ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

26/05/2021

Ραγκούσης: Είστε οι πρώτοι που κάνατε εν ενεργεία κομματικά στελέχη μέλη του ΑΣΕΠ και θέσατε στο Σύνταγμα την πρόβλεψη για δυνατότητα ύπαρξης περιορισμών για τους απόδημους - Επιδιώκετε την συμμετοχή στις εκλογές δυνητικά απροσδιόριστου αριθμού εκλογέων

Ραγκούσης: Είστε οι πρώτοι που κάνατε εν ενεργεία κομματικά στελέχη μέλη του ΑΣΕΠ και θέσατε στο Σύνταγμα την πρόβλεψη για δυνατότητα ύπαρξης περιορισμών για τους απόδημους - Επιδιώκετε την συμμετοχή στις εκλογές δυνητικά απροσδιόριστου αριθμού εκλογέων



Σημεία δευτερομιλίας Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ  Γ. Ραγκούση στη Βουλή για την ψήφο των Ελλήνων εκλογέων του εξωτερικού


Κατ’ αρχάς, επιτρέψτε μου να ξεκινήσω, επειδή έγινε και μια σχετική συζήτηση, από το πολύ σοβαρό θέμα που έχει ανακύψει για 1η φορά στην ιστορία του θεσμού αυτού, δηλαδή της Ανεξάρτητης Αρχής του Ανωτάτου Συμβούλιου Επιλογής Προσωπικού, το γνωστό σε όλη την Ελλάδα και σε όλες τις Ελληνίδες και σε όλους τους Έλληνες ΑΣΕΠ.  

Να πω ότι με τον χειρότερο τρόπο, δυστυχώς, επιβεβαιώθηκαν οι χειρότεροι φόβοι που είχαμε εκφράσει πριν από λίγες εβδομάδες, όταν είχε έρθει εδώ το –αντισυνταγματικό, κατά τη γνώμη μας- νομοσχέδιο, το οποίο καθιέρωσε αυτήν τη δυνατότητα της παράτασης της θητείας των μελών της Ανεξάρτητης Αρχής κατά ένα τρόπο που τελικά αποδείχθηκε ότι δεν είχε άλλο σκοπό από την ολοκλήρωση αυτής της επιχείρησης πλήρους χειραγώγησης αυτής της Ανεξάρτητης Αρχής.

Έχει μετατραπεί το ΑΣΕΠ και άλλες Ανεξάρτητες Αρχές σαν κλειστά επαγγέλματα.

Όπως είχαμε πει και τότε, κύριε Βορίδη, λες -λέτε, όχι λες- και δεν υπάρχουν άλλοι Έλληνες, δεν υπάρχουν άλλες Ελληνίδες, άξιοι, αξιόλογοι/άξιες αξιόλογες στην Ελλάδα στο εξωτερικό για να στελεχώσουν τις Ανεξάρτητες Αρχές.

Μόνο αυτοί που είναι σήμερα εν ενεργεία σε αυτές και υπηρετούν και μόνο αυτοί θα μπορούσαν, με αντισυνταγματική όπως κάνατε νομοθετική τροποποίηση, να συνεχίσουν να λειτουργούν και μάλιστα, με αναβαθμισμένες θέσεις μέσα στην Ανεξάρτητη αυτή Αρχή.

Δεύτερον, κύριε Βορίδη, αλλά και όλοι όσοι συμφωνήσαν μαζί σας σε αυτήν τη στελέχωση του ΑΣΕΠ, θέλω να πω -επειδή το έψαξα, δεν μπορεί να έχει κανείς μια αναλυτική και πλήρη γνώση του τι έχει γίνει όλες αυτές τις δεκαετίες μέσα στο ΑΣΕΠ, αλλά όπως ακριβώς νόμιζα τελικά επιβεβαιώθηκε- ότι ποτέ στο παρελθόν εν ενεργεία κομματικά στελέχη δεν τοποθετήθηκαν ως μέλη του ΑΣΕΠ και καμίας άλλης Ανεξάρτητης Αρχής.

Πριν από λίγο επικοινώνησα με ανθρώπους που παρακολουθούν, ζουν το ΑΣΕΠ όλες αυτές τις δεκαετίες και μου είπαν ότι ποτέεν ενεργεία κομματικά στελέχη μέλη του ΑΣΕΠ δεν έχουν ξαναγίνει ποτέ. Τα κάνατε εσείς. Ρωτήστε να μάθετε, κύριε Βορίδη, τι διορίζετε. Ο Αναστάσης Πεπονής και το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα Παπανδρέου δεν ίδρυσαν το ΑΣΕΠ για να διορίζονται σε αυτό εν ενεργεία κομματικά στελέχη.  

Επίσης, και οφείλω και αυτό να το επισημάνω, και ο κ. Σκανδαλίδης και ο κ. Λιβάνιος έκαναν μια ειδική αναφορά η οποία έχει μια σημασία και τουλάχιστον εγώ προσπάθησα με υπευθυνότητα να την εξετάσω μήπως είναι έτσι. Τι είπαν και οι δύο; Είπαν ότι πριν το 2001, πριν δηλαδή την αναθεώρηση του 2001 που προέβλεψε τη ρήτρα των διακοσίων ψήφων, ήταν πρακτικά αδύνατον να εφαρμοστεί ένας νόμος για τη διευκόλυνση της ψήφου των Ελλήνων εκλογέων του εξωτερικού.  

Δεν είναι ακριβές, λοιπόν, ούτε αυτό. Δεν είναι ακριβές. Για χίλιους δυο λόγους -που δεν είναι της παρούσης και του παρόντος νομοσχεδίου, απλώς για την ιστορία καταθέτω αυτή την άποψη- μπορούσε να εφαρμοστεί νόμος και πριν το 2001 που δεν απαιτούνταν οι διακόσιες ψήφοι για την συμμετοχή και τη διευκόλυνση των εκλογέων Ελλήνων του εξωτερικού.

Τρίτον, θέλω να προβώ σε δύο επιχειρήματα για την αποκατάσταση της αλήθειας για κάτι που επαναλαμβανόμενα -προφανώς με βάση την προετοιμασία που έχει κάνει η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας- ειπώθηκε και από τον κ. Βορίδη και από όλους τους Υπουργούς που πήραν τον λόγο, αλλά και από τους περισσότερους Βουλευτές και Βουλεύτριες της Νέας Δημοκρατίας.

Λέτε -και πολλοί και πολλές από εσάς ξεκινήσατε έτσι τις αγορεύσεις σας- ότι αυτό το οποίο εισηγείστε, αφορά μόνο όσους είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους. Αυτό, εκ πρώτης όψεως, είναι έτσι και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά έτσι κι αλλιώς.

Όμως, δεν είναι αυτή ολόκληρη η αλήθεια.  

Γιατί ολόκληρη η αλήθεια -όπως κατ’ επανάληψη σας έχει αναλυθεί- είναι ότι με βάση το «δίκαιο του αίματος», το οποίο είναι ένας καθοριστικός, ένας πυρηνικός, να τον πούμε έτσι, μηχανισμός για την αναγνώριση της ελληνικής ιθαγένειας, η δυνητική δυνατότητα εγγραφής στους εκλογικούς καταλόγους αφορά απροσδιόριστο αριθμό εξ αίματος Ελλήνων και Ελληνίδων τρίτης, τέταρτης -δεν ξέρω- πέμπτης γενιάς που ζουν σε πολλά μήκη και πλάτη της υδρογείου και οι οποίοι δεν έχουν καμία, μα καμία απολύτως σχέση με την Ελλάδα.

Και εννοώ ότι δεν έχουν πολιτισμική σχέση, δεν έχουν ουσιαστική σχέση, δεν έχουν πραγματικό δεσμό με τη χώρα. Δεν ξέρουν τη γλώσσα, δεν έχουν μιλήσει ποτέ τα ελληνικά, δεν έχουν θητεύσει στα σχολεία και πολλοί από αυτούς δεν έχουν καν επισκεφτεί ποτέ τη χώρα.

Δυνητικά, με βάση το «δίκαιο του αίματος», με το νομοσχέδιό σας απροσδιόριστος αριθμός δυνητικών εκλογέων θα μπορούσε να αποκτήσει πρόσβαση στους εκλογικούς καταλόγους, αποκτώντας την ελληνική ιθαγένεια και στη συνέχεια, βέβαια, και δικαίωμα ψήφου.

Και αυτοί, κύριε Βορίδη, ξέρετε ποιοι είναι θεωρητικά;

Είναι αυτοί οι οποίοι περιέγραψε ο κ. Λασκαρίδης. Ο κ. Λασκαρίδης, πέραν από τη χυδαιότητα και την απρέπεια με την οποία εκφράστηκε, τη γνωστή, για το θεσμό του Πρωθυπουργού μπροστά στον εν ενεργεία Υπουργό, ο όποιος έμεινε άλαλος, είπε και κάτι με το οποίο συνόδευσε την τεκμηρίωση αυτής της παροιμιώδους και χυδαίας -επαναλαμβάνω- φράσης του.  

Είπε, «Μα, αυτοί οι εφοπλιστές…» -οι Έλληνες, όχι αυτοί που έλεγα εγώ προηγουμένως, Έλληνες στην υπηκοότητα- «…δεν κάνουν δουλειές με την Ελλάδα, δεν κλείνουν συμβόλαια με την Ελλάδα, δεν μεταφέρουνcargo, δεν κλείνουν τίποτα, δεν έχουν καν την ελληνική σημαία, γι’ αυτό έχουν…» -γραμμένο θα πω εγώ, για να μην πω ό,τι είπε εκείνος- «…τον Έλληνα Πρωθυπουργό».

Δηλαδή, τι είπε στην πραγματικότητα; Προσέξτε!  

Είπε ακριβώς ότι υπάρχει μια κατηγορία Ελλήνων -Ελλήνων έλεγε τώρα εκείνος και δεν απαντήθηκε, επαναλαμβάνω ακόμη μία φορά- οι οποίοι επειδή ακριβώς δεν έχουν κανένα πραγματικό δεσμό με τη χώρα τους, τι κάνουν; Φτάνουν να έχουν χ…. τον Πρωθυπουργό.

Είναι, λοιπόν -για την αποκατάσταση της αλήθειας- ανακριβές να λέτε -και έκλεισα αυτή την παρένθεση με τον κ. Λασκαρίδη- ότι το νομοσχέδιό σας αφορά μόνο όσους είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους.

Δεύτερο επιχείρημα για την αποκατάσταση της αλήθειας σε ένα άλλο σημείο. Λέτε πολλοί από εσάς πως ήρθατε εδώ με το επιχείρημα, «φοβάται ο ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, φοβάται η Αξιωματική Αντιπολίτευση, δεν θέλει την ψήφο των αποδήμων». Πόσοι το είπατε; Πλειάδα. Είναι ανακριβέστατο. Γιατί και πώς αποδεικνύεται αυτό; Μα, ο νόμος ο οποίος ισχύει, του 2019, προβλέπει ότι ενδεχομένως εκατοντάδες χιλιάδες Ελληνίδων και Ελλήνων που ζουν στο εξωτερικό, θα έχουν τη διευκόλυνση συμμετοχής τους στις επόμενες εθνικές εκλογές και η ψήφος τους θα προσμετρηθεί στο τελικό, στο συνολικό εκλογικό αποτέλεσμα για το αποτέλεσμα που θα βγει σε επίπεδο επικράτειας.

Αυτό, κύριε Βορίδη, όπως ξέρετε πολύ καλά -και σταματήστε να συνεχίζετε αυτή την συκοφαντία- έχει ψηφιστεί και από εμάς. Και αυτό το είπε -δεν χρειαζόταν, βέβαια, όχι το τελευταίο, το προηγούμενο που είπα, ότι είναι εκατοντάδες χιλιάδες αυτοί που δυνητικά με βάση τον ισχύοντα νόμο του 2019 θα ψηφίσουν στις επόμενες εκλογές- ο κ. Θεοδωρικάκος πριν από λίγο από αυτό το Βήμα. Δεν το λέω μόνο εγώ τώρα. Και αυτή είναι η πραγματικότητα.

Άρα, ένας ΣΥΡΙΖΑ, μια Αξιωματική Αντιπολίτευση που δεν θα ήθελε την προσμέτρηση της ψήφου των εκλογέων του εξωτερικού στο συνολικό τελικό αποτέλεσμα, δεν θα ψήφιζε ούτε τον νόμο του 2019, με βάση τον οποίο θα ψηφίσουν -επαναλαμβάνω- δυνητικά εκατοντάδες χιλιάδες Ελληνίδες και Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό.  

Είπαμε ότι ήδη μία κατηγορία κάτω των τριάντα ετών -αναφέρθηκε πολλές φορές και διευκρινίστηκε- θα μπορέσουν να ασκήσουν απροϋπόθετα αυτό τους το δικαίωμα, χωρίς καν να μπουν στα υπόλοιπα κριτήρια που αφορούν τις υπόλοιπες κατηγορίες των Ελλήνων του εξωτερικού.

Αυτό το οποίο λέμε και ξαναλέμε συνδέεται με το προηγούμενο. Και συνδέεται με αυτό που εσείς θέλετε να κάνετε, δηλαδή, ουσιαστικά, να ανοίξετε τους εκλογικούς καταλόγους, δίνοντας κίνητρο στον καθέναν να δίνει τη δυνατότητα σε οποιοδήποτε παιδί, εγγόνι, δισέγγονο, τρισέγγονο, που δεν έχει γνωρίσει ποτέ τη χώρα -γιατί θα υπάρχει πια πολιτική σκοπιμότητα και οικονομική σκοπιμότητα για κάποιους- να εγγράφεται στους εκλογικούς καταλόγους και να ψηφίζει χωρίς να έχει καμία απολύτως επαφή και σχέση με τη χώρα.

Και προτελευταίο -για να κλείσω, κύριε Πρόεδρε- θα αναφέρω το εξής: Εμείς, κύριε Βορίδη, -με βάση και την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας- θα λέγαμε ότι χαρά μας θα είναι να ξαναπάρετε τέτοιες πρωτοβουλίες, να ξαναβάλετε τέτοιο αυτογκόλ που βάλατε, αναλαμβάνοντας αυτή την πρωτοβουλία, για να ξαναδώσετε τη δυνατότητα στον κ. Θεοδωρικάκο -ένα παράδειγμα- να έρθει εδώ και στην πραγματικότητα να σας εκθέσει.  

Έτσι, τώρα, για όσους καταλαβαίνουμε, η ομιλία Θεοδωρικάκου πριν από λίγο, ήταν μαχαιριά στη νομοθετική σας πρωτοβουλία, γιατί ούτε λίγο, ούτε πολύ σας είπε ότι αυτό το οποίο κάνετε, είναι στην πραγματικότητα ένα τέχνασμα, μία επικοινωνιακή -με συγχωρείτε για τον όρο- μπαρούφα, ότι ο νόμος αυτός φροντίστε να εφαρμοστεί και αν εφαρμοστεί θα δώσει τη δυνατότητα σε χιλιάδες Ελληνίδες και Έλληνες στο εξωτερικό να συμμετέχουν στις επόμενες εθνικές εκλογές και ότι, εν πάση περιπτώσει, η υπευθυνότητα μιας κυβέρνησης της υπαγορεύει να μην καταφεύγει σε τέτοιου τύπου κοινοβουλευτικούς συνδικαλισμούς.

Και, επίσης, ένας 2ος λόγος, για τον οποίο εμείς, πραγματικά, θα λέγαμε ότι επιθυμούμε να επαναφέρετε αυτή την τροπολογία και άλλη φορά,κύριε Βορίδη, είναι για να εμπεδώσει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του ελληνικού λαού ποια είναι τα πραγματικά δεδομένα γύρω από αυτή τη δημόσια συζήτηση.

Ξέρετε, μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση -και τώρα όντως κλείνω, κύριε Πρόεδρε- πόσοι σημαντικοί δημοσιογράφοι συνειδητοποίησαν μετά τη χθεσινή συζήτηση που κάναμε εδώ, ότι η αναθεώρηση του Συντάγματος, με βάση την οποία για 1η φορά έχει συμπεριληφθεί η πρόνοια να μπαίνουν περιορισμοί στην άσκηση του εκλογικού δικαιώματος των Ελλήνων του εξωτερικού, ψηφίστηκε από το ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, αλλά ψηφίστηκε με πρωτοβουλία της Νέας Δημοκρατίας το 2019. Δεν το ήξερε κανένας, κύριε Βορίδη.

Υπ’ αυτή την έννοια, σας ευχαριστούμε πάρα πολύ, γιατί με αυτή τη νομοθετική σας πρωτοβουλία επιτρέψατε κάτι τέτοιο να γνωστοποιηθεί μαζί με όλα τα υπόλοιπα επιχειρήματα.

Καταθέτω για τα Πρακτικά -για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία- το Πρακτικό της αναθεώρησης του Συντάγματος για το γεγονός ότι το άρθρο 54, που περιέλαβε, για πρώτη φορά στην ιστορία του Ελληνικού Συντάγματος, αυτές τις πρόνοιες για τους περιορισμούς στους απόδημους, ψηφίστηκε από διακόσιους δώδεκα Βουλευτές -τελικά από όλους τους Βουλευτές, εγώ εδώ χθες είπα ότι ήταν τρία τα κόμματα, τελικά έχουν ψηφίσει αυτό το άρθρο και τα υπόλοιπα κόμματα- και υπήρχαν μόνο ογδόντα τέσσερα «Όχι», που δώσαμε τότε εμείς οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία. 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ