ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

05/07/2021

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Απίστευτη ολιγωρία των Υπουργείων σχετικά με την έκδοση της σχετικής ΚΥΑ για τη λειτουργία Πυλών Εισόδου- Εξόδου στους αερολιμένες Καρπάθου και Χίου και στα λιμάνια Αγίας Μαρίνας Λέρου, Καλύμνου, Πέτρας Λέσβου, Καρλοβασίου Σάμου

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Απίστευτη ολιγωρία των Υπουργείων σχετικά με την έκδοση της σχετικής ΚΥΑ για τη λειτουργία Πυλών Εισόδου- Εξόδου στους αερολιμένες Καρπάθου και Χίου και στα λιμάνια Αγίας Μαρίνας Λέρου, Καλύμνου, Πέτρας Λέσβου, Καρλοβασίου Σάμου



Μεσούσης της πιο κρίσιμης σεζόν για τα νησιά μας και τη χώρα, η Κυβέρνηση όχι μόνο δεν εφαρμόζει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τη στήριξη του Τουρισμού, αλλά καθυστερεί χαρακτηριστικά να κάνει, ακόμη και τα αυτονόητα για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης, παρατηρούν οι υπεύθυνοι των Τομέων Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Σαντορινιός Νεκτάριος και Ανδρέας Μιχαηλίδης, Εξωτερικών (Αναπληρωτής Τομεάρχης), Μπουρνούς Γιάννης, Τουρισμού, Νοτοπούλου Κατερίνα και Προστασίας του Πολίτη, Σπίρτζης Χρήστος.

Συγκεκριμένα, με ερώτηση που κατέθεσαν, υπογραμμίζουν την απίστευτη ολιγωρία των Υπουργείων αναφορικά με την έκδοση της σχετικής ΚΥΑ για τη λειτουργία Πυλών Εισόδου- Εξόδου στους αερολιμένες Καρπάθου και Χίου και στα λιμάνια Αγίας Μαρίνας Λέρου, Καλύμνου, Πέτρας Λέσβου, Καρλοβασίου Σάμου, την ώρα που ήδη προγραμματισμένες αφίξεις τουριστών ακυρώνονται καθώς δεν έχουν επικαιροποιηθεί τα συστήματα ελέγχου (διαβατηριακός έλεγχος, ΥΠΑ, τελωνειακές υπηρεσίες, κτλ).

Ενδεικτικό της μεγάλης καθυστέρησης, αδιαφορίας και «επιτελικής» ανικανότητας της Κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη είναι το γεγονός ότι κατά τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η ΚΥΑ των Υπουργείων Οικονομικών, ΠΡΟΠΟ και Ναυτιλίας, που επιτρέπει τη λειτουργία των συγκεκριμένων λιμανιών και αεροδρομίων ως Πύλες Εισόδου- Εξόδου πολιτών από χώρες εκτός Σένγκεν, τους θερινούς μήνες, δημοσιευόταν ήδη από τον Απρίλιο ή και τις αρχές Μαΐου, κάθε έτους (ΚΥΑ 2018: ΦΕΚ Β’ 1366/20-4-2018, ΑΔΑ: 7Χ6Τ465ΧΘ7-Ρ1Ν και ΚΥΑ 2019: ΦΕΚ (Β`/1559/8-5-2019). Όμως, παρά τις επικοινωνιακές ανακοινώσεις για τις «επιτυχίες» της χώρας στα ζητήματα του τουρισμού και τα κενά λόγια της Κυβέρνησης προς τους νησιώτες, σήμερα βρισκόμαστε ήδη στις αρχές Ιουλίου και η ΚΥΑ που ανοίγει τον δρόμο για την τόνωση της τουριστικής κίνησης στα νησιά, ακόμη δεν έχει καν υπογραφεί.

 

Οι βουλευτές Δωδεκανήσου, Λέσβου και Χίου του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ σχολιάζουν, τέλος, πως η καθυστέρηση της ΚΥΑ σημαίνει ανεπανόρθωτη ζημία για τα συγκεκριμένα νησιά, αφού η τουριστική τους κίνηση στηρίζεται κυρίως σε επισκέπτες από περιοχές όπως το Ισραήλ, τις ΗΠΑ, τη Ρωσία και τη Τουρκία, οι οποίοι προτιμούν τη χώρα μας λόγω και της γεωγραφικής της θέσης αλλά και της υψηλής της φήμης. Η έλλειψη της κυβερνητικής μέριμνας για τα θέματα του τουρισμού, η απουσία συντονισμού των Υπουργείων και οι ανερμάτιστες πολιτικές της ΝΔ, καταδικάζουν τα νησιά και τους ανθρώπους του κλάδου την πιο κομβική χρονιά για την βιωσιμότητα των τοπικών κοινωνιών.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΚΕ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
Οικονομικών
Προστασίας του Πολίτη
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: «Απίστευτη ολιγωρία των Υπουργείων σχετικά με την έκδοση της σχετικής ΚΥΑ για τη λειτουργία Πυλών Εισόδου- Εξόδου στους αερολιμένες Καρπάθου και Χίου και στα λιμάνια Αγίας Μαρίνας Λέρου, Καλύμνου, Πέτρας Λέσβου, Καρλοβασίου Σάμου. Η εξέλιξη της τουριστικής σεζόν σε αυτά τα νησιά τίθεται σε σοβαρό κίνδυνο»

Η Ελλάδα είναι η πιο πολυνησιακή χώρα της Ευρώπης, ενώ το ΑΕΠ της συνδέεται κατά ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό με τον κλάδο του Τουρισμού και τις συναφείς, με αυτόν, δραστηριότητες. Παράλληλα, η χώρα μας, λόγω και της γεωγραφικής της θέσης αλλά και της υψηλής της φήμης, γίνεται πόλος έλξης τουριστών από περιοχές όπως το Ισραήλ, τις ΗΠΑ, τη Ρωσία και τη Τουρκία, οι οποίοι, όπως είναι γνωστό, δαπανούν στους ελληνικούς προορισμούς και τα νησιά πάνω από το ημερήσιο μέσο όρο δαπάνης/τουρίστα.
Οι ειδικές μέριμνες διευκόλυνσης των αφίξεων αυτών των τουριστών και ενίσχυσης των υποδομών των νησιών, δεν είναι μόνο αναγκαίες, είναι και απαραίτητες στο πλαίσιο της στήριξης των χιλιάδων τουριστικών επιχειρήσεων και απασχολούμενων εργαζομένων και της τόνωσης των τοπικών οικονομιών. Μια χώρα που βασίζει μεγάλο μέρος των εσόδων της στην πορεία του Τουρισμού, δεν μπορεί παρά να σχεδιάζει και να υποβοηθά την τόνωση της κίνησης και το άνοιγμά της σε νέες, επικερδείς, τουριστικές αγορές.
Προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της τουριστικής κίνησης, της στήριξης των τοπικών οικονομιών αλλά και της τόνωσης των ευκαιριών ανάπτυξης στα νησιά, η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μεριμνούσε κάθε χρόνο για την έγκαιρη έκδοση των σχετικών αποφάσεων που χαρακτήριζαν, για την τουριστική περίοδο, τα λιμάνια και τους αερολιμένες της χώρας σε Πύλες εισόδου- εξόδου και που επέτρεπαν την είσοδο και έξοδο πολιτών εκτός Σέγκεν, στο ελληνικό έδαφος.
Παρά όμως τις μεγάλες ανάγκες που οι άνθρωποι του Τουρισμού φέτος αντιμετωπίζουν και την άνευ προηγουμένου ύφεση που τα νησιά μας βιώνουν, η Κυβέρνηση της ΝΔ, την πιο κομβική χρονιά για την βιωσιμότητα των τοπικών κοινωνιών και πολλών κλάδων, ακόμη δεν έχει εκδώσει τη σχετική ΚΥΑ (Υπουργών Οικονομικών, ΠΡΟΠΟ και ΥΝΑΝΠ) για τη μετατροπή των αερολιμένων Καρπάθου και Χίου και των νησιωτικών λιμανιών Αγίας Μαρίνας Λέρου, Καλύμνου, Πέτρας Λέσβου, Καρλοβασίου Σάμου, την ώρα που ήδη είναι προγραμματισμένες αφίξεις από τις προαναφερόμενες χώρες και κινδυνεύουν να ακυρωθούν, αν τα συστήματα υποδοχής των Αρχών δεν επικαιροποιηθούν (διαβατηριακός έλεγχος, ΥΠΑ, τελωνειακές υπηρεσίες, κτλ.).
Ενδεικτικά, η μετατροπή, κατά τους θερινούς μήνες του Αερολιμένα Καρπάθου σε Πύλη εισόδου- εξόδου της χώρας για τους επισκέπτες τρίτων χωρών, με μετρήσιμα στοιχεία, συμβάλλει σημαντικά στην εισροή επισκεπτών στο νησί, το οποίο, ήδη από το 2019, καταγραφόταν ψηλά στις προτιμήσεις των τουριστών, παρουσιάζοντας τουριστική αύξηση 13,4%, σε σχέση με το 2018, τη μεγαλύτερη στα Δωδεκάνησα και από τις μεγαλύτερες που καταγράφηκαν στη χώρα μας.
Παρόλα αυτά, ενώ η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ φρόντιζε ήδη από τον Απρίλιο ή και τις αρχές Μαΐου, κάθε έτους να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες (ΚΥΑ 2018: ΦΕΚ Β’ 1366/20-4-2018, ΑΔΑ: 7Χ6Τ465ΧΘ7-Ρ1Ν και ΚΥΑ 2019: ΦΕΚ (Β`/1559/8-5-2019), το ημερολόγιο σήμερα δείχνει Ιούλιο, η επίσημη έναρξη της σεζόν έχει ήδη γίνει, αλλά η ΚΥΑ ακόμη δεν έχει εκδοθεί, παρά τις επικοινωνιακές φιέστες για τον Τουρισμό και τα κενά λόγια προς τους νησιώτες.
Επειδή η τουριστική σεζόν βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και η συγκεκριμένη ΚΥΑ που «ανοίγει» τον δρόμο για την εισροή τουριστών στα νησιά, ακόμη δεν έχει εκδοθεί λόγω ολιγωρίας της Κυβέρνησης,
Επειδή οι τοπικές οικονομίες βρίσκονται στα όρια της επιβίωσής τους,
Επειδή οι επικοινωνιακές ανακοινώσεις για τις «επιτυχίες» της χώρας στα ζητήματα του τουρισμού, δεν ανταποκρίνονται ούτε στις πολιτικές, ούτε στα αποτελέσματα, πολλές φορές με ευθύνες της Κυβέρνησης,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Πότε σχεδιάζεται να εκδοθεί η εν λόγω ΚΥΑ περί λειτουργίας προσωρινών πυλών εισόδου στη χώρα στα λιμάνια Καλύμνου, Πέτρας Λέσβου, Αγίας Μαρίνας Λέρου, Καρλοβασίου Σάμου και στα αεροδρόμια Χίου και Καρπάθου;
2. Για υπήρξε τόση μεγάλη καθυστέρηση ειδικά σε μια κρίσιμη χρονιά για τον κλάδο του Τουρισμού και τα νησιά, όταν μάλιστα η προηγούμενη Κυβέρνηση μεριμνούσε πάντα για την έγκαιρη έκδοση της απόφασης;
3. Γνωρίζει η Κυβέρνηση τις τρομερές αρνητικές συνέπειες που η ολιγωρία αυτή επιφέρει στις τοπικές οικονομίες και στην εξέλιξη της τουριστικής σεζόν;
4. Γνωρίζει τον κίνδυνο ακυρώσεων μαζικών αφίξεων πολιτών από χώρες Σέγκεν, στα συγκεκριμένα νησιά; Και πως απαντάει στις αγωνίες των ντόπιων επιχειρηματιών, εργαζομένων και κατοίκων;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Σαντορινιός Νεκτάριος

Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μπουρνούς Ιωάννης
Νοτοπούλου Κατερίνα
Σπίρτζης Χρήστος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ