ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

07/04/2021

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία: Δυσβάσταχτος φόρος για τους ιδιοκτήτες μικρών ερασιτεχνικών σκαφών

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία: Δυσβάσταχτος φόρος για τους ιδιοκτήτες μικρών ερασιτεχνικών σκαφών



Δυσβάσταχτος ο φόρος για τους ιδιοκτήτες μικρών ερασιτεχνικών σκαφών, υπογραμμίζουν 34 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, με ερώτηση τους προς τον Υπουργό Ναυτιλίας, που κατατέθηκε με πρωτοβουλία της Αν. Τομεάρχη Οικονομικών Κ. Παπανάτσιου και του Τομεάρχη Ναυτιλίας, Ν. Σαντορινιού.

Στην χώρα μας από τα αρχαία χρόνια υπάρχει μεγάλη ναυτική παράδοση και δραστηριοποίηση χιλιάδων πολιτών σε μικρά ιδιωτικά σκάφη για ερασιτεχνική χρήση. Οι περίπου 35.000 ιδιοκτήτες μικρών ερασιτεχνικών σκαφών χρησιμοποιούν κυρίως την ελληνική σημαία διασχίζοντας περήφανα την τεράστια ακτογραμμή της χώρας μας, παρά τα γραφειοκρατικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν συχνά και τους δελεαστικούς όρους που προσφέρουν άλλες χώρες για να αλλάξουν σημαία.

Μέχρι και το έτος 2019, οι ιδιοκτήτες των σκαφών αυτών, πλήρωναν φόρο από 40 έως 90 ευρώ ετησίως, ανάλογα την ολική χωρητικότητα του κάθε σκάφους. Με τη ψήφιση όμως του άρθρου 58 του ν. 4646/2019, ο επιβαλλόμενος φόρος εκτινάχτηκε στα 1.000 ευρώ για κάθε χρόνο, χωρίς να υπάρχει καμία αναλογικότητα.
Σύμφωνα με το άρθρο 12 του ν. 27/75 ο επιβαλλόμενος στα πλοία δεύτερης κατηγορίας φόρος υπολογίζεται ετησίως ανά κόρο ολικής χωρητικότητας (κοχ) του πλοίου και πληρώνεται σε ευρώ με βάση κλίμακα.

Δυστυχώς το άρθρο 58 του ν. 4646/2019 δεν αντικατέστησε απλώς αυξάνοντας τους συντελεστές της κλίμακας σε ευρώ, αλλά κατήργησε το θεμελιακό βασικό σκεπτικό του νομοθέτη που είναι η κλίμακα, δομικό στοιχείο στον υπολογισμό του φόρου πλοίων β΄ κατηγορίας και του ρυθμιστικού πλαισίου του ν. 27/75.

Έτσι αυτή τη στιγμή καταλήγουμε στο εξής παράδοξο:

α. στο παλιό σκάφος ελάχιστων κόρων ολικής χωρητικότητας να επιβάλλεται φόρος 1.000 ευρώ.

β. στο σύγχρονο και εξοπλισμένο σκάφος των 178 κόρων ολικής χωρητικότητας ( και έως 33 μέτρων ολικού μήκους ) να επιβάλλεται φόρος 1.000 ευρώ επίσης.

Την ίδια ώρα εκτός από το νέο φόρο των 1.000€ για τα σκάφη υπάρχουν οι υποχρεώσεις του Τέλους Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων (ΤΕΠΑΗ), τα λιμενικά τέλη και λοιποί φόρους που καλούνται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες ξεπερνώντας πολλές φορές τις φορολογικές δυνατότητες τους κάτι που μαθηματικά θα οδηγήσει στην εξαφάνιση χιλιάδων Ιδιωτικών σκαφών.

Επιπρόσθετα, κατά την περίοδο της Πανδημίας, έχει επιβληθεί τουλάχιστον για 8 μήνες ακινησία στα σκάφη, ενώ παράλληλα η Πολιτεία ζητάει να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες το 100% του φόρου χωρίς καμία ελάφρυνση.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός Ναυτιλίας:

1) Θα υπάρξει κατάργηση του άρθρου 58 του ν 4646/2019 και επιστροφή στο προηγούμενο καθεστώς; Αν όχι, θα υπάρξει αλλαγή στο νόμο για πιο αναλογική φορολογική επιβάρυνση ανάλογα με τους κόρους ολικής χωρητικότητας των σκαφών;

2) Προτίθεται η Κυβέρνηση λόγω της πανδημίας και του υποχρεωτικού κλειδώματος για 8 μήνες των σκαφών να προχωρήσει σε ελάφρυνση του φόρου για τα έτη 2020 και 2021;

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης

Ερώτηση
Προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

ΘΕΜΑ: «Δυσβάσταχτος φόρος για τους ιδιοκτήτες μικρών ερασιτεχνικών σκαφών»

Στην χώρα μας από τα αρχαία χρόνια υπάρχει μεγάλη ναυτική παράδοση και δραστηριοποίηση χιλιάδων πολιτών σε μικρά ιδιωτικά σκάφη για ερασιτεχνική χρήση. Οι περίπου 35.000 ιδιοκτήτες μικρών ερασιτεχνικών σκαφών χρησιμοποιούν κυρίως την ελληνική σημαία διασχίζοντας περήφανα την τεράστια ακτογραμμή της χώρας μας, παρά τα γραφειοκρατικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν συχνά και τους δελεαστικούς όρους που προσφέρουν άλλες χώρες για να αλλάξουν σημαία.

Μέχρι και το έτος 2019, οι ιδιοκτήτες των σκαφών αυτών, πλήρωναν φόρο από 40 έως 90 ευρώ ετησίως, ανάλογα την ολική χωρητικότητα του κάθε σκάφους. Με τη ψήφιση όμως του άρθρου 58 του ν. 4646/2019, ο επιβαλλόμενος φόρος εκτινάχτηκε στα 1.000 ευρώ για κάθε χρόνο, χωρίς να υπάρχει καμία αναλογικότητα. Σύμφωνα με το άρθρο 12 του ν. 27/75 ο επιβαλλόμενος στα πλοία δεύτερης κατηγορίας φόρος υπολογίζεται ετησίως ανά κόρο ολικής χωρητικότητας (κοχ) του πλοίου και πληρώνεται σε ευρώ με βάση κλίμακα.

Δυστυχώς το άρθρο 58 του ν. 4646/2019 δεν αντικατέστησε απλώς αυξάνοντας τους συντελεστές της κλίμακας σε ευρώ, αλλά κατήργησε το θεμελιακό βασικό σκεπτικό του νομοθέτη που είναι η κλίμακα, δομικό στοιχείο στον υπολογισμό του φόρου πλοίων β΄ κατηγορίας και του ρυθμιστικού πλαισίου του ν. 27/75.

Έτσι αυτή τη στιγμή καταλήγουμε στο εξής παράδοξο:

α. στο παλιό σκάφος ελάχιστων κόρων ολικής χωρητικότητας να επιβάλλεται φόρος 1.000 ευρώ.

β. στο σύγχρονο και εξοπλισμένο σκάφος των 178 κόρων ολικής χωρητικότητας ( και έως 33 μέτρων ολικού μήκους ) να επιβάλλεται φόρος 1.000 ευρώ επίσης.

Την ίδια ώρα εκτός από το νέο φόρο των 1.000€ για τα σκάφη υπάρχουν οι υποχρεώσεις του Τέλους Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων (ΤΕΠΑΗ), τα λιμενικά τέλη και λοιποί φόρους που καλούνται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες ξεπερνώντας πολλές φορές τις φορολογικές δυνατότητες τους κάτι που μαθηματικά θα οδηγήσει στην εξαφάνιση χιλιάδων Ιδιωτικών σκαφών.

Επιπρόσθετα, κατά την περίοδο της Πανδημίας, έχει επιβληθεί τουλάχιστον για 8 μήνες ακινησία στα σκάφη, ενώ παράλληλα η Πολιτεία ζητάει να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες το 100% του φόρου χωρίς καμία ελάφρυνση.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Θα υπάρξει κατάργηση του άρθρου 58 του ν 4646/2019 και επιστροφή στο προηγούμενο καθεστώς; Αν όχι, θα υπάρξει αλλαγή στο νόμο για πιο αναλογική φορολογική επιβάρυνση ανάλογα με τους κόρους ολικής χωρητικότητας των σκαφών;

2) Προτίθεται η Κυβέρνηση λόγω της πανδημίας και του υποχρεωτικού κλειδώματος για 8 μήνες των σκαφών να προχωρήσει σε ελάφρυνση του φόρου για τα έτη 2020 και 2021;


Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Παπανάτσιου Αικατερίνη
Σαντορινιός Νεκτάριος
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυλωνίτης Αλέξανδρος Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Σουλτάνα
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Κασσιμάτη Νίνα
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπουρνούς Ιωάννης
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Πούλου Παναγιού
Ραγκούσης Ιωάννης
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρλέτης Παναγιώτης
Σκούφα Μπέττυ
Σπίρτζης Χρήστος
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γεώργιος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ