ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

23/11/2021

Θ. Φωτίου: Η κυβέρνηση παραχωρεί σε ιδιωτικά συμφέροντα υπηρεσίες του δημοσίου, ενώ το αφήνει υποστελεχωμένο να φθίνει

Θ. Φωτίου: Η κυβέρνηση παραχωρεί σε ιδιωτικά συμφέροντα υπηρεσίες του δημοσίου, ενώ το αφήνει υποστελεχωμένο να φθίνει



H υλοποίηση του Τηλ. Κέντρου 1555 του Υπ. Εργασίας και των ΕΦΚΑ, ΣΕΠΕ, ΟΑΕΔ, ΟΠΕΚΑ: Αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση παραχωρεί σε ιδιωτικά συμφέροντα υπηρεσίες του δημοσίου ενώ το αφήνει υποστελεχωμένο να φθίνει - Αποτελεί καραμπινάτο παράδειγμα κατασπατάλησης 12,1 εκ. σε ημέτερους ιδιώτες με πρόφαση τον κορωνοϊό - Με άρωμα νέας «Λίστας Πέτσα» γίνεται η διανομή των 4 εκατομμυρίων για επικοινωνία και δημοσιότητα του Τηλ. Κέντρου 1555


Κατά τη συζήτηση, με τον Υφυπουργό Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Τσακλόγλου, επί της επίκαιρης ερώτησης με θέμα το ενιαίο τηλ. Κέντρο 1555 του Υπουργείου και τεσσάρων εποπτευομένων του φορέων, η Θ. Φωτίου επισήμανε:

Η περίπτωση της ανάθεσης του τηλ. κέντρου 1555 με 12,1 εκ. για ένα χρόνο είναι καραμπινάτο παράδειγμα κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος σε ημετέρους, με πρόφαση τον κορωνοϊό, που, όπως κατήγγειλε ο Αλέξης Τσίπρας, έφτασε μέσα σε δύο χρόνια τα 5 δις.

Η κυβέρνηση επικαλέστηκε τον κορωνοϊό για να μη γίνει τακτικός διαγωνισμός, εκλήθησαν σε διαπραγμάτευση πέντε μεγάλες εταιρείες, συχνοί συνεργάτες της, για ένα σκανδαλωδώς υπερκοστολογημένο με 12,5 εκ. έργο, και εμφανίστηκε μόνο μια εταιρεία που πήρε το έργο με 12,1 εκ., δηλαδή έκπτωση μόνο 3%. Η αγορά ξέρει ότι τέτοιες διαδικασίες είναι «στημένες».

Από τα 12,1 εκ. τα 4 περίπου εκ. πάνε σε επικοινωνία και δημοσιότητα. Ο υφυπουργός δεν απάντησε στην ερώτηση της βουλευτή σε ποιες εφημερίδες, ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς και sites και με ποια κριτήρια μοιράζονται τα 4 εκ. για την καμπάνια ενημέρωσης που υποτίθεται ότι έχει ξεκινήσει τον Οκτώβριο αλλά κανείς δεν έχει πάρει είδηση. Η περίπτωση του 1555 έχει άρωμα «Λίστας Πέτσα».

Δεν απάντησε ο υφυπουργός στην ερώτηση για το ποιος εκπαίδευσε το εργολαβικό προσωπικό της εταιρείας να απαντά στα σύνθετα θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου, του ΕΦΚΑ, του ΣΕΠΕ, του ΟΑΕΔ και του ΟΠΕΚΑ και αν υπάρχει εγχειρίδιο απαντήσεων, δεδομένου ότι υπάρχουν πολλές καταγγελίες ότι τα ερωτήματα δεν απαντώνται.

Ανέφερε ότι θα απασχολούνται 340 εργολαβικοί υπάλληλοι, ενώ η σύμβαση αναφέρει ότι οι ανάγκες καλύπτονται με 170.

Το πιο ενδεικτικό όμως των προθέσεων της κυβέρνησης για τον δημόσιο τομέα είναι ή απάντηση του κ. Τσακλόγλου στην ερώτηση τι θα γίνει μετά τον Μάιο που λήγει η σύμβαση της εταιρείας και αν θα προσλάβει μόνιμο προσωπικό στο Υπουργείο και τους τέσσερις υποστελεχωμένους φορείς για να εξυπηρετούν σωστά το κοινό. Απάντησε ευθαρσώς ότι μέχρι το τέλος του 2021 θα προκηρυχθεί τακτικός διεθνής διαγωνισμός για τη λειτουργία του τηλ. Κέντρου επί 3 χρόνια, με π/υ που δεν είναι ακόμη ανακοινώσιμος. Δεδομένου ότι, όπως είπε ο ίδιος σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ένας τέτοιος τακτικός διαγωνισμός απαιτεί ενάμιση χρόνο, δηλ. θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2023, συνάγεται ότι μέχρι τότε θα υπάρξει επέκταση της τρέχουσας σύμβασης για έναν ακόμη χρόνο στη συγκεκριμένη εταιρεία

Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση επιθυμεί να εισάγει μόνιμα τα ιδιωτικά συμφέροντα στο δημόσιο, ακόμη και στους φορείς της κεντρικής κυβέρνησης. Και τους αφήνει να φθίνουν και να χάνουν διαρκώς στελέχη ώστε να ανοίξει διάπλατα την πόρτα σε ιδιωτικές εταιρείες. Εκχωρεί αρμοδιότητες και υπηρεσίες του δημοσίου σε ιδιώτες.

 


Πρωτολογία
Κύριε Υφυπουργέ,
Πριν ένα μήνα καταθέσαμε αυτήν την ερώτηση 45 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Δεν  μας απαντήσατε και επανερχόμαστε, διότι πιστεύουμε ότι η περίπτωση της ανάθεσης του τηλεφωνικού κέντρου του Υπουργείου Εργασίας με 12,1 εκατομμύρια είναι το καραμπινάτο παράδειγμα της κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος σε ημετέρους, με πρόφαση τον κορωνοϊό που, όπως κατήγγειλε ο Αλέξης Τσίπρας, έφτασε μέσα σε δύο χρόνια τα 5 δις.
Λέω καραμπινάτο παράδειγμα γιατί:
Πρώτα γίνεται επίκληση του κορωνοϊού ώστε να μην πάτε στο τακτικό διαγωνισμό αλλά να καλέσετε πέντε εταιρείες, τις γνωστές σας που συνεργάζεστε συχνά, να σας δώσουν προσφορές μέσα σε 5 εργάσιμες μέρες για ένα έργο σκανδαλωδώς υπερκοστολογημένου προϋπολογισμού, στην περίπτωσή μας, 12,5 εκατομμυρίων.
Δεύτερον, εμφανίζεται μόνο μία εταιρία δίνει προσφορά με ελάχιστη έκπτωση 3%. Άρα το έργο θα κοστίσει 12,1 εκατομμύρια. Γελάει η αγορά με αυτές τις εκπτώσεις που ακούει, γιατί ξέρει ότι η διαδικασία είναι στημένη.
Τρίτον, πού θα πάνε τα χρήματα; α) Το 1/3 θα πάει σε ενημέρωση, δημοσιότητα και έρευνα ικανοποίησης κοινού:  3.496.800 + 471.200 = 3.968.000, κοντά 4 εκατομμύρια. Δηλαδή πάλι η λίστα Πέτσα. β) 2.337.400 σε δύο συμβούλους της επιχείρησης, διοικητικής και διαδικαστικής υποστήριξης: Είναι αυτό που στην αγορά αποκαλούν «αέρα». Δεν είναι υπέρογκο ποσό για δύο golden boys;
Υπερβήκατε δηλαδή με αυτά τα 2 κονδύλια τα 6.305.400, το 50% του έργου. Με τα υπόλοιπα 5.800.000, δηλαδή 5.158.400 + 651.000, θα κάνετε το έργο;
Επειδή η σύμβαση τελειώνει τον Μάιο του 2022, άρα πέρασαν οι πρώτοι έξι μήνες, και ήδη ο κ. Χατζηδάκης σε ανάλογη ερώτηση του κυρίου Σκουρλέτη την περασμένη Δευτέρα επικεντρωμένη στο  ΣΕΠΕ,  επικαιροποιώ τις ερωτήσεις μου:
1ον: Πού λειτουργεί το κέντρο;
2ον: Η εκπαίδευση των 170 εργολαβικών εργαζομένων από ποιους έγινε; Υπάρχει εγχειρίδιο απαντήσεων ώστε να απαντούν σωστά; Ελέγξατε τις συμβάσεις τους; Για πόσους μήνες αμείβονται και επί πόσο ακριβώς το μήνα;
3ον: Τον Μάιο που εκπνέει η σύμβαση, θα προσλάβετε 170 εργαζόμενους στο Υπουργείο Εργασίας ή, κατά τα γνωστά, θα επεκτείνετε αυτή τη σκανδαλώδη σύμβαση;


Δευτερολογία
Κύριε Υφυπουργέ,
1ον: Τα 4 εκατομμύρια για τη δημοσιότητα και ενημέρωση καλύπτουν, σύμφωνα με  τη σύμβαση, το διάστημα από Οκτώβριο έως Μάιο 2022, δηλαδή 8 μήνες. Οι δύο πρώτοι μήνες πέρασαν ήδη και δεν είδαμε τίποτα, εκτός από μία ανακοίνωση του Υπουργείου σας χτες, στα ΜΜΕ, ότι η καμπάνια δημοσιότητας που έτρεξε την τελευταία εβδομάδα είχε τεράστια επιτυχία. Καταρχάς, εμείς γιατί δεν την είδαμε αυτήν την καμπάνια; Ποια μέσα πληρώθηκαν για να την εμφανίσουν  και πότε τη μετέδωσαν και δεν ακούαμε τίποτα; Μήπως τα 4 εκατομμύρια δόθηκαν με ανάλογο τρόπο με τη λίστα Πέτσα; Σας ερωτώ: Σε ποιες εφημερίδες, ραδιοφωνικούς, τηλεοπτικούς σταθμούς και sites δόθηκαν τα 4 εκατομμύρια, και με ποια κριτήρια;
2ον: Επανέρχομαι στα 5,6 εκατομμύρια που δίνετε για εκπαίδευση και εργασία των 170 ανθρώπων που λειτουργούν το call centre.
Για να εξηγήσουμε: Το call center 1555 λειτουργεί από το Σεπτέμβρη. Πώς όμως; Όπως αποκάλυψε ο υπουργός κ. Χατζηδάκης στις 15/11, στην επίκαιρη ερώτηση του κυρίου Σκουρλέτη, το προσωπικό της εταιρείας απλώς προωθεί τις καταγγελίες και τα ερωτήματα στους καθ’ ύλην αρμόδιους υπαλλήλους του Υπουργείου Εργασίας και των τεσσάρων εποπτευομένων φορέων. Γι αυτό οι πολίτες μάς καταγγέλλουν ότι το Κέντρο τους λέει: «θα σας απαντήσουμε μελλοντικά».
Πληρώσατε δηλαδή 5,6 εκ. για εκπαίδευση και εργασία 170 ανθρώπων που δεν έχουν εγχειρίδιο απαντήσεων και είναι φυσικό τα ερωτήματα για όλο το Υπουργείο, που είναι πολύ σύνθετα, να τα απαντούν μόνον οι μόνιμοι υπάλληλοι του Υπουργείου και των φορέων. Σας ερωτώ λοιπόν: Πόσα από αυτά τα 5,6 δόθηκαν για εκπαίδευση, σε ποιους εκπαιδευτές, και για πόσους μήνες;
Πόσα πληρώνετε για αμοιβές των 170 εργολαβικών εργαζόμενων, τι συμβάσεις έχει υπογράψει ο καθένας τους και για πόσους μήνες;
Γιατί, πραγματικά δεν βγαίνει ο λογαριασμός. Με αυτό το υπερκοστολογημένο κονδύλι θα μπορούσατε να πάρετε διπλάσιους ανθρώπους μόνιμο προσωπικό στο Υπουργείο και τους υποστελεχωμένους φορείς.
Η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος συνίσταται ακριβώς στο δαπανάτε  12,1 εκ. για ένα χρόνο για κάτι που τον Μάιο δεν θα μπορεί να λειτουργήσει, αντί να προσλάβετε μόνιμους υπαλλήλους. Έτσι δεν δημιουργείται μόνιμη υποδομή και μόνιμη γνώση.
Γι αυτό σας ρωτάω και πάλι: Τι θα κάνετε το Μάιο; θα προσλάβετε 170 εργαζόμενους στο Υπουργείο Εργασίας ή θα επεκτείνετε αυτή τη σκανδαλώδη σύμβαση;



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ