ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

05/04/2021

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία με θέμα: Άδικη εξαίρεση σπουδαστών Εσπερινών Σχολείων και Σ.Δ.Ε. από το Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα»

Ερώτηση  βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία με θέμα: Άδικη εξαίρεση σπουδαστών Εσπερινών Σχολείων και Σ.Δ.Ε. από το Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα»



Την άδικη εξαίρεση των σπουδαστών Εσπερινών Σχολείων και Σ.Δ.Ε. από το Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα», υπογραμμίζουν 38 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ με ερώτηση τους που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του βουλευτή Κέρκυρας Α. Αυλωνίτη και του Τομεάρχη Παιδείας, Ν. Φίλη.

Ερώτηση

Προς
Την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Άδικη εξαίρεση σπουδαστών Εσπερινών Σχολείων και Σ.Δ.Ε. από το Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα»


Στην προσφάτως δημοσιευθείσα υπ’ αριθμόν Α.Π. 30746/ ΓΔ8/17-3-2021 Κοινή Υπουργική Απόφαση για το Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» αναφέρεται στο άρθρο 1: «το Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» ενισχύει οικογένειες με εξαρτώμενα τέκνα καθώς και τέκνα υπό επιτροπεία, που φοιτούν σε εκπαιδευτικές δομές της χώρας, μέσω συστήματος επιταγών (voucher) που θα διατεθούν για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού. Το Πρόγραμμα έχει ως στόχο την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας με σύγχρονα ψηφιακά μέσα, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνθήκες τεχνολογικά εμπλουτισμένης δια ζώσης εκπαίδευσης καθώς και στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, τη διευκόλυνση της πρόσβασης των παιδιών σε ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και την περαιτέρω ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων τους. Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» ενισχύει οικογένειες με εξαρτώμενα τέκνα καθώς και τέκνα υπό επιτροπεία μαθητές, μέσω συστήματος επιταγών (voucher) που θα διατεθούν για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού.».
Ωστόσο, παρά το φιλόδοξο του εγχειρήματος για την υποστήριξη των μαθητών και τη διασφάλιση των εκπαιδευτικών τους αναγκών, η παραπάνω Κοινή Υπουργική Απόφαση δημιουργεί ταυτόχρονα σοβαρούς αποκλεισμούς και ανισότητες. Αξίζει να υπογραμμιστεί ότι το ηλικιακό όριο που προβλέπει η εν λόγω ΚΥΑ για τους δικαιούχους των επιταγών (voucher) αποκλείει πολλούς σπουδαστές των Εσπερινών Γυμνασίων, Λυκείων για τους οποίους το ηλικιακό όριο είναι 19 ετών, αλλά και των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας για τους οποίους το ηλικιακό όριο είναι 18-24 ετών. Είναι σε όλους μας γνωστό ότι οι αναφερόμενοι εκπαιδευόμενοι είναι ενήλικες, οι οποίοι δεν είχαν καταφέρει να ολοκληρώσουν την εννιάχρονη υποχρεωτική τους εκπαίδευση. Πολλοί από αυτούς είναι εργαζόμενοι, οι οποίοι καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες για να ολοκληρώσουν τον κύκλο των σπουδών τους.
Επιπροσθέτως, το εισοδηματικό κριτήριο των 6.000 ευρώ ετησίως χρήζει αναθεώρησης και τροποποίησης, καθώς πέρα από το γεγονός ότι είναι ιδιαιτέρως ασφυκτικό, αποκλείει χιλιάδες οικονομικά αδύναμους μαθητές.


Επειδή βασικός και πρωταρχικός στόχος είναι η δημιουργία ίσων ευκαιριών και ίσης πρόσβασης για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες στην τηλεκπαίδευση και γενικά στην Παιδεία,
Επειδή είναι χρέος της Πολιτείας η διασφάλιση ισότιμων προϋποθέσεων για όλους τους μαθητές και ιδιαίτερα για τους οικονομικά αδύναμους,
Επειδή η Κυβέρνηση, λαμβάνοντας υπ’ όψιν την ιδιαιτερότητα της κατάστασης των μαθητών αυτών, καθώς και ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών του Εσπερινού Λυκείου έχει μέσο όρο ηλικίας τα 45 έτη, εργάζεται, ενώ μερικοί από αυτούς ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, θα έπρεπε να λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα προκειμένου να διευκολύνει την πρόσβασή τους στην τηλεκπαίδευση και όχι να τους αποκλείει από αυτή,

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1) Σε ποιες ενέργειες σκοπεύει να προχωρήσει προκειμένου να τροποποιηθεί η υπ’ αριθμόν Α.Π.: 30746/17-3-2021 Κοινή Υπουργική Απόφασης και να διευρυνθεί η βάση των δικαιούχων μαθητών τόσο με την αλλαγή του ηλικιακού ορίου όσο και των εισοδηματικών κριτηρίων;

2) Πώς προτίθεται να στηρίξει την Ψηφιακή Εκπαίδευση και κατάρτιση των σπουδαστών των Εσπερινών Γυμνασίων, Λυκείων και Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, λαμβάνοντας υπόψη ότι μεγάλο μέρος των εκπαιδευομένων παρακολουθούν τα μαθήματα μέσω του κινητού τους τηλεφώνου;

3) Ποιο είναι το συνολικό σχέδιο δράσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενίσχυση των μαθητών μέσω τηλεκπαίδευσης;

 

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
Φίλης Νίκος
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αγαθοπούλου Ειρήνη – Ελένη
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Βαρδάκης Σωκράτης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μουζάλας Ιωάννης
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Παπανάτσιου Αικατερίνη
Παπαηλιού Γεώργιος
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Ιωάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σκούφα Ελισάβετ (Μπέττυ)
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τζούφη Μερόπη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Χαρίτου Δημήτριος
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης (Μίλτος)
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ