ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

14/04/2021

Τροπολογία βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ για την μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων

Τροπολογία βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ για την μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων



Τροπολογία στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών κατέθεσαν ο Τομεάρχης Παιδείας Νίκος Φϊλης και η Μερόπη Τζούφη αναπλ. Τομεάρχης Παιδείας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με θέμα της τη mη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων.

Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στην αιτιολογική έκθεση σημειώνουν πως:

- Η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται αναγκαία ενόψει των νέων συνθηκών που διαμορφώθηκαν λόγω πανδημίας.

- λόγω των πολλών και σοβαρών προβλημάτων στην οργάνωση και πραγμάτωση της μαθησιακής διαδικασίας, κρίνεται παιδαγωγικά αδόκιμο να λαμβάνονται επιπλέον μέτρα που δυσχεραίνουν περισσότερο την προσπάθεια των μαθητών και μαθητριών να ανταποκριθούν στις προβαλλόμενες απαιτήσεις.

- Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων το 2013, αυξήθηκε ο αριθμός των μετεξεταστέων από 4% σε 16%.

- σε κάθε όμως περίπτωση δεν πρέπει να ισχύσει ιδίως τη φετινή σχολική χρονιά, εφόσον δεν έχει εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών στην από απόσταση εκπαίδευση.

- Σε αντίθετη περίπτωση, δημιουργούνται καταστάσεις που συμβάλλουν στην αύξηση των διακρίσεων και των αποκλεισμών και στην περαιτέρω διεύρυνση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση.

 

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
με τίτλο: «Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου του Δημόσιου Τομέα, Σύμβουλος Ακεραιότητας στη δημόσια διοίκηση και άλλες διατάξεις για τη δημόσια διοίκηση και την τοπική αυτοδιοίκηση»


Θέμα: «Μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων»

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται αναγκαία ενόψει των νέων συνθηκών που διαμορφώθηκαν λόγω πανδημίας. Στην κρίσιμη αυτή περίοδο κάθε μέτρο, που αφορά την εκπαίδευση, πρέπει να συνδέεται με τη διασφάλιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την άμεση επίλυση των προβλημάτων που προέκυψαν στην από απόσταση εκπαίδευση. Παράλληλα, λόγω των πολλών και σοβαρών προβλημάτων στην οργάνωση και πραγμάτωση της μαθησιακής διαδικασίας, κρίνεται παιδαγωγικά αδόκιμο να λαμβάνονται επιπλέον μέτρα που δυσχεραίνουν περισσότερο την προσπάθεια των μαθητών και μαθητριών να ανταποκριθούν στις προβαλλόμενες απαιτήσεις. Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων το 2013, αυξήθηκε ο αριθμός των μετεξεταστέων από 4% σε 16%. Κατά συνέπεια, κρίνεται γενικότερα αδικαιολόγητη η εφαρμογή του θεσμού της τράπεζας θεμάτων στις εξεταστικές διαδικασίες για την προαγωγή και απόλυση των μαθητών και μαθητριών και τη διαδικασία πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε κάθε όμως περίπτωση δεν πρέπει να ισχύσει ιδίως τη φετινή σχολική χρονιά, εφόσον δεν έχει εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών στην από απόσταση εκπαίδευση. Σε αντίθετη περίπτωση, δημιουργούνται καταστάσεις που συμβάλλουν στην αύξηση των διακρίσεων και των αποκλεισμών και στην περαιτέρω διεύρυνση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση.

Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ
Άρθρο ……
1. Το άρθρο 9 του ν. 4692/2020 (Α’ 111) δεν ισχύει κατά το σχολικό έτος 2020 – 2021
2. Για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α` τάξης κάθε τύπου Λυκείου, τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται αποκλειστικά από τον διδάσκοντα/ουσα ή τους διδάσκοντες/ουσες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους .


Αθήνα, 14/4/2021
Οι προτείνοντες Βουλευτές

Φίλης Νίκος

 

Τζούφη Μερόπη

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ