ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

19/07/2021

Επίκαιρη ερώτηση Π. Κουρουμπλή: Καταγγελίες των καταναλωτών για αυξημένους και ακατανόητους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος

Επίκαιρη ερώτηση Π. Κουρουμπλή: Καταγγελίες των καταναλωτών για αυξημένους και ακατανόητους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος




Προς τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Θέμα: «Καταγγελίες των καταναλωτών για αυξημένους και ακατανόητους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος»

Εν μέσω πανδημικής κρίσης και οικονομικής δυσπραγίας των πολιτών για την κάλυψη ακόμα και βασικών αναγκών, αλγεινή εντύπωση προκαλούν οι μεγάλες επιβαρύνσεις των καταναλωτών από τους υπερδιογκωμένους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος.
Ιδιαίτερα δε αποκαλυπτικά είναι τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) που διεξήχθη την χρονική περίοδο 11/3/2021 έως 16/5/2021, ως προς την αδυναμία των πολιτών να αποπληρώσουν τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία, το 63,6% των ερωτηθέντων δήλωσε πως δυσκολεύεται να πληρώσει τον λογαριασμό του ηλεκτρικού, ενώ το 85,3% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι οι λογαριασμοί είναι δυσνόητοι και πολύπλοκοι με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται να τους διαβάσουν, να τους κατανοήσουν και να τους ελέγξουν. Παράλληλα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της ΕΚΠΟΙΖΩ, το πρώτο τρίμηνο του 2021, οι καταγγελίες στον τομέα της ενέργειας παρουσίασαν σημαντική αύξηση, κατατάσσοντάς τον στη δεύτερη θέση στην καταγραφή καταγγελιών μετά τις τράπεζες. Τα προβλήματα των καταναλωτών αφορούν: υπέρογκους λογαριασμούς, πλημμελή παροχή υπηρεσιών εκ μέρους των προμηθευτών ενέργειας και του ΔΕΔΔΗΕ (λ.χ. λανθασμένη ή μη τακτική καταμέτρηση εκ μέρους του ΔΕΔΔΗΕ), προβλήματα σε ρυθμίσεις οφειλών, αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και ρευματοκοπές. Επιπροσθέτως, με βάση επίσημη ενημέρωση από το Ινστιτούτο Καταναλωτών Ελλάδας (ΙΝΚΑ), αυξητικές βαίνουν και στον εν λόγω φορέα οι αναφορές των πολιτών για τους υπερδιογκωμένους λογαριασμούς ρεύματος με ταυτόχρονη αδυναμία αποπληρωμής των οφειλών τους. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι οι καταναλωτές διαμαρτύρονται και για την εναρμονισμένη τιμολογιακή πολιτική που ακολουθούν οι πάροχοι.
Ο περίεργος τρόπος υπολογισμού των τιμολογίων από το σύνολο των παρόχων, τόσο με τις διάφορες ρήτρες όσο και με την ελλιπή προσυμβατική ενημέρωση, προκαλεί εδώ και πολλούς μήνες σύγχυση στους καταναλωτές που προσπαθούν να κατανοήσουν τις υπέρογκες αυξήσεις στους λογαριασμούς. Είναι προφανές, ότι η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) να θέσει σε ισχύ το επόμενο χρονικό διάστημα, διαδικτυακό εργαλείο υποδοχής και παρακολούθησης των παραπόνων και καταγγελιών των καταναλωτών, έρχεται να επιβεβαιώσει τη μη εύρυθμη λειτουργία στον τομέα της λιανικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας γεγονός που αποβαίνει εις βάρος των καταναλωτών. Ταυτοχρόνως, η εν λόγω απόφαση καταδεικνύει ότι το υφιστάμενο Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, που είναι σε ισχύ μέσω της ιστοσελίδας www.energycost.gr, από τον Νοέμβριο του 2020, δε φαίνεται να επέφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Κατόπιν των ως άνω ερωτάται ο κ. Υπουργός
1.α) Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί για τη μείωση των τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας και ποια συγκεκριμένα μέτρα προτίθεται να λάβει για τους πολίτες που δυσκολεύονται να πληρώσουν τον λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος; β) Σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες θα προβεί προκειμένου αφενός να είναι απόλυτα κατανοητός, σαφής και ελεγχόμενος για τους καταναλωτές ο τρόπος τιμολόγησης του ηλεκτρισμού και αφετέρου να ελεγχθεί εάν οι πάροχοι ακολουθούν εναρμονισμένη τιμολογιακή πολιτική;

Ο ερωτών βουλευτής

Κουρουμπλής Παναγιώτης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ