ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

06/10/2021

Αναγνωστοπούλου - Μάρκου - Καλαματιανός: Οδικός άξονας Πατρών – Πύργου και Κων. Α. Καραμανλής, Πολιτικοί «Μαυρογιαλουρισμοί»

Αναγνωστοπούλου - Μάρκου - Καλαματιανός: Οδικός άξονας Πατρών – Πύργου και Κων. Α. Καραμανλής, Πολιτικοί «Μαυρογιαλουρισμοί»



Ο οδικός άξονας Πατρών – Πύργου αποτελεί έργο ζωτικής σημασίας για τους πολίτες της Δυτικής Πελοποννήσου. Η όλη συζήτηση για την ολοκλήρωση των εργασιών δεν γίνεται μόνο με όρους περιφερειακής ανάπτυξης, πολιτισμικής αξίας και βελτίωσης της συνδεσιμότητας των εξυπηρετούμενων περιοχών, αλλά αφορά κυρίως λόγους οδικής ασφάλειας και προστασίας της ζωής όλων όσοι χρησιμοποιούμε το συγκεκριμένο δρόμο.

Ο κόσμος της Δυτικής Ελλάδας γνωρίζει καλά ότι επί 40 χρόνια το έργο βρισκόταν σε μια μόνιμη εκκρεμότητα και ότι η υλοποίησή του ξεκίνησε την προηγούμενη τετραετία επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Α. Η τετραετία ΣΥΡΙΖΑ

    προέβλεπε την κατασκευή αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα,
    είχε ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023,
    είχε λάβει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την χρηματοδότησή του και
    περιελάμβανε οκτώ εργολαβίες, από τις οποίες οι πέντε είχαν ήδη δημοπρατηθεί και εκτελούνταν, η μια επρόκειτο να συμβασιοποιηθεί μετά από σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και οι άλλες δύο ήταν στο στάδιο της επιλογής επιλαχόντα αναδόχου, ύστερα από την έκπτωση του αρχικού μειοδότη.

Β. Η κυβέρνηση ΝΔ

Λίγες μόλις μέρες μετά την ανάληψη της κυβέρνησης από τον κ. Μητσοτάκη, δια στόματος του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών κ. Καραμανλή, «πάγωσαν» οι διαδικασίες που είχε κινήσει η προηγούμενη κυβέρνηση για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, με την σαθρή αιτιολογία ότι δεν ήταν «σοβαρή η λύση που είχε δώσει ο ΣΥΡΙΖΑ».

Συνεπώς η κυβέρνηση ΝΔ:

    πάγωσε τις πληρωμές των έργων που υλοποιούνται από τον Απρίλιο,
    ακύρωσε όλες τις εργολαβίες και
    επέλεξε εργολάβο που πρόκειται να αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση του αυτοκινητόδρομου με απευθείας ανάθεση.

Γ. Οι υποσχέσεις

Έκτοτε πέρασαν δύο και πλέον έτη απόλυτης απραξίας, όπου χορτάσαμε από συσκέψεις, δηλώσεις, ευχές, υποσχέσεις και κατηγορίες “για τους προηγούμενους”.

Ποιος μπορεί να ξεχάσει ότι:

--- στις 21.01.2020, μετά από διαδοχικές συναντήσεις που είχε στο υπουργείο με τους βουλευτές της ΝΔ στην Αχαΐα και την Ηλεία και τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, ο κ. Καραμανλής είχε ανακοινώσει ότι «αν όλα πάνε καλά, τα εργοτάξια θα εγκατασταθούν μέσα στο 2020 και αν δεν υπάρξουν εξωγενείς καθυστερήσεις το έργο θα είναι έτοιμο το 2023».

-- στις 11.12.2020, οπότε και τα εργοτάξια δεν είχαν εγκατασταθεί, ο κ. Καραμανλής ανακοίνωνε αόριστα ότι «… αναμένεται η τελική έγκριση από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν, ώστε να έρθει προς κύρωση στη Βουλή η τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης» και εξέφραζε την … ελπίδα ότι «εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021 η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG COMP) θα έχει απαντήσει θετικά στο αίτημά μας».

Δ. Νέες υποσχέσεις και αοριστολογίες

Τι διαφορετικό μας είπε πριν λίγες μέρες πάλι από το βήμα της Βουλής ο κ. Καραμανλής, για το οποίο θα πρέπει οι πολίτες της Αχαΐας και της Ηλείας να νιώθουν ανακουφισμένοι και ικανοποιημένοι;

Απολύτως τίποτα!

Πάλι απόφυγε να απαντήσει επί της ουσίας, αναφερόμενος σε μια … προφορική προέγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία θα μετουσιωθεί σε κανονική έγκριση εντός δύο μηνών και ότι το έργο θα ξεκινήσει το 2022 και ότι η παράδοση του έργου θα γίνει τμηματικά από το έτος 2023, «εφόσον ληφθεί η έγκριση».



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ