ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

08/02/2022

Ν. Φίλης: Σκοτεινοί χρόνοι για την Παιδεία

Ν. Φίλης: Σκοτεινοί χρόνοι για την Παιδεία



Άρθρο του Τομεάρχη Παιδείας και βουλευτής Α΄ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στην ιστοσελίδα ieidiseis.gr

Ως «Σκοτεινούς χρόνους» για την Παιδεία θα χαρακτηρίζει ο ιστορικός του μέλλοντος τη θητεία της κυρίας Κεραμέως στο υπουργείο Παιδείας. Κάθε λίγο-και λιγάκι μια υπουργός σε διαρκή νεοφιλελεύθερο ή σκοταδιστικό οίστρο προκαλεί την εκπαιδευτική κοινότητα, αναστατώνει τη σχολική ζωή, επιδίδεται σε ένα όργιο αυθαιρεσιών και σκοταδιστικών πρωτοβουλιών. Ορισμένες από τις οποίες, στη συνέχεια, υποχρεώνεται να πάρει πίσω μετά την κατακραυγή, όπως πρόσφατα με το πρόγραμμα για το «Αγέννητο Παιδί».

Αυτή όμως τη φορά η κυρία Κεραμέως σε συνεργασία με έναν άλλον υπουργό της κυβέρνησης τον κ. Γεωργιάδη , υπό την ιδιότητά του ως φιλολόγου και ιδιοκτήτη της Ελληνικής Αγωγής, «γράφουν ιστορία». Ιστορία καταπάτησης κάθε δεοντολογικού κανόνα, ιστορία θεσμικής εκτροπής. Αφού είναι η πρώτη φορά στη σύγχρονη πολιτική ιστορία, που υπουργός προωθεί επιχειρηματικά συμφέροντα ή προϊόντα άλλου υπουργού στον τομέα ευθύνης του. Κάτι που ουδείς άλλος διανοήθηκε στο παρελθόν.

Έτσι, με εντολή της κυρίας Κεραμέως οι εκλεκτοί της στη διοίκηση του ΙΕΠ, καταπάτησαν κάθε επιστημονική δεοντολογία και ενέταξαν 14 Προγράμματα «Αρχαιομάθειας» της Ελληνικής Αγωγής στο εγκεκριμένο από το υπουργείο Παιδείας εκπαιδευτικό υλικό και μάλιστα για μικρά παιδιά Δημοτικού σχολείου. Προσέδωσαν έτσι το κύρος και την αιγίδα της ελληνικής Πολιτείας σε μια ιδιωτική επιχειρηματική δραστηριότητα υπουργού. Κάτι καταφανώς ανεπίτρεπτο. Ακόμη κι αν τα προγράμματα προσφέρονταν δωρεάν, κάτι που δεν συμβαίνει. Ακόμη κι αν έχαιραν της εγκρίσεως των πιο εξειδικευμένων επιστημόνων ή ενώσεων, κάτι που επίσης δεν συμβαίνει. Ακόμη κι αν παρουσίαζαν τον Ηρόδοτο ή τον Αριστοτέλη προγόνους του Μαρξ και του Ένγκελς, κάτι που θα άρεσε στον ΣΥΡΙΖΑ και στον κ. Φίλη, κατά την ιδιόμορφη «λογική» του κ. Γεωργιάδη, αλλά ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ ούτε ο Φίλης εννοούν να μετατρέψουν την εκπαίδευση σε κατηχητικό οιοιασδήποτε θρησκείας και πολιτικής ιδεολογίας. Ή σε φυτώριο εθνοκαπηλείας και προγονοπληξίας, όπως κάνει η ΝΔ. Τι θα κάνει τώρα η υπουργός Παιδείας; Θα πράξει έστω και με καθυστέρηση το καθήκον της και θα δώσει εντολή να αποσυρθούν τα «προϊόντα» Γεωργιάδη από το επιστημονικό-παιδαγωγικό υλικό του υπουργείου Παιδείας; Ή θα συνεχίσει να εκτίθεται στο σύνολο της κοινωνίας και να γελοιοποιείται στον επιστημονικό κόσμο για το ατόπημα που διέπραξε; Όταν κάθε έγκυρη φιλολογική φωνή επισημαίνει ότι τα συγκεκριμένα προγράμματα είναι σε πλήρη αντίθεση με την καθιερωμένη από το 1976 (Μεταρρύθμιση Ράλλη) μεθοδολογία διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στην ελληνική εκπαίδευση.

Αλλά και ο κ. Γεωργιάδης είναι έκθετος. Και εκτέθηκε περισσότερο με τα «φτηνά»-δηλωτικά της ανησυχίας του επιχειρήματα που επιστράτευσε στη μακροσκελή δήλωσή του. Οφείλει να διευκολύνει με τη στάση του την υπουργό Παιδείας και να ζητήσει ο ίδιος την απόσυρση των Προγραμμάτων του. Να προτιμήσει την ταπείνωσή του ως ιδιώτης επιχειρηματίας για να κρατήσει (;) την υπουργική καρέκλα ή να παραιτηθεί από υπουργός για να διασώσει το δημιούργημά του, την Ελληνική Αγωγή; Δύσκολο το δίλημμα, τον καταλαβαίνουμε.

Όμως ο πολιτικός χρόνος πιέζει και η κοινωνία απαιτεί απαντήσεις.

Και από τον κ. Μητσοτάκη.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ