ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

29/09/2021

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Ανάγκη άμεσης αναπλήρωσης της νοσηλεύτριας- συνοδού παιδιού που πάσχει από βαριάς μορφής επιληψία και φοιτά στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Νέας Κερασιάς

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Ανάγκη άμεσης αναπλήρωσης της νοσηλεύτριας- συνοδού παιδιού που πάσχει από βαριάς μορφής επιληψία και φοιτά στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Νέας Κερασιάς



Αθήνα, 29 Σεπτεμβρίου 2021

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Ανάγκη άμεσης αναπλήρωσης της νοσηλεύτριας- συνοδού παιδιού που πάσχει από βαριάς μορφής επιληψία και φοιτά στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Νέας Κερασιάς»

Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της "Εφημερίδας των Συντακτών" η νοσηλεύτρια του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου στη Νέα Κερασιά του Δήμου Θερμαϊκού έλαβε άδεια λοχείας. Ως εκ τούτου, οι δάσκαλοι του σχολείου αδυνατούν να παρέχουν τις εξειδικευμένες υπηρεσίες που η νοσηλεύτρια παρείχε στους μαθητές του σχολείου. Η απουσία της μοναδικής νοσηλεύτριας προκαλεί ένα μεγάλο κενό, το οποίο πρακτικά σημαίνει ότι τα παιδιά που έχουν ανάγκη των εξειδικευμένων υπηρεσιών της δεν μπορούν να συμμετάσχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία πηγαίνοντας στο σχολείο.
Συγκεκριμένα, μαθητής του εν λόγω σχολείου, παιδί με σοβαρό πρόβλημα επιληψίας, αδυνατεί να παρακολουθήσει τα μαθήματα, καθώς σε περίπτωση επιληπτικής κρίσης δεν υπάρχει ο/η αναγκαίος/α νοσηλευτής/τρια για να του χορηγήσει την απαιτούμενη αγωγή. Το παιδί, το οποίο κατά τον προηγούμενο χρόνο νοσηλεύτηκε επί 8 μήνες σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης, ανυπομονούσε για την έλευση της νέας σχολική χρονιάς. Ωστόσο, τώρα διαπιστώνει ότι δεν μπορεί να πάει σχολείο εξαιτίας της απουσίας νοσηλευτή, γεγονός που δεν μπορεί να το κατανοήσει τόσο το ίδιο, όσο οι γονείς του και η σχολική κοινότητα.
Παρότι οι γονείς έχουν προμηθευτεί το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό για να διαβάζει στο σπίτι, το παιδί διεκδικεί το δικαίωμά του να παρακολουθεί τα μαθήματα μέσα στο σχολικό περιβάλλον.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της "Εφημερίδας Συντακτών", ο Δήμαρχος Θερμαϊκού κατά την επικοινωνία που είχε με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ενημερώθηκε ότι «το πρόβλημα θα λυθεί αν δεχτεί κάποιος νοσηλευτής ή νοσηλεύτρια να πάει στο σχολείο». Από την απάντηση αυτή είναι ξεκάθαρο, για μια ακόμη φορά, ότι το Υπουργείο Παιδείας αποποιείται τις ευθύνες τους και εξαρτά το δικαίωμα του παιδιού στην εκπαίδευση απλά και μόνο από την επιθυμία ενός νοσηλευτή να πάει στο σχολείο και όχι από το χρέος της Πολιτείας να βρει λύση στο πρόβλημα.
Αξίζει να επισημανθεί ότι στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Νέας Κερασιάς φοιτούν σήμερα 15 παιδιά και ότι σε έναν μόνο νοσηλευτή πέφτει το βάρος της κάλυψης των αναγκών όλων των παιδιών. Όταν η νοσηλεύτρια απουσιάζει, τις ανάγκες των πιο ήπιων περιστατικών καλύπτουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, κάτι που δεν μπορούν να κάνουν όταν τα περιστατικά είναι βαρύτερα.
Ωστόσο, η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που έχει κυρωθεί εδώ και 30 χρόνια με τον νόμο 2101/1992 και αποτελεί κείμενο υπερνομοθετικής ισχύος, ορίζει στο άρθρο 23 «ότι τα συμβαλλόμενα κράτη οφείλουν να εξασφαλίζουν στα πνευματικώς ή σωματικώς ανάπηρα παιδιά μια αξιοπρεπή ζωή και ουσιαστική συμμετοχή τους στα δρώμενα της κοινωνίας» Δηλαδή ορίζεται πλέον θεσμικά ότι πρέπει να διασφαλίζεται ρητώς η μέριμνα να δεχτούν αυτά τα παιδιά την απαραίτητη, και κατά περιπτώσεις κοστοβόρα, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Η αρωγή αυτή, που δεν περιορίζεται μόνο στον τομέα της υγείας, στόχο έχει την πραγματοποίηση της κοινωνικής ένταξης με ομαλό τρόπο, την υποχρεωτική εκπαίδευση και επιμόρφωση, αλλά και τις ψυχαγωγικές δραστηριότητες. Επιπροσθέτως, στο άρθρο 24 αναφέρεται ότι «Τα συμβαλλόμενα κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα του παιδιού να απολαμβάνει το καλύτερο δυνατόν επίπεδο υγείας και να επωφελείται από τις υπηρεσίες ιατρικής θεραπείας και αποκατάστασής αναπήρων. Τα συμβαλλόμενα κράτη επιδιώκουν να διασφαλίσουν το ότι κανένα παιδί δεν θα στερείται το δικαίωμα πρόσβασης στις υπηρεσίες αυτές». Τέλος στο άρθρο 28, που είναι το πλέον σημαντικότερο άρθρο της Σύμβασης, ορίζεται το δικαίωμα της εκπαίδευσης: «Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα του παιδιού στην εκπαίδευση και, ιδιαίτερα, για να επιτευχθεί η άσκηση του δικαιώματος αυτού προοδευτικά και στη βάση της ισότητας των ευκαιριών». Από τα παραπάνω καθίσταται σαφής η νομοθετική πρόβλεψη για την πρόσβαση όλων των παιδιών στην εκπαίδευση, οποιοδήποτε πρόβλημα υγείας και αν αντιμετωπίζουν.
Φέτος, ο πρωθυπουργός από το βήμα της 85ης ΔΕΘ αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στην εκπαίδευση, δηλώνοντας ότι για πρώτη φορά στην ιστορία προσλήφθηκαν πάνω από 4.000 καθηγητές στην ειδική αγωγή. Ωστόσο, τα Ειδικά Σχολεία- εξαιτίας των ιδιαίτερων αναγκών των μαθητών τους- εκτός από το εκπαιδευτικό προσωπικό έχουν ανάγκη και από άλλες ειδικότητες, όπως ψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς, λογοθεραπευτές, νοσηλευτές κά. προκειμένου να λειτουργήσουν απρόσκοπτα.

Συγκεκριμένα, οι Σχολικοί Νοσηλευτές έχουν ως κύριο έργο την αγωγή και την προαγωγή της υγείας, με σκοπό τη διατήρηση και βελτίωση της υγείας στο σχολικό πληθυσμό. Στις κρίσιμες αρμοδιότητές τους περιλαμβάνονται τα εξής α. Το να παρέχουν τις πρώτες βοήθειες στα παιδιά του σχολείου και αντιμετωπίζουν αιφνίδιες αδιαθεσίες, ασθένειες ή ατυχήματα που προκύπτουν κατά τα διαλείμματα ή κατά τη διάρκεια σχολικών δραστηριοτήτων και αναλαμβάνουν το νοσηλευτικό έργο μαθητών (φαρμακευτική αγωγή κ.λπ.) σε συνεργασία με το σχολίατρο ή τον προσωπικό γιατρό του κάθε μαθητή, με τη συναίνεση του γονιού. β. Το να είναι υπεύθυνοι για την ενημέρωση της οικογένειας και, σε περίπτωση ατυχήματος, συνοδεύουν το μαθητή κατά τη μεταφορά του σε νοσηλευτικό ίδρυμα και παραμένουν σε αυτό μέχρι την άφιξη του γονέα ή του κηδεμόνα. γ. Το να ευαισθητοποιούν, να ενημερώνουν και να προτείνουν ειδικούς χειρισμούς στο ειδικό βοηθητικό προσωπικό, στα θέματα ατομικής υγιεινής των μαθητών και συνεργάζονται με όλο το προσωπικό του σχολείου και τις υγειονομικές υπηρεσίες για θέματα της αρμοδιότητας τους.
Επειδή, σύμφωνα με τα παραπάνω η παρουσία του/ης νοσηλευτή/τριας είναι κομβική για την απρόσκοπτη συμμετοχή του παιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία στο σχολείο, το οποίο είναι δικαίωμα και υποχρέωση της Πολιτείας να του το διασφαλίζει .
Επειδή, η παρουσία του μαθητή/τριας στο σχολείο είναι σημαντική όχι μόνο για τη γνωστική διαδικασία αλλά και για την κοινωνικοποίηση του παιδιού, ειδικά στις μικρές ηλικίες.
Ερωτάται η αρμόδια κ. Υπουργός:
1. Τι ενέργειες έχουν γίνει για να αναπληρωθεί άμεσα η μοναδική νοσηλεύτρια του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Νέας Κερασιάς του Δήμου Θερμαϊκού; Τι μέριμνα υπάρχει για την έκτακτη αναπλήρωση σχολικού νοσηλευτή, όταν απουσιάζει εκτάκτως από άλλον σχολικό νοσηλευτή;
2. Πόσοι νοσηλευτές/τριες υπηρετούν σε Ειδικά Σχολεία του νομού Θεσσαλονίκης και σε ποια;
Οι ερωτώντες Βουλευτές

Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)
Γιαννούλης Χρήστος

Αλεξιάδης Τρύφων
Αμανατίδης Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Λάππας Σπυρίδων
Μάλαμα Κυριακή
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Ιωάννης
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ