ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

07/04/2021

Α. Τριανταφυλλίδης κατά Κυβέρνησης: Χάσατε τον έλεγχο, γυρίσατε την πλάτη στη Θεσσαλονίκη - βίντεο

Α. Τριανταφυλλίδης κατά Κυβέρνησης: Χάσατε τον έλεγχο, γυρίσατε την πλάτη στη Θεσσαλονίκη - βίντεο



«Έχουν χάσει τον έλεγχο», είναι η φράση, που βρίσκεται στα στόματα όλων των πολιτών. Για Απογοήτευση, αβεβαιότητα και ανασφάλεια των πολιτών κάνει λόγο στην γνώμη της η εφημερίδα «Καθημερινή». Επειδή ξέρετε πολύ καλά, ότι η οικονομία και η παραγωγή είναι θέμα Ψυχολογίας, αντιλαμβάνεστε ότι σε αυτήν την κατάσταση, στην οποία οδηγήσατε εσείς με απόλυτα δική σας ευθύνη την κοινωνία είναι ο πιο δυσάρεστος δρομοδείκτης για να εμπεδώσεις ένα κλίμα ασφάλειας, σταθερότητας,έναν ασφαλή διάδρομο, όπως τον είχαμε δημιουργήσει, για Νέες Επενδύσεις και Νέες Θέσεις Εργασίας», τόνισε μεταξύ άλλων ο Βουλευτής Α΄Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης, μιλώντας στη Βουλή για το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότηταςαπευθυνόμενος στον Αναπλ. Υπουργό Οικονομικών Θ.Σκυλακάκη.

Μιλώντας για τον κεντρικό προσανατολισμό του Ταμείου ο κ.Τριανταφυλλίδης επισήμανε πως «το Ταμείο Ανάκαμψης θα έπρεπε να είναι Ταμείο Ριζικά Νέου Προσανατολισμού της παραγωγικής οικονομίας, στην επόμενη μέρα της πανδημίας.Να φύγουμε από την μονοκαλλιέργεια του τουρισμού και του τριτογενούς τομέα των υπηρεσιών και να πάμε στην πολυκαλλιέργεια, που θα δώσει σαφή και ουσιαστικά κίνητρα για τον πρωτογενή τομέα, για να κουμπώσει με τον τουρισμό, ως αγροτοτουριστικό προϊόν, να δώσει brand name στο παραδοσιακό προϊόν της ελληνικής γεωργίας και της κτηνοτροφίας, να δώσει έμφαση στις μικρομεσαίες μεταποιητικές επιχειρήσεις και ουσιαστικό χώρο πλέον στη νέα ψηφιακή, ρομποτική, τεχνολογική, μεταρρύθμιση που θα δώσει το λόγο και τον ρόλο στους νέους ανθρώπους».

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Μιλώντας για τη Θεσσαλονίκη και την ελληνική περιφέρεια ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε πως «η Ανθρωπογεωγραφία της ανάπτυξης και η κατεύθυνση των ευρωπαϊκών κονδυλίων είναι καίριας σημασίας.Να φύγουμε από το αθηναϊκό πολιτικό, επιχειρηματικό και μιντιακό πριγκιπάτο και να πάμε στην Ελλάδα των πολλών πρωτευουσών, την πολυπολική περιφερειακή Ελλάδα, που δίνει έμφαση στη Θεσσαλονίκη, στην Αλεξανδρούπολη, στο Ηράκλειο. Εσείς τι κάνετε; Εσείς γυρίσατε την πλάτη στη Θεσσαλονίκη και την περιφέρεια. Καμία αναφορά στο σχέδιο του Ταμείου Ανάκαμψης για την επόμενη ημέρα της πανδημίας για την πόλη, την οποία, ουσιαστικά, αφήσατε αβοήθητη το Νοέμβριο του 2020.Τι πρέπει να γίνει; Για τη Θεσσαλονίκη, είναι απόλυτη η ανάγκη τοΕιδικό Αναπτυξιακό πρόγραμμα, μετά μάλιστα και από την πανδημία. Καθίσταται Επείγουσα-SOS, ως κόκκινη γραμμή, προτεραιότητα άμεσης εφαρμογής.Μια πόλη αποδιοργανωμένη, πρωτεύουσα της ανεργίας των νέων και των γυναικών, με ουρές συσσιτίων, με τα νοσοκομεία της να λυγίζουν από την πανδημία.»

Ασκώντας έντονη κριτική ο κ. Τριανταφυλλίδης υπογράμμισε: «Εσείς τι κάνετε; Όχι μόνο δεν συμπεριλαμβάνετε την ανάπλαση της ΔΕΘ, κύριε Σκυλακάκη, με πρωταγωνιστικό ρόλο του δημόσιου τομέα, έτσι ώστε να διασφαλιστούν οι κοινωνικές ανάγκες σε πράσινο και λειτουργικότητα στο κέντρο της πόλης, όχι μόνο εγκαταλείψατε τη δημιουργία του διαμετακομιστικού κέντρου των logistics στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά δεν είπατε και κουβέντα για το εμβληματικό έργο, το Μετρό Θεσσαλονίκης. Είπατε, μάλιστα, για το 2007. Ποιο 2007 κύριε Σκυλακάκη; Η Θεσσαλονίκη από το 1985 περιμένει το μετρό και μάλλον, πιο γρήγορα θα φτάσει στη Θεσσαλονίκη ο προαστιακός της Αθήνας που έχει φτάσει στη Λαμία, απ’ ότι η ολοκλήρωση του Μετρό», κατέληξε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.

 

 

ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Σήμερα η εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ στην αγγλική της έκδοση γράφει στο editorial, στη γνώμη της, discouraging uncertainty, αποθαρρυντική αβεβαιότητα, και κλείνει αυτή την ολιγόλογη γνώμη, στην πρώτη σελίδα της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ επαναλαμβάνω, μιλώντας για την αίσθηση των πολιτών, ανασφάλειας και αβεβαιότητας.

Τι αθροίζουμε; Απογοήτευση, αβεβαιότητα και ανασφάλεια. Και επειδή ξέρετε πολύ καλά, κύριε Σκυλακάκη, ότι η οικονομία και η παραγωγή είναι θέμα ψυχολογίας, αντιλαμβάνεστε ότι σε αυτήν την κατάσταση οδηγήσατε εσείς με απόλυτα δική σας ευθύνη στο σημείο που οι πολίτες και η φράση, η οποία κυκλοφορεί στα στόματα όλων των πολιτών είναι «έχουν χάσει τον έλεγχο». Και ξέρετε αυτός είναι ο πιο δυσάρεστος δρομοδείκτης για να εμπεδώσεις ένα κλίμα ασφάλειας, δημιουργίας σταθερότητας, για να μπορέσεις να δείξεις πράγματι έναν ασφαλή διάδρομο, όπως τον είχαμε δημιουργήσει, για νέες επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας.

Μιλήσατε για το Ταμείο Ανάκαμψης, που κανονικά θα έπρεπε να είναι ταμείο αναπροσανατολισμού της παραγωγικής οικονομίας, της επόμενης μέρας της πανδημίας, να φύγουμε από την μονοκαλλιέργεια του τουρισμού και του τριτογενούς τομέα των υπηρεσιών και να πάμε στην πολυκαλλιέργεια, που θα δώσει σαφή και ουσιαστικά κίνητρα για τον πρωτογενή τομέα, για να κουμπώσει με τον τουρισμό, ως αγροτοτουριστικό προϊόν, να δώσει brand name στο παραδοσιακό προϊόν της ελληνικής γεωργίας και της κτηνοτροφίας, να δώσει έμφαση στις μικρομεσαίες μεταποιητικές επιχειρήσεις και ουσιαστικά πλέον στη νέα ψηφιακή, ρομποτική, τεχνολογική, μεταρρύθμιση που θα δώσει το λόγο και τον ρόλο στους νέους ανθρώπους.

Αυτό θα έπρεπε να εμπνέει αυτή σας η παρουσίαση ενός ταμείου, δηλαδή μιας προοπτικής ανάκαμψης και αναπροσανατολισμού της οικονομίας, έχοντας στο μυαλό μας τα διδάγματα από την πανδημία, που φαίνονται απτά στους δείκτες της οικονομίας και στα ελλείμματα που διαρκώς διογκώνονται.

Ένα δεύτερο, κύριε Σκυλακάκη, αγαπητοί συνάδελφοι, είναι η ανθρωπογεωγραφία της ανάπτυξης. Να φύγουμε από το αθηναϊκό πολιτικό, επιχειρηματικό και μιντιακό πριγκιπάτο και να πάμε στην Ελλάδα των πολλών πρωτευουσών, την πολυπολική περιφερειακή Ελλάδα, που δίνει έμφαση στη Θεσσαλονίκη, στην Αλεξανδρούπολη, στο Ηράκλειο, στο Μεσολόγγι, στα νησιά μας και δίνει πραγματικά τη δυνατότητα και τα κίνητρα της αποσυγκέντρωσης του κόσμου και των πολιτών, που θα έχει κίνητρα να επιστρέψει πίσω στην περιφέρεια. Αντίθετα, φαίνεται καθαρά, ότι αυτήν τη διαδικασία δεν την προτεραιοποιείτε.

Θα έρθω στην πόλη μου, τη Θεσσαλονίκη, που η απόλυτη ανάγκη για ένα ειδικό αναπτυξιακό πρόγραμμα, μετά μάλιστα και από την πανδημία, υπάρχει ως SOS, ως κόκκινη γραμμή. Αλλά εσείς γυρίσατε την πλάτη στη Θεσσαλονίκη και την περιφέρεια. Καμία αναφορά για την επόμενη ημέρα της πανδημίας για την πόλη, την οποία, ουσιαστικά, αφήσατε αβοήθητη το Νοέμβριο του 2020. Μια πόλη αποδιοργανωμένη, πρωτεύουσα της ανεργίας των νέων και των γυναικών, με ουρές συσσιτίων, με τα νοσοκομεία της να λυγίζουν από την πανδημία. Όχι μόνο δεν συμπεριλαμβάνετε την ανάπλαση της ΔΕΘ, κύριε Σκυλακάκη, με πρωταγωνιστικό ρόλο του δημόσιου τομέα, έτσι ώστε να διασφαλιστούν οι κοινωνικές ανάγκες σε πράσινο και λειτουργικότητα στο κέντρο της πόλης, όχι μόνο εγκαταλείψατε τη δημιουργία του διαμετακομιστικού κέντρου των logistics στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά δεν είπατε και κουβέντα για το εμβληματικό έργο. Είπατε, μάλιστα, για το 2007. Ποιο 2007 κύριε Σκυλακάκη; Η Θεσσαλονίκη από το 1985 περιμένει το μετρό και μάλλον, πιο γρήγορα θα φτάσει στη Θεσσαλονίκη ο προαστιακός της Αθήνας που έχει φτάσει στη Λαμία, απ’ ότι το μετρό.

Τι να πούμε εμείς οι Θεσσαλονικείς για το πολυαναμενόμενο μετρό; Τί ακούσαμε από τον Πρωθυπουργό; Ότι πάμε τρία χρόνια μετά. Η ταλαιπωρία του επαγγελματικού κόσμου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, πάει τρία χρόνια μετά. Και ο κόσμος της Θεσσαλονίκης που δεν έχει την πολυτέλεια των έξι μέσων μαζικής μεταφοράς, όπως στην Αθήνα, θα πρέπει να αρκεστεί σε έναν κολοβό ΟΑΣΘ και σε ένα μετρό που του λέτε ότι θα το παραδώσετε τον Απρίλιο του 2023. Γιατί; Ενώ θα μπορούσατε το μετρό ήδη να λειτουργεί από το 2020, με τους 12 από τους 13 σταθμούς, θα έτρεχε και η πόλη δεν θα συνωστιζόταν στο κέντρο.

Η πόλη της Θεσσαλονίκης ρωτάει και αναμένει απαντήσεις. Γιατί παίζετε με την καθημερινότητα των Θεσσαλονικιών; Η πόλη μιλάει για συμφέροντα. Τα προεκλογικά γραμμάτια και deals που τα εξαργυρώνετε τώρα, μετεκλογικά. Γιατί αλλιώς δεν βγάζει νόημα.

Ήδη, κύριε Σκυλακάκη, εσείς, οι άλλοι Υπουργοί και ο Πρωθυπουργός σας, μέσα στο 2020, θα είχατε κόψει την κορδέλα. Θα είχατε συμβάλει και ουσιαστικά, ακολουθώντας το χρονοδιάγραμμα που σας αφήσαμε, που είχε φτάσει στο 70%, 90% και 100% σε σχέση με τη δημιουργία των σταθμών. Και τι κάνατε; Το αφήσατε και λέτε στον κόσμο «περίμενε». Και περιμένει εδώ και δύο χρόνια τι θα γίνει με την, ουσιαστικά, αποξήλωση της ιστορίας από τα σωθικά της πόλης που αφορά τη στάση του μετρό στη Βενιζέλου. Κραυγή αγωνίας της δυτικής πλευράς της πόλης, για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει με τη στασιμότητα και την έλλειψη αναπτυξιακού οράματος.

Σας παραδώσαμε –ειπώθηκε και από τους συναδέλφους μου – τα τρία πρώην στρατόπεδα στο σώμα της πόλης, Παύλου Μελά στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Πρώην στρατόπεδο Κόδρα στην Καλαμαριά. Την επέκταση του μετρό στην ανατολική και δυτική Θεσσαλονίκη. Τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου. Την ανάπλαση του παράκτιου δυτικού μετώπου, αλλά και την ανάπλαση του ενιαίου θαλασσίου μετώπου της Καλαμαριάς, με την αξιοποίηση και όχι την εκποίηση μέσω ΤΑΙΠΕΔ και το ξεπούλημα της μαρίνας της Αρετσούς. Την αντιμετώπιση, ταυτόχρονα, και των μεγάλων περιβαλλοντικών προκλήσεων.

Ολοκληρώνω με μια φράση. Η σημερινή Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, δυστυχώς, όπως λέγαμε προφητικά και προειδοποιούσαμε προεκλογικά, προχώρησε στο πάγωμα όλων αυτών των αναπτυξιακών παρεμβάσεων και πρωτοβουλιών.

Και θέλω κλείνοντας, υστερόγραφο. Κύριε Σκυλακάκη, δεν είδαμε -γιατί είναι μετρήσιμη και αφορά τον κόσμο που μας ακούει - ηΑνάπτυξη, όταν υπάρχουν μετρήσιμες θέσεις εργασίας, απέναντι στην ανεργία, στη φτώχεια και στα συσσίτια. Δίπλα σε κάθε κωδικό, σε κάθε τομέα, σε κάθε έργο, μικρό, μεσαίο, μεγάλο, έπρεπε να βάλετε, ότι αυτό μεθερμηνεύεται σε τόσες θέσεις εργασίας, που να αθροίζει και να δίνει προοπτική και αισιοδοξία και ελπίδα. Αλλά, δυστυχώς, όπως σας λένε και οι πολίτες, έχετε απολέσει τον έλεγχο. Σας ευχαριστώ.

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ