ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

22/12/2021

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Αποκλεισμός του έργου για την επέκταση της γραμμής 1 του ΗΣΑΠ μετά την Κηφισιά από την χρηματοδότηση των έργων υποδομών της Αττικής

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Αποκλεισμός του έργου για την επέκταση της γραμμής 1 του ΗΣΑΠ μετά την Κηφισιά από την χρηματοδότηση των έργων υποδομών της Αττικής



Ερώτηση 17 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ –Προοδευτική Συμμαχία προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Λάθος ο αποκλεισμός του έργου της επέκτασης της γραμμής 1 του ΗΣΑΠ μετά την Κηφισιά, από την χρηματοδότηση των έργων υποδομών της Αττικής

Εξηγήσεις για τη μη ένταξη στα Μεγάλα Έργα Υποδομών της Αττικής, τα οποία ανακοινώθηκαν πρόσφατα από την κυβέρνηση, του απαραίτητου έργου της επέκτασης της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ προς Νέα Ερυθραία, με υπογειοποίηση του σταθμού Κηφισιάς, ζητούν 17 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με ερώτησή τους προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, που κατατέθηκε στη Βουλή έπειτα από πρωτοβουλία του βουλευτή Επικρατείας και Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του κόμματος, Πάνου Σκουρλέτη, με θέμα: «Αποκλεισμός του έργου για την επέκταση της γραμμής 1 του ΗΣΑΠ μετά την Κηφισιά από την χρηματοδότηση των έργων υποδομών της Αττικής».

Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι για το συγκεκριμένο έργο «υπάρχουν μελέτες από ετών και κατά γενική ομολογία θα έδινε λύση στο σοβαρό πρόβλημα κυκλοφοριακού φόρτου των βορείων προαστίων». Αναφέρεται, επίσης, ότι υπάρχει ομόφωνη θετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κηφισιάς για την ανάγκη χρηματοδότησης και υλοποίησης του έργου, το οποίο έχει περιληφθεί στις στρατηγικές προτεραιότητες του υπό εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Κηφισιάς. Μάλιστα, σχετική έρευνα, στο πλαίσιο του ΣΒΑΚ, ως προς τους χρήστες του ΗΣΑΠ,καταγράφει ότι το 71,4% των χρηστών θεωρεί πως θα ωφελούσε η επέκταση του Ηλεκτρικού ως την Εκάλη/Νέα Ερυθραία.

Οι ερωτώντες βουλευτές προσθέτουν ότι «το συγκοινωνιακό είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της περιοχής της Βόρειας Αττικής το οποίο ταλανίζει τους κατοίκους της επί σειρά ετών. Η εκρηκτική ανάπτυξη που παρουσίασε η Βόρεια Αττική και οι Δήμοι της τα προηγούμενα χρόνια, με πολλούς πολίτες να την επιλέγουν ως περιοχή πρώτης κατοικίας, απαιτεί την υλοποίηση βασικών και συνάμα σημαντικών έργων υποδομών στον τομέα των μεταφορών. Είναι καθολικά γνωστό ότι η Εθνική Οδός/Κηφισός παρουσιάζει καθημερινά απίστευτο μποτιλιάρισμα και ουρές χιλιομέτρων και για τους κατοίκους της Βόρειας Αττικής που εργάζονται στο Κέντρο η πλέον συμφέρουσα λύση είναι η μετακίνηση με τη Γραμμή 1 του ΗΣΑΠ. Επιπρόσθετα, οι μετακινήσεις μεταξύ των διαφορετικών περιοχών του Δήμου θα μπορούσαν να αποφορτιστούν και να μειωθεί η χρήση των Ι.Χ εφόσον υπήρχε διασύνδεση μέσω της επέκτασης, όπως είχε αρχικά μελετηθεί από τον ίδιο τον ΗΣΑΠ».

Τέλος, ο υπουργός ερωτάται:

1. Για ποιο λόγο δεν περιλαμβάνεται το απολύτως αναγκαίο για την Β. Αττική έργο της επέκτασης της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ με υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού της Κηφισιάς στον κυβερνητικό σχεδιασμό για την υλοποίηση έργων υποδομών στον τομέα των μεταφορών στην Αττική τα επόμενα έτη ενώ υπάρχουν μελέτες της ΗΣΑΠ από ετών και είναι αποδεδειγμένη η τεχνική εφικτότητα του έργου αυτού;

2. Σε ποιες ενέργειες έχει ή πρόκειται να προβεί ο αρμόδιος υπουργός προκειμένου να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και υλοποίηση του αναγκαίου έργου της επέκτασης της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ βόρεια της Κηφισιάς προκειμένου να αποφορτιστεί η κυκλοφορία, που αποτελεί μείζον πρόβλημα της ευρύτερης περιοχής και να προστατευθεί το περιβάλλον;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: Αποκλεισμός του έργου για την επέκταση της γραμμής 1 του ΗΣΑΠ μετά την Κηφισιά από την χρηματοδότηση των έργων υποδομών της Αττικής.
Πριν από λίγες μέρες η κυβέρνηση ανακοίνωσε τα Μεγάλα Έργα Υποδομών που «αλλάζουν την εικόνα της Αττικής», κάνοντας αναφορά στη σύνδεση της Λ. Κύμης με την ΠΑΘΕ, την επέκταση προς Λαύριο και Ραφήνα, την Περιφερειακή Υμηττού, τη Γραμμή 4 του Μετρό κ.α.
Στα παραπάνω έργα υποδομών δεν συμπεριλαμβάνεται το ζωτικό και απολύτως απαραίτητο έργο επέκτασης της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ προς Νέα Ερυθραία, με υπογειοποίηση του σταθμού Κηφισιάς, για το οποίο υπάρχουν μελέτες από ετών και κατά γενική ομολογία θα έδινε λύση στο σοβαρό πρόβλημα κυκλοφοριακού φόρτου των βορείων προαστίων.
Για το έργο αυτό και την ανάγκη χρηματοδότησης και υλοποίησής του, που συζητήθηκε στην συνεδρίαση της 31/3/2021, αποφάσισε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κηφισιάς. Επίσης, το έργο αυτό της επέκτασης της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ έχει περιληφθεί στις στρατηγικές προτεραιότητες του υπό εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Κηφισιάς. Σύμφωνα με δημοσιευθέντα στοιχεία της μελέτης του αναδόχου για την εκπόνηση του ΣΒΑΚ, όπως προκύπτει από έρευνα το 55,7% των κατοίκων στον Δήμο Κηφισιάς μετακινείται με αυτοκίνητο, το 13,1% πεζοί και το 8,2% με δημόσια συγκοινωνία (λεωφορεία, τρόλεϊ) ενώ από τα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι η κυκλοφοριακή συμφόρηση. Ως προς τους χρήστες του ΗΣΑΠ η έρευνα καταγράφει ότι το 71,4% των χρηστών θεωρεί πως θα ωφελούσε η επέκταση του Ηλεκτρικού ως την Εκάλη/Νέα Ερυθραία. Μεταξύ των προτάσεων της μελέτης για την εκπόνηση ΣΒΑΚ περιλαμβάνεται και η επαναφορά του έργου της επέκτασης της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ έως την Εθνική Οδό και τον Άγιο Στέφανο, η οποία κρίνεται αναγκαία λόγω της πληθυσμιακής αύξησης των περιοχών βόρεια της Κηφισιάς και της μη επαρκούς εξυπηρέτησης από Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Εξάλλου, σύμφωνα με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ο σταθμός της Γραμμής 4 του Μετρό στην Εθνική Οδό δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί εντός της επόμενης δεκαετίας, καθώς δεν περιλαμβάνεται στην πρώτη φάση κατασκευής της Γραμμής 4.
Το συγκοινωνιακό είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της περιοχής της Βόρειας Αττικής το οποίο ταλανίζει τους κατοίκους της επί σειρά ετών. Η εκρηκτική ανάπτυξη που παρουσίασε η Βόρεια Αττική και οι Δήμοι της τα προηγούμενα χρόνια, με πολλούς πολίτες να την επιλέγουν ως περιοχή πρώτης κατοικίας, απαιτεί την υλοποίηση βασικών και συνάμα σημαντικών έργων υποδομών στον τομέα των μεταφορών. Είναι καθολικά γνωστό ότι η Εθνική Οδός/Κηφισός παρουσιάζει καθημερινά απίστευτο μποτιλιάρισμα και ουρές χιλιομέτρων και για τους κατοίκους της Βόρειας Αττικής που εργάζονται στο Κέντρο η πλέον συμφέρουσα λύση είναι η μετακίνηση με τη Γραμμή 1 του ΗΣΑΠ. Επιπρόσθετα, οι μετακινήσεις μεταξύ των διαφορετικών περιοχών του Δήμου θα μπορούσαν να αποφορτιστούν και να μειωθεί η χρήση των Ι.Χ εφόσον υπήρχε διασύνδεση μέσω της επέκτασης, όπως είχε αρχικά μελετηθεί από τον ίδιο τον ΗΣΑΠ.
Επειδή η επέκταση της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ μετά την Κηφισιά και η υπογειοποίηση του σταθμού της Κηφισιάς είναι απολύτως απαραίτητο έργο λόγω της πληθυσμιακής αύξησης των περιοχών βόρεια της Κηφισιάς τα προηγούμενα χρόνια και της μη επαρκούς εξυπηρέτησής τους από τα ΜΜΜ.
Επειδή το έργο της επέκτασης θα επιφέρει θετικές συνέπειες στην κυκλοφορία, με αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού φόρτου που ταλανίζει τους κατοίκους της περιοχής (και όχι μόνο).
Επειδή το εν λόγω έργο της επέκτασης αλλά και η υπογειοποίηση του τερματικού σήμερα σταθμού θα έχει σημαντικό αποτέλεσμα στις περιβαλλοντικές συνθήκες της ευρύτερης περιοχής.
Επειδή, όπως εξάλλου επιβεβαιώνει και η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, υπάρχει τεχνική εφικτότητα για την επέκταση της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ βόρεια της Κηφισιάς.

Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
1. Για ποιο λόγο δεν περιλαμβάνεται το απολύτως αναγκαίο για την Β. Αττική έργο της επέκτασης της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ με υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού της Κηφισιάς στον κυβερνητικό σχεδιασμό για την υλοποίηση έργων υποδομών στον τομέα των μεταφορών στην Αττική τα επόμενα έτη ενώ υπάρχουν μελέτες της ΗΣΑΠ από ετών και είναι αποδεδειγμένη η τεχνική εφικτότητα του έργου αυτού;
2. Σε ποιες ενέργειες έχει ή πρόκειται να προβεί ο αρμόδιος υπουργός προκειμένου να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και υλοποίηση του αναγκαίου έργου της επέκτασης της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ βόρεια της Κηφισιάς προκειμένου να αποφορτιστεί η κυκλοφορία, που αποτελεί μείζον πρόβλημα της ευρύτερης περιοχής και να προστατευθεί το περιβάλλον;

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)

Βαρεμένος Γιώργος
Γκιόλας Γιάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζαχαριάδης Κώστας
Θραψανιώτης Μανόλης
Μάλαμα Κυριακή
Μωραϊτης Θάνος
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Πέρκα Θεοπίστη(Πέτη)
Πούλου Γιώτα
Ραγκούσης Γιάννης
Σκουρολιάκος Πάνος
Τζούφη Μερόπη
Φίλης Νίκος
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία

 

 

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ