ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

14/09/2021

Γ. Πούλου: Επιστημονική κοινότητα και φιλοζωικές οργανώσεις είναι συντριπτικά κατά του νομοσχεδίου για τα ζώα συντροφιάς

Γ. Πούλου: Επιστημονική κοινότητα και φιλοζωικές οργανώσεις είναι συντριπτικά κατά του νομοσχεδίου για τα ζώα συντροφιάς



Στην ομιλία μου στην τρίτη συνεδρίαση της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης της Βουλής, ως εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών «Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς πρόγραμμα ΑΡΓΟΣ και λοιπές διατάξεις», ανέλυσα κατ’ άρθρο τις προβληματικές διατάξεις του και εξήγησα γιατί πρέπει να αποσυρθεί.   
Αρχικά ευχήθηκα στους μαθητές και τις μαθήτριες, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς καλή σχολική χρονιά και τόνισα ότι θα είμαστε όλοι μαζί, καθημερινά παρόντες, για να διεκδικήσουμε λύσεις στα προβλήματα της παιδείας!
Για το νομοσχέδιο, επεσήμανα ότι ακούσαμε με προσοχή τις τοποθετήσεις των φορέων και νιώσαμε την ειλικρινή αγωνία των επιστημόνων, κτηνιάτρων και γεωτεχνικών, αλλά και των ανθρώπων των φιλοζωικών οργανώσεων και σωματείων, που έχουν μεγάλη εμπειρία του πεδίου και αποδεικνύουν καθημερινά την αγάπη τους για τα ζώα συντροφιάς...
Δεν είναι, επομένως, καθόλου τυχαίο ότι όλοι σχεδόν αυτοί οι φορείς απορρίπτουν το νομοσχέδιο!   
Επιπλέον, καταγράψαμε την αγωνία του εκπροσώπου της ΚΕΔΕ, δηλαδή της πολύπαθης Τοπικής Αυτοδιοίκησης που καλείται και πάλι να αναλάβει μια νέα αρμοδιότητα εκτεταμένη και απαιτητική, χωρίς να ενισχυθεί με τους αντίστοιχους πόρους και το εξειδικευμένο προσωπικό!
Για τους λόγους αυτούς, επανέλαβα ότι η κυβέρνηση με το παρόν νομοσχέδιο θα δημιουργήσει πολύ περισσότερα προβλήματα από όσα θα επιλύσει!

Ολόκληρη η ομιλία:

Θα ήθελα να ευχηθώ και εγώ στους μαθητές και τις μαθήτριες, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς «καλή σχολική χρονιά». Τα προβλήματα των σχολείων, που έχουν δημιουργηθεί με ευθύνη της Κυβέρνησης, είναι πολλά. Ξανανοίγουν, όπως ακριβώς έκλεισαν, και με υγειονομικά μέτρα που μας προβληματίζουν και μας ανησυχούν όλους. Θα είμαστε όλοι μαζί, καθημερινά παρόντες, για να διεκδικήσουμε λύσεις στα προβλήματα. Για να μην πληρώσει ξανά η σχολική κοινότητα την ολιγωρία και τις αβελτηρίες της κυρίας Κεραμέως και της Κυβέρνησης.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ακούσαμε, στην προηγούμενη συνεδρίαση, με πολλή προσοχή, τις τοποθετήσεις των φορέων και νομίζω ότι όλοι μας νιώσαμε την ειλικρινή αγωνία των επιστημόνων -κτηνιάτρων και γεωτεχνικών- αλλά και των ανθρώπων των φιλοζωικών οργανώσεων και σωματείων, που έχουν μεγάλη εμπειρία του πεδίου και αποδεικνύουν καθημερινά την αγάπη τους για τα ζώα συντροφιάς.
Κύριε Υπουργέ, ήταν σχεδόν όλοι απέναντι στο νομοσχέδιό σας.
Επιπλέον, όμως, νιώσαμε και την αγωνία του εκπροσώπου της πολύπαθης Τοπικής Αυτοδιοίκησης που καλείται και πάλι να αναλάβει μια νέα αρμοδιότητα εκτεταμένη και πολύ απαιτητική, χωρίς να ενισχυθεί ούτε με τους αντίστοιχους πόρους, ούτε με το εξειδικευμένο προσωπικό. Γι’ αυτό, όπως ήδη σας έχουμε επισημάνει, κύριε Υπουργέ, με το παρόν νομοσχέδιο θα δημιουργήσετε πολύ περισσότερα προβλήματα από όσα θα επιλύσετε.
Στη συνέχεια, θα διατυπώσω αναλυτικά τα σχόλια μου επί των βασικότερων άρθρων που θεωρούμε ότι είναι προβληματικά και καθιστούν συνολικά το παρόν νομοσχέδιο μη αποδεκτό.
Καταρχάς, ήδη, από το άρθρο 1, φαίνεται ότι απουσιάζει η σφαιρική και ολιστική αντιμετώπιση του θέματος, αφού στους σκοπούς του νομοσχεδίου, δεν γίνεται καμία αναφορά στην αντιμετώπιση της βασικότερης αιτίας που δημιουργεί τα αδέσποτα, δηλαδή, στην έλλειψη παιδείας και φιλοζωικής κουλτούρας. Παράλληλα, από την σκοποθεσία απουσιάζει η διασφάλιση της δημόσιας υγείας, ενώ γίνεται σαφές πως επιχειρείται απλώς μια διαχειριστική αντιμετώπιση του τόσο σημαντικού αυτού κοινωνικού ζητήματος.
Στο άρθρο 2, υπάρχει σοβαρό ζήτημα με τον ορισμό των αναδόχων, αφού δεν απαιτείται καμία σαφώς προσδιορισμένη προϋπόθεση από την πλευρά τους. Επομένως, οι δήμοι θα μπορούν εύκολα να παρακάμπτουν τη νομοθεσία και να απαλλάσσονται από τις υποχρεώσεις φιλοξενίας, φροντίδας και περίθαλψης των αδέσποτων, μεταβιβάζοντας αυτά, για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα, στους αναδόχους, οι οποίοι δεν έχουν καμία υποχρέωση τήρησης συγκεκριμένων κανόνων και καμία κύρωση δεν τους απειλεί. Ουσιαστικά, με το θεσμό του αναδόχου, νομίζουμε κύριε Υπουργέ, ότι αναιρείται όλη η νομοθεσία για την προστασία των ζώων.
Στο άρθρο 3 παρ. 3, θεσπίζετε τη μεταφορά των αρμόδιων υπηρεσιών για τα αδέσποτα ζώα, από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο Υπουργείο Εσωτερικών. Αλλάζετε ταμπέλα στο τμήμα προστασίας ζώων συντροφιάς και λοιπών ζώων της Γενικής Διεύθυνσης Κτηνιατρικής του ΥΠΑΑΤ, το μετονομάζεται σε τμήμα προστασίας ζώων συντροφιάς και το τοποθετείτε στην παντελώς αναρμόδια Διεύθυνση Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του Υπουργείου Εσωτερικών.
Με την πρωτοφανή αυτή κίνηση, διασπάτε διοικητικά τις αρμόδιες υπηρεσίες για τα ζώα συντροφιάς σε δύο Υπουργεία. Αφήνετε την αρμοδιότητα για την υγεία των ζώων, την κτηνιατρική δημόσια υγεία και την παρακολούθηση των ζωονόσων στο ΥΠΑΑΤ, ενώ μεταφέρετε τα υπόλοιπα στο ΥΠΕΣ. Και το κάνετε, αγνοώντας πλήρως τις εισηγήσεις των υπηρεσιακών παραγόντων και των δύο Υπουργείων, την τεκμηριωμένη τοποθέτηση των επιστημόνων, αλλά και τις οδηγίες παγκοσμίων και διακρατικών οργανισμών.
Η απόφασή σας έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τα πρότυπα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και του Παγκόσμιου Οργανισμού για την Υγεία των Ζώων, αλλά και με την ενωσιακή νομοθεσία, η οποία ορίζει σαφώς ως αρμόδιους για τον έλεγχο και την προστασία της υγείας όλων των ζώων, τις κτηνιατρικές υπηρεσίες.
Για τους λόγους αυτούς, εξάλλου, η Ομοσπονδία Ζωοφιλικών Σωματείων Ελλάδας, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων, αλλά και η Πανελλήνια Ένωση Κτηνιάτρων Δημοσίων Υπαλλήλων, έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την ακύρωση της παράλογης απόφασης σας.
Παραλείπετε, τέλος, να ορίσετε στο παρόν, την αρμόδια αρχή που θα εκπροσωπεί τη χώρα στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία των ζώων. Το ΥΠΑΑΤ ή το ΥΠΕΣ θα είναι; Η αμηχανία σας εδώ, είναι προφανής, αφού σύμφωνα με τον κανονισμό 625/2017, η προστασία των ζώων είναι ενιαία στην ευρωπαϊκή νομοθεσία. Δεν χωρίζεται σε ζώα συντροφιάς και παραγωγικά και επομένως, απαιτείται ορισμός μιας αρμόδιας αρχής, που να εκπροσωπεί τη χώρα στα όργανα της Ένωσης.
Στη συνέχεια, στο άρθρο 4, γίνεται λόγος για δήθεν σύσταση Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς, ώστε ο νομοθέτης να υπονοεί ότι, δήθεν πρωτοπόρα η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, ξεκινά από το μηδέν την καταγραφή των ζώων συντροφιάς. Δυστυχώς, τα ίδια είπατε, κύριε Υπουργέ, και σε συνέντευξή σας τον περασμένο Απρίλιο, προσπαθώντας να παραπλανήσετε τους πολίτες.
Δυστυχώς για σας, όμως, και οι υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και η επιστημονική κοινότητα, οι κτηνίατροι της χώρας και όλοι οι φιλόζωοι, γνωρίζουν πολύ καλά, ότι η χώρα διαθέτει, ήδη, από το 2012, με το νόμο 4039, ηλεκτρονικό μητρώο για τα ζώα συντροφιάς, που ονομάζεται Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση Δεδομένων Καταγραφής των Ζώων Συντροφιάς και των Ιδιοκτητών τους.
Μάλιστα, η κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α., φρόντισε ώστε να προχωρήσει τάχιστα η διαδικασία πιστοποίησης των κτηνιάτρων, χρηστών της ηλεκτρονικής βάσης και να καταστεί αυτή πλήρως λειτουργική από τον Αύγουστο του 2015, δηλαδή, εδώ και έξι χρόνια. Εσείς τώρα ξαναβαφτίζετε ένα υφιστάμενο και πλήρως λειτουργικό θεσμό, τον παραδίδετε και αυτόν στον κ. Πιερρακάκη και τον παρουσιάζετε ως δήθεν καινοτομία της κυβέρνησής σας.
Στο άρθρο 7, αντί για κίνητρα υιοθεσίας, ζητάτε από τον υιοθετούντα και τα έξοδα για σίτιση και περίθαλψη. Σε ποιον, όμως, θα αποδίδεται το αντίτιμο για τα έξοδα; Στους δήμους που είναι υποχρεωμένοι να φροντίζουν τα αδέσποτα ζώα και επιχορηγούνται γι’ αυτό;
Με το άρθρο 8, δεν επιτυγχάνεται η αντιμετώπιση της μάστιγας των παράνομων εκτροφών. Αντίθετα, ο καθένας θα μπορεί, πλέον, να δηλώνει ερασιτέχνης εκτροφέας και να αποκομίζει κέρδος από παράνομη εμπορία ζώων, χωρίς να ελέγχεται, καθώς θα είναι νόμιμα κατοχυρωμένος με τις άδειες από τις φιλοζωικές οργανώσεις, που αναφέρονται στο παρόν άρθρο 8.
Στο άρθρο 9, βλέπουμε ότι αποσύρατε, ευτυχώς, την απαράδεκτη πρόβλεψη για οριζόντια υποχρεωτική στείρωση όλων των ζώων συντροφιάς, που είχατε εισάγει στην προηγούμενη εκδοχή του νομοσχεδίου. Τώρα προτείνετε συνδυαστικά στα άρθρα 6, 9, 13 και 14, την εναλλακτική της κατάθεσης δείγματος γενετικού υλικού DNA, από τους ιδιοκτήτες στο εργαστήριο φύλαξης και ανάλυσης γενετικού υλικού ζώων συντροφιάς του άρθρου 13, ώστε να μπορεί να γίνει ταυτοποίηση των εγκαταλειμμένων ζώων και το πρόστιμο να λειτουργεί ως αντικίνητρο της εγκατάλειψης των ζώων. Η κατάθεση του DNA, βέβαια συνοδεύεται και από ένα χαράτσι 150 ευρώ, το οποίο φορτώνεται στους φιλόζωους και μάλιστα, μέσα σε μια τόσο δύσκολη οικονομική συγκυρία.
Ωστόσο, στο άρθρο 6, όπου μιλάτε για την ταυτοποίηση μέσω γενετικού υλικού, δεν μας λέτε ποιος θα κάνει τη λήψη γενετικού υλικού, από τα εγκαταλελειμμένα ζώα, ώστε να αναζητηθεί στη βάση δεδομένων του εργαστηρίου που δημιουργείτε. Οι δήμοι δεν έχουν ασφαλώς το προσωπικό, ούτε καν οι κτηνιατρικές υπηρεσίες των περιφερειών και επομένως, κάποιος θα πρέπει να πληρώσει ιδιώτες κτηνιάτρους.
Τέλος, στις παραγράφους 6 και 7, διαπιστώνουμε και ένα σοβαρό ζήτημα διακριτής αντιμετώπισης σε βάρος των κυνηγών. Η υποχρέωση του ιδιοκτήτη κυνηγετικού σκύλου να φέρει μαζί του το διαβατήριο ή αντίγραφο του ηλεκτρονικού βιβλιαρίου σε κάθε μετακίνηση με τον σκύλο του και πολύ περισσότερο, η δυσανάλογα αυστηρή ποινή απώλειας της άδειας θήρας, εάν δεν συμμορφωθεί στις υποχρεώσεις του άρθρου 8, δεν υφίσταται για τις άλλες περιπτώσεις ζώων εργασίας.
Στη συνέχεια, στο άρθρο 13, μας λέτε ότι το εργαστήριο όπου θα συγκεντρώνονται τα δείγματα, συστήνεται στο Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών. Μπορείτε, όμως, κύριε Υπουργέ, να μας εξηγήσετε γιατί κρίθηκε το ίδρυμα αυτό ως ο πλέον κατάλληλος φορέας;
Επίσης, η εφάπαξ επιχορήγηση των 2 εκατομμυρίων ευρώ, με την οποία λέτε ότι θα προικίσετε το ίδρυμα, θα καλύψει τις ανάγκες και πως θα αξιοποιηθεί από το ίδρυμα; Θα γίνουν προσλήψεις και επενδύσεις στον εξοπλισμό; Εδώ καλά καλά δεν υπάρχουν γενετιστές και μοριακοί βιολόγοι στα νοσοκομεία μας. Και εσείς που έχετε τέτοια απέχθεια για τις προσλήψεις, θα εξασφαλίσετε το απαραίτητο προσωπικό για τη λειτουργία του εργαστηρίου; Μακάρι.
Και περνάμε τώρα στο πυρήνα των προβληματικών διατάξεων του νομοσχεδίου, στα άρθρα 10 έως 12, που αφορούν στο πρωτοφανές πακέτο αρμοδιοτήτων, που επωμίζονται οι δήμοι, την ίδια στιγμή που η στήριξή τους με πόρους και προσωπικό, αγγίζει τα ιστορικά χαμηλά.
Στην παράγραφο 1 του άρθρου 10, τους αναγκάζετε να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν επιχειρησιακά προγράμματα διαχείρισης των αδέσποτων, που θα περιλαμβάνουν και την περισυλλογή και την ιατρική περίθαλψη και την ηλεκτρονική σήμανση και την καταγραφή στο εθνικό μητρώο και τη στείρωση και την υιοθεσία τους. Τους αναγκάζετε, επιπλέον, στη παράγραφο 3, να ιδρύουν και να λειτουργούν κτηνιατρεία, καταφύγια και αποτεφρωτήρια ζώων συντροφιάς, ενώ στην παράγραφο 8, να συγκροτούν πενταμελείς επιτροπές για την παρακολούθηση των επιχειρησιακών προγραμμάτων. Βέβαια, τους δίδεται τη δυνατότητα να συμβάλλονται με ιδιώτες για την εκπλήρωση όλων σχεδόν αυτών των υποχρεώσεων, δηλαδή να τις παραχωρούν σε οργανώσεις και σωματεία, χωρίς όμως να είναι ξεκάθαρο πάντα, το πλαίσιο ελέγχου των παρεχόμενων υπηρεσιών από τους ιδιώτες και χωρίς να διασφαλίζεται η επαρκής εποπτεία τους.
Μάλιστα, αναφορικά με την περισυλλογή των αδέσποτων στις παραγράφους 5 και 6, βλέπουμε μια περίεργη διάσταση στις ρυθμίσεις. Δηλαδή, όταν η διαδικασία γίνεται από τους δήμους, υπάρχει υποχρέωση εποπτείας από κτηνίατρο, ενώ όταν γίνεται από φιλοζωικά σωματεία ή οργανώσεις, δεν προβλέπεται παρόμοια υποχρέωση. Πώς το εξηγείται αυτό;   
Επιπλέον, με την παράγραφο 5 εδάφιο βαε΄, ουσιαστικά καταργείται η ρητή απαγόρευση μόνιμης παραμονής των ζώων στα καταφύγια, που ίσχυε με την προηγούμενη νομοθεσία. Είναι απολύτως βέβαιο, ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, τα ζώα θα μένουν πλέον επ` αόριστον στα καταφύγια. Προκειμένου, μάλιστα, να μη γεμίσουν τα καταφύγια των δήμων με παρκαρισμένα ζώα, έναντι αντιτίμου τριακοσίων ευρώ, η ΚΕΔΕ ζητά αναθεώρηση της παραγράφου 1 ζ του άρθρου 9, με αυστηροποίηση των όρων εγκατάλειψης των δεσποζόμενων από τους ιδιοκτήτες τους και καταβολή του πλήρους ποσού της φιλοξενίας. Όχι  300 ευρώ και 100, αντίστοιχα, κύριε Υπουργέ.
Σε κάθε περίπτωση, ο κατάλογος νέων καθηκόντων των δήμων είναι ατελείωτος και δικαιολογημένα η ΚΕΔΕ αντέδρασε από την πρώτη στιγμή σε αυτό το κύμα αρμοδιοτήτων. Γι’ αυτό, λοιπόν, η ΚΕΔΕ από το Μάιο, ήδη, ζητά αντί για αόριστες και ανεφάρμοστες ρυθμίσεις, να γίνει σαφής εκτίμηση με οικονομοτεχνική μελέτη, του κόστους άσκησης των αρμοδιοτήτων των δήμων, του κόστους ίδρυσης και λειτουργίας των καταφυγίων, κτηνιατρείων και αποτεφρωτηρίων,  αλλά και το κόστος μισθοδοσίας του απαιτούμενου προσωπικού ανά δήμο.
Θα γίνουν, όμως, οι απαραίτητες προσλήψεις κτηνιάτρων, αλλά και εργαζομένων με ειδικευμένες γνώσεις ζωοτεχνικών, αλλά και διοικητικού; Και πώς θα προλάβουν οι δήμοι να στελεχώσουν τις αρμόδιες υπηρεσίες τους μετά την τροποποίηση των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας μέσα σε έξι μήνες από τη δημοσίευση του νόμου, όπως τους επιβάλλετε στο άρθρο 40;
Ο κύριος Παπαστεργίου, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, είπε να το αποσύρετε, είναι ανεφάρμοστο. Η τροποποίηση μάλιστα αυτή γίνεται κατ’ εξαίρεση του ν. 3584/2007 με έγκριση από την Οικονομική Επιτροπή και όχι από το Δημοτικό Συμβούλιο του οποίου συνεχίζετε την υποβάθμιση και θα πούμε αργότερα για το άρθρο 49.
Ο πιο αδύναμος κρίκος του σχεδιασμού σας, όμως, βρίσκεται στο άρθρο 11, όπου θεσπίζετε το ειδικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα «ΑΡΓΟΣ» για την υλοποίηση των προγραμμάτων, χωρίς να προσδιορίζετε ούτε το ακριβές ύψος του, ούτε τους κανόνες χρηματοδότησης. Εκτός από τα 43 εκατομμύρια του «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ» που βρήκατε από το ΣΥ.ΡΙΖ.Α., ούτε ευρώ παραπάνω δεν είναι εξασφαλισμένο προς το παρόν. Μας είπατε βέβαια στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής ότι θα βρεθούν και άλλα 40 εκατομμύρια και ότι θα αυξήσετε τους ΚΑΠ κατά 15 εκατομμύρια ετησίως, αντί των 600 χιλιάδων που έπαιρναν μέχρι σήμερα οι δήμοι, όλοι οι δήμοι της χώρας από το ΥΠΑΑΤ. Μένει να το δούμε, το χρονοδιάγραμμα, το πλαίσιο, διαφορετικά αυτό θα είναι μόνο ένα ακόμη πυροτέχνημα.
Ωστόσο, αυτό το διάτρητο και ανεπαρκές πλαίσιο χρηματοδότησης του άρθρου 11 συνδυάζεται και γίνεται ακόμη χειρότερο με τα άρθρα 41 και 42 όπου προβλέπεται η αξιολόγηση των δήμων από το 2023 στη βάση βασικών δεικτών απόδοσης που προσδιορίζονται από το Υπουργείο Εσωτερικών. Ο πιο αδύναμος κρίκος στους σχεδιασμούς σας, λοιπόν, όμως βρίσκεται εκεί που σας είπα, σ’ αυτό το άρθρο, διότι συνδέεται αυτό το ύψος της χρηματοδότησης των δήμων με τις επιδόσεις κάθε δήμου.
Στην υλοποίηση του επιχειρησιακού προγράμματος και σε περίπτωση μη συμμόρφωσής του θα του επιβάλλεται παρακράτηση μέρους των κεντρικών αυτοτελών πόρων ύψους έως δύο μηνών σε ετήσια βάση από τους ΚΑΠ. Να επαναλάβω, το καθολικό αίτημα και την αντίδραση της ΚΕΔΕ, κύριε Υπουργέ; Γιατί δεν συνομιλήσατε; Γιατί δεν λάβατε κανέναν υπόψη; Δηλαδή, ένα πλαίσιο παραβιάζει τη συνταγματικά κατοχυρωμένη αυτοτέλεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ είναι πρακτικά ανεφάρμοστο και σκόπιμα διαφανές. Εξάλλου, έχετε εγνωσμένη τεχνογνωσία στις λίστες, κύριε Πέτσα, στις λίστες χρηματοδότησης αναφέρομαι, μάλλον είναι η ειδικότητά σας.
Επιστρέφοντας τώρα στο άρθρο 23 παρ. 5 με τη συμπερίληψη των τρωκτικών στις απαγορεύσεις εκτροφής και κατέθεσα ήδη το σχετικό υπόμνημα που έστειλε το Ινστιτούτο Παστέρ, αν λοιπόν δεν αλλάξουμε την συγκεκριμένη πρόβλεψη στο άρθρο κινδυνεύει να σταματήσει η έρευνα στην Ελλάδα και πρέπει να το δείτε. Μιλάτε για τα τρωκτικά, όχι για την αναπαραγωγή τους. Το σχετικό υπόμνημα το έχω καταθέσει στην κρίση του Προεδρείου, στη Γραμματεία.
Στα άρθρα 28 και 29 για τα καταφύγια ζώων συντροφιάς, δεν είναι ξεκάθαρο εάν στην περίπτωση των καταφυγίων που προβλέπονται στο παρόν εφαρμόζονται οι ρυθμίσεις νομοθεσίας που ισχύουν για τα ενδιαιτήματα των ζώων που αδειοδοτούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 604/1977 και του Προεδρικού Διατάγματος 463/1978.
Φαίνεται, δηλαδή ότι στην πράξη θεσπίζετε διαφορετικά και υποδεέστερα κριτήρια λειτουργίας των καταφυγίων των ιδιωτών σε σχέση με αυτά των δήμων. Δηλαδή, θεσμοθετείτε τα καταφύγια πολλών ταχυτήτων. Οι προδιαγραφές για τα καταφύγια των δήμων είναι πολύ απαιτητικές και επομένως το σχετικό κόστος θα είναι δυσβάσταχτο.
Πολλές είναι και οι απορίες μας για το άρθρο 39 όπου περιλαμβάνονται οι διατάξεις για την Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης με κεντρική αρμοδιότητα στη διαχείριση των ζώων συντροφιάς, γενικά δεσποζόμενων και αδέσποτων.
Κατ’ αρχάς είναι περίεργο ότι δεν αναφέρετε τίποτα για τον Πρόεδρο της Επιτροπής, ούτε για τα απαραίτητα προσόντα του, ούτε για την υπηρεσιακή επιστημονική ιδιότητά του, εκτός από το γενικόλογο ότι πρέπει να είναι πρόσωπο εγνωσμένου κύρους. Μάλλον, έχετε κάτι στο νου σας για πολύ συγκεκριμένο πρόσωπο εγνωσμένου κύρους.
Επίσης, θα μας εξηγήσετε γιατί προβλέψατε συμμετοχή μόνο για εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου και όχι για παράδειγμα της Πανελλήνιας Ένωσης Κτηνιάτρων Δημοσίων Υπαλλήλων ή της Ελληνικής Κτηνιατρικής Εταιρείας που είναι και αμιγώς επιστημονικός φορέας;
Επιπλέον, ενώ σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 3, η Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής του ΥΠΑΑΤ είναι η αρμόδια αρχή για την υγεία των ζώων για την κτηνιατρική δημόσια υγεία, δεν της βρήκατε θέση στην Επιτροπή, η οποία ουσιαστικά αντικαθιστά τις κεντρικές κτηνιατρικές αρχές της χώρας ενάντια στην ευρωπαϊκή και διεθνή πρακτική. Δεν είναι αυτό μια σοβαρή παράλειψη; Η απουσία της υποβαθμίζει τη δυνατότητα προστασίας της υγείας των ζώων, κύριε Υπουργέ, αλλά και της δημόσιας υγείας γενικότερα.
Τέλος, στην παράγραφο 2 του άρθρου 39 αναφέρετε ότι η ανάδειξη του εκπροσώπου των φιλοζωικών σωματείων και οργανώσεων θα γίνεται μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, χωρίς να διευκρινίζετε σαφώς τη διαδικασία και χωρίς να δίνετε τα σχετικά εχέγγυα διαφάνειας.
Κλείνοντας, θα αναφερθώ πάλι όπως και στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής, στο τρίτο μέρος του νομοσχεδίου, στο άρθρο 49, όπου δεν χάσατε την ευκαιρία να δώσετε ακόμη ένα χτύπημα στη δημοκρατική λειτουργία των Δήμων. Κρίσιμες αρμοδιότητες του Δημοτικού Συμβουλίου για τα αναπτυξιακά δάνεια περνούν στην Οικονομική Επιτροπή, η οποία με μια απλή απόφαση μπορεί πλέον να υποχρεώνει το Δημοτικό Συμβούλιο να δεχτεί τις εισηγήσεις της και για το τεχνικό πρόγραμμα των έργων αλλά και για την αναμόρφωση του προϋπολογισμού τους.
Σας ευχαριστώ.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ