ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

24/09/2021

Θ. Φωτίου: Άνθρακες ο θησαυρός για το «εμβληματικό» σχέδιο της κυβέρνησης για την παιδική προστασία, τους ανάπηρους, τους ηλικιωμένους - βίντεο

Θ. Φωτίου: Άνθρακες ο θησαυρός για το «εμβληματικό» σχέδιο της κυβέρνησης για την παιδική προστασία, τους ανάπηρους, τους ηλικιωμένους - βίντεο



Η κ. Μιχαηλίδου αποκρύπτει εσκεμμένα από τη Βουλή ότι το πρόγραμμα «Κυψέλη» για την προσχολική αγωγή αποδοκιμάστηκε από την επιστημονική κοινότητα, τους εργαζόμενους, τους φορείς

Μόνο 2.000 ανάπηροι θα έχουν προσωπικό βοηθό, 500 ευρώ μεσοσταθμικά τον μήνα για 3 χρόνια μέσω τρίτων παρόχων, δηλαδή επαναφορά του νόμου για τις πλατφόρμες του κ. Χατζηδάκη

Η Έκθεση του ΓΛΚ αποκαλύπτει την σοβαρή και επικίνδυνη υποχρηματοδότηση της παιδικής προστασίας και της αναπηρίας

Στην τοποθέτηση της στο πλαίσιο της συζήτησης στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής του σ/ν του Υπουργείου Εργασίας «Πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης ανηλίκων, πρόγραμμα «Κυψέλη», προώθηση της αναδοχής και της υιοθεσίας, προσωπικός βοηθός για ΑΜΕΑ», η Θεανώ Φωτίου αναπλ. Τομεάρχης για την Κοινωνική Αλληλεγγύη της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, τόνισε τα εξής.

Ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο έρχεται στη Βουλή με πρωτοφανείς και απαράδεκτες διαδικασίες για χώρα που βρίσκεται εκτός μνημονίου, ανάλογες με αυτές που ακολουθούσε η Βουλή υπό τις επιταγές της Τρόικας και του ΔΝΤ. Το ίδιο το νομοσχέδιο είναι ένα επικοινωνιακό σκηνικό, ένα «πουκάμισο αδειανό». Η κυβέρνηση βρίσκεται σε έναν πανικό για να αλλάξει την ατζέντα.

Με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων» εισάγετε λανθασμένες, πρόχειρες και αναποτελεσματικές ρυθμίσεις. Εμείς προτείνουμε η αναφορά των περιστατικών κακοποίησης να ανατίθεται σε εξωτερική ομάδα αποτελούμενη από ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό και νομικό, κι όχι να γίνεται πεδίο συναλλαγής και διαφθοράς για έναν εργαζόμενο σε δομή.

Για το «νέο πλαίσιο προσχολικής αγωγής» το πρόγραμμα «ΚΥΨΕΛΗ», το νομοσχέδιο αφιερώνει τέσσερις μόλις παραγράφους με γενικολογίες για να θεσμοθετήσει ένα πρόγραμμα 100 σελίδων. Αποκρύπτετε εσκεμμένα από τη Βουλή το σχέδιο «ΚΥΨΕΛΗ» διότι αποδοκίμαστηκε από την επιστημονική κοινότητα, τους εργαζόμενους και τους φορείς των δομών. Φέρνετε προς εφαρμογή ένα σχέδιο προσχολικής αγωγής, χωρίς όραμα, φιλοσοφία για την ελληνική πραγματικότητα, ένα επιστημονικά διάτρητο συνονθύλευμα ξένων προγραμμάτων από τη δεκαετία του ΄70 σε αναπτυσσόμενες και μη χώρες που δεν βασίζεται στην ελληνική πραγματικότητα, γνώση και εμπειρία. Οι ελληνικοί βρεφονηπιακοί σταθμούς παρουσιάζονται ως πάρκινγκ παιδιών χωρίς παιδαγωγικό πρόγραμμα και απαξιώνονται έτσι το εξειδικευμένο προσωπικό και τους εργαζόμενους στο σύνολο τους.

Διαφωνούμε και να επιτρέπετε σε άτομα ηλικίας 75 χρόνων να γίνονται ανάδοχοι εφήβων 15 χρονών.

Είμαστε υπέρ του θεσμού του Προσωπικού Βοηθού του Αναπήρου, όμως δεν ορίζεται πώς επιλέγονται οι ανάπηροι, ποιός αξιολογεί τους προσωπικούς και ποιός είναι ο τρίτος πάροχος. Δηλαδή, πάλι εδώ επαναφέρετε τις πλατφόρμες του κ. Χατζηδάκη, που επεκτείνονται έτσι από τους ντελίβερι στον προσωπικό βοηθό του αναπήρου. Πρόκειται μόνο για 2000 ανάπηρους που θα επωφεληθούν για 3 χρόνια. Όλοι γνωρίζουμε ότι οι ανάπηροι στη χώρα είναι πάνω από 1 εκατ. Με πυροτεχνήματα θα αλλάξετε την ατζέντα; Εμπαίζοντας τους ανάπηρους;

Μας μιλάτε για 50.000 νέες θέσεις βρεφικών σταθμών με 180 εκ. από το Ταμείο. Μήπως ετοιμάζετε ένα νέο φαγοπότι των ιδιωτών εργολάβων;

Συντονιστής Ευρωπαϊκής Εγγύησης για το Παιδί στο ΕΚΚΑ. Θα πρέπει να προσλάβετε νέο μόνιμο επιστημονικό προσωπικό για να μπορέσει να υλοποιήσει όλες τις αρμοδιότητες αλλιώς ο νόμος θα είναι κενό γράμμα.

Δημιουργία Στεγών Ημιαυτόνομης διαβίωσης. Πάλι για μετά το 2022 από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Είμαστε υπέρ της αποϊδρυματοποίησης. Αλλά έχουμε πει ξανά και ξανά: οι ανήλικοι έφηβοι των ιδρυμάτων πρέπει να ζουν προστατευμένοι εκεί και να πηγαίνουν σχολείο.

Δυστυχώς, και η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αποκαλύπτει την υποχρηματοδότηση της παιδικής προστασίας (μόνο 8 εκατ.) και της αναπηρίας. Θα δαπανήσετε 188 εκ. € για τα παιδιά, όλα από το Ταμείο Ανάκαμψης από το 2022 και μετά, τα 180 εκ. για τη δημιουργία των θέσεων βρεφικών σταθμών, όταν, μόνο για να πάρετε τα παιδιά που αφήσατε εκτός ΚΔΑΠ και βρεφονηπιακών σταθμών, χρειάζονται 70 εκ. κατ έτος και δεν τα βάζετε. Επίσης δαπανάτε για τον προσωπικό βοηθό του αναπήρου μόνο 42,2 εκ. μόνο, μέσα σε τρία χρόνια. Άνθρακες ο θησαυρός του εμβληματικού νομοσχεδίου της κυβέρνησης.

 

Με πρωτοφανείς και απαράδεκτες διαδικασίες για χώρα που βρίσκεται εκτός μνημονίου, ανάλογες με αυτές που ακολουθούσε η Βουλή υπό τις επιταγές της Τρόικας και του ΔΝΤ, φέρνετε εντός 24ώρου από τη στιγμή της κατάθεσής του στη Βουλή στις επιτροπές προς ψήφιση το παρόν νομοσχέδιο που πραγματεύεται πολύ σημαντικά ζητήματα για την προστασία παιδιών και αναπήρων και την προσχολική αγωγή.
Προς τι αυτή η σπουδή όταν τα 2/3 των ρυθμίσεων του νομοσχεδίου θα εφαρμοστούν, στην καλύτερη περίπτωση, το 2022;
Είναι ο πανικός σας να αλλάξετε ατζέντα μετά τη γενικευμένη λαϊκή κατακραυγή για την αποτυχία σας στην πανδημία και τον εμβολιασμό, στις πυρκαγιές και στον έλεγχο της ακρίβειας που χτυπά τα ελληνικά νοικοκυριά.
Να αλλάξετε ατζέντα με συμπεριφορά «τρόικας εσωτερικού», υπό το βάρος της κριτικής που άσκησε ο Αλέξης Τσίπρας στη ΔΕΘ και των ελπιδοφόρων προτάσεων που εξήγγειλε.
Το ίδιο το νομοσχέδιο είναι ένα επικοινωνιακό σκηνικό, ένα «πουκάμισο αδειανό». Προσφιλής τακτική σας. Κρίσιμα θέματα θεσμοθετούνται με ασάφειες και γενικολογίες, γεγονός που δεν σου επιτρέπει να διατυπώσεις θετική άποψη. Όλα δε παραπέμπονται σε ΚΥΑ που θα ορίζουν, όχι μόνο την εφαρμογή, αλλά και την ουσία που παραλείπουν τα άρθρα. Ειδικότερα:
ΜΕΡΟΣ Α
Με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων» εισάγετε λανθασμένες, πρόχειρες και αναποτελεσματικές ρυθμίσεις.
Οι ρυθμίσεις αφορούν 350.000 παιδιά σε ιδρύματα, Βρεφονηπιακούς, ΚΔΑΠ και κατασκηνώσεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και εκτός αυτών, επεκτείνετε το θεσμό του υπεύθυνου παιδικής προστασίας κατά της κακοποίησης στις δομές ηλικιωμένων και ατόμων με αναπηρία.
Είναι προφανές ότι αγνοείτε το μέγεθος και την ουσία του θεσμού. Ποιος είναι ο αριθμός των ωφελούμενων; Μπορείτε να μου απαντήσετε;
1. Η πρόληψη περιορίζεται στο να επεκτείνει τον έλεγχο του ποινικού μητρώου και των αξιόποινων πράξεων, πέραν των εργαζομένων με συμβάσεις αορίστου η ορισμένου χρόνου, για τους οποίους έτσι κι αλλιώς ισχύει, και στους απασχολούμενους με μπλοκάκι, στους εργολαβικούς και στους εθελοντές. Και ρωτάμε: Μήπως η ρύθμιση υποκρύπτει ότι θα επιτρέψετε να «δανείζονται» οι δομές προστασίας εργαζόμενους από εταιρείες;
Μιλάμε για πρόχειρη, λανθασμένη και αναποτελεσματική ρύθμιση πρόληψης, διότι:
2. Λευκό ποινικό μητρώο δε σημαίνει απουσία παραβατικής συμπεριφοράς στα άτομα που θα απασχοληθούν στις δομές ή θα εμπλακούν με τη διοίκησή τους. Η μόνη λύση είναι να περνάει κάθε υποψήφιος εργαζόμενος από δομημένη συνέντευξη σε ομάδα ειδικών ικανών να διακρίνουν πιθανές αποκλίσεις στη συμπεριφορά του.
3. Ο ορισμός ενός ατόμου ανά δομή ως υπεύθυνου προστασίας παιδιών και ηλικιωμένων για την αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης, όχι μόνο δεν λύνει το πρόβλημα, αλλά αντίθετα δημιουργεί συνθήκες για σχέσεις διαφθοράς και συναλλαγής. Άτομα που δεσμεύονται με υπαλληλική ή ιεραρχική σχέση με τη διεύθυνση ή τη διοίκηση θα υφίστανται μεγάλες πιέσεις όταν πρόκειται να καταγγείλουν κακοποιητικές συμπεριφορές συναδέλφων ή διευθυντικών και διοικητικών στελεχών.
Εμείς προτείνουμε η αναφορά των περιστατικών κακοποίησης να ανατίθεται σε εξωτερική ομάδα αποτελούμενη από ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό και νομικό η ευθύνη αριθμού δομών (π.χ. 10) για τον εντοπισμό της κακοποίησης.
4. Ο ρόλος του ΕΚΚΑ, όπου τηρείται το μητρώο αναφορών κακοποίησης, θα πρέπει να είναι ουσιαστικός και όχι απλώς η εξαγωγή στατιστικών δεδομένων. Το ΕΚΚΑ πρέπει να εμπλακεί στη διαδικασία βοήθειας προς τα παιδιά - θύματα για να ξεπεράσουν την τραυματική τους εμπειρία. Γι αυτό απαιτείται γενναία ενίσχυση του φορέα με μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό και όχι εργολαβικούς εργαζόμενους.
5. Οι ποινές που ορίζετε για παραβιάσεις του νόμου ως προς το ποινικό μητρώο και την αναφορά κακοποιήσεων είναι ελάχιστες, σχεδόν προσχηματικές και δεν αποτελούν αποτρεπτικό μέτρο κατά της κακοποίησης των παιδιών.
6. Όσο για την απαραίτητη εκπαίδευση του προσωπικού των δομών σε όσα σημαντικά θα έπρεπε να γίνουν για την αντιμετώπιση περιστατικών βίας και κακοποίησης, παραπέμπετε στην καλή προαίρεση τον επικεφαλής ιδιωτικών και δημοσίων δομών αντί να καταρτίσετε ενιαία υποχρεωτικά προγράμματα και να τους τηλεκπαιδεύετε.

ΜΕΡΟΣ Β’.
Εδώ βρίσκεται το υποτιθέμενο και πολυδιαφημισμένο «νέο πλαίσιο προσχολικής αγωγής» το πρόγραμμα «ΚΥΨΕΛΗ».
Το νομοσχέδιο αφιερώνει τέσσερις παραγράφους όλες κι όλες για να θεσμοθετήσει ένα πρόγραμμα 100 σελίδων το οποίο αναρτήθηκε τον Ιούλιο του 2019 στη διαβούλευση, στο paidi.gov.gr, έλαβε πλήθος αρνητικών σχολίων και δεν γνωρίζουμε μετά τη διαβούλευση πώς ακριβώς διαμορφώθηκε. Αλλάξατε τίποτα;
Οι 4 παράγραφοι περιγράφουν γενικούς στόχους του προγράμματος που δεν εξειδικεύονται στο νομοσχέδιο ενώ δεν επισυνάπτετε ούτε μια συνοπτική παρουσίαση του προγράμματος ΚΥΨΕΛΗ
Θεωρούμε ότι αποκρύπτετε εσκεμμένα από τη Βουλή το σχέδιο ΚΥΨΕΛΗ διότι δεν έτυχε της αποδοχής της επιστημονικής κοινότητας, των εργαζομένων και των φορέων των δομών. Απόδειξη ότι η ΚΥΑ του άρθρου 20 δεν είναι εφαρμοστική συγκεκριμένων άρθρων, αλλά επί της ουσίας είναι η εφ όλης της ύλης νέα νομοθέτηση για την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα διαρκέσει τρία χρόνια.
Θεωρούμε υποχρέωσή μας να καταγράψουμε τις ανεπάρκειες και τα λάθη του προγράμματος ΚΥΨΕΛΗ όμως θα αποκαλύψουμε σήμερα εδώ του προγράμματος ΚΥΨΕΛΗ που μας γυρίζει δεκαετίες πίσω. Φέρνετε προς εφαρμογή ένα σχέδιο προσχολικής αγωγής, χωρίς όραμα, φιλοσοφία για την ελληνική πραγματικότητα Είναι ένα επιστημονικά διάτρητο συνονθύλευμα ξένων προγραμμάτων από τη δεκαετία του ΄70 σε αναπτυσσόμενες και μη χώρες που δεν βασίζεται στην ελληνική πραγματικότητα, γνώση και εμπειρία. Πρόκειται για κολλάζ προγραμμάτων με προεξάρχον το Reach up and learn, που σχεδιάστηκε καταρχήν για αναπτυσσόμενες χώρες (Μπαγκλαντές, Τζαμάικα, Ινδία, Κολομβία, κ.α.) ή το εθελοντικής βάσης Homestart ή το ιδιωτικής πρωτοβουλίας Superstant ή το Νταντάδες της γειτονιάς.
Η ιδιωτική εταιρεία που ανέλαβε να διαμορφώσει το νέο πλαίσιο δεν χαρτογράφησε την ελληνική πραγματικότητα σε δομές, παιδιά, εργαζομένους, ούτε τα υφιστάμενα παιδαγωγικά προγράμματα. Είναι αδιανόητο να προτείνεις αλλαγές, χωρίς να γνωρίζεις τι είναι αυτό που αλλάζεις.
Οι ελληνικοί βρεφονηπιακοί σταθμούς παρουσιάζονται ως πάρκινγκ παιδιών χωρίς παιδαγωγικό πρόγραμμα. Απαξιώνονται έτσι το εξειδικευμένο προσωπικό και τους εργαζόμενους στο σύνολο τους.
Απαξιώνονται οι Έλληνες πανεπιστημιακοί καθηγητές που διδάσκουν την προσχολική αγωγή, οι επιστημονικές εταιρείες, όπως είναι η Ψυχολογική, οι δημοτικές αρχές και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί αλλά και οι εργαζόμενοι στο πεδίο που δεν εκλήθησαν να συμβάλουν.
Η πρόταση «Κυψέλη», που υλοποιεί το εν λόγω πλαίσιο προσχολικής αγωγής δεν είναι ούτε νέα ούτε καινοτόμα: «Ανακαλύπτει» το παιχνίδι ως βασικό εργαλείο της προσχολικής αγωγής, κάτι που φυσικά εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες στην Ελλάδα. «Ανακαλύπτει» την αξία της διατροφής κατά της παχυσαρκίας των παιδιών, όταν η ΝΔ χαρακτήριζε «συσσίτια» τα δωρεάν σχολικά μεσογειακά γεύματα και φρόντιζε για την συστηματική συκοφάντησή τους.
Η πρόταση είναι επιστημονικά διάτρητη διότι το στάδιο ανάπτυξης κάθε παιδιού είναι μοναδικό, δεν συμπίπτει αναγκαστικά με αυτό των συνομηλίκων του. Για αυτό ακριβώς χρειάζεται ευελιξία και πλαίσιο αρχών, όχι ένα οριζόντιο υποχρεωτικό παιδαγωγικό περιεχόμενο και ωρολόγιο πρόγραμμα το οποίο μάλιστα, μπορεί να είναι βλαπτικό, πόσω μάλλον από τη στιγμή που δεν αναγνωρίζει τις μεγάλες γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της χώρας (αστικές, αγροτικές, νησιωτικές, ορεινές) αλλά και τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες.
Ναι στην έγκαιρη διάγνωση και πρώιμη παρέμβαση, όχι στο ψηφιακό φακέλωμα των σταδίων ανάπτυξης του μωρού από 0-4 ετών, το οποίο προβλέπεται με το νέο πλαίσιο, καθώς η ηλικία αυτή αποτελεί στάδιο ραγδαίων μεταβολών. Ένα ψηφιακό φακέλωμα μπορεί να ακολουθεί το παιδί, και μετέπειτα ενήλικα, αρνητικά στην κοινωνική και επαγγελματική ζωή του.
Να αξιοποιηθεί ο πλούτος και η γνώση της ελληνικής, πολιτισμικής και κοινωνικής πραγματικότητας και να πάψει η μίμηση και αντιγραφή ξένων προτύπων.
Να αποσυρθούν τα σχετικά άρθρα του νομοσχεδίου και να ανοίξει ένας ουσιαστικός διάλογος στον οποίο να μπορούμε γόνιμα να συμμετέχουμε όλοι: επιστημονική κοινότητα, εργαζόμενοι του πεδίου, δημόσιοι, δημοτικοί και ιδιωτικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί και τα κόμματα. Για το μέλλον των παιδιών μας.
ΜΕΡΟΣ Γ΄
Διατάξεις για την προώθηση των θεσμών αναδοχής – υιοθεσίας
Κάθε φορά που φέρνετε νέες ρυθμίσεις και τροποποιήσεις του νόμου 4538/18 του ΣΥΡΙΖΑ για την αναδοχή και υιοθεσία γνωρίζουμε ότι παραποιείτε τη φιλοσοφία του νόμου.
Εδώ λοιπόν οι νέες ρυθμίσεις είναι δύο:
• Επιτρέπετε σε άτομα ηλικίας 75 χρόνων να γίνονται ανάδοχοι εφήβων 15 χρονών. Και δεν μιλάμε για συγγενική αναδοχή που σαφώς το ισχύον πλαίσιο το επιτρέπει, γιαγιάδες να αναλαμβάνουν ως ανάδοχες τα εγγόνια τους, όπως πρόσφατα είδαμε να συμβαίνει σε τραγικά γεγονότα γυναικοκτονίας. Εδώ πρόκειται για ξένο άτομο τέταρτης ηλικίας που αναλαμβάνει έναν έφηβο ο οποίος κατά κανόνα προέρχεται από ιδρυματικό ή κακοποιητικό περιβάλλον με δύσκολα διαχειρίσιμες συμπεριφορές.
• Στην περίπτωση που άνδρας ή γυναίκα με παιδί παντρευτεί ή συνάψει σύμφωνο συμβίωσης και ο/η σύζυγος ή σύντροφος θέλει να υιοθετήσει ή να γίνει ανάδοχος του παιδιού αυτού θα πρέπει να επιμορφώνεται στα ειδικά προγράμματα. Εσείς τους εξαιρείτε αναίτια.
Διαφωνούμε βεβαίως και με τις δυο αυτές ρυθμίσεις.
Σε ό,τι αφορά στην τροποποίηση νόμου του 1995 για τον κοινωνικό σύμβουλο που ορίζεται ένας σε κάθε Περιφέρεια, του αναθέτετε αυξημένες δραστηριότητες στις οποίες δεν μπορεί να ανταπεξέλθει.
ΜΕΡΟΣ Δ΄
Προσωπικός Βοηθός για άτομα με αναπηρία
Είμαστε υπέρ του θεσμού του Προσωπικού Βοηθού του Αναπήρου. Όμως οι διατάξεις αυτού του μέρους χαρακτηρίζονται από μεγάλες ελλείψεις ως προς την περιγραφή του νέου θεσμού. Δεν είναι δυνατόν με ΚΥΑ να ορίζονται όλα τα στοιχεία και η δομή ενός τέτοιου σοβαρού πιλοτικού προγράμματος (δικαιούχοι, κριτήρια, τόπος και χρόνος εφαρμογής κλπ.) όπου θα στηριχθεί η καθολική εφαρμογή. Οι ανάπηροι βρίσκονται στο απόλυτο σκοτάδι. Πώς να εκφράσουν άποψη για κάτι που περιμένουν με αγωνία αλλά δεν περιγράφεται;
Τα μόνα στοιχεία που έχουμε είναι ότι το πρόγραμμα θα αρχίσει το 2022 μέχρι το ΄24 τρία χρόνια σε δύο φάσεις, και θα δαπανηθούν 42 εκ. από το Ταμείο Ανάκαμψης δηλαδή 14 εκ. το χρόνο. Για πόσους ανάπηρους; 2000; Δηλαδή θα δίνετε μεσοσταθμικά 500 € για τον προσωπικό βοηθό ανά μήνα;
Η καθολική εφαρμογή θα ξεκινήσει μετά το 2025. Δεν αναφέρετε τι προσόντα θα έχουν οι προσωπικοί βοηθοί και κυρίως ποιος είναι ο τρίτος πάροχος μέσω του οποίου οι ανάπηροι θα λαμβάνουν τις υπηρεσίες του προσωπικού βοηθού. Δηλαδή, πάλι εδώ επαναφέρετε τις πλατφόρμες του κ. Χατζηδάκη, που επεκτείνονται έτσι από τους ντελίβερι στον προσωπικό βοηθό του αναπήρου.
Η εκτίμηση των αναγκών των αναπήρων για προσωπικό βοηθό γίνεται από ειδικές επιτροπές αξιολόγησης. Πού θα δημιουργηθούν αυτές; Μέσα στον ΟΠΕΚΑ, στο Υπ. Εργασίας και Κοιν. Υποθέσεων, ή θα είναι εξωτερικές; Πάλι παραπέμπετε τα πάντα σε ΚΥΑ. Πάλι στο άγνωστο.
Κοροϊδεύετε όμως και τους εργαζόμενους στον ΟΠΕΚΑ στον οποίο ανατίθεται η υλοποίηση του προγράμματος χωρίς να δίνονται περαιτέρω λεπτομέρειες για το πώς αυτό θα γίνει και χωρίς να ενισχύεται με εξειδικευμένο μόνιμο προσωπικό.
Με πυροτεχνήματα θα αλλάξετε την ατζέντα; Εμπαίζοντας τους ανάπηρους;


ΜΕΡΟΣ Ε΄
Άλλες διατάξεις
Τρία σημαντικά άρθρα περιλαμβάνονται εδώ, όλα για το 2022, όλα με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης:
1. 50.000 νέες θέσεις βρεφικών σταθμών με 180 εκ. από το Ταμείο. Πολύ καλά. Όμως, μήπως εδώ ετοιμάζετε ένα νέο φαγοπότι των ιδιωτών εργολάβων;
2. Συντονιστής Ευρωπαϊκής Εγγύησης για το Παιδί στο ΕΚΚΑ. Το ΕΚΚΑ όμως είναι τελείως αποψιλωμένο από προσωπικό. Με το νομοσχέδιο του αναθέτετε ήδη το μητρώο αναφορών κακοποίησης, και τώρα το ρόλο του συντονιστή της Ευρωπαϊκής Εγγύησης για το Παιδί. Θα πρέπει να προσλάβετε νέο μόνιμο επιστημονικό προσωπικό για να μπορέσει να υλοποιήσει όλες τις αρμοδιότητες αλλιώς ο νόμος θα είναι κενό γράμμα.
3. Δημιουργία Στεγών Ημιαυτόνομης διαβίωσης. Πάλι για μετά το 2022 από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Είμαστε υπέρ της αποϊδρυματοποίησης. Αλλά έχουμε πει ξανά και ξανά: οι ανήλικοι έφηβοι των ιδρυμάτων πρέπει να ζουν προστατευμένοι εκεί και να πηγαίνουν σχολείο. Πρέπει να συνεχίσουν απρόσκοπτα την ψυχοκοινωνική τους υποστήριξη και εκπαίδευση ώστε να προετοιμαστούν για την ενήλικη ζωή τους.
Δυστυχώς, και η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αποκαλύπτει την υποχρηματοδότηση της παιδικής προστασίας και της αναπηρίας. Θα δαπανήσετε 188 εκ. € για τα παιδιά, όλα από το Ταμείο Ανάκαμψης από το 2022 και μετά, τα 180 εκ. για τη δημιουργία των θέσεων βρεφικών σταθμών, όταν, μόνο για να πάρετε τα παιδιά που αφήσατε εκτός ΚΔΑΠ και βρεφονηπιακών σταθμών, χρειάζονται 70 εκ. κατ έτος και δεν τα βάζετε. Και επίσης δαπανάτε για τον προσωπικό βοηθό του αναπήρου μόνο 42,2 εκ. μόνο, μέσα σε τρία χρόνια.
Άνθρακες ο θησαυρός του εμβληματικού νομοσχεδίου της κυβέρνησης.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ