ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

10/12/2021

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Τεράστια παραμένουν τα εκπαιδευτικά κενά στην Αιτωλοακαρνανία

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Τεράστια παραμένουν τα εκπαιδευτικά κενά στην Αιτωλοακαρνανία



ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Τεράστια παραμένουν τα εκπαιδευτικά κενά στην Αιτωλοακαρνανία»

Παρά τις συνεχείς επισημάνσεις και διεκδικήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας για την ανάγκη κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών σε πανελλαδικό επίπεδο, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εξακολουθεί να μένει αμετακίνητο. 

Τεράστια παραμένουν τα κενά σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή, με αποτέλεσμα η τρέχουσα σχολική χρονιά, η οποία εκ των πραγμάτων, λόγω των δύσκολων υγειονομικών συνθηκών, χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, να διεξάγεται με τεράστια δυσκολία. Τόσο εκπαιδευτικοί, όσο και μαθητές και γονείς επισημαίνουν διαρκώς την ανάγκη κάλυψης των κενών, προκειμένου να κυλά φυσιολογικά η μαθησιακή διαδικασία, με ασφάλεια και παραγωγικότητα. 

Αν και ολοκληρώθηκε και η Δ` Φάση των προσλήψεων, δεν έχει παρατηρηθεί κάποια βελτίωση, ενώ  το ΥΠΑΙΘ εξακολουθεί να αποκρύπτει τα ακριβή στοιχεία και δεδομένα, διατηρώντας το κλίμα αποσιώπησης που εφαρμόζει τα τελευταία δύο χρόνια. Σημειώνεται πως εφαρμόζονται παράλληλα δύο Νόμοι - λαιμητόμοι, ο Ν. 4692/20, με τον οποίο ανέβασε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στο 25 και ο Ν. Ν.4823, περί των συγχωνεύσεων των σχολικών τμημάτων.

Όπως αναφέρει η ΔΟΕ: «Με εντολές Υπουργού, υποβαθμίζονται εξαθέσια σχολεία σε τετραθέσια, τριθέσια σε διθέσια, διθέσια σε μονοθέσια, ολοήμερα τμήματα κλείνουν ή υποβαθμίζονται, δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ενώ χιλιάδες αναπληρωτές βυθίζονται στο καθεστώς ομηρίας και ανεργίας».

Παράλληλα, επισημαίνει πως, «σε συνέχιση των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων του ν.4692/20 με τον οποίο (η κυβέρνηση) ανέβασε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στο 25, προχωρά τώρα, ομολογώντας τον ανύπαρκτο σχεδιασμό της για τη λειτουργία των σχολείων για το τρέχον σχ. έτος, σε συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, συμπτύξεις τμημάτων, μετακινήσεις μαθητών κι εκπαιδευτικών, δίχως να εξαιρεί από την επίθεσή της ακόμη και τον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής, ενώ οι ώρες παράλληλης στήριξης που κατ’ ανώτατο μπορεί να έχει όποιος μαθητής την έχει ανάγκη είναι μόλις 12».

Όπως είναι αναμενόμενο, η κατάσταση αυτή, όχι απλά έχει αγγίξει το Νομό Αιτωλοακαρνανίας, αλλά έχει επιφέρει τεράστιο πλήγμα στην εκπαιδευτική κοινότητα και τις οικογένειες του Νομού. Τα κενά σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Παράλληλη Στήριξη και Ειδική Αγωγή παραμένουν γιγάντεια, χωρίς, μάλιστα, να διαφαίνεται φως στον ορίζοντα:

- Τέλη Οκτωβρίου ανακοινώθηκε με επικοινωνιακές τυμπανοκρουσίες η τοποθέτηση 51 εκπαιδευτικών στην Αιτωλοακαρνανία, αριθμός που παρουσιάστηκε ως... γενναιόδωρη κίνηση από το ΥΠΑΙΘ προς το Νομό μας, ειδικά σε σύγκριση με άλλους Νομούς της ΠΔΕ, όπως η Αχαΐα και η Ηλεία. Σημειώνεται ότι τα κενά στη Δευτεροβάθμια Αιτωλοακαρνανίας υπολογίζονται στα 103.
- Αναφορικά με τις Ειδικότητες, οι ελλείψεις είναι τόσο μεγάλες, ώστε τα κενά που υπάρχουν δεν επιτρέπουν τη λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων, ενώ υπάρχουν κενά και σε πρωινά τμήματα. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι να καταργούνται ολοήμερα τμήματα ολιγοθέσιων, προκειμένου να μετακινήσουν τους εκπαιδευτικούς τους, ώστε να συμπληρώσουν κενά άλλων σχολείων του Νομού. Μάλιστα, έγινε προσπάθεια κατάργησης -και σε κάποια επετεύχθη- των λίγων ωρών ενισχυτικής διδασκαλίας για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Προφανώς αυτό φέρνει τους εκπαιδευτικούς σε δεινή θέση, λόγω των εργασιακών τους ωραρίων. Στην ίδια δεινή θέση φέρνει και τους μαθητές των υποβαθμισμένων μαθητών του Νομού.
Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα του 11ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου, ενός από τα πολυπληθέστερα σχολεία της πόλης, καθώς και του ολιγοθέσιου Δημοτικού Σχολείου Κομποτής. Στο δεύτερο η δασκάλα του ολοήμερου μετακινήθηκε σε πρωινό τμήμα άλλου σχολείου κι, έως τώρα, δεν έχει αντικατασταθεί.
- Σε ό, τι αφορά την Παράλληλη Στήριξη, η κατάσταση στην Αιτωλοακαρνανία παραμένει ζοφερή. Ακόμη, δε, δεν έχουν καλυφθεί τα κενά σε ειδικότητες στα Ειδικά Σχολεία της Βόνιτσας (Δημοτικό και Νηπειαγωγείο), ενώ δεν υπάρχει κάλυψη ούτε του σχολικού νοσοκόμου, που έχει ζητηθεί από την 1η Σεπτέμβρη.

Δεν έχει στελεχωθεί ΤΟ Ειδικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο, αλλά και η ΣΔΕΥ – ΕΔΥ της Βόνιτσας με ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό.
Είναι γεγονός πως η υποβάθμιση των σχολείων της Αιτωλοακαρνανίας μέσω των υπηρεσιακών μεταβολών συνιστά το τελειωτικό χτύπημα στην δημόσια εκπαίδευση και την εκπαιδευτική της κοινότητα.

Όλες τις δομές της Ειδικής Αγωγής ξεθεμελιώθηκαν, η Παράλληλη Στήριξη στενάζει, εκπαιδευτικοί μετακινούνται για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών και οι ανάγκες των μαθητών -ειδικά όσων έχουν ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες- όχι απλά υποβαθμίζονται, αλλά δεν μπαίνουν καν στην εξίσωση.

Επειδή οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να καλύπτουν κενά που υφίστανται στο πρωινό πρόγραμμα, υπερβάλλοντας εαυτόν.
Επειδή φέτος είναι η πρώτη φορά που παρατηρούνται τόσο μεγάλες καθυστερήσεις στην πρόσληψη των εκπαιδευτικών για το ολοήμερο σχολείο, οι οποίοι συνήθως μετά την πρώτη φάση εντάσσονταν στο δυναμικό, ενώ τώρα έχει ολοκληρωθεί και η τέταρτη.

Επειδή η κατάσταση στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας θυμίζει μία τριτοκοσμική χώρα και η εγκατάλειψη έχει φτάσει στο ζενίθ.

Επειδή πρέπει να ληφθούν υπόψη, τόσο οι μαθησιακές ανάγκες των παιδιών, όσο και των εκπαιδευτικών.

Επειδή η ανάγκη για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών σχετίζεται και με τα υγειονομικά μέτρα ενάντια στην εξάπλωση του κορωνοϊού και τα υπεράριθμα τμήμα, όπως αποδεικνύεται από τα στοιχεία, μόνο προς αυτήν την κατεύθυνση δε βοηθούν.

Επειδή το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και η δημόσια παιδεία υφίστανται πλήρη απαξίωση με τις υπηρεσιακές μεταβολές.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1. Προτίθεται να καλύψει άμεσα τα εκπαιδευτικά κενά στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας;

2. Για ποιο λόγο, ενώ της έχει ζητηθεί επανειλημμένως από τον Οκτώβριο του 2021, δεν προβαίνει σε δημοσιοποίηση του ακριβούς αριθμού των εκπαιδευτικών κενών, τόσο πανελλαδικά, όσο και στο Νομό μας;

3. Για ποιο λόγο δεν καλύφθηκαν τα εκπαιδευτικά κενά στα ολοήμερα σχολεία και μετά την ολοκλήρωση της Δ’ Φάσης των προσλήψεων;

4. Προτίθεται να παρουσιάσει αναλυτικά το σχέδιο και το χρονοδιάγραμμα κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών στην Αιτωλοακαρνανία, αλλά και να δημοσιεύσει τον ακριβή αριθμό τους;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)

Βαρδάκης Σωκράτης

Μάλαμα Κυριακή

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ