ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

04/11/2021

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Μείζον ζήτημα αδιαφάνειας και υπέρογκων αμοιβών σε έργα καθαρισμού δασών με την επίκληση της κατάστασης ειδικής κινητοποίησης πολιτικής προστασίας

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Μείζον ζήτημα αδιαφάνειας και υπέρογκων αμοιβών σε έργα καθαρισμού δασών με την επίκληση της κατάστασης ειδικής κινητοποίησης πολιτικής προστασίας



Επανακατάθεση ερώτησης με θέμα: «Μείζον ζήτημα αδιαφάνειας και υπέρογκων αμοιβών σε έργα καθαρισμού δασών με την επίκληση της κατάστασης ειδικής κινητοποίησης πολιτικής προστασίας».

«Μείζον ζήτημα αδιαφάνειας και υπέρογκων αμοιβών σε έργα καθαρισμού δασών με την επίκληση της κατάστασης ειδικής κινητοποίησης πολιτικής προστασίας» είναι το θέμα της ερώτησης που επανακατέθεσε η κοινοβουλευτική ομάδα της αξιωματικής αντιπολίτευσης καθώς δεν έχει λάβει καμία απάντηση μέχρι σήμερα από τις 14 Σεπτεμβρίου που κατατέθηκε για πρώτη φορά.

Την ερώτηση και ΑΚΕ υπογράφουν 51 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και η πρωτοβουλία ανήκει στο τομεάρχη Περιβάλλοντος Σ. Φάμελλο

Αναλυτικά η ερώτηση:

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
• Περιβάλλοντος και Ενέργειας
• Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

Θέμα: «Μείζον ζήτημα αδιαφάνειας και υπέρογκων αμοιβών σε έργα καθαρισμού δασών με την επίκληση της κατάστασης ειδικής κινητοποίησης πολιτικής προστασίας»

Επανακαταθέτουμε την ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων με αριθμό πρωτοκόλλου 703/9004 που κατατέθηκε στις 14.9.2021 καθώς δεν έχουμε λάβει απάντηση μέχρι σήμερα.

Το κείμενο της ερώτησης και ΑΚΕ έχει ως εξής:

Το φετινό καλοκαίρι χαρακτηρίστηκε από τις μεγάλης έκτασης δασικές πυρκαγιές που οδήγησαν σε μια μείζονα οικολογική καταστροφή για τη χώρα μας με 1,3 εκατομμύρια καμένων στρεμμάτων. Στις δασικές πυρκαγιές κατέρρευσε το αφήγημα του επιτελικού κράτους και αναδείχθηκαν οι μεγάλες πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης Μητσοτάκη που δεν υλοποίησε τις πολιτικές πρόληψης πυρκαγιών, που τις παραδόθηκαν δρομολογημένες και με χρηματοδότηση από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, και παρουσίασε σοβαρά προβλήματα συντονισμού και αποτελεσματικότητας που οδήγησαν στο επιτελικό μπάχαλο της -μη- πυρόσβεσης.

Όπως όμως προκύπτει και από πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας Documento στις 12.9.2021 τη φετινή χρονιά, που η Ελλάδα βίωσε τη βιβλική καταστροφή των Δασικών Πυρκαγιών, έγιναν αναθέσεις με αδιαφάνεια και υπέρογκο κόστος για καθαρισμό δασών από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Δηλαδή η κυβέρνηση Μητσοτάκη μαζί με τις ευθύνες για αυτή τη μείζονα οικολογική καταστροφή είναι και υπεύθυνη για σοβαρά θέματα αδιαφάνειας σε δημόσιες συμβάσεις και για σπατάλη δεκάδων εκατομμυρίων.

Η ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ είχε έγκαιρα διαπιστώσει τη μη υλοποίηση δράσεων πρόληψης και τον κίνδυνο από τη σώρευση καύσιμης ύλης στα δάση και για το λόγο αυτό είχε υποβάλει 5 ερωτήσεις για το σύνολο των δασικών εκτάσεων της χώρας, 2 επίκαιρες ερωτήσεις για την μη προετοιμασία και ετοιμότητα της χώρας για την αντιπυρική περίοδο και 4 ερωτήσεις ειδικά για το Σέιχ Σου.

Ενώ μέχρι την άνοιξη του 2021 πόροι δασοπροστασίας και πρόληψης για τις δασικές υπηρεσίες αλλά και πολιτική βούληση δεν υπήρχαν, διαπιστώνουμε ότι δεκάδες εκατομμύρια δόθηκαν το 2021 από την «αναρμόδια» (κατά δήλωση του πρώην Υφυπουργού κ. Χαρδαλιά) Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας για καθαρισμό σε 18 περιοχές στην Αθήνα και στο Σέιχ Σου, με επιλεκτική χρήση άρθρων του νόμου 4662/2020, περί κατάστασης Ειδικής Κινητοποίησης. Δηλαδή με την επίκληση ενός νόμου που με ΠΝΠ της κυβέρνησης Μητσοτάκη, είναι ανενεργός από τον πρώτο μήνα ψήφισής του.

Όμως για αυτές τις δράσεις καθαρισμού δασικών εκτάσεων στην Αττική και στο Σέιχ Σου δεν δημοσιοποιήθηκαν ούτε οι διαγωνισμοί ούτε οι συναφθείσες συμβάσεις, ενώ από το ανωτέρω δημοσίευμα προκύπτει ότι στο έργο του Σέιχ Σου υπήρξε σπατάλη δημόσιων πόρων με επταπλάσιο κόστος από αντίστοιχο διαγωνισμό της δασικής υπηρεσίας στην ίδια περιοχή.

Ειδικότερα για το περιαστικό δάσος του Σέιχ Σου, η προστασία του και ο έγκαιρος και επιστημονικά ορθός τρόπος καθαρισμού του από τα υπολείμματα κλαδέματος από το φλοιοφάγο έντομο αποτέλεσε πρωταρχικό ζήτημα για τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και είχε αναδειχθεί με την υποβολή σειράς ερωτήσεων κοινοβουλευτικού ελέγχου από το 2020. Η έλλειψη προετοιμασίας, η έλλειψη αποτελεσματικής συνεργασίας μεταξύ των αρμοδίων επέφεραν την καθυστερημένη έναρξη των απαραίτητων εργασιών, που είχαν ως αποτέλεσμα την συσσώρευση και παραμονή υπολειμμάτων κλαδέματος εντός του δάσους εν μέσω αντιπυρικής περιόδου.

Τα δημοσιεύματα, οι αντιδράσεις, και η δυσοίωνη έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, ανάγκασαν τελικά την Κυβέρνηση και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε αυτοψία (12.06.21) στο Σέιχ Σου, όπου, αφού διαπίστωσαν την εκρηκτική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, δια στόματος του τότε Υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων κ. Χαρδαλιά δήλωσαν «αναρμόδιοι», αλλά ανέλαβαν «να σώσουν» την κατάσταση, ανακοινώνοντας συνεργασία και χρηματοδότηση με 1,5 εκατ. ευρώ (τα οποία πριν 2 μήνες δεν υπήρχαν) για τον καθαρισμό 3.050 στρεμμάτων από τα 30.000 στρέμματα του Σέιχ Σου, μέσα σε 40 ημέρες.

Όλα αυτά έγιναν χωρίς την παρουσία των καθ’ ύλην αρμόδιων δασικών υπηρεσιών. Μάλιστα ο κ. Χαρδαλιάς δήλωσε ότι ζήτησε από τις υπηρεσίες της ΠΚΜ μελέτη για τον καθαρισμό, καθώς δεν μπορούσε να αναμένει τις μελέτες των δασικών (αρμόδιων) υπηρεσιών.

Από την άλλη και σύμφωνα με την με αριθμό πρωτοκόλλου 45272/15-4-2021 απόφαση του Διευθυντή Δασών Θεσσαλονίκης, που έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο θεωρήθηκε και εγκρίθηκε η οριστική μελέτη με τίτλο: «Ασφαλής διαχείριση των υπολειμμάτων υλοτομίας έκτακτης κάρπωσης ξηρών και προσβεβλημένων δέντρων Τραχείας κα Χαλεπίου Πεύκης στα Τμήματα 1 έως 8, 12, 13, 15, 18 και 25, στο Δημόσιο Περιαστικό Δάσος Θεσσαλονίκης». Η μελέτη συντάχθηκε από υπαλλήλους του Δασαρχείου Θεσσαλονίκης, οι προτεινόμενες εργασίες περιελάμβαναν την μεταφορά, συγκέντρωση και εναπόθεση των υπολειμμάτων των υλοτομιών, τον θρυμματισμό των κλαδιών και λοιπών δασοκομικών προϊόντων και τη διασπορά του θρυμματισμένου υλικού μέσα στο δάσος, ως χώρος επέμβασης περιγραφόνταν συγκεκριμένα τμήματα σε έκταση συνολικού εμβαδού 7.186 στρεμμάτων, το τιμολόγιο εφαρμογής υπολογίστηκε σε 130,18 ευρώ το στρέμμα και ο συνολικός προϋπολογισμός ορίστηκε στα 1.159.987,12 ευρώ.
Μία ημέρα πριν την επίσκεψη Χαρδαλιά, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης είχε αναθέσει με την με αριθ. πρωτ. 106967/11.06.21 Απόφαση (ΑΔΑ63Γ50Ρ1Υ-ΦΓ3) στον ΑΔΜΗΕ την ευθύνη καθαρισμού, έναντι επιτρεπτής επέμβασης, 1.165 στρεμμάτων, καθώς δεν είχε η ίδια επαρκείς πιστώσεις. Πράγματι ο ΑΔΜΗΕ ανέθεσε τον καθαρισμό σε ιδιώτη δασολόγο (ΔΕΑ/23487/14.06.21) έναντι 143.198 € για 45 ημέρες και με τις προβλεπόμενες στη μελέτη του δασαρχείου τιμές.

Επιπλέον, με τη μοναδική χρηματοδότηση του ΥΠΕΝ στην ΑΔΜΘ, ύψους 74.400 €, το δασαρχείο Θεσσαλονίκης προχώρησε στις 24.06.21 στη σύναψη σύμβασης για καθαρισμό 552 στρεμμάτων έναντι 40.848 €, δηλαδή τιμή πολύ χαμηλότερη και από αυτή της μελέτης του, δηλαδή με τιμή 74 ευρώ το στρέμμα. Για τις εργασίες αυτές ακολουθήθηκαν οι οδηγίες του Ινστιτούτου Δασικών Ερευνών που προτείνει τον θρυμματισμό ως την ενδεδειγμένη μέθοδος καθαρισμού των υπολειμμάτων κλαδεμάτων, καθώς τα θρεπτικά στοιχεία παραμένουν στο δάσος σύμφωνα με τη δήλωση του Συντονιστή της ΑΔΜΘ στην εφημερίδα Καθημερινή στις 15.7.2021.

Όμως με την ανακοίνωση του Υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων κ. Χαρδαλιά στις 12.6.2021 προκύπτει ότι η ΓΓ Πολιτικής Προστασίας εκκίνησε την υλοποίηση έργου για τον καθαρισμό 3.050 στρεμμάτων στο Περιαστικό Δάσος του Σειχ Σου με χρηματοδότηση με 1,5 εκατ. Ευρώ, ήτοι σχεδόν 500 €/στρέμμα!! Η συγκεκριμένη τιμή ανά στρέμμα, που επιβεβαιώνεται και από τα δύο δημοσιεύματα (Documento και Καθημερινή), είναι επταπλάσια του έργου του Δασαρχείου (που ως πολύ μικρότερο δεν προσέφερε οικονομία κλίμακας)!

Δημιουργούνται κατά συνέπεια εύλογα ερωτήματα σχετικά με την τεράστια απόκλιση του προϋπολογισμού που ορίστηκε με την απόφαση του Διευθυντή Δασών Θεσσαλονίκης και στηρίζεται σε μελέτη του Δασαρχείου με το ποσό της σύμβασης της Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας.

Ακόμη στις περιοχές όπου πραγματοποιήθηκαν εργασίες από το συνεργείο της Πολιτικής Προστασίας, η οργανική ύλη απομακρύνθηκε με οχήματα σε αντίθεση με τις οδηγίες του Ινστιτούτου Δασικών Ερευνών, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του Συντονιστή της ΑΔΜΘ στην Καθημερινή.

Σύμφωνα δε με την από 5.8.2021 με αριθμό πρωτοκόλλου 50438/2152 απάντηση του ΥΠΕΝ σε σχετική ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου: «Σε ότι αφορά στη χρηματοδότηση για τον καθαρισμό του Σέιχ Σου, έχει εκδοθεί́ η υπ’ αριθ. υπ’ ́ αριθ. ΥΠΕΝ/ΔΠΔΠ/46616/1466/03.06.2021 Απόφαση με τίτλο «1η Έγκριση διάθεσης πίστωσης στις Δασικές Υπηρεσίες του έργου 2019ΣΕ58400001 «Αναβάθμιση Δασικής Πολιτικής και δασοπροστασίας με αντικείμενο τις δασικές πυρκαγιές σε εθνικό́ επίπεδο», του ορίου πληρωμών της ΣΑΕ 584 του Προγράμματος Δημοσιών Επενδύσεων 2021» (ΑΔΑ: 65ΘΥ4653Π8-ΚΥΧ) για κατανομή́ στη Δ/νση Δασών Θεσσαλονίκης ποσού́ ύψους 74.400,00 € με σκοπό́ τη διαχείριση των υπολειμμάτων των υλοτομιών που έγιναν στις δασικές εκτάσεις του περιαστικού δάσους Θεσσαλονίκης».

Δηλαδή από την απάντηση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά στις εργασίες καθαρισμού που ανακοίνωσε ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας για τα 3.050 στρέμματα και σύμφωνα με τα δημοσιεύματα και την αυτοψία που διενήργησαν τόσο η κυρία Πατουλίδου όσο και ο κύριος Τζιτζικώστας στις 6 Ιουλίου είχε ήδη ξεκινήσει. Εκτός δηλαδή από την αδιαφανή σπατάλη δημοσίων πόρων προκύπτει και πλήρης ανυπαρξία συνεργασίας των υπηρεσιών που καθαρίζουν το περιαστικό δάσος της Θεσσαλονίκης.

Ενδεικτικό της έλλειψης συνεννόησης και συνεργασίας των αρμόδιων υπουργείων είναι το γεγονός ότι το Δασαρχείο Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με το αριθμό πρωτοκόλλου 142657/15.7.2021 έγγραφο του, ενημερώθηκε την τελευταία στιγμή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την απόφαση του υφυπουργού πολιτικής προστασίας για την έναρξη των εργασιών συλλογής και μεταφοράς υπολειμμάτων κλαδέματος στο Σειχ Σου. Ακόμη, οι εργασίες διενεργήθηκαν εντός των διαχειριστικών τμημάτων 8,13 και 18 του Περιαστικού δάσους Θεσσαλονίκης, τα οποία περιλαμβάνονται στην προαναφερόμενη μελέτη του Δασαρχείου συνολικού προϋπολογισμού 1.159.987,12 ευρώ σε έκταση συνολικού εμβαδού 7.186 στρεμμάτων ενώ ο προϋπολογισμός των εργασιών που υλοποίησε η πολιτική προστασία είναι τελείως διαφορετικός.

Όπως προκύπτει επίσης η απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για την κήρυξη σε κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας του Περιαστικού Δάσους Θεσσαλονίκης εκδόθηκε στις 15.6.2021, δηλαδή μία μέρα μετά την υπογραφή από τον ίδιο της σύμβασης για τον καθαρισμό του δάσους. Η Κήρυξη σε Ειδική Κινητοποίηση έγινε προκειμένου να δρομολογηθούν έργα και εργασίες που αποβλέπουν στην προστασία της ζωής και της περιουσίας, του περιβάλλοντος , λόγω επαπειλούμενου κινδύνου από την εκδήλωση δασικών πυρκαγιών, με διαδικασίες αντίστοιχες με εκείνες που ισχύουν όταν κηρύσσεται μια περιοχή σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Μόνο που η υπογραφή της σύμβασης για την υλοποίηση των έργων προηγήθηκε της κήρυξης. Δηλαδή όλη η προετοιμασία της σύμβασης και αυτή καθαυτή η σύμβαση έγινε χωρίς την κήρυξη που θα επέτρεπε κάτι τέτοιο!

Το ότι την ίδια μέρα, μία μέρα μετά τη σύμβαση και την ίδια ημέρα με την κήρυξη Ειδικής Κινητοποίησης, εκδόθηκε και η εντολή για την έναρξη ενεργειών για την υλοποίηση εργασιών εντός του περιαστικού δάσους, αποδεικνύει επίσης ότι οι διαδικασίες σύναψης σχετικής σύμβασης είχαν ολοκληρωθεί πριν την κήρυξη της περιοχής σε κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης.

Επιπλέον προκύπτει ότι η σύμβαση αυτή, με το επταπλάσιο κόστος από το έργο του Δασαρχείου Θεσσαλονίκης, ουδέποτε αναρτήθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ - , ενώ στη σύμβαση προβλέπονται ειδικές υποχρεώσεις εμπιστευτικότητας και απορρήτου χαρακτήρα των εγγράφων της!
Από την άλλη και σύμφωνα με άλλα πρόσφατα δημοσιεύματα η διαδικασία καθαρισμού του Περιαστικού Δάσους ολοκληρώθηκε στα τέλη Αυγούστου μετά από περίπου δύο μήνες εργασιών, και οι εργασίες κατά τις ανακοινώσεις κάλυψαν έκταση 7.500 στρεμμάτων ενώ η σύμβαση ρητά αναφέρεται σε 3.050 στρέμματα.

Επειδή είναι προφανές ότι υπάρχει σοβαρό ζήτημα αδιαφάνειας, περιορισμένου ανταγωνισμού και υπέρογκης αμοιβής της αναδόχου εταιρείας και οφείλει η Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας να αποσαφηνίσει τόσο τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν, όσο και την έκταση που τελικά καθαρίστηκε.
Επειδή πρέπει επίσης να διευκρινιστεί με ποιες μελέτες έγινε το έργο και ποιοι φορείς τις θεώρησαν, όπως και ποιες υπηρεσίες και με ποιες διαδικασίες παρέλαβαν τις μελέτες και το έργο αλλά και το ίδιο πρέπει να διευκρινιστεί και τις 18 περιοχές της Περιφέρειας Αττικής που αντίστοιχα κηρύχθηκαν σε Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας, κατά το αρ. 26 του Ν.4662/2020.
Επειδή, διαπιστώνεται σε πανελλαδικό επίπεδο η «αποχώρηση» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας από τις αρμοδιότητες του και η «εκχώρησή» τους στο αναρμόδιο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (Πολιτική Προστασία) με αποτέλεσμα την παραβίαση όλων των κανόνων και διαδικασιών και τη σύγκρουση λειτουργιών και αρμοδιοτήτων των δημόσιων υπηρεσιών.
Επειδή, η επίκληση των έκτακτων περιστάσεων δε θα πρέπει να οδηγεί σε μη εφαρμογή των τιθέμενων από το νόμο διαδικασιών.
Επειδή, η χρηματοδότηση των δημοσίων έργων οφείλει να γίνεται με απόλυτη διαφάνεια προς προστασία του δημοσίου συμφέροντος.
Επειδή από όσα έχουν αποκαλυφθεί για το έργο καθαρισμού του περιαστικού δάσους του Σέιχ Σου δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά ως προς τη νομιμότητα τους, τη διαφάνεια και την προστασία του δημόσιου συμφέροντος.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι κ.κ. Υπουργοί :
1. Ποιες εργασίες και έργα καθαρισμού στο Σειχ Σου υλοποιήθηκαν κατά το 2021, ποια η συνολική έκταση διενέργειας αυτών, με βάση ποιες τεχνικές μελέτες εκτελέστηκαν τα έργα και με ποιες πράξεις παραλήφθηκαν οι μελέτες και τα έργα και από ποιες υπηρεσίες και ποιοι υπέγραψαν τις απαραίτητες επιμετρήσεις και τα πρωτόκολλα παραλαβής εργασιών;
2. Ποιες και πόσες συμβάσεις έχουν συναφθεί με Αναδόχους για εργασίες καθαρισμού δασών και αλσυλίων από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας το 2021 στην Αττική και στο Σέιχ Σου αλλά και σε άλλα μέρη της Ελλάδας, ποιο το ύψος των συμβάσεων και με ποια στοιχεία και διαδικασίες έγινε η τελική επιμέτρηση και η παραλαβή των έργων και εργασιών; Με ποιο τρόπο διενεργήθηκε η διαδικασία σε όλες τις ανωτέρω συμβάσεις και έργα για την ανάδειξη αναδόχου, αναρτήθηκαν στο ΚΗΜΔΗΣ ως όφειλαν και είναι όλες οι αντίστοιχες θεσμικές πράξεις στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ;
3. Για ποιο λόγο παρουσιάζεται τέτοια διάσταση ανάμεσα στο ύψος του προϋπολογισμού ανά στρέμμα των εργασιών όπως υπολογίστηκαν από τους υπαλλήλους του Δασαρχείου Θεσσαλονίκης στη σχετική μελέτη και στο ύψος του προϋπολογισμού ανά στρέμμα που ανακοινώθηκε από τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας στις 12.6.2021 και υλοποιήθηκε στο περιαστικό Δάσος του Σέιχ Σου;
4. Ήταν ενήμερες οι δασικές υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για αυτές τις επεμβάσεις; Κατά την εκτέλεση των εργασιών έχουν ληφθεί υπόψη οι οδηγίες των αρμόδιων δασικών υπαλλήλων και υπήρξε επίβλεψη από το Δασαρχείο ως όφειλε ως μόνος αρμόδιος φορέας σύμφωνα με τη δασική πολιτική;
5. Προηγήθηκε η υπογραφή της σύμβασης της Γ.Γ Πολιτικής Προστασίας για τον καθαρισμό του Σέιχ Σου της κήρυξης σε κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας; Ποια μέτρα θα λάβετε για αυτή την παράβαση εφόσον έχει αποδειχθεί ότι το έργο προετοιμάστηκε και υπογράφηκε σύμβαση προ της κήρυξης και άρα χωρίς την απαραίτητη νομιμοποίηση; Ποιες παραβιάσεις του θεσμικού πλαισίου έχουν λάβει χώρα και τι μέτρα αποκατάστασης της νομιμότητας θα λάβετε και πως θα αποδοθούν ευθύνες στους υπαίτιους της παραβίασης που αφορά και σε μεγάλο ύψος δημόσιων πόρων;
6. Στην περίπτωση των έργων της Αττικής για τις εργασίες και τα έργα καθαρισμού στις 18 περιοχές της Περιφέρειας Αττικής που κηρύχθηκαν σε Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας, κατά το αρ. 26 του Ν.4662/2020, πότε έγιναν οι θεσμικές πράξεις που προηγούνται της σύμβασης (εκπόνηση μελέτης, έγκριση μελέτης, σύνταξη διακήρυξης, διαδικασίες πρόσκλησης αναδόχων), πόσες συμβάσεις έχουν συναφθεί με Αναδόχους, τι εμβαδόν εκτάσεων αφορούν και ποιο το ύψος τους; Με ποιο τρόπο διενεργήθηκε η διαδικασία για την ανάδειξη αναδόχου στις ως άνω συμβάσεις;
7. Ήταν ενήμερες οι υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για αυτές τις επεμβάσεις στις 18 περιοχές της Αττικής; Κατά την εκτέλεση των εργασιών έχουν ληφθεί υπόψη οι οδηγίες των αρμόδιων δασικών υπαλλήλων; Πότε υπογράφηκε η κάθε σύμβαση και πότε έγινε η κήρυξη σε κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης για κάθε περιοχή; Για όλα τα ανωτέρω έργα ποιες πληρωμές μελετών και έργων έχουν γίνει, ποια η τελική επιμέτρηση ανά έργο και ποιο το ύψος των δημόσιων πόρων που έχουν καταβληθεί;
8. Ποιος φορέας και ποιες υπηρεσίες είναι αρμόδιες για το σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων και εργασιών πρόληψης δασικών πυρκαγιών;

Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων

Παρακαλούμε να κατατεθούν προς ενημέρωση της Βουλής και των πολιτών τα ακόλουθα έγγραφα:
1. Οι τεχνικές εκθέσεις και οι μελέτες στις οποίες βασίστηκαν οι αναθέσεις των έργων και των εργασιών για την περιοχή του Περιαστικού Δάσους του Σειχ Σου και των 18 περιοχών της Αττικής, οι εντολές εκπόνησης των μελετών και των διακηρύξεων, οι εγκρίσεις και οι θεωρήσεις των μελετών καθώς και οι θεσμικές πράξεις που νομιμοποιούν τους εντέλλοντες και υπογράφοντες τα ανωτέρω.
2. Οι υπογεγραμμένες συμβάσεις/συμφωνητικά που έχουν συναφθεί για τις 18 περιοχές της Αττικής και το Σέιχ Σου, τα πρακτικά επιτροπών διαγωνισμού, οι τυχόν εγκρίσεις που έχουν εκδοθεί για προσφυγή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση κατ’ άρθρο 32 και 32Α του ν.4412/2016 και οι αποφάσεις των αρμόδιων υπηρεσιών για την υπογραφή των συμβάσεων για την υλοποίηση των ως άνω εργασιών καθώς και οι θεσμικές πράξεις που νομιμοποιούν τους εντέλλοντες και υπογράφοντες τα ανωτέρω.
3. Οι αποφάσεις για το Σέιχ Σου και για τις 18 περιοχές της Περιφέρειας Αττικής με τις οποίες κηρύχθηκαν σε Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας, κατά το αρ. 26 του Ν.4662/2020, καθώς και οι σχετικές εντολές της ΓΓ Πολιτικής Προστασίας ή του αρμόδιου Υφυπουργού για την έναρξη εργασιών στις αντίστοιχες συμβάσεις έργων και εργασιών.

Οι ερωτώντες και αιτούντες Βουλευτές

Φάμελλος Σωκράτης

Σπίρτζης Χρήστος

Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)

Αραχωβίτης Σταύρος

Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)

Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος

Βαγενά Άννα

Βαρδάκης Σωκράτης

Βέττα Καλλιόπη

Γιαννούλης Χρήστος

Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)

Δρίτσας Θεόδωρος

Ζουράρις Κωνσταντίνος

Ηγουμενίδης Νίκος

Θραψανιώτης Εμμανουήλ

Καλαματιανός Διονύσιος – Χαράλαμπος

Κασιμάτη Νίνα

Κατρούγκαλος Γιώργος

Κάτσης Μάριος

Κουρουμπλής Παναγιώτης

Λάππας Σπυρίδων

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)

Μάρκου Κωνσταντίνος

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μουζάλας Γιάννης

Μπαλάφας Γιάννης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)

Νοτοπούλου Κατερίνα

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Παπανάτσιου Κατερίνα

Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)

Πολάκης Παύλος

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Ραγκούσης Γιάννης

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)

Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)

Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)

Συρμαλένιος Νίκος

Τζούφη Μερόπη

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Τσίπρας Γιώργος

Φωτίου Θεανώ

Χαρίτου Δημήτριος (Τάκης)

Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γεώργιος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ