ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

17/12/2021

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Να ενισχυθεί η Ειδική Αγωγή στη Βοιωτία και σε όλη τη χώρα

 Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Να ενισχυθεί η Ειδική Αγωγή στη Βοιωτία και σε όλη τη χώρα



Με ερώτηση που κατέθεσαν προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων 40 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, με πρωτοβουλία της Γιώτας Πούλου, βουλευτή Βοιωτίας, έφεραν στη Βουλή το θέμα των σοβαρών ελλείψεων της Ειδικής Αγωγής σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Κατάρτισης, τόσο στη Βοιωτία όσο και πανελλαδικά.

Οι μαθητές των Ειδικών Εργαστηρίων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ) και των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων – Λυκείων (ΕΝΕΕΓΥΛ), παρά το σημαντικό έργο που επιτελείται εκεί, έχουν περιορισμένες διαθέσιμες επιλογές ειδικοτήτων, ενώ απουσιάζουν δομές Εξειδίκευσης και Κατάρτισης, όπου θα μπορούσαν να συνεχίσουν τις σπουδές τους μετά την αποφοίτησή τους, αλλά και δομές Διά Βίου Μάθησης και Υποστήριξης, για τις νέες και τους νέους με αναπηρία...    

Το Υπουργείο πρέπει να εμπλουτίσει άμεσα το πρόγραμμα σπουδών σε ΕΕΕΕΚ και ΕΝΕΕΓΥΛ με νέες σύγχρονες ειδικότητες, να προβλέψει τη λειτουργία διαδικτυακών τμημάτων, αλλά και να δημιουργήσει δομές και προγράμματα όπου θα μπορούν οι μαθητές να καλλιεργήσουν περαιτέρω τις δεξιότητές τους.

Ειδικά για τη Βοιωτία, το Υπουργείο πρέπει να φροντίσει το συντομότερο για τη δημιουργία ΕΝΕΕΓΥΛ εντός του Νομού, ώστε να μην αναγκάζονται οι μαθητές να μετακινούνται σε Άμφισσα και Χαλκίδα!  

Επίσης, απαραίτητη είναι η δημιουργία ΔΙΕΚ Ειδικής Αγωγής και Κέντρου Δια Βίου Μάθησης και Υποστήριξης για άτομα με αναπηρία στη Βοιωτία, ώστε να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική και ομαλή ένταξή τους στην επαγγελματική ζωή.

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Ανάγκη ενίσχυσης της Ειδικής Αγωγής» 


Τα Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) και τα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια – Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) αποτελούν Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, που προσφέρουν εκπαιδευτικό έργο υψηλής ποιότητας και μεγάλης κοινωνικής σημασίας σε ειδικές κατηγορίες μαθητών με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και ανάγκες.
Ωστόσο, οι ελλείψεις του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου οργάνωσης λειτουργίας των δομών αυτών είναι αναμφισβήτητες, ιδίως για τα Ε.Ε.Ε.ΕΚ., με αποτέλεσμα να περιορίζονται δραστικά οι εκπαιδευτικές και επαγγελματικές προοπτικές των μαθητών τους. Δύο από τα πλέον κρίσιμα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. αφορούν αφενός στις περιορισμένες επιλογές ειδικοτήτων που είναι διαθέσιμες σε αυτά, και αφετέρου στην απουσία δομών Εξειδίκευσης και Κατάρτισης,  όπου θα μπορούσαν να συνεχίσουν περαιτέρω τις σπουδές τους μετά την αποφοίτησή τους, αλλά και Διά Βίου Μάθησης και Υποστήριξης, για τους/τις νέους/ες με αναπηρία που το έχουν ανάγκη.
Αναφορικά με το πρώτο, θα μπορούσε να αλλάξει η νομοθεσία σχετικά με το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Ε.Ε.Ε.ΕΚ., προβλέποντας ειδικότητες –όπως αναλόγως ισχύει για τα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.–, οι οποίες θα πρέπει να αντιστοιχούν στα τεχνολογικά και επαγγελματικά δεδομένα της εποχής μας, αλλά και στο εθνικό πλαίσιο προσόντων.  Αναφορικά με το δεύτερο, το οποίο αποτελεί και το βασικότερο αίτημα των μαθητών των Ε.Ε.Ε.ΕΚ., θα μπορούσαν να ιδρυθούν Κέντρα Διά Βίου Μάθησης και Υποστήριξης ατόμων με αναπηρία.
Επίσης, κάτι το οποίο δυσχεραίνει στην παρούσα χρονική συγκυρία την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση είναι το γεγονός ότι δεν προβλέφθηκε, για τους μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και φοιτούν σε πλαίσια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η λειτουργία διαδικτυακών τμημάτων όπως προβλέφθηκε πρόσφατα για τη Γενική Εκπαίδευση, με την Απόφαση με αρ. πρωτ. 154326/ΓΔ4/29-11-2021.
Τέλος, ειδικά για την περίπτωση της Βοιωτίας, η τοπική εκπαιδευτική κοινότητα θεωρεί ύψιστης σημασίας την ίδρυση ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. εντός του Νομού. Η απουσία αυτής της δομής έχει ως αποτέλεσμα οι Βοιωτοί μαθητές να αναγκάζονται να μετακινούνται είτε στην Άμφισσα είτε στη Χαλκίδα, προκειμένου να εγγραφούν και να φοιτήσουν σε ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.. Επίσης, για τους αποφοίτους των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. και των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ., θα μπορούσε να ιδρυθεί στη Βοιωτία: (α) ΔΙΕΚ Ειδικής Αγωγής, ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα να εμβαθύνουν τις γνώσεις τους σε θέματα κατάρτισης και να αποκτήσουν επιπλέον εφόδια για την ομαλή ένταξή τους στον επαγγελματικό βίο, και (β) Κέντρο Δια Βίου Μάθησης και Υποστήριξης ατόμων με Αναπηρία, για τη συνεχιζόμενη απασχόληση των ατόμων με αναπηρία σε προστατευμένα εργαστήρια.
Ως εκ τούτων:
Επειδή ο εμπλουτισμός του προγράμματος σπουδών των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. με νέες ειδικότητες, οι οποίες θα ανταποκρίνονται στα δεδομένα της εποχής μας, είναι απολύτως αναγκαίος.
Επειδή πρέπει να αναζητηθούν τρόποι ώστε οι απόφοιτοι των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. της δευτεροβάθμιας ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης να μπορούν συνεχίσουν τις σπουδές τους μετά την αποφοίτησή τους, προκειμένου να ενισχύουν περαιτέρω τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους και να βελτιώνουν τις επαγγελματικές προοπτικές τους.                                                                           
Επειδή η ίδρυση ενός ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. στη Βοιωτία είναι απαραίτητη ώστε να μην χρειάζεται να μετακινούνται στη Φωκίδα ή στην Εύβοια οι μαθητές που επιθυμούν να φοιτήσουν σε αυτό.
Επειδή για τους αποφοίτους των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. της δευτεροβάθμιας ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης της Βοιωτίας θα ήταν σκόπιμη η ίδρυση ΔΙΕΚ Ειδικής Αγωγής και Κέντρου Δια Βίου Μάθησης Ειδικής Αγωγής, ώστε να αποκτήσουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους.

Ερωτάται η κα Υπουργός:   
(α) Προτίθεται να προχωρήσει σε αλλαγή του θεσμικού πλαισίου των Ε.Ε.Ε.ΕΚ., ώστε να προβλεφθούν νέες ειδικότητες που θα καλύψουν τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών σε συνάφεια με την αγορά εργασίας;   
(β) Σκοπεύει να τροποποιήσει την Απόφαση 154326/ΓΔ4/29-11-2021, ώστε να συγκροτηθούν διαπεριφερειακά διαδικτυακά τμήματα μαθητών ευπαθών ομάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και για τις δομές της Ειδικής Αγωγής;
(γ) Σκοπεύει να προχωρήσει στην ίδρυση Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) στη Βοιωτία;      
(δ) Σκοπεύει να προχωρήσει στην ίδρυση ΔΙΕΚ Ειδικής Αγωγής και Κέντρου Δια Βίου Μάθησης και Υποστήριξης για άτομα με αναπηρία στη Βοιωτία, ώστε οι απόφοιτοι των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. να μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους και τη διά βίου ενίσχυση των προσόντων τους;  

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Πούλου Γιώτα
Αγαθοπούλου Ειρήνη
Αθανασίου Αθανάσιος
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αυγέρη Θεοδώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γκαρά Αναστασία
Δρίτσας Θεόδωρος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Κόκκαλης Βασίλειος
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Ιωάννης
Μπαλάφας Ιωάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπουρνούς Ιωάννης
Μωραΐτης Αθανάσιος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Ραγκούσης Ιωάννης
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Σπίρτζης Χρήστος
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γεώργιος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτριος
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ