές δηλώσεις, σε ορισμένες σχολικές μονάδες της χώρας; Πότε ανέλαβε αυτό το έργο  η εν λόγω επιστημονική ομάδα;
2.       Σε ποιες σχολικές μονάδες ανά βαθμίδα, (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια) υλοποιείται αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης;
3.       Ποια είναι η επιστημονική ομάδα που αξιολογεί την εφαρμογή αυτού του πιλοτικού προγράμματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στις σχολικές μονάδες;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης και ο κατάλογος των βουλευτών που συνυπογράφουν

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας  και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Πιλοτικό πρόγραμμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε εκπαιδευτικές μονάδες της χώρας».

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, το σχολικό έτος 2016-2017, μετά από  εισήγηση του τότε Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ,) καθιέρωσε τον θεσμό της Θεματικής Εβδομάδας στα Γυμνάσια της χώρας, έναν θεσμό που έδινε τη δυνατότητα σε όλους τους  μαθητές και τις μαθήτριες να συζητήσουν, να προβληματιστούν  και να ευαισθητοποιηθούν, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, πάνω σε κρίσιμα σύγχρονα ζητήματα που απασχολούν τις δημοκρατικές κοινωνίες, μεταξύ των οποίων και η σεξουαλικότητα και οι έμφυλες ταυτότητες.
Η αναγκαιότητα και η επιτυχία του θεσμού επιβεβαιώθηκε από επιστημονικές έρευνες που έλαβαν χώρα από το ΙΕΠ  αλλά και από τις θετικές αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, καθώς το σχολικό έτος 2018-2019 έλαβαν μέρος στη Θεματική Εβδομάδα  1.656 Γυμνάσια από τα συνολικά 1.700 της χώρας

Το Υπουργείο Παιδείας αφού πρώτα κατάργησε, χωρίς καμία εξήγηση ή κάποια μελέτη τον  επιτυχημένο θεσμό της Θεματικής Εβδομάδας με το νόμο 4692/2020, ενέταξε στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων, πιλοτικά για φέτος σε 218 σχολεία,  τα «εργαστήρια δεξιοτήτων», στο πλαίσιο  των οποίων και ειδικότερα στο θεματικό κύκλο «Ευ ζην», συμπεριλαμβάνεται η θεματική της σεξουαλικής αγωγής.
Στις 24/02 η Υπουργός Παιδείας  κατά τη διάρκεια διαδικτυακής εκδήλωσης που διοργάνωσε το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) ισχυρίστηκε ότι στα πλαίσια του πιλοτικού αυτού προγράμματος «δεξιοτήτων», μεταξύ των άλλων, υλοποιείται και θεματική σεξουαλικής αγωγής, σε κάποια σχολεία από   τον περασμένο Σεπτέμβριο
Ομοίως, στις 26/2, στην ειδική  συνεδρίαση της Βουλής «Για την ποιότητα της Δημοκρατίας και του δημόσιου διαλόγου» ο Πρωθυπουργός, αναφερόμενος στο ζήτημα της έμφυλης βίας, ένα θέμα που δικαιολογημένα απασχολεί, πρόσφατα, έντονα την κοινή γνώμη,  επανέλαβε τον  ισχυρισμό ότι ήδη υλοποιείται σχετικό πιλοτικό πρόγραμμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης μαθητών και μαθητριών σε κάποιες σχολικές μονάδες.
Την ύπαρξη τέτοιου προγράμματος επιβεβαίωσε και  η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αναστασία Γκίκα, σε ραδιοφωνική συνέντευξη της  σε πρωινή εκπομπή στις 25/2, δηλώνοντας ότι το πιλοτικό πρόγραμμα δοκιμάζεται και αξιολογείται και ότι βρίσκεται ήδη στη «δεύτερη φάση ενημέρωσης και επιμόρφωσης των πολλαπλασιαστών οι οποίοι με την σειρά τους επιμορφώνουν και ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς για το πώς εξελίσσεται αυτή η διαδικασία σε πιλοτική μορφή, πως θα αξιολογηθούν οι μαθητές στο μάθημα αυτό, ένα μάθημα βιωματικό.»
Πέραν όμως αυτών των δηλώσεων δεν υπάρχουν καθόλου πληροφορίες αναφορικά με το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα ούτε στην ιστοσελίδα του  Υπουργείου Παιδείας ενώ στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής το σχετικό λινκ είναι ανενεργό. Επιπλέον δεν έχει υπάρξει καμία πληροφόρηση για το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται στο εν λόγω πρόγραμμα: ποιοι το συνέταξαν, πότε, ποιες σχολικές βαθμίδες αφορά, ποιοι είναι υπεύθυνοι για την αξιολόγηση του κλπ.
Επειδή η ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης  στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μια διεθνής πρακτική που υφίσταται σε πάρα πολλές χώρες του εξωτερικού, σημειώνοντας παντού ευνοϊκή επίδραση στις στάσεις μαθητών και μαθητριών απέναντι στα έμφυλα ζητήματα
Επειδή η σημασία των ζητημάτων που θέτει εδώ και πολλά χρόνια το φεμινιστικό κίνημα αποδεικνύονται με τον πιο έντονο τρόπο αυτήν την περίοδο στη χώρα μας  από το κίνημα  #MeToo, με αποτέλεσμα να έχει υπάρξει μια ακόμα μεγαλύτερη ευνοϊκή κοινωνική προδιάθεση για την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης  στην εκπαιδευτική διαδικασία
Επειδή ακόμα και η κυβέρνηση, όπως φαίνεται από τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας και του Πρωθυπουργού, πλέον αποδέχεται ότι είναι αναγκαία   η  ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης  στην εκπαιδευτική διαδικασία, μολονότι κατήργησε τη Θεματική Εβδομάδα, αφήνοντας επί δυο χρόνια χωρίς σχετική ενημέρωση τους μαθητές και τις μαθήτριες της χώρας
Επειδή ο ΣΥΡΙΖΑ  κατ` επανάληψη έχει ζητήσει την επαναφορά του επιτυχημένου θεσμού της Θεματικής Εβδομάδας καταθέτοντας μάλιστα και σχετική τροπολογία στο τελευταίο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, την οποία η Υπουργός δεν έκανε δεκτή
Επειδή υπήρξαν κυβερνητικές δηλώσεις ότι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση  ήδη υφίσταται ως πιλοτικό πρόγραμμα σε ορισμένα σχολεία της χώρας, χωρίς να υπάρχουν διευκρινήσεις και λεπτομέρειες για το πρόγραμμα αυτό αναφορικά με το ποιοι το συνέταξαν, πού υλοποιείται, ποιοι το αξιολογούν κλπ.


Ερωτάται η κυρία Υπουργός:
Ποια είναι η επιστημονική ομάδα που συνέταξε το πιλοτικό πρόγραμμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης που αυτή τη στιγμή υλοποιείται, σύμφωνα με τις κυβερνητικές δηλώσεις, σε ορισμένες σχολικές μονάδες της χώρας; Πότε ανέλαβε αυτό το έργο  η εν λόγω επιστημονική ομάδα;
Σε ποιες σχολικές μονάδες ανά βαθμίδα, (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια) υλοποιείται αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης;
Ποια είναι η επιστημονική ομάδα που αξιολογεί την εφαρμογή αυτού του πιλοτικού προγράμματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στις σχολικές μονάδες;

Οι ερωτώσες /ντες  Βουλεύτριες/τές
Χρηστίδου Ραλλία
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αγαθοπούλου Ειρήνη Ελένη
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αυλωνίτης Χρήστος –Αλέξανδρος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βασιλικός Βασίλειος
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκιόλας Ιωάννης
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Καφαντάρη Χαρά
Κόκκαλης Βασίλειος
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Λάππας Σπυρίδων
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας  Ιωάννης
Μπαλάφας Ιωάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραϊτης Αθανάσιος (Θάνος)
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Ξανθός Ανδρέας
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παππάς Νικόλαος
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Παραγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Ιωάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τεληγιορίδου Ολυμπία
Τζάκρη Θεοδώρα
Τζούφη Μερόπη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νικόλαος
Φωτίου Θεανώ
Ψυχογιός Γεώργιος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ