ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

28/07/2021

Δ. Καλαματιανός: Επιδιώκετε τη διεύρυνση των κοινωνικών και περιφερειακών ανισοτήτων - βίντεο

Δ. Καλαματιανός:  Επιδιώκετε τη διεύρυνση των κοινωνικών και περιφερειακών ανισοτήτων - βίντεο



Η κυβέρνηση της ΝΔ εξακολουθεί να προωθεί και στην εκπαίδευση τις κοινωνικές διακρίσεις, το τεράστιο έλλειμμα κοινωνικής δικαιοσύνης και τη διεύρυνση των κοινωνικών και περιφερειακών ανισοτήτων

Νομοθετεί με γνώμονα τις ιδεοληψίες της και όχι τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας

Με τη θεσμοθέτηση και την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, μετατρέπει την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε προϊόν πολυτελείας

Αυτό που χρειάζεται η δημόσια παιδεία συνολικά είναι χρηματοδότηση, δομές και ενίσχυση του προσωπικού

Σημεία από την τοποθέτηση του Βουλευτή Ηλείας, αναπληρωτή τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη της Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ- Π.Σ. στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο

«Για ακόμη μια φορά φέρνετε προς συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής ένα νομοσχέδιο που στοχεύει στην υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας από το σχολείο έως το Πανεπιστήμιο», τόνισε από το βήμα της Βουλής ο Διονύσης Καλαματιανός.

Στην αρχή της ομιλίας του, ο Βουλευτής ανέφερε ότι το νομοσχέδιο αυτό έρχεται ως συνέχεια προηγούμενων νομοθετημάτων της κυβέρνησης της ΝΔ, που προωθούν τις κοινωνικές διακρίσεις, το τεράστιο έλλειμμα κοινωνικής δικαιοσύνης και τη διεύρυνση των κοινωνικών και περιφερειακών ανισοτήτων.

«Μιλάτε για δήθεν αναβάθμιση του σχολείου και δήθεν ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών. Είναι όμως έτσι; Σκοπεύετε στα αλήθεια να πράξετε κάτι τέτοιο; Ξεκάθαρα όχι ! Δυστυχώς, στοχεύετε στο ακριβώς αντίθετο.
Ουσιαστικά, το νομοσχέδιο περιορίζει την επαρκή εκπαιδευτική διαδικασία παιδιών που ζουν σε υποβαθμισμένα περιβάλλοντα, με ελάχιστο ανθρώπινο δυναμικό και λίγα οικονομικά μέσα. Βάζει ανάχωμα στην ποιοτική και γόνιμη αλληλεπίδραση μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Δεν μένετε, όμως, μόνο εδώ.

Προκειμένου να ελέγξετε την εκπαιδευτική διαδικασία, προχωράτε στην ενίσχυση της στελεχιακής ιεραρχίας. Αποδυναμώνετε τη συλλογική έκφραση και την εκπροσώπηση στους εκπαιδευτικούς θεσμούς. Καθιερώνετε και στην Εκπαίδευση μια αυστηρή δομή διοίκησης και ένα τιμωρητικό σύστημα αξιολόγησης για το εκπαιδευτικό προσωπικό.»

Στη συνέχεια κατέκρινε την Υπουργό Παιδείας και την Κυβέρνηση συνολικά, ότι συνεχίζουν να νομοθετούν με γνώμονα τις ιδεοληψίες τους και όχι τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Παράλληλα, αναφέρθηκε εκτενώς και στις στρεβλώσεις που δημιουργεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.

«Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η μεγάλη μείωση των εισακτέων στα Πανεπιστήμια της Χώρας. Μέσα στην υγειονομική και οικονομική κρίση δε διστάσατε να προχωρήσετε στη θεσμοθέτηση και την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Δε διστάσατε να στερήσετε το όνειρο και το μεράκι χιλιάδων μαθητών να εισέλθουν στις σχολές που θέλουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Υποστηρίζετε ότι θέλετε να μπαίνουν στα δημόσια Πανεπιστήμια μόνο οι μαθητές που πιάνουν τη βάση στις πανελλαδικές.

Την ίδια στιγμή, όμως, στα ιδιωτικά κολέγια, μπαίνει όποιος θέλει, όπου θέλει. Για την ακρίβεια, μπαίνει αυτός που έχει να πληρώσει.

Ταυτόχρονα σπεύσατε να εξισώσετε τα πτυχία αυτών των κολεγίων με τα δημόσια Πανεπιστήμια για να παίρνουν τις δουλειές οι απόφοιτοι των κολεγίων.

Δύο μέτρα και δύο σταθμά. Αυτή είναι προφανώς η αριστεία που ευαγγελίζεστε. Μια αριστεία που αφορά μόνο τους λίγους, τους εκλεκτούς και τους ισχυρούς.

Για εσάς, άριστοι είναι αυτοί που έχουν να πληρώσουν για τις σπουδές τους. Όσο για τη μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας; Όλοι αυτοί που δεν μπορούν να πληρώσουν για να σπουδάσουν, κυριολεκτικά θα αγωνίζονται σκληρά για να περάσουν σ’ ένα Δημόσιο Πανεπιστημιακό Τμήμα.»

Συνεχίζοντας, κατηγόρησε την Κυβέρνηση ότι ψεύδεται όταν ισχυρίζεται ότι αποκλείονται από τα δημόσια Πανεπιστήμια μόνο όσοι γράφουν στις πανελλαδικές εξετάσεις βαθμούς 2 και 3.

«Πολλά παιδιά που έγραψαν 15, 16, 17 ακόμα και αριστούχοι, έμειναν εκτός Πανεπιστημιακών Τμημάτων.

Αυτό που πραγματικά επιδιώκετε είναι να μετατρέψετε την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε προϊόν πολυτελείας. Έχεις να πληρώσεις, θα σπουδάσεις. Δεν έχεις, τότε θα δεις τις ελπίδες σου να μειώνονται και σε πολλές περιπτώσεις να εξανεμίζονται.

Γι΄ αυτό είναι απαραίτητη μια νέα προοδευτική διακυβέρνηση που θα διορθώσει όλες αυτές τις στρεβλώσεις που έχετε δημιουργήσει με τις ιδεοληπτικές πολιτικές σας.

Καταθέσαμε 6 τροπολογίες, γιατί εμείς κάνουμε συγκεκριμένες προτάσεις. Βλέπετε, η δική μας οπτική και θεώρηση των πραγμάτων για τη βελτίωση της Εκπαίδευσης δεν εμπεριέχει τη μείωση των εισακτέων και το κλείσιμο Πανεπιστημιακών Τμημάτων.

Η δική μας οπτική ενσωματώνει τη βούληση για ποιοτική και ουσιαστική ενίσχυση των δημοσίων σχολείων και Πανεπιστημίων με επιστημονικό προσωπικό και υλικοτεχνικές υποδομές, που θα προσβλέπει σε περισσότερους μαθητές και φοιτητές υψηλού επιπέδου.»

 

 

Αναφερόμενος στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ηλεία, ο κ. Καλαματιανός υπογράμμισε ότι ο νομός ένιωσε με σκληρό τρόπο την καταστροφική πολιτική της σημερινής Κυβέρνησης, πριν ακόμα εφαρμοστεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.

«Η εξαφάνιση της Ηλείας από τον ακαδημαϊκό χάρτη έδειξε το τι θα επακολουθήσει. Σπεύσατε να ανακοινώσετε με υπουργική απόφαση την έξοδο από το μηχανογραφικό των Πανεπιστημιακών Τμημάτων που λειτουργούν στην Ηλεία!

Εφαρμόσατε μια βίαιη, άδικη και δίχως αντικειμενικά κριτήρια εξαφάνιση των Πανεπιστημιακών της Τμημάτων.

Περιφρονήσατε έναν ολόκληρο νομό με ξεχωριστή και ιδιαίτερη πολιτιστική κληρονομιά και τεράστιες παραγωγικές δυνατότητες.

Πήρατε συνοπτικές αποφάσεις πέραν κάθε λογικής. Εκτός αν πραγματικά πιστεύετε ότι στον τόπο που γεννήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες δεν πρέπει να υπάρχει Πανεπιστήμιο.

Οι πολίτες της Ηλείας τα γνωρίζουν όλα αυτά και δεν θα σας τα συγχωρήσουν.»

Ολοκληρώνοντας, ο κ. Καλαματιανός επεσήμανε πως αυτό που χρειάζεται η δημόσια παιδεία συνολικά είναι χρηματοδότηση, δομές και ενίσχυση του προσωπικού.

«Χρειάζεται εκσυγχρονισμός, χρειάζεται στήριξη στους μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακά και οικονομικά προβλήματα. Χρειάζεται τοπική στήριξη σε ορεινές και απόμακρες περιοχές και δράσεις για να αρθούν οι περιφερειακές ανισότητες. Χρειάζονται πραγματικές ίσες ευκαιρίες και όχι φαινομενικές. Εσείς βαδίζετε στο εντελώς αντίθετο μονοπάτι.

Να θυμάστε, όμως, ότι όλες οι αντιδραστικές, αναχρονιστικές και οπισθοδρομικές προσπάθειες της παράταξής σας στην Παιδεία κατέρρευσαν με την ηχηρή αντίδραση των προοδευτικών πολιτών.

Οι πολίτες, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και ιδιαίτερα η νέα γενιά θα σας δώσουν ξανά την απάντησή τους.»



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ