ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

12/10/2021

Ερώτηση Γκαρά: Με αυταρχισμό η κυβέρνηση υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο – Επιχειρούν τη συγχώνευση τμημάτων εν μέσω πανδημίας και στον Έβρο;

Ερώτηση Γκαρά: Με αυταρχισμό η κυβέρνηση υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο – Επιχειρούν τη συγχώνευση τμημάτων εν μέσω πανδημίας και στον Έβρο;



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Με αυταρχισμό η κυβέρνηση υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο – Επιχειρούν τη συγχώνευση τμημάτων εν μέσω πανδημίας και στον Έβρο;»

Η κυβέρνηση της ΝΔ και η αρμόδια Υπουργός Παιδείας έχουν επιλέξει, 2 χρόνια τώρα και εν μέσω πανδημίας, να «μεριμνούν» ψηφίζοντας νόμους εις βάρος και ενάντια στα συμφέροντα του δημόσιου σχολείου, δασκάλων, καθηγητών, νηπιαγωγών, των μαθητών και των οικογενειών τους.

Από την μηδενική βοήθεια σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για την υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης, τη θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) που άφησε χιλιάδες μαθητές εκτός πανεπιστημίων, την υποβάθμιση των ΕΠΑΛ, τα 6.000 κενά σε εκπαιδευτικούς και προσωπικό 1 μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τις μεγάλες ελλείψεις στην Παράλληλη Στήριξη και την Ειδική Αγωγή, μέχρι τις πρόσφατες αγωγές της Υπουργού εις βάρος των εκπαιδευτικών και των ομοσπονδιών τους επειδή «τόλμησαν» να απεργήσουν, η κυβέρνηση επιδιώκει - φανερά πλέον - να συρρικνώσει, υποβαθμίσει και εν τέλει ευτελίσει το δημόσιο σχολείο και τον θεσμό του εκπαιδευτικού, για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα.

Τελευταίο παράδειγμα του κυβερνητικού αυταρχισμού αποτελεί η επιχειρούμενη συγχώνευση τμημάτων σε γυμνάσια και λύκεια όλης της χώρας, με στόχο να μην προσληφθούν οι καθηγητές που χρειάζονται και να «καλυφθούν» με αυτόν τον απαράδεκτο, αντιεκπαιδευτικό τρόπο, τα τεράστια κενά που υπάρχουν σε καθηγητές. Υπενθυμίζεται πως με τον νόμο 4692/2020 η κυβέρνηση της ΝΔ - εν μέσω πανδημίας - έχει ήδη ψηφίσει την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία από 22 σε 24 (αριθμός που μπορεί να προσαυξηθεί κατά 10% με απόφαση διευθυντή, δηλαδή να «αγγίξει» τους 26-27 μαθητές ανά τμήμα).

Πιο συγκεκριμένα, σε ότι αφορά τον νομό Έβρου, την Παρασκευή 8 Οκτωβρίου δόθηκε εντολή προς τη διεύθυνση του 1ου ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης για μείωση - συγχώνευση του αριθμού των τμημάτων της Γ΄ Λυκείου από 4 σε 3. Αντίστοιχη εντολή για συγχωνεύσεις τμημάτων έχει δοθεί και σε άλλα σχολεία του νομού. Η υλοποίηση μιας τέτοιας εντολής εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία των ίδιων των μαθητών και των καθηγητών λόγω covid, καθώς θα συγκεντρωθεί πολύ μεγαλύτερος αριθμός μαθητών ανά τμήμα. Συν τοις άλλοις, δημιουργεί και συνθήκες συγχρωτισμού.

Επίσης, είναι βέβαιο πως θα προκληθεί μεγάλη αναστάτωση συνολικά στην εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς θα διαταραχθούν τα Ωρολόγια Προγράμματα που συσχετίζονται, μάλιστα, και με άλλες σχολικές μονάδες στην ευρύτερη περιοχή, αφού αρκετοί καθηγητές συμπληρώνουν ωράριο διδασκαλίας σε περισσότερα του ενός σχολεία. Και όλα αυτά ενώ βρισκόμαστε ήδη στα μέσα Οκτώβρη.

Επιπλέον, οι ώρες που θεωρητικά θα «εξοικονομηθούν» από μια τέτοια συγχώνευση τμημάτων στην εν λόγω σχολική μονάδα θα είναι ελάχιστες, σε πλήρη δυσαρμονία με τις ανακατατάξεις και τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Και ειδικά όταν μιλάμε για τμήματα των λεγόμενων «κατευθύνσεων», δηλαδή για πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Γίνεται κατανοητό πως το Υπουργείο Παιδείας στην πραγματικότητα αδιαφορεί πλήρως τόσο για την επιβαρυμένη επιδημιολογικά κατάσταση που επικρατεί σε αρκετά σχολεία - ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα - όσο και για τις τεράστιες δυσκολίες που δημιουργούνται στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία με την ύπαρξη τμημάτων με 27, 28 ή και ακόμη περισσότερους μαθητές. Και όλα αυτά, υπενθυμίζω, εν μέσω πανδημίας, με τη χώρα να μετρά καθημερινά δεκάδες νεκρούς.

Το 1ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης, όπως και όλα τα σχολεία στον νομό Έβρου, βρίσκονται σε μια ακριτική περιοχή την οποία η κυβέρνηση θα έπρεπε να στηρίζει - και να υποστηρίζει στην πράξη - με συγκεκριμένες ενέργειες, σχέδιο και πολιτικές. Αντιθέτως βλέπουμε 2 χρόνια τώρα η ΝΔ να υιοθετεί μια λογική αποψίλωσης του Έβρου από κρίσιμες υπηρεσίες και υποδομές. Τελευταία βλέπουμε να υλοποιείται στον Έβρο μία άνευ προηγουμένου επίθεση εις βάρος της εκπαιδευτικής κοινότητας στην περιοχή και μάλιστα σε όλες τις βαθμίδες.


Κατόπιν όλων των παραπάνω ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1) Δεσμεύεται ότι θα συνεχιστεί απρόσκοπτα και χωρίς συγχωνεύσεις τμημάτων η λειτουργία όλων των Γυμνάσιων και Λυκείων στον νομό Έβρου;

2) Πως ακριβώς εννοεί η κυβέρνηση την υγειονομική προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά και την θωράκιση των σχολικών μονάδων, όταν, αντί για το «σπάσιμο» των τμημάτων σε μικρότερα, επιχειρεί συγχωνεύσεις που θα αυξήσουν δραματικά τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη;

3) Ποια είναι τα ακριβή κενά που υπάρχουν σήμερα σε εκπαιδευτικό προσωπικό στον νομό Έβρου, σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και πως σχεδιάζει το Υπουργείο να τα καλύψει άμεσα;

4) Σχεδιάζει το Υπουργείο να προχωρήσει σε επιπλέον προσλήψεις σε ότι αφορά την καθαριότητα των σχολικών κτιρίων, όπου διαπιστώνονται πανελλαδικά σοβαρές ελλείψεις;


Η ερωτώσα Βουλευτής

Γκαρά Αναστασία



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ