ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

07/01/2022

Ερώτηση Αποστόλου: Η νέα προκήρυξη της παράκαμψης Χαλκίδας αυξάνει το κόστος και μειώνει την αποτελεσματικότητα

Ερώτηση Αποστόλου: Η νέα προκήρυξη της παράκαμψης Χαλκίδας αυξάνει το κόστος και μειώνει την αποτελεσματικότητα



ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Η νέα προκήρυξη της παράκαμψης Χαλκίδας αυξάνει το κόστος και μειώνει την αποτελεσματικότητα

Με αφορμή τη συζήτηση που γίνεται αυτή την ώρα για το οδικό δίκτυο της Εύβοιας αναδεικνύεται για μια ακόμη φορά η παράκαμψη Χαλκίδας. Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσιεύματα, φέρεται το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εντός των ημερών να προχωρεί στην προκήρυξη του έργου της παράκαμψης της Χαλκίδας.

Πρόκειται ουσιαστικά για την ολοκλήρωση μιας ακόμη επιχείρησης της Κυβέρνησης να καταστήσει «ώριμο» προς δημοπράτηση ένα έργο που διαρκώς επικαιροποιείται, αλλά ποτέ δεν δημοπρατείται.

Όπως είναι γνωστό, η προηγούμενη επιχείρηση δημοπράτησής του κρίθηκε άγονη γιατί δεν διέθετε τα απαραίτητα τυπικά προσόντα ο Τεχνικός Σύμβουλος στον οποίο είχε ανατεθεί, ενώ απορρίφθηκε και από την Ε. Επιτροπή με αιτιολογικό ότι δεν είναι βιώσιμο το συνολικό έργο.

Επειδή με την επανεξέταση της μελέτης
α) Το κόστος της Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών που προκύπτει είναι αρκετά υψηλό (θα ξεπεράσει σύμφωνα με την προκήρυξη τα 210 εκατ., ενώ κατά το κ. Καραμανλή, με πρόσφατες δηλώσεις του το Νοέμβριο του 2021, δεν θα ξεπερνούσε τα 150 εκατ. ευρώ),
β) Αυτό που προκύπτει είναι η μείωση της αποτελεσματικότητας του έργου, αφού στη συνολική του διαδρομή θα είναι ένας δρόμος 2 λωρίδων κυκλοφορίας και όχι 4, όπως προβλεπόταν στην προηγούμενη μελέτη, περιορίζοντας τα δύο ρεύματα σε ένα ανά κατεύθυνση και
γ) Η όδευση του προτεινόμενου έργου δεν αποτελεί παράκαμψη, αφού ένα μέρος του θα διασχίζει την πόλη της Χαλκίδας, δημιουργώντας πρόσθετα κυκλοφορικά προβλήματα,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
1) Γιατί προχωρά στην προκήρυξη της παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών που ουσιαστικά αποσκοπεί όχι στη μείωση του κόστους, αλλά στον περιορισμό της αποτελεσματικότητας του έργου και

2) Αν θα εξετάσει και άλλες δυνατότητες που έχουν κατατεθεί στο πλαίσιο των πρόσθετων αναγκών που δημιούργησε για το οδικό δίκτυο της Εύβοιας η πρόσφατη καταστροφική πυρκαγιά;

Ο ερωτών βουλευτής
Αποστόλου Ευάγγελος

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ