ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

21/02/2022

Επίκαιρη ερώτηση Δ. Χαρίτου: Με ποια αντικειμενικά κριτήρια καθορίστηκαν τα διαφοροποιημένα ποσοστά των επενδυτικών κινήτρων στη Θράκη

Επίκαιρη ερώτηση Δ. Χαρίτου: Με ποια αντικειμενικά κριτήρια καθορίστηκαν τα διαφοροποιημένα ποσοστά των επενδυτικών κινήτρων στη Θράκη



ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον υπουργό κ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Θέμα: «Με ποια αντικειμενικά κριτήρια καθορίστηκαν τα διαφοροποιημένα ποσοστά των επενδυτικών κινήτρων στη Θράκη»

Στο Νόμο 4887/2022 που πρόσφατα ψηφίστηκε με τίτλο «Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη» στο άρθρο 30 στην παράγραφο 6 διαφοροποιούνται τα επενδυτικά κίνητρα που χορηγούνται για τη μεσαία επιχειρηματικότητα ανάμεσα στις Π.Ε. της Περιφέρειας ΑΜΘ όπως και αυτών της Θράκης. Συγκεκριμένα τα ποσοστά αμέσων επιχορηγήσεων στην Π.Ε. Έβρου είναι στο 60%, ενώ για τις Π.Ε. Ροδόπης και Ξάνθης το ποσοστό μειώνεται στο 30%. Ενώ το υπόλοιπο ποσοστό έως το 100% του συνόλου οι έμμεσες ενισχύσεις, δηλαδή οι φοροαπαλλαγές, θα είναι αντίστοιχα 40% και 70%. Επίσης, η προσαύξηση της συνολικής βαθμολογίας του επενδυτικού σχεδίου, την οποία λαμβάνουν οι επιχειρήσεις που θα επενδύσουν στη Θράκη, διαφοροποιείται με το ποσοστό στην Π.Ε. Έβρου να είναι στο 10% και στις Π.Ε. Ροδόπης και Ξάνθης στο 5% αντίστοιχα. Ενώ δεν υπάρχει καμία πρόνοια για τις υπόλοιπες ΠΕ της ΑΜΘ, για χορήγηση κινήτρων διαφορετικής  κλίμακας.
Από τους μέχρι σήμερα αναπτυξιακούς Νόμους, όπως 2601/1998, 3299/2004, 3908/2011 και 4399/2016, τα αναπτυξιακά κίνητρα για τη Θράκη ήταν ενιαία ώστε να διασφαλίζεται η ισόρροπη ανάπτυξη της. Η Θράκη αντιμετωπίζονταν πάντα ως ενιαίος χώρος, λόγω των κοινών διαρθρωτικών προβλημάτων της οικονομίας της, των ενιαίων ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της, όπως της μεγάλης απόστασης από τα αστικά κέντρα και της έντονης πίεσης που δέχεται ως ακριτική περιοχή από τα διαφορετικά οικονομικά περιβάλλοντα των βόρειων και ανατολικών γειτονικών χωρών. Και βέβαια, τέτοιες ρυθμίσεις δε συζητήθηκαν στη Διακομματική Επιτροπή της Βουλής για την Ανάπτυξη της Θράκης, ούτε βέβαια και περιλαμβάνονται στο πόρισμά της.
Δημιουργούνται πολύ σοβαρά ερωτήματα με ποια αντικειμενικά κριτήρια έγιναν τέτοιου είδους ρυθμίσεις που διαφοροποιούν  τα επενδυτικά κίνητρα ανάμεσα στις ΠΕ της Θράκης. Μακροπρόθεσμα οι ενδεχόμενες διαφορετικές ταχύτητες ανάπτυξης ανάμεσα στις ΠΕ της Θράκης ενέχουν τον κίνδυνο να οδηγήσουν στην διεύρυνση  των   οικονομικών και κοινωνικών  ανισοτήτων  ανάμεσα στις ΠΕ, όταν μάλιστα σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το κατά κεφαλή ακαθάριστο εγχώριο προϊόν για την τριετία 2017-2019 διαμορφώνεται στις 12.172 στην ΠΕ Έβρου, στις 10.478 στην ΠΕ Ροδόπης και στις 9.695 στην ΠΕ Ξάνθης.
Βάσει των παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:
Με ποια  αντικειμενικά κριτήρια, στον Αναπτυξιακό Νόμο, καθορίστηκαν τα διαφοροποιημένα ποσοστά των επενδυτικών κινήτρων στη Θράκη με ενδεχόμενο να διευρυνθούν οι ανισότητες ανάμεσα στις περιφερειακές ενότητες της;

Ο ερωτών βουλευτής

Χαρίτου Δημήτρης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ