ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

29/03/2021

Α. Τριανταφυλλίδης στο Συμβούλιο της Ευρώπης: «Επείγοντα μέτρα διάσωσης και στήριξης για τους εργαζόμενους στον Πολιτισμό»

  Α. Τριανταφυλλίδης στο Συμβούλιο της Ευρώπης: «Επείγοντα μέτρα διάσωσης και στήριξης για τους εργαζόμενους στον Πολιτισμό»



Τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για το χώρο του Πολιτισμού και της Εκπαίδευσης προκειμένου να επιστρέψουν στην κανονικότητα ζήτησε ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και μέλος της ελληνικής αντιπροσωπείας της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης, Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης, μιλώντας στην Επιτροπή Πολιτισμού, Επιστημών, Εκπαίδευσης και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΣτΕ, με θέμα «Την επίδραση του Covid-19 στην Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό».
Όπως τόνισε ο κ. Τριανταφυλλίδης «η πανδημία του κορωνοϊού έχει αφήσει έντονα τα σημάδια της στον τομέα του πολιτισμού και των τεχνών. Με τις πόρτες τους κλειστές, οι πολιτιστικοί οργανισμοί  ήδη αντιμετωπίζουν τεράστιες απώλειες εσόδων, ιδιαίτερα ζημιογόνες για εκείνους οι οποίοι εξαρτώνται άμεσα από τα έσοδα εισιτηρίων και την επισκεψιμότητα του κοινού για την επιβίωσή τους.  Απαιτούνται επείγοντα μέτρα διάσωσης και στήριξης όλων των δημιουργικών εργαζομένων στο χώρο του Πολιτισμού: καλλιτεχνών, ηθοποιών, μουσικών και όλων όσων εργάζονται σε αυτόν τον τομέα.
Παράλληλα, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, αναφερόμενος στις επιπτώσεις της πανδημίας στο χώρο της Εκπαίδευσης υπογράμμισε  «Οι δυσκολίες για μαθητές, δασκάλους και καθηγητές, αλλά και τις οικογένειές τους υπήρξαν τεράστιες. Η μετάβαση στον ψηφιακό κόσμο διατάραξε την ομαλή διεξαγωγή του διδακτικού έργου, αποξένωσε και είχε ως αρνητικές συνέπειες τη διατάραξη της κοινωνικοποίησης και την αποξένωση των μαθητών.
 Η ψηφιακή εκπαίδευση, παρότι έδωσε μια κάποια λύση ανέδειξε σειρά από οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες. Ανάμεσα σε αυτές περιλαμβάνονται η πρόσβαση σε:
- υπηρεσίες παιδικής φροντίδας,
- σε υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης,
- σε στέγαση,
- σε σύνδεση στο διαδίκτυο
- και σε υπηρεσίες για άτομα με αναπηρίες».

Ακολουθεί το σύνολο της τοποθέτησης:

BRIEF INPUT BY
MP ALEXANDROS TRIANTAFYLLIDIS,
(SYRIZA PARTY, THESSALONIKI GREECE),
MEMBER OF THE COMMITTEE ON CULTURE, SCIENCE, EDUCATION AND MEDIA
OF THE PARLIAMENTARY ASSEMBLY OF THE COUNCIL OF EUROPE,
ON THE SUBJECT OF
”The impact of Covid-19 on Education & Culture”


Αγαπητέ Πρόεδρε,

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Παρακαλώ επιτρέψτε μου να ευχαριστήσω τον καλό συνάδελφό μας κ. Ευσταθίου και να συνεχίσω λέγοντας ότι η πανδημία αποτελεί ένα γεγονός πρωτόγνωρο για την κοινωνία του 21ου αι. το οποίο δυστυχώς έχει στοιχήσει σε απώλεια ανθρώπινων ζωών και ταυτόχρονα έχει δημιουργήσει ανασφάλεια, φόβο και φτωχοποίηση.
Πολλές χώρες προτείνουν διάφορα επίπεδα περιορισμού προκειμένου να αποτραπεί η εξάπλωση του κορωνοϊού ή του COVID-19. Με αυτές τις ανησυχίες, τα σχολεία και τα πανεπιστήμια κλείνουν και μετακινούνται απότομα σε διαδικτυακές πλατφόρμες και απομακρυσμένη εκπαίδευση. Αυτή η ξαφνική αλλαγή μας κάνει να αναρωτιόμαστε, "Ποιος είναι ο αντίκτυπος του κορωνοϊού στην εκπαίδευση;

Μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα η εκπαίδευση μετατράπηκε σε ψηφιακή. Οι δυσκολίες για μαθητές, δασκάλους και καθηγητές, αλλά και τις οικογένειές τους υπήρξαν τεράστιες. Η μετάβαση στον ψηφιακό κόσμο διατάραξε την ομαλή διεξαγωγή του διδακτικού έργου, αποξένωσε και είχε ως αρνητικές συνέπειες τη διατάραξη της κοινωνικοποίησης και την αποξένωση των μαθητών.
 Η ψηφιακή εκπαίδευση, παρότι έδωσε μια κάποια λύση ανέδειξε σειρά από οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες. Ανάμεσα σε αυτές περιλαμβάνονται η πρόσβαση σε:
- υπηρεσίες παιδικής φροντίδας,
- σε υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης,
- σε στέγαση,
- σε σύνδεση στο διαδίκτυο
- και σε υπηρεσίες για άτομα με αναπηρίες.
 Συνέπεια επίσης της πανδημίας ήταν και η διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων. Ενώ ταυτόχρονα υπήρξε τεράστιο πλήγμα στα ανθρώπινα δικαιώματα. Το κλείσιμο των σχολείων είχε μεγαλύτερο αντίκτυπο στα λιγότερο προνομιούχα παιδιά.  
Διακεκομμένη μάθηση, μείωση της διαθέσιμης τροφής, προβλήματα στην φροντίδα των παιδιών καθώς και οικονομικά έξοδα για τις οικογένειες που δεν μπορούσαν να εργαστούν λόγω της πανδημίας, ήταν μόνο κάποιες από τις συνέπειες της πανδημίας και της απόφασης να κλείσουν τα σχολεία.
Η πανδημία του κορωνοϊού έχει αφήσει έντονα τα σημάδια της και στον τομέα του πολιτισμού και των τεχνών. Με τις πόρτες τους κλειστές, οι πολιτιστικοί φορείς ήδη αντιμετωπίζουν τεράστιες απώλειες εσόδων, ιδιαίτερα ζημιογόνες για εκείνους οι οποίοι εξαρτώνται από τα έσοδα εισιτηρίων και την επισκεψιμότητα του κοινού για την επιβίωσή τους.
Όσα ενθαρρυντικά λόγια κι αν εκφράζουν στις δηλώσεις τους οι πολιτικοί, οι διαστάσεις της δυσκολίας που αντιμετωπίζουν οι καλλιτέχνες συνοψίστηκε στην άποψη ότι θα βρουν «δημιουργικές» λύσεις για να βγουν από την κρίση.
Πράγματι, η λύση βρέθηκε για ακόμα μία φορά στο ψηφιακό περιβάλλον. Όπως όμως όλοι θα συμφωνήσουμε αυτό δεν είναι αρκετό και ούτε μπορεί να υποκαταστήσει το πολιτισμικό έργο.
Απαιτούνται επείγοντα μέτρα για τη στήριξη όλων των δημιουργικών εργαζομένων στο χώρο του Πολιτισμού: καλλιτεχνών, ηθοποιών, μουσικών και όλων όσων εργάζονται σε αυτόν τον τομέα.
Αγαπητοί συνάδελφοι, δεν είμαστε όλοι στην ίδια βάρκα, αλλά είμαστε όλοι στην ίδια θάλασσα και πολεμούμε, με διαφορετικά μέσα ο καθένας, να αντεπεξέλθουμε σε έναν δύσκολο αγώνα. Είναι βαθιά πεποίθησή μου ότι και οι δύο τομείς απαιτούν τη λήψη αναγκαίων μέτρων και τη στήριξη προκειμένου να επανέλθουν στην κανονικότητα.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ