ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

21/05/2021

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Στελέχωση και ωράρια λειτουργίας συνοριακών σταθμών

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Στελέχωση και ωράρια λειτουργίας συνοριακών σταθμών



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς
Τουρισμού
Ανάπτυξης & Επενδύσεων
Οικονομικών
Προστασίας του Πολίτη

Θέμα: «ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ & ΩΡΑΡΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΥΝΟΡΙΑΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ»

Επανειλημμένα, και μάλιστα εσχάτως με την τελευταία, υπ` αριθ. 5585/01.04.2021 Ερώτησή μας, σας εξηγήσαμε το γιατί και το πόσο σημαντική είναι για την επιβίωση των επιχειρήσεων της Βορείου Ελλάδος η επαναλειτουργία όλων των χερσαίων πυλών εισόδου τουριστών, άλλως, συνοριακών σημείων ελέγχου της χώρας μας, με την εφαρμογή και την αυστηρή τήρηση όλων των αναγκαίων υγειονομικών κανόνων και πρωτοκόλλων.

Με την υπ’ αριθ. Πρωτ. 680/14.05.2021 Απάντησή του ο Υπουργός Τουρισμού, με εύσχημες γενικές διατυπώσεις, άφησε ουσιαστικώς αναπάντητα και τα πέντε (5) ερωτήματα των υπογραφόντων Βουλευτών.

Συνολικώς υμείς οι συναρμόδιοι υπουργοί, κατά το βαθμό της συνυπαιτιότητάς σας και εκ της αδράνειάς σας στην προώθηση της πλήρους λειτουργίας όλων των συνοριακών σημείων ελέγχου της χώρας μας, καταδικάζετε την προοπτική της τόνωσης της οικονομικής ζωής τουλάχιστον των περιοχών της Βορείου Ελλάδας και αυτή (η προοπτική) για τον καλοκαιρινό οδικό τουρισμό διαγράφεται δυστυχώς το ίδιο ζοφερή, όπως του καλοκαιριού του έτους 2020.

Το ότι ο οδικός τουρισμός για κάποιες περιοχές της χώρας μας, κυρίως στη βόρεια Ελλάδα, και βεβαίως για την Πιερία, είναι ο μοναδικός τρόπος πρόσβασης σε αυτές, ουδαμώς και πάλι λήφθηκε υπόψιν σας κατά την εκπόνηση της όλως πρόσφατης ΚΥΑ «Προϋποθέσεις εισόδου στη χώρα προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» υπό στοιχεία Αριθ. Δ1α/ΓΠ. οικ. 29925 (ΦΕΚ Β’1969/14.05.2021). Χαρακτηριστικά και προκλητικά, α) συνεχίζετε τον ισοπεδωτικό κανόνα της απαγόρευσης εισόδου στη χώρα συλλήβδην όλων και μετά εισάγετε εξαιρέσεις ανά χώρα προέλευσης (άρθρο πρώτο) και β) αδικαιολόγητα προβλέπετε την άνιση λειτουργία των συνοριακών σταθμών Προμαχώνα και Ορμενίου σε εικοσιτετράωρη βάση, αλλά του σταθμού Ευζώνων, μόνον από τις 7:00 έως τις 23:00 (περίπτωση γ της παρ. 1 του άρθρου τέταρτου).

Περαιτέρω, ενδεικτικό της τραγικής απουσίας οιασδήποτε συστηματικής προσέγγισης στο σταδιακό αλλά πλήρες και πλήρως λειτουργικό άνοιγμα όλων των συνοριακών σημείων ελέγχου της πατρίδας μας, φυσικά με την αυστηρή τήρηση όλων των απαιτούμενων κι ενιαίων πρωτοκόλλων προστασίας της Δημόσιας Υγείας, αποτελεί το γεγονός ότι ο συνοριακός σταθμός Νυμφαίας άνοιξε πρόσφατα και αιφνιδίως πάλι έκλεισε (περίπου εδώ και δύο εβδομάδες), ενώ υποτίθεται ότι εν τω μεταξύ «άνοιξε» η τουριστική περίοδος στη χώρα μας.

Επειδή οι συνοριακοί σταθμοί Νίκης και Κρυσταλλοπηγής παραμένουν επιλεκτικά κλειστοί από την αρχή της κατάστασης της πανδημίας, ενώ η λειτουργία όλων ανεξαιρέτως των συνοριακών σημείων ελέγχου αποδεικνύεται ως η αναγκαία συνθήκη για την επανάκαμψη των εσόδων των βορείων περιφερειών της χώρας μας από την τουριστική βιομηχανία.

Επειδή ο οδικός τουρισμός, ειδικά αυτός που πραγματοποιείται με ΙΧ επιβατηγά αυτοκίνητα, καταδεικνύεται ως μακράν ο ασφαλέστερος τρόπος μετακίνησης ιδιωτών και τουριστών, καθώς o αριθμός συνταξιδιωτών – επιβατών στο ίδιο ΙΧ είναι αυστηρά περιορισμένος.

Επειδή ο οδικός τουρισμός -και άρα η τουριστική κίνηση κυρίως στην Βόρειο Ελλάδα- κατά το 2020 αποτέλεσε συγκριτικά τη μειονεκτική ταχύτητα του ελληνικού τουρισμού, ενώ φέτος θα πρέπει να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε, με όρους υγειονομικής ασφάλειας, να δοθεί η δυνατότητα εισόδου στη χώρα μας στους διεθνείς τουρίστες με ιδιωτικά αυτοκίνητα.

Επειδή περαιτέρω από τους κλειστούς συνοριακούς σταθμούς, η Βόρεια Ελλάδα αντιμετωπίζει επιπροσθέτως προβλήματα στις εμπορευματικές συναλλαγές και στην διέλευση των εργατών γης.

Με βάση τα ανωτέρω ερωτώνται οι συναρμόδιοι Υπουργοί:

1. Ποια η πειστική δικαιολογία σας για τη περιορισμένη λειτουργία του συνοριακού σταθμού Ευζώνων, μόνον από τις 7:00 έως τις 23:00;

2. Εδώ και πλέον του ενός έτους, τι σας εμπόδισε από το να ενεργήσετε τις απαραίτητες προσλήψεις και εκπαιδεύσεις του συνοριακού προσωπικού, αναγκαίου για την πλήρη και υποδειγματική λειτουργία όλων ανεξαιρέτως των συνοριακών σημείων ελέγχου;

3. Για ποιο λόγο έκλεισε ο συνοριακός σταθμός Νυμφαίας; Αν ήταν ανέτοιμος να εκκινήσει τη λειτουργία του, τότε γιατί άνοιξε εσπευσμένα; Άλλως, αν ήταν έτοιμος να λειτουργήσει κι άνοιξε, γιατί έκλεισε;

4. Πείτε μας τον τρόπο που πρέπει να δούμε τις ελλείψεις και παλινδρομήσεις σας ως σοβαρή άσκηση τουριστικής πολιτικής.

Οι ερωτώντες Βουλευτές
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Νοτοπούλου Κατερίνα
Σπίρτζης Χρήστος
Ραγκούσης Γιάννης

Αβραμάκης Ελευθέριος
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)
Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Γκιόλας Ιωάννης
Ελευθεριάδου Σουλτάνα (Τάνια)
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μωραΐτης Αθανάσιος
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτριος
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Ψυχογιός Γεώργιος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ