ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

02/10/2021

Λ. Αβραμάκης: Η Υπουργός Παιδείας αξιοποιώντας τον αντεργατικό Νόμο Χατζηδάκη πέτυχε να κηρυχθεί παράνομη η απεργία – αποχή των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση διότι δεν προηγήθηκε διάλογος με το ΥΠΑΙΘ

Λ. Αβραμάκης: Η Υπουργός Παιδείας αξιοποιώντας τον αντεργατικό Νόμο Χατζηδάκη πέτυχε να κηρυχθεί παράνομη η απεργία – αποχή των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση διότι δεν προηγήθηκε διάλογος με το ΥΠΑΙΘ



Ο Βουλευτής Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Λευτέρης Αβραμάκης, με αφορμή την δικαστική απόφαση να κηρυχθεί παράνομη η απεργία – αποχή των εκπαιδευτικών από τη διαδικασία της αξιολόγησης, δήλωσε:
«Διαβάζοντας την δικαστική απόφαση που χαρακτήρισε παράνομη την απεργία – αποχή των εκπαιδευτικών από κάθε διαδικασία που σχετίζεται με την αξιολόγηση, μπορεί κανείς να εξάγει σημαντικά συμπεράσματα τόσο για τον αντεργατικό νόμο Χατζηδάκη που αξιοποιήθηκε στη συγκεκριμένη περίπτωση, όσο και για την ίδια την Υπουργό Παιδείας, τις «δημοκρατικές ευαισθησίες της» και την «αιφνιδιαστική» επίκληση της έλλειψης δημοσίου διαλόγου.
Στην κατεπείγουσα αγωγή της η Υπουργός υποστηρίζει ότι η απεργιακή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων πρέπει να κηρυχθεί παράνομη διότι ζητά ουσιαστικά να ανατραπεί η κυβερνητική πολιτική σε ότι αφορά την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αλλά και ότι οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών δεν επεδίωξαν μέσω προσφυγής στον ΟΜΕΔ το δημόσιο διάλογο και την εξέταση των αιτημάτων τους μέσω μεσολαβητή ανάμεσα στο Υπουργείο και τους εκπαιδευτικούς. Είναι προφανές ότι για την Υπουργό νόμιμες είναι οι απεργίες δημόσιων λειτουργών και υπαλλήλων που συμφωνούν με την ασκούμενη κυβερνητική πολιτική.
Επίσης η Υπουργός απαίτησε να κηρυχθεί παράνομη η απεργία με το επιχείρημα ότι οι εκπαιδευτικοί δεν όρισαν το ελάχιστο προσωπικό ασφαλείας που απαιτεί ο Νόμος. Αγνόησε επιδεικτικά το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους, σεβόμενοι γονείς και παιδιά που μετά από την ταλαιπωρία που υπέστησαν τις προηγούμενες δύο σχολικές χρονιές με την τηλεκπαίδευση, δεν προκήρυξαν γενική απεργία αλλά αποφάσισαν να απέχουν μόνο από τις διαδικασίες της αξιολόγησης, έκαναν κανονικά τα μαθήματα και εκπλήρωναν τυπικότατα όλα τα άλλα καθήκοντά τους.
Σε ότι αφορά τη μη προσφυγή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία της διαμεσολάβησης, αξίζει να υπενθυμίσουμε στην κυρία Υπουργό ότι αρνήθηκε συστηματικά το δημόσιο διάλογο για την εκπαιδευτική αντιμεταρρύθμιση που επέβαλε, αγνόησε επιδεικτικά τις ενστάσεις συνολικά της εκπαιδευτικής κοινότητας για μια σειρά διατάξεων που επέβαλε και βέβαια ότι εξάντλησε κάθε ψήγμα δημοκρατικότητας αποδίδοντας στους διευθυντές των σχολικών μονάδων απολυταρχικές εξουσίες. Τα επιχειρήματα δε που αποκαλύπτει το ethnos.gr δημοσιεύοντας μέρος της αγωγής της Υπουργού είναι αποκαλυπτικά για το τι πραγματικά πιστεύει η κυρία Υπουργός για τους εκπαιδευτικούς, τις συνδικαλιστικές τους οργανώσεις και τα αιτήματά τους. Ούτε λίγο ούτε πολύ η Υπουργός Παιδείας απαξιώνει συλλήβδην τα αιτήματα των εκπαιδευτικών. Είναι προφανές ότι επιδιώκει για μια ακόμη φορά συνειδητά τη σύγκρουση αντί για το διάλογο προκειμένου να ενεργοποιηθούν οι κοινωνικοί αυτοματισμοί και να έρθουν σε αντιπαράθεση οι γονείς με τους εκπαιδευτικούς. Αποτέλεσμα μια τέτοιας σύγκρουσης θα είναι η περαιτέρω απαξίωση του δημόσιου σχολείου που όπως φαίνεται είναι ο μοναδικός πραγματικός στόχος της κυβέρνησης της ΝΔ και εξυπηρετεί φυσικά τα συμφέροντα των χρηματοδοτών της, τα ιδιωτικά σχολεία.
Τέλος, είναι πολύ πρόσφατη για να ξεχαστεί η προσπάθεια της Υπουργού να ελέγξει κατ’ απόλυτο βαθμό την εκπαιδευτική κοινότητα με την εξαίρεση αιρετών από τα υπηρεσιακά συμβούλια και την συστηματική πολιτική απαξίωσης των συνδικαλιστικών τους οργάνων.
Μια κυβέρνηση που αρνείται συστηματικά τον δημόσιο διάλογο για να επιβάλλει τις αναχρονιστικές της πολιτικές, μια κυβέρνηση που συνειδητά υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο προς όφελος των ιδιωτικών δεν νομιμοποιείται να επικαλείται τον δημόσιο διάλογο για να κηρύξει παράνομες τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών, ιδίως όταν οι εκπαιδευτικοί επιδεικνύοντας υπευθυνότητα δεν παρακωλύουν ούτε κατ’ ελάχιστο την εκπαιδευτική διαδικασία. Η Υπουργός που συνειδητά αρνείται να κάνει τα αυτονόητα για την καλύτερη ασφαλέστερη δυνατή λειτουργία των σχολείων εν μέσω πανδημίας δεν μπορεί να εγκαλεί τους εκπαιδευτικούς που έχουν υπερβεί τους εαυτούς τους δύο χρόνια τώρα για να καλύψουν την επιτελική ανικανότητα της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας. Η «αναντικατάστατη» Υπουργός Παιδείας και οι ζημιές που έχει προκαλέσει στη δημόσια παιδεία σύντομα θα αποχωρήσει από το θώκο της όπως και συνολικά η κυβέρνηση, δίνοντας την ευθύνη διακυβέρνησης στις προοδευτικές δυνάμεις και το ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία για να αναβαθμιστεί η δημόσια παιδεία».



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ