ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

10/03/2021

Σ. Φάμελλος: Καθυστερημένη και διχαστική η παρέμβαση Μητσοτάκη για τα περιστατικά βίας - βίντεο

Σ. Φάμελλος: Καθυστερημένη και διχαστική η παρέμβαση Μητσοτάκη για τα περιστατικά βίας - βίντεο



Τοποθέτηση του Τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στην Ολομέλεια της Βουλής για τα ΣΒΑΚ

 

Με ένα σχόλιο για τα πρόσφατα περιστατικά βίας ξεκίνησε την τοποθέτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). «Αφού εκφράσω τη στήριξη και τα περαστικά μου στον τραυματισθέντα αστυνομικό εχθές και την απόλυτη καταδίκη αυτής της βιαιοπραγίας, οφείλω να ξεκαθαρίσω ότι, όπως έχει δηλώσει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, η βία δεν αποτελεί απάντηση στη βία. Αντίθετα, η βία δικαιολογεί τη βία και πολλές φορές την πολλαπλασιάζει, κάτι που είδαμε χθες βράδυ, στη Νέα Σμύρνη, με απίστευτες σκηνές κυνηγητού πολιτών από τις αστυνομικές δυνάμεις, μέσα στις γειτονιές, με βρισιές, βιαιοπραγίες και απειλές κατά της ζωής, με αφορμή ένα καταδικαστέο γεγονός βίας κατά αστυνομικού».

«Οφείλουμε όμως να προχωρήσουμε ένα βήμα παραπέρα και να δηλώσουμε πως η χθεσινή παρέμβαση του Πρωθυπουργού είχε σοβαρά ελλείμματα και ήταν διχαστική. Διότι, αντί να παρέμβει έγκαιρα, προληπτικά δηλαδή, πριν δύο μέρες, να αναγνωρίσει το πρόβλημα των ξυλοδαρμών, την απρόκλητη αστυνομική βία, τα περιστατικά αυταρχικής συμπεριφοράς και καταστολής, και την πολιτική ευθύνη του κ. Χρυσοχοΐδη, άφησε την κατάσταση να οδηγηθεί στις εξελίξεις που είδαμε εχθές και ήρθε εκ των υστέρων να μας πει ότι δεν πρέπει να διχάζεται η κοινωνία».

«Μα ποιος άφησε την κοινωνία να διχαστεί; Ποιος επέτρεψε να εξελιχθούν τα περιστατικά βίας; Γιατί ο κύριος Μητσοτάκης δε βγήκε αμέσως μετά τον αναίτιο και αδικαιολόγητο ξυλοδαρμό του νεαρού στη Νέα Σμύρνη και τις συλλήψεις να ζητήσει την παραίτησή του κ. Χρυσοχοΐδη; Τι αποφάσισε εκ των υστέρων και ήρθε να μας το πει με διάγγελμα; Ότι φταίει η κοινωνία που η βία δημιουργεί βία, που ο ίδιος, όμως, προκάλεσε και έσπειρε;».

Στάθηκε στη συνέχεια στην ουσία του νομοσχεδίου για τα ΣΒΑΚ δηλώνοντας την πρόθεση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ να συμβάλει ώστε ο σχεδιασμός των ΣΒΑΚ να γίνει πιο ολοκληρωμένος, ενσωματώνοντας δύο πολύ μεγάλα ζητήματα. Την περιβαλλοντική παράμετρο, που περιλαμβάνει και τη χωροταξία και την ποιότητα περιβάλλοντος, και την προσαρμογή στην κλιματική κρίση, ώστε να παραμείνουν βιώσιμες οι κοινωνίες μας.

Για την προσαρμογή στην κλιματική κρίση, όπως σημείωσε, είναι απαράδεκτο να μην έχουν ολοκληρωθεί, τα σχέδια προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, που νομοθέτησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για τα οποία διασφάλισε και χρηματοδότηση, που οι Περιφέρειες όφειλαν να έχουν ολοκληρώσει. Ως αποτέλεσμα, τώρα, δε γνωρίζουμε με ποια κριτήρια θα σχεδιαστούν οι πεζόδρομοι, οι αυτοκινητόδρομοι, τα λιμενικά έργα, οι αποχετεύσεις, όλα τα έργα και όλες οι οικονομικές δραστηριότητας της ελληνικής οικονομίας για το επόμενο προγραμματικό πλαίσιο ώστε να έχουμε κλιματική ανθεκτικότητα.

Για την περιβαλλοντική παράμετρο που απουσιάζει από το σχεδιασμό των ΣΒΑΚ, ο Σ.Φάμελλος, σχολίασε ότι η Ελλάδα κάνει συνεχώς βήματα προς τα πίσω στην περιβαλλοντική πολιτική και αναφέρθηκε στην πρόσφατη νομοθέτηση, με το γνωστό άρθρο 219, που ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Α.Γεωργιάδης, έφτασε να χωροθετεί δραστηριότητες σε περιοχές προστασίας NATURA 2000 και να παρακάμπτει την Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη βιοποικιλότητα.

Στις αδυναμίες του νομοσχεδίου πρόσθεσε ότι δεν αντιλαμβάνεται την κινητικότητα στο πλαίσιο, παραδείγματος χάρη, της ποιότητας ζωής, του χωροταξικού σχεδιασμού και της κλιματικής κρίσης, αλλά μόνο ως κυκλοφοριακό εργαλείο. «Αντί να γίνεται μία συζήτηση για το ποιο παραγωγικό μοντέλο και ποιες κοινωνικές λειτουργίες θα εξυπηρετούν τα σχέδια κινητικότητας για να δούμε πώς θα σχεδιάσουμε, εσείς προτείνετε να κάνουμε μια κυκλοφοριακή μελέτη. Εμείς θέλουμε κάτι παραπάνω γιατί κυκλοφοριακή μελέτη χωρίς να λάβεις υπόψη το χωροταξικό σχεδιασμό, τις χρήσεις γης και τους ελεύθερους χώρους για τον πολίτη δε γίνεται».

Ο Σ.Φάμελλος, υπογράμμισε πως η κυβέρνηση κάνει το ίδιο λάθος και στο σχέδιο ηλεκτροκίνησης, με αποτέλεσμα, τώρα, η Κομισιόν να επιβεβαιώνει την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ όταν συζητούσαμε το νομοσχέδιο. «Τι λέει τώρα η Κομισιόν για το Ταμείο Ανάκαμψης; Λέει ότι για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στις δημόσιες μεταφορές, στα μέσα σταθερής τροχιάς, στα σχέδια φόρτισης των Δήμων και στη συνέχεια στο πώς θα πάρουν κάποιοι, που έχουν τη δυνατότητα, ένα ακριβό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Γιατί φυσικά το σημαντικό είναι κι αυτοί που δεν έχουν οικονομικούς πόρους να πάρουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και γενικά να έχουν πρόσβαση στην ηλεκτροκίνηση».

Κλείνοντας την τοποθέτησή του δήλωσε: «Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ χρηματοδότησε τα εκατόν εξήντα δύο ΣΒΑΚ από το Πράσινο Ταμείο, πήρε πρωτοβουλίες μαζί με το Υπουργείο Υποδομών, αλλά και αναγνώρισε ότι το θέμα του κυκλοφοριακού σχεδιασμού διευρύνεται σε όλα τα ζητήματα ποιότητας ζωής, δηλαδή και στους πεζούς και στο ποδήλατο και στο κλίμα των πόλεων και στη ρύπανση της ατμόσφαιρας. Το ίδιο προτείνουμε να κάνετε και εσείς γιατί αλλιώς απομακρύνεστε και από το ευρωπαϊκό κεκτημένο και από την καινοτομία και την επιστήμη».



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ