ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

26/07/2021

Σ. Φάμελλος: Υπάρχει έτοιμη εγκεκριμένη μελέτη για άμεση ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης με τα αρχαία της Βενιζέλου στη θέση τους

Σ. Φάμελλος:  Υπάρχει έτοιμη εγκεκριμένη μελέτη για άμεση ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης με τα αρχαία της Βενιζέλου στη θέση τους



 

Στο νομοσχέδιο για την επικουρική ασφάλιση του κ. Χατζηδάκη που κατατέθηκε στη Βουλή και στο σοβαρό χρηματοδοτικό κενό που επηρεάζει τα δημοσιονομικά και το δημόσιο χρέος, αναφέρθηκε στην αρχή της συνέντευξής του στον ραδιοφωνικό σταθμό Στο Κόκκινο 91,4 της Θεσσαλονίκης και στον δημοσιογράφο Απόστολο Λυκεσά, ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης και τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος.

Όπως σημείωσε, η δαπάνη αυτής της επιλογής της κυβέρνησης θα επιβαρύνει και άλλο τον προϋπολογισμό γιατί «προκειμένου να υλοποιηθεί το σενάριο ιδιωτικοποίησης των επικουρικών συντάξεων, θα πρέπει το ελληνικό δημόσιο να πληρώνει όλο και περισσότερα κεφάλαια για τις συντάξεις και να επιβαρύνει το δημόσιο χρέος. Μόνο έτσι θα μπορέσει να καλύψει το έλλειμμα που θα δημιουργηθεί στις σημερινές και μελλοντικές συντάξεις, εφόσον οι νέοι συνταξιούχοι θα χρηματοδοτούν το ιδιωτικό επικουρικό ταμείο για το οποίο το κράτος θα πρέπει να καλύπτει και τις εγγυήσεις του. Αυτή η μετάβαση θα χρειαστεί πολλές δεκαετίες για να ολοκληρωθεί και θα είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική για την πολιτεία, ενώ αμφισβητεί και τις παρούσες συντάξεις αλλά και τις μέλλουσες» πρόσθεσε ο Σ. Φάμελλος και συμπλήρωσε πως η επόμενη προοδευτική κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα έχει ως στόχο την ανατροπή του ασφαλιστικού νομοσχεδίου και της ιδιωτικοποίησης της επικουρικής ασφάλισης. Παρέθεσε δε στοιχεία για την επιστροφή πολλών χωρών στο δημόσιο αναδιανεμητικό ασφαλιστικό σύστημα.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στη δεξίωση για την 47η επέτειο της Δημοκρατίας η οποία «συνδυάστηκε με σοβαρά προβλήματα δεοντολογίας, κανόνων και δημοκρατίας όσον αφορά την ανάκληση της παρασημοφόρησης του κ. Ιάσονα Αποστολόπουλου και γενικά τις επιλογές προσώπων, που θα αποκαλυφθούν με Ερώτηση προς το Υπ. Εξωτερικών που θα κάνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και έχει ανακοινώσει ο Γ. Κατρούγκαλος». Επίσης, ο Σ. Φάμελλος έκανε λόγο για το γεγονός πως ο κ.Μπογδάνος της ΝΔ προανήγγειλε αυτή την ανάκληση με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς να έχει οποιαδήποτε θεσμική θέση. «Ο κ. Δένδιας θα κληθεί να απαντήσει στον κυβερνητικό έλεγχο αν υπήρξαν πολιτικές πιέσεις από τη ΝΔ ή την κυβέρνηση για να ματαιωθεί η παρασημοφόρηση ενός ανθρώπου που θα τιμώνταν για την ανθρωπιστική του δράση και όχι για τις πολιτικές του πεποιθήσεις, πράγμα που δημιουργεί σοβαρό δημοκρατικό ζήτημα στη λειτουργία των ανώτατων πολιτειακών θεσμών. Αλλά και αν είχε ακολουθηθεί όλη η δέουσα διαδικασία για αυτές τις παρασημοφορήσεις και αν υπήρξαν εκ των υστέρων αντιδεοντολογικές κομματικές παρεμβάσεις. Είναι ένα ακόμη σκαλοπάτι προς τα κάτω στη χώρα μας, μια εξέλιξη που πλήττει σοβαρά τους θεσμούς» δήλωσε.

Αναφορικά με τον τεμαχισμό και την απόσπαση των αρχαίων της Βενιζέλου στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Σ. Φάμελλος έκανε λόγο για το γεγονός πως η κυβέρνηση δηλώνει ψευδώς και εμμονικά ότι δεν υπάρχει άλλη εφικτή τεχνική λύση για την παραμονή των αρχαίων στη θέση τους. Για να καλύψει την παράλογη και αντιεπιστημονική επιλογή της η κυβέρνηση, δια των Καραμανλή και Μενδώνη, παραπληροφορεί και κρύβει την αλήθεια.

«Η πλειοψηφία της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης που υποστηρίζει την παραμονή των αρχαίων και τη γρήγορη λειτουργία του μετρό θα δώσει πολλά δείγματα κοινωνικής αντίδρασης στις διαμαρτυρίες που ήδη έγιναν και θα γίνουν το επόμενο διάστημα. Η κα Μενδώνη και ο κ. Καραμανλής προσπαθούν σχεδιασμένα στις τοποθετήσεις τους να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα και την αλήθεια. Και οι δύο υπουργοί δηλώνουν ψευδώς ότι δεν υπάρχει άλλη τεχνική λύση και προσπαθούν να κρύψουν ότι υπάρχει επιστημονική, τεχνική, αρχαιολογική μελέτη και διαθέσιμη λύση για τη γρήγορη ολοκλήρωση των εργασιών του μετρό και τα αρχαία αλώβητα. Αν η κυβέρνηση επιλέξει αυτό που θέλει η πλειοψηφία της πόλης θα έχουμε μετρό σε ένα χρόνο από τώρα και τα αρχαία στη θέση τους. Έτσι θα πετύχουμε παράλληλα, μαζί με την κυκλοφοριακή εξυπηρέτηση της πόλης, αφενός τη μεγάλη προβολή διεθνώς της Θεσσαλονίκης και αφετέρου τη συνέχεια της Ιστορίας της πόλης μας. Ακόμη και σήμερα μπορεί η κυβέρνηση να αλλάξει γνώμη. Η τεχνική μελέτη είναι διαθέσιμη και αδειοδοτημένη από το ΚΑΣ το 2017, ώστε να μείνουν τα αρχαία στη θέση τους και να περάσει το μετρό από κάτω». Επιπλέον, ο Σ. Φάμελλος πρόσθεσε πως και το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ επιβεβαιώνει πως είναι εφικτή και εφαρμόσιμη λύση, η κατασκευή του έργου με τα αρχαία στη θέση τους.

«Ο κ. Μητσοτάκης αποφάσισε χωρίς καμία προηγούμενη αξιολόγηση, καμία σύγκριση λύσεων να απομακρύνει τα αρχαία από τη θέση τους και χωρίς καμία σχετική μελέτη, γεγονός που είναι αδιανόητο, εφόσον αντιστρέφει ολόκληρη τη διαδικασία σχεδιασμού τεχνικών έργων» συμπλήρωσε ο Σ. Φάμελλος. Τέλος, επεσήμανε πως «η δράση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προς αυτή την κατεύθυνση δε θα σταματήσει και θα συνεχιστεί με την ανάδειξη του θέματος διεθνώς, όπως έκαναν και οι Ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αλλά και ευρωβουλευτές άλλων χωρών και άλλων ευρωομάδων. Διότι είναι και εξαιρετικά παράλογο να έχουν σταματήσει εντελώς οι εργασίες του μετρό εδώ και δύο χρόνια, να έχουν μειωθεί οι εργαζόμενοι από 3.000 σε λιγότερους από 200, να καθυστερεί ακόμη και η ηλεκτροδότηση του έργου. Με τις επιλογές της κυβέρνησης, η ολοκλήρωση του έργου μετατίθεται στο 2025, και όλα αυτά γίνονται από την ιδεοληψία των στελεχών της ΝΔ που θέλουν να επιβεβαιώσουν τις λανθασμένες επιλογές τους το 2013-2014 ενώ το μόνο αποτέλεσμα είναι η αύξηση των αποζημιώσεων του εργολάβου του έργου».​



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ