ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

22/10/2021

Ερώτηση Σαρακιώτη: Αναγκαιότητα ανάκλησης αποφάσεων συγχωνεύσεων τμημάτων σχολείων της Π.Ε. Φθιώτιδας και κάλυψης των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό και ειδικό επιστημονικό προσωπικό στην Π.Ε. Ευρυτανίας εν μέσω πανδημικής κρίσης

Ερώτηση Σαρακιώτη: Αναγκαιότητα ανάκλησης αποφάσεων συγχωνεύσεων τμημάτων σχολείων της Π.Ε. Φθιώτιδας και κάλυψης των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό και ειδικό επιστημονικό προσωπικό στην Π.Ε. Ευρυτανίας εν μέσω πανδημικής κρίσης



ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Αναγκαιότητα ανάκλησης αποφάσεων συγχωνεύσεων τμημάτων σχολείων της Π.Ε. Φθιώτιδας και κάλυψης των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό και ειδικό επιστημονικό προσωπικό στην Π.Ε. Ευρυτανίας εν μέσω πανδημικής κρίσης»

Αναστάτωση σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς σε σχολικές μονάδες της Φθιώτιδας προξενούν οι παράλογες ενέργειες της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας περί συγχωνεύσεων τμημάτων σχολείων, την ώρα μάλιστα που η χώρα συνεχίζει να αντιμετωπίζει μία πρωτοφανή πανδημική κρίση, η οποία γεννά νέα δεδομένα.

Χαρακτηριστικό αυτού είναι οι πρόσφατες δηλώσεις της Προέδρου της Επιτροπής Εμβολιασμών, κ. Μαρίας Θεοδωρίδου, η οποία περιέγραψε τα παιδιά ως «δεξαμενή νέων μεταλλάξεων», καθώς και το γεγονός ότι πολύ πρόσφατα, στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος ο αριθμός των νέων κρουσμάτων έφθασε τα 151 με τη Φθιώτιδα να καταγράφει τα 59 εξ αυτών. Τούτων δοθέντων και σε συνδυασμό με τις προηγούμενες νομοθετικές παρεμβάσεις της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, οι οποίες και οδήγησαν – εν μέσω πανδημίας – στην αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά σχολική τάξη, οι προωθούμενες συγχωνεύσεις των σχολικών τμημάτων εγείρουν εύλογους προβληματισμούς και γενικευμένη κοινωνική ανησυχία.

Επιπροσθέτως, είναι βέβαιο ότι, η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα τυγχάνει παιδαγωγικά μη προσήκουσα. Καθώς τόσο βάσει του αριθμού, των ιδιαιτεροτήτων που μπορεί να εμφανίσει ο/η εκάστοτε μαθητής/τρια σε ότι αφορά τη μαθησιακή τους συμπεριφορά – προσαρμογή, όσο και υπό το φως ανακοινώσεων που σχετίζονται με τον περιορισμό του φάσματος των παρεχόμενων υπηρεσιών ειδικής μαθησιακής υποστήριξης, εξαιτίας και της μη ενίσχυσης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με το αναγκαίο αριθμό ειδικοτήτων που δύναται να προσεγγίσουν διεπιστημονικά και με αποτελεσματικότητα τις υφιστάμενες, αλλά και εγειρόμενες ψυχοεκπαιδευτικές ανάγκες, πολλαπλασιάζουν τις αντιδράσεις εκ μέρους των γονέων, των μαθητών και εκπαιδευτικών.

Ταυτόχρονα, έντονο είναι το πρόβλημα που διαπιστώνεται αναφορικά με τις κενές θέσεις στην όμορη και δυσπρόσιτη Περιφερειακή Ενότητα Ευρυτανίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσιεύματα και καταγγελίες, παρά τις εκ μέρους στελεχών της εκπαίδευσης πρόσφατες διαβεβαιώσεις περί κάλυψης των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό και ειδικό επιστημονικό προσωπικό καθώς και επίλυσης των επιμέρους προβλημάτων, αυτά παραμένουν αμείωτα, με αποτέλεσμα την ασύμμετρη προσέγγιση των εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών.

Επειδή, τα ως άνω εκτιθέμενα συνθέτουν μία κατάσταση, ήδη δυσμενή, στην οποία ενέργειες περί συγχώνευσης σχολικών τμημάτων έρχεται να πολλαπλασιάσει τις υγειονομικές και μαθησιακές δυσκολίες.

Επειδή, την ώρα που σε δηλώσεις τους, ειδικοί εμπειρογνώμονες της δημόσιας υγείας χαρακτηρίζουν τα παιδιά ως «δεξαμενή νέων μεταλλάξεων» και ο αριθμός των κρουσμάτων αντί να μειώνεται, βαίνει αυξανόμενος, θεωρείται αδιανόητη η εμμονή σε επιλογές και ενέργειες που απειλούν την υγεία των ιδίων, των οικογενειών τους και των οικείων τους.
Επειδή, ήδη εκ μέρους των εμπλεκομένων μερών στην εκπαιδευτική διαδικασία, επισημαίνεται η υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών καθώς και ο περιορισμός του φάσματος της διεπιστημονικής υποστήριξης των υφισταμένων ή και εγειρόμενων ψυχοεκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών, εξαιτίας της μη ουσιαστικής ενίσχυσης των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας – δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και άλλων νευραλγικών υπηρεσιών, με τον αναγκαίο αριθμό εκπαιδευτικών ή άλλων ειδικοτήτων.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
1) Προτίθεται να επανεξετάσει την απόφασή της για συγχωνεύσεις τμημάτων σχολικών μονάδων στην Π.Ε. Φθιώτιδας;
2) Ποιος είναι ο σχεδιασμός του αρμόδιου Υπουργείου για την κάλυψη των υφισταμένων αναγκών σε εκπαιδευτικούς ή/και άλλες ειδικότητες στις Π.Ε. Φθιώτιδας και Π.Ε. Ευρυτανίας;

Ο ερωτών βουλευτής
Σαρακιώτης Ιωάννης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ