ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

19/11/2021

Παρέμβαση Δ. Βίτσα κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ για το διεθνές κέντρο εκπαίδευσης της Πολεμικής Αεροπορίας στην Καλαμάτα

Παρέμβαση Δ. Βίτσα κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ για το διεθνές κέντρο εκπαίδευσης της Πολεμικής Αεροπορίας στην Καλαμάτα



Αποσπάσματα από την ομιλία  του Δημήτρη Βίτσα, Βουλευτή Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, στη συζήτηση της επίκαιρης επερώτησης 85 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, για το διεθνές κέντρο αεροπορικής εκπαίδευσης της Πολεμικής Αεροπορίας στην Καλαμάτα

«Θα ήθελα κατ’ αρχήν να εκφράσω τις ευχές μου για ταχεία επάνοδο του πιλότου του μαχητικού F-16 μετά το χθεσινό ατύχημα στην Ανδραβίδα και πιστεύω ότι ακολουθώντας τα αντίστοιχα  πρωτόκολλα θα είναι γρήγορα ξανά σε μάχιμη θέση.

Ας έρθουμε τώρα στο θέμα μας:

Στις 21 Δεκεμβρίου 2020 στην επιτροπή εξοπλιστικών προγραμμάτων παρουσιάστηκε το θέμα της ίδρυσης διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης ιπτάμενων μαχητικών αεροσκαφών στην Καλαμάτα.

Τότε υπήρχε το εξής ερώτημα: Χρειαζόμαστε ένα τέτοιο κέντρο εκπαίδευσης;

Η συμφωνία ήταν απόλυτη και από όλες τις πτέρυγες της Βουλής.  Άλλωστε έχουμε ένα τέτοιο κέντρο εκπαίδευσης από το 1960 περίπου και στην Καλαμάτα συγκεκριμένα από τις αρχές της δεκαετίας του ‘70.

Όμως, εξ αιτίας των μνημονίων που εφαρμόστηκαν, υπήρξε έλλειψη ιπταμένων μέσων, με αποτέλεσμα τα έτη 2014 έως 2016 να χάνονται ώρες εκπαίδευσης (κατ’ εκτίμησή μας περίπου 8 χιλ ώρες).

Το πρακτικό αποτέλεσμα εξ’ αυτού, ήταν να καθυστερεί η ένταξη των ιπταμένων κατά 2-3 χρόνια στις αντίστοιχες μονάδες.

Ήδη από το 2017 αυτό το ζήτημα είχε παρθεί υπόψη από το ανώτατο αεροπορικό συμβούλιο.

Στη διάρκεια της συζήτησης στην επιτροπή, υπήρξαν δύο διακριτές προτάσεις.

Η πρώτη ήταν η πρόταση της ΝΔ, να προχωρήσει το project με χρηματοδοτική πίστωση, μέσω διακρατικής συμφωνίας με το Ισραήλ, ύψους 1,375 δισ. ευρώ για 20 έτη.

Αντίθετα, η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ έλεγε ότι η Πολεμική μας Αεροπορία έχει τη τεχνογνωσία και τους ανθρώπους (ήδη 5 Έλληνες πιλότοι είναι στις ΗΠΑ σαν εκπαιδευτές και από τους οποίους έχουμε και κάποιο οικονομικό όφελος σα χώρα) για να προχωρήσει σε αυτό το κέντρο εκπαίδευσης.

Οι διαφορές στις δύο προτάσεις ήταν πολύ μεγάλες ιδιαίτερα όσο έχει να κάνει με το κόστος. Η πρόταση της ΝΔ ήταν 1,375 δισ. και η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ δεν υπερέβαινε τα 700 εκ.

Τον Απρίλιο του 2021 μαθαίνουμε, παρά το γεγονός ότι επανειλημμένα έχουμε ζητήσει να φέρει η κυβέρνηση την συμφωνία στην επιτροπή εξοπλιστικών για διαβούλευση, ότι έχει υπογραφεί ήδη η συμφωνία από τον τότε διοικητή της ΓΔΑΕ τον κο Λάγιο και το συνολικό ποσό ανέβηκε ξαφνικά στα 1,85 δισ.

Όπως και να έχει, υπογράψατε μια “λεόντειο” συμφωνία όσο αφορά την άλλη πλευρά.

Στο δε εισηγητικό κατά τη γνώμη μου προσβάλλεται την Πολεμική Αεροπορία, υπερτιμώντας μια άλλη πολεμική αεροπορία μιας άλλης χώρας, όταν την ίδια στιγμή, την ίδια τεχνογνωσία, τα ίδια στελέχη ,τις ίδιες δυνατότητες έχουμε και εμείς.

Είναι γνωστό ότι οι Έλληνες πιλότοι  βρίσκονται ανάμεσα στις 2 πρώτες θέσεις μεταξύ των  πιλότων των χωρών του ΝΑΤΟ.

Σε αυτό λοιπόν καλείστε να απαντήσετε.

Λόγω αυτής της κατάστασης προκύπτουν πολιτικές και όχι μόνο ευθύνες.

Για το λόγο αυτό, η σημερινή συζήτηση δεν είναι το τέλος αλλά η αρχή της όλης διαδικασίας».


Αποσπάσματα από την δευτερολογια  του Δημήτρη Βίτσα, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, στη συζήτηση της επίκαιρης επερώτησης 85 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, για το διεθνές κέντρο αεροπορικής εκπαίδευσης της Πολεμικής Αεροπορίας στην Καλαμάτα

«Η σύμβαση θα μπορούσε αυτή τη στιγμή να είναι εδώ και να φωνάξετε τους υπεύθυνους των κομμάτων να την μελετήσουν.
Το ερώτημα είναι:
Εσείς κε Υπουργέ την έχετε υπογράψει αυτή τη σύμβαση;
Την έχει υπογράψει ο εκπρόσωπος της ΓΔΑΕ;
Την έχει υπογράψει ο εκπρόσωπος της ΓΔΑΕ του Ισραήλ με την ELBIT;
Μήπως ισχύει μόνο η υπογραφή του κου Μητσοτάκη με τον κο Νετανιάχου στην αμυντική συμφωνία;
Τι είναι το τόσο κρυφό σε αυτή τη σύμβαση που δεν μπορεί να έρθει στην εθνική αντιπροσωπεία;
Είναι δυνατόν να έρχεστε κε Υπουργέ και να μας λέτε ανακρίβειες ότι κανείς δεν είχε καταθέσει προσφορές;
Όλες οι εταιρίες είχαν καταθέσει. (Locheed Martin, BAE, CAE, Boeing  κλπ).
Εμείς είχαμε απορρίψει την μια  γιατί ήταν ελλιπής και την άλλη γιατί ήταν πανάκριβη.
Η αλήθεια είναι ότι από το 2010 έως το 2018 η χώρα ήταν υπό διεθνή επιτήρηση και υπό το καθεστώς των μνημονίων.
Και αυτό που προβλέπονταν ήταν μόνο 500 εκ ανά έτος για τα εξοπλιστικά και 600 εκ για τα λειτουργικά έξοδα.
Δηλαδή, ίσα βάρκα ίσα νερά σε σχέση με αυτά που είχαμε.
 Μόνο οι μισθοί των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων είχαν μειωθεί κατά 38,5 % στη διάρκεια των μνημονίων.
Προτάσεις υπήρχαν, αλλά δεν έγιναν δεκτές.
Εδώ λοιπόν φαίνεται ότι υπάρχει ένα χάσμα ύψους 1 δις , το οποίο και θα πρέπει να δικαιολογήσετε.
Πρέπει να αντιπαραβάλλετε,  την πρόταση ότι το κέντρο εκπαίδευσης  μπορεί να γίνει από την πολεμική μας αεροπορία( που αναμφίβολα μπορεί) ή ότι θα γίνει από κάποιον άλλον.
Εδώ έχουμε το παράδοξο, να έχουμε Έλληνα διοικητή, Έλληνες εκπαιδευτές, Ελληνικές εγκαταστάσεις κλπ, και εσείς να πληρώνετε κοντά στα 2 δις μόνο για το management και για το leasing των 25+ 10 αεροπλάνων.
Ας βγείτε  να τα πείτε αυτά στον Ελληνικό.
Όταν λοιπόν θα ξανασυζητηθεί αυτό το θέμα, θα συζητηθεί με άλλη κοινοβουλευτική διαδικασία και όχι με τη μορφή της επίκαιρης επερώτησης.
Καλέστε λοιπόν εντός της επόμενης εβδομάδας τους υπεύθυνους των κομμάτων, παρουσιάστε τη σύμβαση και δώστε απαντήσεις για να μπορούμε να δούμε αλλά και να δείτε και εσείς περί τίνος πρόκειται ακριβώς και τι θα πρέπει να κάνουμε.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ