ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

15/02/2022

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Ένταξη της κατασκευής του κάθετου άξονα «Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι/ Παράκαμψη Ηγουμενίτσας» στο Ταμείο Ανάκαμψης

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Ένταξη της κατασκευής του κάθετου άξονα «Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι/ Παράκαμψη Ηγουμενίτσας» στο Ταμείο Ανάκαμψης



Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κατέθεσαν οι 4 βουλευτές Ηπείρου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του βουλευτή Θεσπρωτίας Μάριου Κάτση και θέμα: «Ένταξη της κατασκευής του κάθετου άξονα "Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι/ Παράκαμψη Ηγουμενίτσας" στο Ταμείο Ανάκαμψης». Την ερώτηση συνυπογράφει η Γραμματέας της ΚΟ Όλγα Γεροβασίλη.

Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνουν:

- Τον Οκτώβριο του 2018 έπειτα από πρωτοβουλία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και στο πλαίσιο του ευρύτερου έργου Mobility on the Ionian Coast – Comobilion συνολικού προϋπολογισμού 7.200.000€, εντάχθηκε στο πρόγραμμα INTERREG Ελλάδα – Αλβανία 2014 – 2020, η χρηματοδότηση της εκπόνησης των μελετών του έργου «Κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού: Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι – ελληνοαλβανικά σύνορα, συμπεριλαμβανομένης της περιφερειακής οδού Ηγουμενίτσας».

- Ο προϋπολογισμός του εν λόγω έργου ανήλθε στα 4.900.000€, η συνολική διάρκεια των παρεμβάσεων ορίστηκε στους 30 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης χρηματοδότησης, ενώ φορέας υλοποίησης του έργου τέθηκε η Εγνατία Οδός Α.Ε.

- Ο οδικός άξονας που θα συνδέει την Εγνατία οδό με τα ελληνοαλβανικά σύνορα στο Μαυρομάτι μήκους 20,5 χιλιομέτρων, μέρος του οποίου είναι η περιφερειακή οδός της Ηγουμενίτσας μήκους 5 χιλιομέτρων, αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής αλλά και ολόκληρης της Ηπείρου.

- Σύμφωνα με τον έως τώρα σχεδιασμό της κυβέρνησης, και τις προτάσεις της για την ένταξη νέων έργων στο Ταμείο Ανάκαμψης, το εν λόγω έργο δεν υπάρχει πουθενά.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1) Προτίθεται να προτείνει την ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης, του έργου της κατασκευής του κάθετου άξονα Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι – ελληνοαλβανικά σύνορα συμπεριλαμβανομένης της περιφερειακής οδού Ηγουμενίτσας;

2) Εάν όχι, σε ποιο χρηματοδοτικό εργαλείο και πότε σχεδιάζει να εντάξει την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου, και ποια βήματα έχουν γίνει προς αυτή την κατεύθυνση;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Ένταξη της κατασκευής του κάθετου άξονα "Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι/ Παράκαμψη Ηγουμενίτσας" στο Ταμείο Ανάκαμψης»

Τον Οκτώβριο του 2018 έπειτα από πρωτοβουλία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και στο πλαίσιο του ευρύτερου έργου Mobility on the Ionian Coast – Comobilion συνολικού προϋπολογισμού 7.200.000€, εντάχθηκε στο πρόγραμμα INTERREG Ελλάδα – Αλβανία 2014 – 2020, η χρηματοδότηση της εκπόνησης των μελετών του έργου «Κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού: Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι – ελληνοαλβανικά σύνορα, συμπεριλαμβανομένης της περιφερειακής οδού Ηγουμενίτσας». Ο προϋπολογισμός του εν λόγω έργου ανήλθε στα 4.900.000€, η συνολική διάρκεια των παρεμβάσεων ορίστηκε στους 30 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης χρηματοδότησης, ενώ φορέας υλοποίησης του έργου τέθηκε η Εγνατία Οδός Α.Ε.

Ο οδικός άξονας που θα συνδέει την Εγνατία οδό με τα ελληνοαλβανικά σύνορα στο Μαυρομάτι μήκους 20,5 χιλιομέτρων, μέρος του οποίου είναι η περιφερειακή οδός της Ηγουμενίτσας μήκους 5 χιλιομέτρων, αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής αλλά και ολόκληρης της Ηπείρου, καθώς δύναται να ενισχύσει τον ρόλο του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, να αυξήσει τη διασυνοριακή κυκλοφορία συμβάλλοντας στη βελτίωση της οδικής σύνδεσης του παράκτιου μετώπου της Ηπείρου με τη Νότια Αλβανία, να συνδράμει στην οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, να δώσει λύση στο έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη της Ηγουμενίτσας ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, και να βελτιώσει την οδική ασφάλεια της Θεσπρωτίας.

Σύμφωνα με τον έως τώρα σχεδιασμό της κυβέρνησης, και τις προτάσεις της για την ένταξη νέων έργων στο Ταμείο Ανάκαμψης, το εν λόγω έργο δεν υπάρχει πουθενά. Ενώ δεν έχει αναζητηθεί και κανένα άλλο εργαλείο χρηματοδότησης για την κατασκευή του, παρά το γεγονός ότι το έργο βαδίζει προς την μελετητική του ωρίμανση.

Επειδή η κατασκευή του κάθετου άξονα Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι – ελληνοαλβανικά σύνορα συμπεριλαμβανομένης της περιφερειακής οδού Ηγουμενίτσας, θα ενισχύσει τον ρόλο του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, θα αυξήσει τη διασυνοριακή κυκλοφορία, και θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή της Ηπείρου
Επειδή Θα αποφορτίσει την πόλη της Ηγουμενίτσας από το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες
Επειδή θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια της περιοχής και την ποιότητα ζωής των κατοίκων
Επειδή το έργο, παρά τις όποιες καθυστερήσεις των τελευταίων 2 ετών, βαδίζει στη μελετητική του ωρίμανση και θα μπορούσε να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης ώστε να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της κατασκευής του

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1) Προτίθεται να προτείνει την ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης, του έργου της κατασκευής του κάθετου άξονα Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι – ελληνοαλβανικά σύνορα συμπεριλαμβανομένης της περιφερειακής οδού Ηγουμενίτσας;
2) Εάν όχι, σε ποιο χρηματοδοτικό εργαλείο και πότε σχεδιάζει να εντάξει την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου, και ποια βήματα έχουν γίνει προς αυτή την κατεύθυνση;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Κάτσης Μάριος
Γεροβασίλη Όλγα
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Τζούφη Μερόπη



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ