ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

29/03/2021

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ: Μηδενικές οι μειώσεις στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων και παιδικών/βρεφονηπιακών σταθμών παρά το λουκέτο

 Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ: Μηδενικές οι μειώσεις στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων και παιδικών/βρεφονηπιακών σταθμών παρά το λουκέτο



Μηδενικές οι μειώσεις στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων και παιδικών/βρεφονηπιακών σταθμών παρά το λουκέτο, υπογραμμίζουν 24 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, με ερώτηση τους που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Α. Αυλωνίτη.

Η κοινωνική δυσφορία γονέων που τα παιδιά τους φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία, τα οποία όπως και στο πρώτο lockdown έτσι και τώρα έχουν αναστείλει πολλές από τις λειτουργίες τους, μεγενθύνεται.

Δεδομένου ότι ένας ιδιαίτερα σημαντικός αριθμός του προσωπικού, εκτός του διδακτικού, τίθεται σε αναστολή εργασίας (όπως, λ.χ. οδηγοί λεωφορείων, συνοδοί, υπηρεσίες καθαριότητας, λοιπό διοικητικό προσωπικό κ.α.), το λειτουργικό κόστος των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων (π.χ. καθαριότητα, πετρέλαιο θέρμανσης, ηλεκτρικό ρεύμα κ.λπ.) μειώνεται δραστικά.

Η τηλεκπαίδευση που ακολουθείται ως μέθοδος διδασκαλίας μαθητών-τριών επ’ ουδενί δεν συγκρίνεται σε επίπεδο κόστους με εκείνο της φυσικής παρουσία στην αίθουσα του σχολείου.

Το θέμα απασχολεί πλέον το Συνήγορο του Καταναλωτή (ΣτΚ), ο οποίος έχει δεχθεί μεγάλο όγκο έγγραφων αναφορών από γονείς και κηδεμόνες που ζητούν τη διαμεσολάβησή του για την αναπροσαρμογή του ύψους των διδάκτρων.
Το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει λάβει σαφή θέση, ενώ προσβλέπει μονάχα στις θετικές εξελίξεις των προβλέψεων της κοινής απόφασης των υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας.
Το γεγονός αυτό, αφήνει σημαντική μερίδα γονέων απροστάτευτη απέναντι στις παράλογες ιδιωτικές απαιτήσεις.

Τα στοιχεία μαρτυρούν πως πρόκειται για δίδακτρα ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων που συγκαταλέγονται στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και σε καμία περίπτωση, δεν απαιτούν για την κάλυψή τους, εισοδήματα πολλών χιλιάδων ευρώ το χρόνο. Με τον τρόπο αυτό αποδεικνύεται πως η πλειοψηφία των εν λόγω εκπαιδευτηρίων απευθύνεται στη μέση ελληνική οικογένεια που επιθυμεί με την επιλογή αυτή να καλύψει βασικές ανάγκες που θεωρεί πως δεν παρέχονται από το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης.

Επειδή, πολλοί από τους γονείς που ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να φοιτήσουν σε ιδιωτικά σχολεία, έχουν εισέλθει και οι ίδιοι σε καθεστώς αναστολής εργασίας.

Επειδή και για τα ιδιωτικά σχολεία ως επιχειρηματικές μονάδες έχουν οριστεί οικονομικές ενισχύσεις που δεν δικαιολογούν την τιμολογιακή απραξία των ιδιοκτητών τους στα δίδακτρα που απαιτούν.

Επειδή, σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, από παιδικούς σταθμούς μέχρι και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση φοιτούν τέκνα γονέων σκληρά εργαζομένων που στερούνται συχνά, τα αυτονόητα της διαβίωσης για τον καλύτερο εφοδιασμό της γνώσης τους.

Επειδή, η οικονομική κατάσταση της μέσης οικογένειας γίνεται όλο και πιο δύσκολη.

Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί Παιδείας, Οικονομικών και Ανάπτυξης:

1. Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε την περίπτωση των ιδιωτικών σχολείων που παρά τις κρατικές ενισχύσεις και τα μειωμένα κόστη λειτουργίας λόγω γενικής αναστολής του έργου τους, αρνούνται να εφαρμόσουν πιο ευαίσθητη κοινωνικά, πολιτική διδάκτρων;

2. Τι πρωτοβουλίες θα αναλάβετε για τη σύσταση ενός νομικού πλαισίου με κανόνες και έλεγχο που θα διασφαλίζει το ύψος της τιμολογιακής πολιτικής των διδάκτρων να τηρείται σε συνάρτηση με το αντίστοιχο επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών;

3. Με ποιον τρόπο σκοπεύετε να ενισχύσετε τους γονείς και κηδεμόνες στις δύσκολες μέρες που ζούμε που αντιμετωπίζουν έντονα το ζήτημα αυτό κι έχουν τεθεί σε αναστολή εργασίας;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης και ο κατάλογος των βουλευτών που συνυπογράφουν
ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς Την κ. Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
Τον κ. Υπουργό Οικονομικών
Τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων

ΘΕΜΑ: Μηδενικές οι μειώσεις στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων και παιδικών/βρεφονηπιακών σταθμών παρά το λουκέτο
Η κοινωνική δυσφορία γονέων που τα παιδιά τους φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία, τα οποία όπως και στο πρώτο lockdown έτσι και τώρα έχουν αναστείλει πολλές από τις λειτουργίες τους, μεγενθύνεται. Δεδομένου ότι ένας ιδιαίτερα σημαντικός αριθμός του προσωπικού, εκτός του διδακτικού, τίθεται σε αναστολή εργασίας (όπως, λ.χ. οδηγοί λεωφορείων, συνοδοί, υπηρεσίες καθαριότητας, λοιπό διοικητικό προσωπικό κ.α.), το λειτουργικό κόστος των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων (π.χ. καθαριότητα, πετρέλαιο θέρμανσης, ηλεκτρικό ρεύμα κ.λπ.) μειώνεται δραστικά. Η τηλεκπαίδευση που ακολουθείται ως μέθοδος διδασκαλίας μαθητών-τριών επ’ ουδενί δεν συγκρίνεται σε επίπεδο κόστους με εκείνο της φυσικής παρουσία στην αίθουσα του σχολείου.
Το θέμα απασχολεί πλέον το Συνήγορο του Καταναλωτή (ΣτΚ), ο οποίος έχει δεχθεί μεγάλο όγκο έγγραφων αναφορών από γονείς και κηδεμόνες που ζητούν τη διαμεσολάβησή του για την αναπροσαρμογή του ύψους των διδάκτρων. Το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει λάβει σαφή θέση, ενώ προσβλέπει μονάχα στις θετικές εξελίξεις των προβλέψεων της κοινής απόφασης των υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας. Το γεγονός αυτό, αφήνει σημαντική μερίδα γονέων απροστάτευτη απέναντι στις παράλογες ιδιωτικές απαιτήσεις.
Τα στοιχεία μαρτυρούν πως πρόκειται για δίδακτρα ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων που συγκαταλέγονται στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και σε καμία περίπτωση, δεν απαιτούν για την κάλυψή τους, εισοδήματα πολλών χιλιάδων ευρώ το χρόνο. Με τον τρόπο αυτό αποδεικνύεται πως η πλειοψηφία των εν λόγω εκπαιδευτηρίων απευθύνεται στη μέση ελληνική οικογένεια που επιθυμεί με την επιλογή αυτή να καλύψει βασικές ανάγκες που θεωρεί πως δεν παρέχονται από το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης.
Επειδή, πολλοί από τους γονείς που ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να φοιτήσουν σε ιδιωτικά σχολεία, έχουν εισέλθει και οι ίδιοι σε καθεστώς αναστολής εργασίας.  
Επειδή και για τα ιδιωτικά σχολεία ως επιχειρηματικές μονάδες έχουν οριστεί οικονομικές ενισχύσεις που δεν δικαιολογούν την τιμολογιακή απραξία των ιδιοκτητών τους στα δίδακτρα που απαιτούν.
Επειδή, σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, από παιδικούς σταθμούς μέχρι και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση φοιτούν τέκνα γονέων σκληρά εργαζομένων που στερούνται συχνά, τα αυτονόητα της διαβίωσης για τον καλύτερο εφοδιασμό της γνώσης τους.
Επειδή, η οικονομική κατάσταση της μέσης οικογένειας γίνεται όλο και πιο δύσκολη.
Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί,
1. Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε την περίπτωση των ιδιωτικών σχολείων που παρά τις κρατικές ενισχύσεις και τα μειωμένα κόστη λειτουργίας λόγω γενικής αναστολής του έργου τους, αρνούνται να εφαρμόσουν πιο ευαίσθητη κοινωνικά, πολιτική διδάκτρων;
2. Τι πρωτοβουλίες θα αναλάβετε για τη σύσταση ενός νομικού πλαισίου με κανόνες και έλεγχο που θα διασφαλίζει το ύψος της τιμολογιακής πολιτικής των διδάκτρων να τηρείται σε συνάρτηση με το αντίστοιχο επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών;
3. Με ποιον τρόπο σκοπεύετε να ενισχύσετε τους γονείς και κηδεμόνες στις δύσκολες μέρες που ζούμε που αντιμετωπίζουν έντονα το ζήτημα αυτό κι έχουν τεθεί σε αναστολή εργασίας;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
Αβραμάκης Ελευθέριος
Βαγενά Άννα
Βέττα Καλλιόπη
Γκιόλας Ιωάννης
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μουζάλας Ιωάννης
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Νοτοπούλου Αικατερίνη (Κατερίνα)
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Συρμαλένιος Νικόλαος
Ραγκούσης Ιωάννης
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης (Μίλτος)
Χρηστίδου Ραλλία



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ