ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

04/02/2022

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ: Ανοίκειες πρακτικές από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας: προσπάθεια επιβολής της σκανδαλώδους τηλεκπαίδευσης Cisco με εκφοβιστικές ενέργειες του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΑΙΘ προς τους εκπαιδευτικούς

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ:   Ανοίκειες πρακτικές από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας: προσπάθεια επιβολής της σκανδαλώδους τηλεκπαίδευσης Cisco με εκφοβιστικές ενέργειες του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΑΙΘ προς τους εκπαιδευτικούς



Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας κατέθεσαν 44 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Παιδείας της ΚΟ Νίκου Φίλη: «Ανοίκειες πρακτικές από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας: προσπάθεια επιβολής της σκανδαλώδους τηλεκπαίδευσης Cisco με εκφοβιστικές ενέργειες του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΑΙΘ προς τους εκπαιδευτικούς».

Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνουν πως η υπουργός είναι υπόλογος για μια σειρά πράξεων και παραλείψεων που συντελέστηκαν λόγω της λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης ενόψει και της πρόσφατης κακοκαιρίας και συγκεκριμένα για το γεγονός ότι:

· Πρότεινε σύμφωνα με πληροφορίες που δεν διαψεύστηκαν στις κυβερνητικές συσκέψεις για την κακοκαιρία "ΕΛΠΙΣ", να μείνουν ανοιχτά τα σχολεία, κάτι που αν είχε συμβεί θα μπορούσε να έχει ακόμη και τραγικές συνέπειες

· Με εκβιαστικό τρόπο -κατόπιν απειλητικών τηλεφωνημάτων του κ. Κόπτση σε εκπαιδευτικούς- προσπάθησε να επιβάλει την τηλεκπαίδευση από τα σπίτια των εκπαιδευτικών, με δικό τους εξοπλισμό, χωρίς αυτό να προβλέπεται από το νομοθετικό πλαίσιο

· Στη συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων που λειτούργησαν, πολλοί μαθητές δεν έκαναν μάθημα, καθώς δεν κατόρθωσαν να μπουν γιατί δεν είχαν σύνδεση στο διαδίκτυο, ρεύμα, εξοπλισμό, λόγω μεγάλων προβλημάτων στην ηλεκτροδότηση

· Σε ορισμένα σχολεία παρεισέφρησαν «εισβολείς» στη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης επιδεικνύοντας ακόμα και τα γεννητικά τους όργανα στους ανυποψίαστους μαθητές

· Προσπάθησε να εγκαθιδρύσει ένα μηχανισμό καταγραφής αρχικά στα υπό κατάληψη σχολεία και στην κακοκαιρία, ζητώντας από τους Διευθυντές των σχολείων να αναφέρουν ποιοι εκπαιδευτικοί δεν έκαναν τηλεκπαίδευση κατά την 24.01.2022, και κατά συνέπεια συντέλεσε στη διαμόρφωση αντισυναδελφικών και αυταρχικών σχέσεων

· Οι οδηγίες για τηλεκπαίδευση στάλθηκαν λίγο πριν τα μεσάνυχτα με αποτέλεσμα η προετοιμασία του μαθήματος να φαντάζει ανέκδοτο

· Χιλιάδες γονείς δεν είχαν τι να κάνουν με τα παιδιά τους, μια και δεν προβλέφθηκε ούτε καν άδεια

· Εκπαιδευτικοί που επιχείρησαν να πάνε στα σχολεία για να κάνουν τηλεκπαίδευση τραυματίστηκαν από τον παγετό

· Δεν προσδιόρισε το ωράριο τηλεκπαίδευσης για τέτοιες έκτακτες ανάγκες με αποτέλεσμα τη μεγάλη απόκλιση έναρξης και λήξης μαθημάτων από σχολείο σε σχολείο, καθώς και τη μεγάλη έλλειψη οργάνωσης και πληροφόρησης

· Δεν παρείχε σαφείς διευκρινίσεις/οδηγίες για το αν τελικά στην τηλεκπαίδευση είναι απόλυτα προστατευμένα τα προσωπικά δεδομένα χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών με γραπτές επίσημες και ενυπογραφες ανακοινώσεις, για το αν η παροχή τηλεκπαίδευσης είναι εφικτή να πραγματοποιηθεί με τεχνολογικό εξοπλισμό και τα απαραίτητα μέσα στον φυσικό χώρο εργασίας των εκπαιδευτικών που είναι το σχολείο κ όχι το σπίτι τους

· Δεν εξασφαλίστηκε από το κράτος η ισότητα στην πρόσβαση όλων των μαθητών

· Χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές δε διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για την περιβόητη τηλεκπαίδευση. Φέτος, μετά από δύο χρόνια πανδημίας θυμήθηκε το υπουργείο να δώσει voucher αξίας 200 ευρώ στους εκπαιδευτικούς για προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού, ποσό που σε πολλές περιπτώσεις κρίνεται ανεπαρκές

· Δεν ενημέρωσε την εκπαιδευτική κοινότητα για το αν έχει συμμορφωθεί πλήρως στην απόφαση -κόλαφο εναντίον του υπουργείου Παιδείας και της Εταιρίας Cisco, εκ μέρους της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Τα ανωτέρω καταγγέλθηκαν από συλλογικά αντιπροσωπευτικά όργανα εκπαιδευτικών, καθώς και γονέων και προκαλούν οργή και αγανάκτηση.

Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

1. Θα εγκαλέσει τον Γενικό Γραμματέα κ. Κόπτση για τις ως άνω απαράδεκτες ενέργειες εκφοβισμού και εκβιασμού;

2. Τι υποστήριξε το υπουργείο Παιδείας στις κυβερνητικές συσκέψεις για την κακοκαιρία; Είναι ακριβής η πληροφορία ότι επέμεινε να μείνουν ανοιχτά τα σχολεία την Δευτέρα 24 Ιανουαρίου, κάτι που αν συνέβαινε θα μπορούσε να έχει τραγικές συνέπειες;

3. Θα διακόψει τη σκανδαλώδη συνεργασία με την εταιρία Cisco μετά τη ζημιά που από κοινού προκάλεσαν στα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών, σύμφωνα με την Απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων (ΑΠΔΠΧ); Θα προβεί σε ενίσχυση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και των άλλων δημόσιων υποδομών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και σε πλήρη εξοπλισμό των σχολικών μονάδων, προκειμένου να παρέχεται η τηλεκπαίδευση από τα σχολεία;

4. Θα διαμορφώσει ξεκάθαρο νομικό καθεστώς για την τηλεργασία από τα σπίτια των εκπαιδευτικών με τη συναίνεσή τους, με κάλυψη των εξόδων από το κράτος και μόνο στις περιπτώσεις που οι καιρικές συνθήκες ή άλλες έκτακτες περιστάσεις με σημαντική χρονική διάρκεια δεν επιτρέπουν τη διεξαγωγή της από τα σχολεία;

5. Συντάχθηκαν λίστες εκπαιδευτικών που δεν πειθάρχησαν σε παράνομες οδηγίες για την τηλεκπαίδευση; Τι προτίθεται να κάνει με αυτές τις λίστες της ντροπής το υπουργείο Παιδείας; Θα αντιληφθεί το ολίσθημά του και θα δώσει εντολή να καταστραφούν και να μην έχουν καμία περαιτέρω υπηρεσιακή συνέπεια;

6. Θα λάβει υπόψη το αίτημα πολλών γονέων σε δήμους που τελούσαν σε συνθήκες εκτάκτου ανάγκης να μη ληφθούν υπόψη οι απουσίες των παιδιών τους, να θεωρηθεί ως «μη γενόμενη» η τηλεκπαίδευση και να επαναληφθούν τα μαθήματα όταν τα σχολεία επαναλειτουργήσουν, καθώς υπήρξε αδυναμία μετακίνησης και πρόσβασης στα σχολεία και σοβαρό πρόβλημα στην παροχή ρεύματος και τις συνδέσεις τηλεφωνίας και το ίντερνετ;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την  υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Ανοίκειες πρακτικές από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας: προσπάθεια επιβολής της σκανδαλώδους τηλεκπαίδευσης Cisco με εκφοβιστικές ενέργειες του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΑΙΘ προς τους εκπαιδευτικούς»

Πριν λίγες ημέρες η υπουργός Παιδείας, επαίρονταν για τη λειτουργία 31.140 ψηφιακών τάξεων1, λόγω της κακοκαιρίας παραλείποντας να επισημάνει ότι πολλές από αυτές τις παρακολούθησαν ελάχιστοι μαθητές, ενώ αποσιώπησε τη μέθοδο με την οποία επεδίωξε να την επιβάλλει με τρόπο αυθαίρετο και καταχρηστικό, καθώς ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ κ. Κόπτσης, έφτασε στο σημείο να τηλεφωνεί σε εκπαιδευτικούς εκφοβίζοντάς τους/τις προφορικά ότι είναι υποχρεωμένοι/-ες να παρέχουν τηλεκπαίδευση και από το σπίτι τους, εφόσον δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στο σχολείο τους, χωρίς βέβαια κάτι τέτοιο να αναφέρεται πουθενά εγγράφως2. Η τηλεκπαίδευση διεξήχθη παρά το γεγονός ότι εκκρεμεί η πλήρης συμμόρφωση του ΥΠΑΙΘ με τις αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), η οποία επιβεβαίωσε πλήρως τις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και των Ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών και αποκάλυψε το σκάνδαλο Cisco.
Τα περιστατικά αυτά μαζί με την έγκριση του προγράμματος «Προγεννητικής Αγωγής» για τους μαθητές Γυμνασίου, το οποίο αναπαράγει και διαδίδει τη σκοταδιστική θεωρία περί «αγέννητου παιδιού», προπαγανδίζει συντηρητικές ψευδοθεωρίες για τη σεξουαλικότητα, τη γονιμότητα, τη γονεϊκότητα και το σώμα, ενοχοποιώντας τις γυναίκες και αμφισβητώντας το δικαίωμα στην άμβλωση, το οποίο μετά από τις έντονες αντιδράσεις τόσο των πολιτών όσο και ημών αποσύρθηκε, προστίθενται στα “επιτεύγματα” της κας Κεραμέως βάσει των οποίων εύλογα έχει αναδειχθεί ως η υπουργός του αυταρχισμού και του σκοταδισμού στην εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο αυτό η υπουργός είναι υπόλογος για μια σειρά πράξεων και παραλείψεων που συντελέστηκαν λόγω της λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης ενόψει και της πρόσφατης κακοκαιρίας και συγκεκριμένα για το γεγονός ότι:
    • Πρότεινε σύμφωνα με πληροφορίες που δεν διαψεύστηκαν στις κυβερνητικές συσκέψεις για την κακοκαιρία "ΕΛΠΙΣ", να μείνουν ανοιχτά τα σχολεία, κάτι που αν είχε συμβεί θα μπορούσε να έχει ακόμη και τραγικές συνέπειες
    • Με εκβιαστικό τρόπο -κατόπιν απειλητικών τηλεφωνημάτων του κ. Κόπτση σε εκπαιδευτικούς- προσπάθησε να επιβάλει την τηλεκπαίδευση από τα σπίτια των εκπαιδευτικών, με δικό τους εξοπλισμό, χωρίς αυτό να προβλέπεται από το νομοθετικό πλαίσιο
    • Στη συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων που λειτούργησαν, πολλοί μαθητές δεν έκαναν μάθημα, καθώς δεν κατόρθωσαν να μπουν γιατί δεν είχαν σύνδεση στο διαδίκτυο, ρεύμα, εξοπλισμό, λόγω μεγάλων προβλημάτων στην ηλεκτροδότηση
    • Σε ορισμένα σχολεία παρεισέφρησαν «εισβολείς» στη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης επιδεικνύοντας ακόμα και τα γεννητικά τους όργανα στους ανυποψίαστους μαθητές
    • Προσπάθησε να εγκαθιδρύσει ένα μηχανισμό καταγραφής αρχικά στα υπό κατάληψη σχολεία και στην κακοκαιρία, ζητώντας από τους Διευθυντές των σχολείων να αναφέρουν ποιοι εκπαιδευτικοί δεν έκαναν τηλεκπαίδευση κατά την 24.01.2022, και κατά συνέπεια συντέλεσε στη διαμόρφωση αντισυναδελφικών και αυταρχικών σχέσεων
    • Οι οδηγίες για τηλεκπαίδευση στάλθηκαν λίγο πριν τα μεσάνυχτα με αποτέλεσμα η προετοιμασία του μαθήματος να φαντάζει ανέκδοτο
    • Χιλιάδες γονείς δεν είχαν τι να κάνουν με τα παιδιά τους, μια και δεν προβλέφθηκε ούτε καν άδεια
    • Εκπαιδευτικοί που επιχείρησαν να πάνε στα σχολεία για να κάνουν τηλεκπαίδευση τραυματίστηκαν από τον παγετό
    • Δεν προσδιόρισε το ωράριο τηλεκπαίδευσης για τέτοιες έκτακτες ανάγκες με αποτέλεσμα τη μεγάλη απόκλιση έναρξης και λήξης μαθημάτων από σχολείο σε σχολείο, καθώς και τη μεγάλη έλλειψη οργάνωσης και πληροφόρησης
    • Δεν παρείχε σαφείς διευκρινίσεις/οδηγίες για το αν τελικά στην τηλεκπαίδευση είναι απόλυτα προστατευμένα τα προσωπικά δεδομένα χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών με γραπτές επίσημες και ενυπογραφες ανακοινώσεις, για το αν η παροχή τηλεκπαίδευσης είναι εφικτή να πραγματοποιηθεί με τεχνολογικό εξοπλισμό και τα απαραίτητα μέσα στον φυσικό χώρο εργασίας των εκπαιδευτικών που είναι το σχολείο κ όχι το σπίτι τους
    • Δεν εξασφαλίστηκε από το κράτος η ισότητα στην πρόσβαση όλων των μαθητών
    • Χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές δε διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για την περιβόητη τηλεκπαίδευση. Φέτος, μετά από δύο χρόνια πανδημίας θυμήθηκε το υπουργείο να δώσει voucher αξίας 200 ευρώ στους εκπαιδευτικούς για προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού, ποσό που σε πολλές περιπτώσεις κρίνεται ανεπαρκές
    • Δεν ενημέρωσε την εκπαιδευτική κοινότητα για το αν έχει συμμορφωθεί πλήρως στην απόφαση -κόλαφο εναντίον του υπουργείου Παιδείας και της Εταιρίας Cisco, εκ μέρους της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Τα ανωτέρω καταγγέλθηκαν από συλλογικά αντιπροσωπευτικά όργανα εκπαιδευτικών3, καθώς και γονέων και προκαλούν οργή και αγανάκτηση.
Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, ερωτάται η αρμόδια υπουργός:
    1. Θα εγκαλέσει τον Γενικό Γραμματέα κ. Κόπτση για τις ως άνω απαράδεκτες ενέργειες εκφοβισμού και εκβιασμού;
    2. Τι υποστήριξε το υπουργείο Παιδείας στις κυβερνητικές συσκέψεις για την κακοκαιρία; Είναι ακριβής η πληροφορία ότι επέμεινε να μείνουν ανοιχτά τα σχολεία την Δευτέρα 24 Ιανουαρίου, κάτι που αν συνέβαινε θα μπορούσε να έχει τραγικές συνέπειες;
    3. Θα διακόψει τη σκανδαλώδη συνεργασία με την εταιρία Cisco μετά τη ζημιά που από κοινού προκάλεσαν στα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών, σύμφωνα με την Απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων (ΑΠΔΠΧ); Θα προβεί σε ενίσχυση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και των άλλων δημόσιων υποδομών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και σε πλήρη εξοπλισμό των σχολικών μονάδων, προκειμένου να παρέχεται η τηλεκπαίδευση από τα σχολεία;
    4. Θα διαμορφώσει ξεκάθαρο νομικό καθεστώς για την τηλεργασία από τα σπίτια των εκπαιδευτικών με τη συναίνεσή τους, με κάλυψη των εξόδων από το κράτος και μόνο στις περιπτώσεις που οι καιρικές συνθήκες ή άλλες έκτακτες περιστάσεις με σημαντική χρονική διάρκεια δεν επιτρέπουν τη διεξαγωγή της από τα σχολεία;
    5. Συντάχθηκαν λίστες εκπαιδευτικών που δεν πειθάρχησαν σε παράνομες οδηγίες για την τηλεκπαίδευση; Τι προτίθεται να κάνει με αυτές τις λίστες της ντροπής το υπουργείο Παιδείας; Θα αντιληφθεί το ολίσθημά του και θα δώσει εντολή να καταστραφούν και να μην έχουν καμία περαιτέρω υπηρεσιακή συνέπεια;
    6. Θα λάβει υπόψη το αίτημα πολλών γονέων σε δήμους που τελούσαν σε συνθήκες εκτάκτου ανάγκης να μη ληφθούν υπόψη οι απουσίες των παιδιών τους, να θεωρηθεί ως «μη γενόμενη» η τηλεκπαίδευση και να επαναληφθούν τα μαθήματα όταν τα σχολεία επαναλειτουργήσουν, καθώς υπήρξε αδυναμία μετακίνησης και πρόσβασης στα σχολεία και σοβαρό πρόβλημα στην παροχή ρεύματος και τις συνδέσεις τηλεφωνίας και το ίντερνετ;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Φίλης Νίκος
Τζούφη Μερόπη
Αβραμάκης  Ελευθέριος
Αναγνωστοπούλου Σία
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυγέρη Δώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βαρεμένος  Γιώργος
Βέττα Καλλιόπη
Γκαρά Νατάσα
Γκιόλας Γιάννης
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ζουράρις Κώστας
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Μανόλης
Καλαματιανός Διονύσης
Κάτσης  Μάριος
Καφαντάρη Χαρά
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κώστας
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μπάρκας Κώστας
Μωραΐτης Θάνος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Ξανθός Ανδρέας
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Σάκης
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Γιώτα
Σκουρλέτης Πάνος
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Μπέττυ
Συρμαλένιος Νίκος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τόλκας Άγγελος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ