ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

27/04/2021

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Κατακόρυφη πτώση του τζίρου των ταξί στο Αγρίνιο

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Κατακόρυφη πτώση του τζίρου των ταξί στο Αγρίνιο



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς
Υγείας
Εσωτερικών
Οικονομικών
Υποδομών και Μεταφορών
Ανάπτυξης κι Επενδύσεων
Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

Θέμα: «Κατακόρυφη πτώση του τζίρου των ταξί στο Αγρίνιο»

Το σύνολο του Νομού Αιτωλοακαρνανίας έχει περιέλθει σε δυσμενή κατάσταση συνολικά, έχοντας πλέον φτάσει σε οριακό σημείο. Επαγγελματίες της εστίασης, λιανέμποροι, μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, αγρότες κι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν φτάσει στο χείλος του γκρεμού, με το Νομό να βιώνει ένα διαρκές υφεσιακό ντόμινο.

Μεταξύ όλων αυτών και οι επαγγελματίες του κλάδου των ταξί.

Μάλιστα, στο Αγρίνιο, ο τζίρος του κλάδου έχει πέσει κατά 90% τους τελευταίους μήνες, καθώς η αγορά της πόλης είναι νεκρή, με ανάλογες επιπτώσεις στον κλάδο.
Η κατακόρυφη πτώση, ωστόσο, ξεκίνησε ήδη από την πρώτη φάση της πανδημίας, όταν η πτώση κυμαινόταν μεταξύ 70% και 80%.

Οι επαγγελματίες καταγγέλλουν ότι δεν έλαβαν καμία ουσιαστική στήριξη από την κυβέρνηση και την Πολιτεία, καθώς, στην πρώτη καραντίνα έλαβαν μία εφάπαξ επιδότηση 800 ευρώ, ενώ οι Επιστρεπτέες Προκαταβολές ουδόλως τους έχουν βοηθήσει κι επιπλέον δεν τους συμφέρουν:

Οι λόγοι, όπως αναφέρει ο κ. Μπάδας, Πρόεδρος Ραδιοταξί Αγρινίου, είναι ότι πρέπει να επιστραφούν τα μισά χρήματα της Προκαταβολής, ενώ παράλληλα δημιουργήθηκαν εύλογες επιπλοκές: Όσοι έλαβαν της Επιστρεπτέα Προκαταβολή, βρέθηκαν με οφειλές, ενώ, όσοι ήδη χρωστούσαν, βρέθηκαν με αυξημένες. Παράλληλα, υπήρξαν επαγγελματίες του κλάδου που την έχασαν, λόγω των αυστηρών κριτηρίων που τέθηκαν, ακόμα και για ελάχιστα ποσά, όπως αυτό των 5 ευρώ.

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι, στη δεύτερη φάση της καραντίνας, να έχει λάβει Επιστρεπτέα Προκαταβολή μόνο το 30% του κλάδου.

Την ήδη δυσχερή οικονομική κατάσταση επιδεινώνει και το ζήτημα των self- tests, καθότι, έχει μεν ανοίξει η πλατφόρμα, αλλά μόνο για τους οδηγούς ταξί, που είναι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ, όπως και σε διάφορους άλλους ασφαλιστικούς φορείς. Αυτοί, ωστόσο, στο Αγρίνιο δεν αποτελούν ούτε το 1% του κλάδου. Δεν έχει ακόμη ανοίξει η πλατφόρμα για τη συντριπτική πλειοψηφία, που αποτελείται από τους ιδιοκτήτες ταξί που εργάζονται ταυτόχρονα ως οδηγοί.

Το πρόβλημα, όμως, είναι έντονο για το σύνολο του κλάδου πανελλαδικά. Όπως αναφέρει η Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α., Η στάση της κυβέρνησης γενικότερα –και του Υπουργείου Οικονομικών ειδικότερα– στο ζήτημα της οικονομικής ενίσχυσης του κλάδου είναι προκλητική. Την ψέγει για προσχηματική επίκληση στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή, προκειμένου να διατυμπανίσει ότι για τον κλάδο έχουν διατεθεί πολλά εκατομμύρια ευρώ. Επισημαίνει, δε, ότι στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή δεν έχει ενταχθεί ούτε το 50% του κλάδου πανελλαδικά.

Ενδεικτικό είναι ότι, στον 5ο κύκλο Επιστρεπτέας Προκαταβολής, όπου είχε ζητηθεί ο υπολογισμός της μείωσης μόνο των εσόδων των μηνών Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου, κόπηκε το 50% των αιτήσεων, ενώ η μέση ενίσχυση ανήλθε σε 1.191 ευρώ. Συγκεκριμένα εγκρίθηκαν οι 8.238 από τις 16.264.

Σε όλη την ελληνική επικράτεια υπάρχουν 38.000 περίπου ιδιοκτήτες ταξί και άλλοι 15.000 περίπου οδηγοί, οι περισσότεροι εκ των οποίων βρίσκονται σε αναστολή και λαμβάνουν το μηναίο επίδομα που τους παρέχει η Πολιτεία.

Επειδή, λόγω των περιοριστικών όρων που επέβαλλε, το ταξί έχασε το 50% των ωρών εργασίας του, απώλεσε τη δυνατότητα να μεταφέρει περισσότερους από έναν ή δύο επιβάτες κατά το μεγαλύτερο μέρος της πανδημικής κρίσης έως και την έκδοση του ΦΕΚ της 23ης Ιανουαρίου 2021 (Αριθ. Δ1α/Γ.Π.οικ.:4992).
Επειδή τα ταξί δεν έχουν υπαχθεί στην κατηγορία των κλάδων των επιβατικών μεταφορών, στους οποίους επιδοτούνται οι κενές θέσεις, με το πρόσχημα του ότι έχουν ενιαίο τιμολόγιο ανά διαδρομή και όχι ανά θέση.
Επειδή οι αυτοαπασχολούμενοι ιδιοκτήτες ταξί εξαιρέθηκαν των οικονομικών ενισχύσεων αποκλείστηκαν από κάθε κοινοτικό-αναπτυξιακό πρόγραμμα (όπως αυτό των Περιφερειών για μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις).
Επειδή, λόγω υγειονομικής κρίσης, διεκόπησαν τα μαθητικά δρομολόγια των ταξί στις Περιφέρειες.
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 311 του ν. 4756/2020 προβλέπεται για την περίοδο, από 01.01.2021 έως 31.12.2021, μείωση κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες των ασφαλιστικών εισφορών εργοδότη – εργαζόμενου.
Επειδή οι επαγγελματίες των ταξί στο Αγρίνιο και συνολικά στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας πρέπει να έχουν συνολικά τη δυνατότητα να εργαστούν, τηρώντας πάντα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τα μέτρα προστασίας, ώστε να διασφαλίζεται η υγεία, τόσο η δική τους και των οικογενειών τους, όσο και των πελατών τους.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1.    Προτίθενται να εντάξουν τον κλάδο των ταξί στα εθνικά αναπτυξιακά προγράμματα;

2.        Προτίθενται να προβούν σε μέτρα οικονομικής στήριξης και διευκολύνσεις, για την κάλυψη ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων, όπως ζητούν οι εκπρόσωποι του κλάδου των ταξί;

3.        Προτίθενται να χορηγήσουν μη επιστρεπτέα ενίσχυση στους πληττόμενους κλάδους;

4.        Προτίθενται να προβούν σε επανέλεγχο όλων των φακέλων των ειδικών αδειών και έκδοση κάρτας νέου τύπου, καθώς και σε άμεση επανέναρξη των διαδικασιών εξέτασης των υποψηφίων για την χορήγηση ειδικής κάρτας ταξί;

5.        Προτίθενται να προβούν σε ειδική αποζημίωση για τα ακυρωμένα μαθητικά δρομολόγια που διεκόπησαν στην Αιτωλοακαρνανία, λόγω της υγειονομικής κρίσης;

6.        Προτίθενται να διασφαλίσουν την πρόσβαση της πλειοψηφίας των επαγγελματιών του κλάδου του Νομού Αιτωλοακαρνανίας στο B` κύκλο της Δράσης «Επιδότηση τόκων υφιστάμενων δανείων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων πληττόμενων από τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του ιού COVID-19», οι αιτήσεις για τον οποίο είναι έως και 7/5/2021;

7.    Προτίθενται να ενημερώσουν για το πώς θα αξιοποιηθεί υπέρ του κλάδου των ταξί το «Ταμείο Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID 19 Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων (ΠΜΕ)»;

8.    Προτίθενται να προβούν σε άμεσο άνοιγμα της πλατφόρμας για τα self-tests, ώστε να συμπεριλαμβάνεται  πλειοψηφία των επαγγελματιών του κλάδου του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, που εργάζονται παράλληλα ως οδηγοί;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Μωραΐτης Θάνος
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Παππάς Νικόλαος
Μάλαμα Κυριακή
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Πούλου Παναγιού Γιώτα
Σκούφα Ελισάβετ- Μπέττυ
Σπίρτζης Χρήστος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ