ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

17/12/2021

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Το νότιο τμήμα του Ε65 πάει 1,5 χρόνο πίσω με ευθύνη Καραμανλή

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Το νότιο τμήμα του Ε65 πάει 1,5 χρόνο πίσω με ευθύνη Καραμανλή



Ερώτηση 28 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης και παράδοσης του νότιου τμήματος του Ε65 (Λαμία – Ξυνιάδα)

Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, για την πορεία υλοποίησης του νότιου τμήματος του Ε65 κατέθεσαν 28 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.

Στο κείμενο της ερώτησης, που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτή Β3’ Νότιου Τομέα Αθηνών, Νίκου Παππά, αναφέρεται ότι το έργο, το οποίο βρίσκεται σε φάση υλοποίησης από τον Ιανουάριο του 2019, θα έπρεπε, με βάση το χρονοδιάγραμμα, να ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, στις αρχές δηλαδή του 2022.

Η κωλυσιεργία, όμως, του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην έγκριση διορθωτικής χάραξης σε ένα συγκεκριμένο σημείο του οδικού άξονα, έχει στείλει την ολοκλήρωσή του τουλάχιστον ενάμιση χρόνο πίσω.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., αφού εξιστορούν τον τρόπο με τον οποίο ξεκίνησε το έργο του Ε65, στο σύνολό του, το 2009, το πως διακόπηκαν οι εργασίες το 2011 και πως -επί κυβέρνησης Σαμαρά- αποφασίστηκε η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης και προτεραιοποιήθηκε η κατασκευή του μεσαίου τμήματος του δρόμου (Ξυνιάδα – Τρίκαλα), επισημαίνουν ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, που παρέλαβε ένα έργο «χωρίς τα δυο βασικά του τμήματα, νότιο και βόρειο, ημιτελές και “βαλτωμένο”, σύντομα έδωσε λύση στα προβλήματα που το καθυστερούσαν και, τον Δεκέμβριο του 2017, παρέδωσε στην κυκλοφορία το μεσαίο τμήμα».

Παράλληλα, εξηγούν πως εκκίνησε η κατασκευή του νότιου τμήματος (Λαμία – Ξυνιάδα) το 2019 και πως δρομολογήθηκε η έγκριση κατασκευής του βόρειου κομματιού του έργου (Τρίκαλα – Παναγιά), με τα δύο τμήματα να υπομένουν μετά τις εκλογές τις καθυστερήσεις και την κωλυσιεργία των Μητσοτάκη - Καραμανλή.

Οι βουλευτές ρωτούν τον Κώστα Καραμανλή:

1. Ισχύει η προθεσμία παράδοσης σε χρήση / λειτουργία του συνόλου του νοτίου τμήματος του Ε65 (36 μήνες μετά την έναρξη κατασκευής του);

2. Σε ποιο βαθμό ισχύουν οι πληροφορίες και τα δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι υπάρχει κωλυσιεργία στην έγκριση της νέας χάραξης του νότιου τμήματος του Ε65; Και αν ναι, σε τι οφείλεται η καθυστέρηση και ποιο είναι το νέο χρονικό ορόσημο παράδοσης του έργου;

3. Έχει εκτιμηθεί η επίδραση μιας τέτοιας καθυστέρησης στην απασχόληση, το ΑΕΠ, την παραγωγικότητα της οικονομίας της Στερεάς Ελλάδας και της Θεσσαλίας, όπως και στις μετακινήσεις/μεταφορές από και προς τις ανωτέρω περιοχές;

 

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης:

Θέμα: «Κωλυσιεργία στην έγκριση διορθωτικής χάραξης στο νότιο τμήμα του Ε65 στέλνει το έργο 1,5 χρόνο πίσω»

Με τον Ν. 3597/2007 κυρώθηκε η Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου: «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) και ρύθμιση συναφών θεμάτων».

Το 2009 ξεκίνησαν οι πρώτες εργασίες, οι οποίες διακόπηκαν το 2011. Στα τέλη του 2013 η σύμβαση παραχώρησης τροποποιήθηκε και αποφασίστηκε να προχωρήσει η άμεση κατασκευή, παραδόξως, του μεσαίου τμήματος Α/Κ Ξυνιάδας – Τρικάλων, μήκους 78,5 χιλιομέτρων, ενώ αναβλήθηκε η κατασκευή τόσο του βόρειου τμήματος (Τρίκαλα – Παναγιά) όσο και του νότιου (Α/Κ ΠΑΘΕ – Α/Κ Ξυνιάδας).

Το 2015, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε το έργο αυτό, χωρίς τα δυο βασικά του τμήματα, νότιο και βόρειο, ημιτελές και «βαλτωμένο». Σύντομα έδωσε λύση στα προβλήματα που το καθυστερούσαν και, τον Δεκέμβριο του 2017, παρέδωσε στην κυκλοφορία το μεσαίο τμήμα.

Παράλληλα, μέσα από έντονη προσπάθεια και συνεχή αγώνα στα όργανα της Ε.Ε. πέτυχε την έγκριση κατασκευής των άλλων δύο τμημάτων του Ε65, του νότιου και του βόρειου, που είχαν αναβληθεί – εγκαταλειφθεί, με το τμήμα που είχε παραδοθεί να είναι μη λειτουργικό.

Πιο συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο του 2018 εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρηματοδότηση, ύψους 306 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή, από την Παραχωρησιούχο «ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε». του νότιου τμήματος του Ε65, Ξυνιάδα - Λαμία, μήκους 32,27 χιλιομέτρων. Η σύμβαση κυρώθηκε στις 20 Δεκεμβρίου 2018 από τη Βουλή των Ελλήνων με τον Ν. 4586/2018 και προέβλεπε σημαντικούς βελτιωτικούς υπέρ του δημοσίου όρους, σε σχέση με την αρχική σύμβαση.

Σε ό,τι αφορά στο βόρειο τμήμα, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε καταθέσει από τον Ιανουάριο του 2019 πλήρη φάκελο για την έγκριση του έργου από την Ε.Ε., με την κυβέρνηση Μητσοτάκη να καθυστερεί πάνω από 20 μήνες την ολοκλήρωση της διαδικασίας και τη λήψη της απαραίτητης έγκρισης.

Η έναρξη των εργασιών κατασκευής του νότιου τμήματος του Ε65 έγινε στις 22 Ιανουαρίου 2019, επί ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, και η προθεσμία περαίωσης τους ορίστηκε στους 36 μήνες.

Το τελευταίο διάστημα όμως, πληροφορίες και δημοσιεύματα αναφέρουν ότι το νότιο τμήμα του Ε65 δεν πρόκειται να παραδοθεί τον Ιανουάριο του 2022, όπως προβλέπεται. Η αδράνεια του υπουργείου Υποδομών στην έγκριση εναλλακτικής χάραξης σε συγκεκριμένο σημείο του έργου, όπως έχει προταθεί από τον ανάδοχο, έχει τελματώσει τις εργασίες και οδηγεί την ολοκλήρωση του έργου 1,5 χρόνο πίσω.

Επειδή τις επόμενες ημέρες εκπνέει η προθεσμία παράδοσης του σημαντικού αυτού έργου, στο νότιο τμήμα του.

Επειδή υφίστανται πληροφορίες και δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι το έργο έχει τελματώσει με ευθύνη του υπουργείου Υποδομών.

Επειδή το νότιο τμήμα μαζί το (ολοκληρωμένο) κεντρικό τμήμα του Ε65 θα αποτελούν έναν άξονα 111 χιλιομέτρων, που θα ενώνει τον ΠΑΘΕ, από τον ανισόπεδο κόμβο Ανθήλης στη Λαμία, με την Δυτική Θεσσαλία στα Τρίκαλα.

Επειδή το έργο θα είναι λειτουργικό και όχι «κολοβό», όπως είναι σήμερα το κεντρικό του τμήμα, και θα αποτελέσει, με την προσθήκη του βόρειου τμήματος, τη διαγώνιο που θα συνδέσει τον Πειραιά με την Ηγουμενίτσα.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Ισχύει η προθεσμία παράδοσης σε χρήση / λειτουργία του συνόλου του νοτίου τμήματος του Ε65;

2. Σε ποιο βαθμό ισχύουν οι πληροφορίες και τα δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι υπάρχει κωλυσιεργία στην έγκριση της νέας χάραξης του νότιου τμήματος του Ε65; Και αν ναι, σε τι οφείλεται η καθυστέρηση και ποιο είναι το νέο χρονικό ορόσημο παράδοσης του έργου;

3. Έχει εκτιμηθεί η επίδραση μιας τέτοιας καθυστέρησης στην απασχόληση, το ΑΕΠ, την παραγωγικότητα της οικονομίας της Στερεάς Ελλάδας και της Θεσσαλίας, όπως και στις μετακινήσεις/μεταφορές από και προς τις ανωτέρω περιοχές;

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

Παππάς Νικόλαος

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αναγνωστοπούλου Σία

Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος

Βαγενά Άννα

Βέττα Καλλιόπη

Γιαννούλης Χρήστος

Γκιόλας Γιάννης

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Καφαντάρη Χαρά

Κουρουμπλής Παναγιώτης

Λάππας Σπύρος

Μάρκου Κώστας

Μάλαμα Κυριακή

Μουζάλας Γιάννης

Μπαλάφας Γιάννης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μωραΐτης Θάνος

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Παπαδόπουλος Σάκης

Πούλου Παναγιού

Ραγκούσης Γιάννης

Σαρακιώτης Γιάννης

Σπίρτζης Χρήστος

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Φάμελλος Σωκράτης

Φίλης Νικόλαος

Χατζηγιαννάκης Μίλτος

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ