ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

31/03/2021

Ερώτηση 28 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία: Επανέναρξη ατομικών μαθημάτων και άνοιγμα των αιθουσών μελέτης στα ωδεία

Ερώτηση 28 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία: Επανέναρξη ατομικών μαθημάτων και άνοιγμα των αιθουσών μελέτης στα ωδεία



Ερώτηση προς την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κατέθεσαν 28 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία της βουλευτή Καβάλας Σουλτάνας Ελευθεριάδου και θέμα: «Επανέναρξη ατομικών μαθημάτων και άνοιγμα των αιθουσών μελέτης στα ωδεία».

Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνουν:

​Δυσεπίλυτα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές/στριες των ωδείων σε όλη την επικράτεια λόγω της απόφασης αναστολής λειτουργίας δομών καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.

Το ωδείο είναι ίδρυμα μουσικής εκπαίδευσης, ασχέτως αν υπάγεται στο υπουργείο πολιτισμού και ως τέτοιο θα πρέπει να αντιμετωπίζεται. Η σπουδή ενός μουσικού οργάνου δεν περιορίζεται στο όργανο αυτό καθαυτό. Το πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει μια σειρά υποχρεωτικών μαθημάτων, όπως θεωρητικά, χορωδίες, ορχήστρες, πιάνο κλπ.
Tο σύστημα τηλεκπαίδευσης σε πολλές περιπτώσεις καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη ως και ανέφικτη διαδικασία.. Επίσης είναι αδύνατη η πραγματοποίηση ορισμένων θεωρητικών μαθημάτων όπως του μελωδικού σολφέζ καθώς οι ταχύτητες στο διαδίκτυο δεν ενδείκνυνται για την σωστή απόδοση του ήχου. Τέλος μεταξύ άλλων, το ωδείο πρέπει να παρέχει πρόσβαση για μελέτη στα όργανα, ειδικά όταν αυτά εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να αποκτηθούν από τους μαθητές/τριες.

η μελέτη σε αίθουσες των ωδείων μπορούν να γίνουν με ασφαλή διαδικασία, καθώς δεν προβλέπεται η παρουσία άνω του ενός ατόμου (πλην του καθηγητή/τριας) σε μία αίθουσα.


Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

​Υπάρχει σχέδιο σταδιακής επαναφοράς των ατομικών μαθημάτων που αφορούν τα μουσικά όργανα τα οποία, εκ των πραγμάτων, δεν μπορούν να διδαχθούν εξ αποστάσεως;
Προτίθεται να εξετάσει την επαναλειτουργία αιθουσών μελέτης, πρακτική που ακολουθείται ανελλιπώς από το σύνολο των ωδείων της χώρας και με ποιο χρονοδιάγραμμα;
Σε ποιες κινήσεις θα προβεί ώστε να διασφαλιστεί η προστασία των καθηγητών και των μαθητών και η παράλληλη διασφάλιση της απρόσκοπτης προετοιμασίας τους για τις εξετάσεις;

Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση όπως κατατέθηκε στη βουλή:

 

Ερώτηση
Προς την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού

Θέμα: Επανέναρξη ατομικών μαθημάτων και άνοιγμα των αιθουσών μελέτης στα ωδεία

Δυσεπίλυτα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές/στριες των ωδείων σε όλη την επικράτεια λόγω της απόφασης αναστολής λειτουργίας δομών καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και δυνατότητα τηλεκπαίδευσης η οποία ελήφθη αρχικώς με τις ΚΥΑ 69863 και της ΚΥΑ 69919, όπως δημοσιεύτηκαν στα ΦΕΚ 4829-Β-02/11/2020 και 4831-Β-02/11/2020, οι οποίες και ανανεώνονται από τότε μέχρι σήμερα.

Το ωδείο είναι ίδρυμα μουσικής εκπαίδευσης, ασχέτως αν υπάγεται στο υπουργείο πολιτισμού και ως τέτοιο θα πρέπει να αντιμετωπίζεται. Όταν μέλημα της κυβέρνησης είναι να παραμένουν τα σχολεία ανοιχτά, αντίστοιχα θα πρέπει να υπάρχει φροντίδα και μέριμνα για την σωστή λειτουργία των Ωδείων όλης της χώρας.

Η σπουδή ενός μουσικού οργάνου δεν περιορίζεται στο όργανο αυτό καθαυτό. Το πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει μια σειρά υποχρεωτικών μαθημάτων, όπως θεωρητικά, χορωδίες, ορχήστρες, πιάνο κλπ.

Το σύστημα τηλεκπαίδευσης σε πολλές περιπτώσεις καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη ως και ανέφικτη διαδικασία. Όργανα όπως κλασικά κρουστά είναι αυτονόητο ότι είναι αδύνατο να διαθέτει μια οικογένεια, καθώς το κόστος είναι τεράστιο και ο χώρος των σπιτιών περιορισμένος (π.χ. τυμπάνια), με αποτέλεσμα ουσιαστικά να μην υπάρχει δυνατότητα εκμάθησης αυτών. Επίσης είναι αδύνατη η πραγματοποίηση ορισμένων θεωρητικών μαθημάτων όπως του μελωδικού σολφέζ καθώς οι ταχύτητες στο διαδίκτυο δεν ενδείκνυνται για την σωστή απόδοση του ήχου. Επιπρόσθετα, αξίζει να αναφερθεί και η άκρως ανέφικτη εκμάθηση οργάνων όπως του βιολιού σε «μικρές τάξεις» όπου ο/η καθηγητής/τρια καλείται να διδάξει στο παιδί τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να χειριστεί το όργανο (π.χ. βιολί)., ώστε να παραχθεί σωστός ήχος. Τέλος μεταξύ άλλων, το ωδείο πρέπει να παρέχει πρόσβαση για μελέτη στα όργανα, ειδικά όταν αυτά εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να αποκτηθούν από τους μαθητές/τριες.

Είναι κατανοητό πως μαθήματα όπως αυτά της χορωδίας και της ορχήστρας χρήζουν μιας επιπλέον διερεύνησης για το πώς θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν δια ζώσης, λόγω της επικινδυνότητας μετάδοσης του covid 19, όμως είναι ακατανόητο, αν μη τι άλλο, να υπάρχει καθολική απαγόρευση των ατομικών μαθημάτων των οργάνων και της πρόσβασης για εξάσκηση των μαθητών/τριων στα όργανα των σπουδών τους στο χώρο του Ωδείου. Να σημειωθεί ότι η επιδημιολογική επιβάρυνση αφενός μεν δεν είναι ίδιας βαρύτητας σε όλες τις περιοχές της χώρας, αφετέρου η μελέτη των μαθητών/τριων σε αίθουσες των ωδείων, με προγραμματισμένο ραντεβού, τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων, απαραίτητη απολύμανση του χώρου και των οργάνων πριν και μετά τη μελέτη, δεν θα μπορούσε να αυξήσει ούτε κατ’ ελάχιστο το επιδημιολογικό φορτίο.

Επειδή, η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου είναι μία συνεχής διαδικασία και κάθε καθυστέρηση ή έκπτωση στη μελέτη επηρεάζει τη μουσική πλήρωση του μαθητή.

Επειδή, η μελέτη σε αίθουσες των ωδείων μπορούν να γίνουν με ασφαλή διαδικασία, καθώς δεν προβλέπεται η παρουσία άνω του ενός ατόμου (πλην του καθηγητή/τριας) σε μία αίθουσα.

Επειδή, μαθητές και τις μαθήτριες θα κληθούν να δώσουν προαγωγικές εξετάσεις.

Επειδή, πολλά μουσικά όργανα δεν μπορούν, εκ των πραγμάτων, να μελετηθούν στην οικία του/της μαθητή/τριας.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1. Υπάρχει σχέδιο σταδιακής επαναφοράς των ατομικών μαθημάτων που αφορούν τα μουσικά όργανα τα οποία, εκ των πραγμάτων, δεν μπορούν να διδαχθούν εξ αποστάσεως;

2. Προτίθεται να εξετάσει την επαναλειτουργία αιθουσών μελέτης, πρακτική που ακολουθείται ανελλιπώς από το σύνολο των ωδείων της χώρας και με ποιο χρονοδιάγραμμα;

3. Σε ποιες κινήσεις θα προβεί ώστε να διασφαλιστεί η προστασία των καθηγητών και των μαθητών και η παράλληλη διασφάλιση της απρόσκοπτης προετοιμασίας τους για τις εξετάσεις;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Ελευθεριάδου Σουλτάνα (Τάνια)
Αναγνωστοπούλου Σία

Αβραμάκης Ελευθέριος
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Θραψανιώτης Μανόλης
Καλαματιανός Διονύσιος
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μουζάλας Ιωάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραϊτης Θάνος
Πούλου Παναγιού
Σκούφα Μπέττυ
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γεώργιος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νίκος
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτριος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ