ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

20/10/2021

Ερώτηση Πούλου: Υποβαθμίσεις σχολείων, συγχωνεύσεις τμημάτων και σημαντικά λειτουργικά κενά έχουν αναστατώσει την εκπαιδευτική κοινότητα της Βοιωτίας

Ερώτηση Πούλου: Υποβαθμίσεις σχολείων, συγχωνεύσεις τμημάτων και σημαντικά λειτουργικά κενά έχουν αναστατώσει την εκπαιδευτική κοινότητα της Βοιωτίας



Αθήνα, 20 Οκτωβρίου 2021
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Υποβαθμίσεις σχολείων, συγχωνεύσεις τμημάτων και σημαντικά λειτουργικά κενά έχουν αναστατώσει την εκπαιδευτική κοινότητα της Βοιωτίας»
Μεγάλη αναστάτωση έχει προκληθεί το τελευταίο διάστημα σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς στη Βοιωτία, αλλά και σε ολόκληρη τη χώρα, μετά από δημοσιεύματα και ανακοινώσεις Συλλόγων Γονέων που αναφέρονται στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει άμεσα σε υποβαθμίσεις σχολείων και συγχωνεύσεις τμημάτων.

Το Υπουργείο Παιδείας, αφού πρώτα έσπευσε να νομοθετήσει την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, εν μέσω πανδημίας, αποφάσισε τώρα να προχωρήσει στο επόμενο βήμα υπονόμευσης της δημόσιας παιδείας, υποβαθμίζοντας σχολεία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (με μετατροπή τους π.χ. από πενταθέσια σε τετραθέσια κ.ο.κ.) και συγχωνεύοντας τμήματα στη Δευτεροβάθμια, ενώ η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει εδώ και περισσότερο από έναν μήνα. Μάλιστα, το σχέδιο για δημιουργία πολυπληθών τμημάτων λαμβάνει χώρα ενώ το 4ο κύμα της πανδημίας είναι σε εξέλιξη, με την κορύφωσή του να αναμένεται μέσα στους χειμερινούς μήνες, και ενώ οι ειδικοί συνιστούν την αποφυγή συνωστισμού και συγχρωτισμού στις σχολικές μονάδες.

Επιπλέον, συνεχίζουν να καταγράφονται σημαντικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και ήδη, από το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς μέχρι σήμερα, έχουν χαθεί αρκετές διδακτικές ώρες. Το Υπουργείο, προκειμένου να καλύψει τα λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών, που υπολογίζονται σε περισσότερα από 5.000 σε όλη την Ελλάδα, προχωρά σε συγχωνεύσεις τμημάτων και όχι σε προσλήψεις, αδιαφορώντας για το σημαντικό εκπαιδευτικό και υγειονομικό κόστος.

Η Βοιωτία αποτελεί χαρακτηριστική περίπτωση αυτής της γενικότερης κατάστασης που επικρατεί στη χώρα με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας. Στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Βοιωτία διαπιστώνουμε την υποβάθμιση πέντε Δημοτικών Σχολείων, η οποία λαμβάνει χώρα μέσω της απαράδεκτης πρακτικής της συγχώνευσης τμημάτων. Συγκεκριμένα, το Δημοτικό Σχολείο Δομβραίνας μετατρέπεται από εξαθέσιο σε πενταθέσιο, το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Θωμά από εξαθέσιο σε πενταθέσιο, το Δημοτικό Σχολείο Καπαρελλίου από εξαθέσιο σε πενταθέσιο, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Θήβας από δωδεκαθέσιο σε ενδεκαθέσιο και το 3ο Δημοτικό Σχολείο Θήβας από δωδεκαθέσιο σε δεκαθέσιο.
Επίσης, στη Βοιωτία καταγράφονται σημαντικά λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, στην Πρωτοβάθμια εντοπίζουμε 15 κενά στην Παράλληλη Στήριξη, 4 κενά σε θέσεις Νηπιαγωγών (ΠΕ 60), 5 κενά στα Τμήματα Ένταξης και 5 κενά στη Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ). Τέλος, στη Δευτεροβάθμια εντοπίζουμε 40 λειτουργικά κενά όλων των ειδικοτήτων, καθώς και 12 κενά στη Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων.
Ως εκ τούτων:
Επειδή το σχολικό έτος έχει ήδη ξεκινήσει και είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος να υπονομευτεί δραστικά η εκπαιδευτική διαδικασία, λόγω των απαράδεκτων πρακτικών υποβάθμισης σχολείων και συγχώνευσης τμημάτων.
Επειδή τα εκτεταμένα λειτουργικά κενά στις σχολικές μονάδες μπορούν και πρέπει να καλυφθούν με τις απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών και όχι με υποβαθμίσεις σχολείων και συγχωνεύσεις τμημάτων.
Επειδή τα πολυπληθή σχολικά τμήματα, με μεγάλο αριθμό μαθητών ανά αίθουσα, μπορεί να εξελιχθούν σε εστίες υπερμετάδοσης του COVID-19 τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα όσο και ευρύτερα στην τοπική κοινωνία.
Ερωτάται η αρμόδια κα Υπουργός:
1. Προτίθεται να αναστείλει άμεσα τα σχέδια για υποβάθμιση σχολείων και συγχωνεύσεις τμημάτων στη Βοιωτία, αλλά και σε ολόκληρη τη χώρα;
2. Σκοπεύει να προχωρήσει στην ενίσχυση των σχολικών μονάδων με την πρόσληψη του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού;
3. Πώς θα εξασφαλίσει την τήρηση ασφαλών υγειονομικών συνθηκών μέσα σε ήδη πολυπληθείς σχολικές αίθουσες, στις οποίες ο αριθμός των μαθητών θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο λόγω των συγχωνεύσεων;

Η Ερωτώσα Βουλευτής
Πούλου Γιώτα



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ