ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

16/03/2022

Δ. Καλαματιανός: Συνεχίζετε το πάρτι των απευθείας αναθέσεων

Δ. Καλαματιανός: Συνεχίζετε το πάρτι των απευθείας αναθέσεων



Σημεία από την τοποθέτηση του Βουλευτή Ηλείας και αναπληρωτή Τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη της Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Διονύση Καλαματιανού, ως εισηγητή στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης σε σ/ν του Υπουργείου Εσωτερικών

«Το νομοσχέδιο αποτελεί συρραφή εμβόλιμων και αποσπασματικών διατάξεων, που δείχνει νομοθετική προχειρότητα. Δείχνει, όμως και προσπάθεια εξυπηρετήσεων και ρουσφετολογικών διευθετήσεων. Αυτή η νομοθέτηση δεν αρμόζει σε μια σύγχρονη δημοκρατία που σέβεται τους θεσμούς και τους πολίτες», τόνισε στην κατ’ άρθρον συζήτηση ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Διονύσης Καλαματιανός.

Εισερχόμενος στα άρθρα του νομοσχεδίου, ο Βουλευτής ανέφερε πως και αυτή η νομοθέτηση αποδεικνύει τη βούληση της κυβέρνησης για απόλυτο έλεγχο του Κράτους.

«Καμία ανεξαρτησία πουθενά. Έλεγχος σε κάθε πτυχή του κράτους και των μηχανισμών ελέγχου του.

Ήδη από το πρώτο άρθρο η διαφάνεια που επικαλείστε θαμπώνει. Κυβερνάτε σχεδόν 3 χρόνια και τώρα αποφασίζετε να μιλήσετε για στρατηγική και εθνικό σχέδιο καταπολέμησης της διαφθοράς.

Όμως, προβλέπετε γενικόλογες διατάξεις και γραφειοκρατικές διαδικασίες. Για μια ακόμη φορά οι εξαγγελίες σας θα μείνουν στα χαρτιά ή θα αργήσουν πολύ να δείξουν έμπρακτα αποτελέσματα. Για μια ακόμη φορά η κυβέρνηση νομοθετεί για να νομοθετεί.»

Περνώντας στο άρθρο 4 του νομοσχεδίου, ο κ. Καλαματιανός τόνισε τα εξής:

«Στη δομημένη συνέντευξη για τους υποψηφίους προϊσταμένους, ορίζετε ως κατώτατο όριο βαθμολόγησης της συνέντευξης τα 500 μόρια.

Τι κάνετε δηλαδή; Δίνετε πολύ μεγαλύτερη αξία και βάρος στη συνέντευξη έναντι των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των υποψηφίων.

Εάν υποψήφιος/φια δεν έχει από 500 μόρια και πάνω στη συνέντευξη, "κόβεται" από τη διαδικασία ανεξαρτήτως των υπολοίπων μορίων από τα πτυχία, τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά.

Ποιος καθορίζει τις λεπτομέρειες και τη διαδικασία των συνεντεύξεων σύμφωνα με τη διάταξη; Ο Υπουργός Εσωτερικών.

Προβλέπετε, μάλιστα, ότι αυτή η διάταξη λειτουργεί και για τις εκκρεμείς διαδικασίες. Εφαρμόζεται και για υποψήφιους προϊσταμένους που αναμένουν ακόμη την κλήση σε συνέντευξη.

Χθες ρώτησα τον κ. Υπουργό: Δεν αρέσουν κάποιοι υποψήφιοι στις εκκρεμείς διαδικασίες και κόβονται με συνοπτικές διαδικασίες; Ο κ. Υπουργός απάντησε φέρνοντας για παράδειγμα μια περίπτωση, ένα ακραίο παράδειγμα.

Όμως, κ. Υπουργέ δε γίνεται να νομοθετούμε σύμφωνα με την απειροελάχιστη εξαίρεση. Ο δίκαιος και σωστός τρόπος νομοθέτησης έχει άλλους κανόνες και θέτει άλλες προτεραιότητες.

Το δημόσιο έχει ανάγκη από προσωπικό με υψηλό επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων.

Για παραγωγικό δημόσιο που θα έχει υψηλού επιπέδου παρεχόμενες υπηρεσίες θα έπρεπε προσόντα, όπως η κατοχή διδακτορικού, τίτλων σπουδών και άλλα προσόντα, να μην υποτιμώνται.»

Σχετικά με το άρθρο 7 και τη στελέχωση Τμήματος Προστασίας Ζώων Συντροφιάς, ο Βουλευτής ανέφερε πως για άλλη μια φορά καταγράφεται μεταφορά αρμοδιοτήτων χωρίς την εξασφάλιση ανθρώπινων και οικονομικών πόρων.

«Ομολογείτε, δηλαδή, ότι τόσους μήνες μετά την ψήφιση του νόμου για τα ζώα συντροφιάς, δεν έχετε εξασφαλίσει ακόμη το διοικητικό μηχανισμό που θα υποστηρίξει τους δήμους στο όλο εγχείρημα. Δεν έχετε εξασφαλίσει και τους αναγκαίους πόρους.»

«Περαιτέρω, στο άρθρο 12 προχωράτε σε σύσταση Τμήματος Εποπτείας ΟΤΑ στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής.

Μας λέγατε για πολυεπίπεδη διακυβέρνηση. Τώρα φαίνεται ότι όλα αυτά πάνε στο αόριστο μέλλον. Τώρα θυμηθήκατε να ασχοληθείτε με το θέμα της εποπτείας των ΟΤΑ στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής.

Ο κ. Θεοδωρικάκος και ο κ. Βορίδης δεν μας έλεγαν ότι θα προχωρήσει η λειτουργία Αυτοτελών Υπηρεσιών Ο.Τ.Α; Τι γίνεται; Λόγια και εξαγγελίες χωρίς ουσία;», ρώτησε χαρακτηριστικά.

Για τα άρθρα 24-28, υπογράμμισε πως «αποδεικνύεται ακόμη μια φορά ότι νομοθετείτε αποσπασματικά, χωρίς ολιστικό σχέδιο. Τα νομοθετήματά σας μένουν ανεφάρμοστα.

Η δημιουργία κλάδου Επιτελικών Στελεχών προβλέφθηκε στον πρώτο νόμο της κυβέρνησής σας (ν. 4622/19-επιτελικό κράτος). Σχεδόν 3 χρόνια μετά δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε καν η έκδοση των αναγκαίων κανονιστικών πράξεων. Αυτός είναι ο τρόπος νομοθέτησής σας.

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να δούμε πως θα λειτουργήσει ο κλάδος αυτός, ποιες θα είναι οι αρμοδιότητες και ο ρόλος που θα έχει.»

Για το άρθρο 18, ο Βουλευτής υποστήριξε πως θα έπρεπε να υιοθετηθεί η θέση της Κ.Ε.Δ.Ε. για διαρκή λειτουργία της πλατφόρμας δήλωσης των τετραγωνικών, χωρίς να επιβάλλονται τα υπέρογκα πρόστιμα που σήμερα προβλέπονται και λειτουργούν ως αντικίνητρο.

Ιδιαίτερα επικριτικός ήταν και με την περίπτωση έ του αρ. 19 και την πρόβλεψη ότι με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου μπορεί να αποφασίζεται η αναστολή της υποχρέωσης υποβολής της βεβαίωσης περί μη οφειλής ΤΑΠ για τη μεταβίβαση της κυριότητας ακινήτων.

«Δίνετε το δικαίωμα αυτό στα Δημοτικά Συμβούλια, τη στιγμή που οι δήμοι ασφυκτιούν και αδυνατούν να λειτουργήσουν, λόγω και του υπέρογκου κόστους ενέργειας και των οικονομικών προβλημάτων.

Βρίσκετε, λοιπόν, τρόπο να αφαιρέσετε έσοδα από τους Δήμους, αντί να διορθώσετε τα προβλήματα. Δεν έχει περάσει από τη σκέψη σας ότι τα Δημοτικά Συμβούλια μπορεί να το χρησιμοποιήσουν αυτό για ψηφοθηρία και ως προεκλογικό ρουσφέτι;»

Σχετικά με τη διάταξη του άρθρου 20 όπου δίνεται ξανά τρίμηνη παράταση για τη σύσταση και λειτουργία σε κάθε Δήμο Υπηρεσιών Δόμησης (ΥΔΟΜ), ανέφερε πως μέσα σε διάστημα τριών μηνών δεν πρόκειται να διευθετηθούν τα ζητήματα εκείνα που κάνουν μη εφικτή τη σύσταση και λειτουργία των συγκεκριμένων υπηρεσιών.

«Η υποστελέχωση των ΥΔΟΜ, μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με στοχευμένες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού κλάδου μηχανικών. Αντί να δίνετε συνεχείς παρατάσεις θα πρέπει να κάνετε συγκεκριμένα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση.»

Ενώ για το άρθρο 31, ο κ. Καλαματιανός τόνισε πως «συνεχίζετε το πάρτι των απευθείας αναθέσεων και των κλειστών διαγωνισμών. Θέλετε να αυξήσετε τα 6.7 δις ευρώ που έχετε μοιράσει έως τώρα με αδιαφανείς διαδικασίες. Θέλετε να συνεχίσετε τις καταχρηστικές πρακτικές και τη διασπάθιση των χρημάτων των Ελλήνων πολιτών.»

Σχετικά με τα άρθρα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο Βουλευτής ανέφερε τα εξής:

«Το καλοκαίρι, ο Πρωθυπουργός έκανε πολλές σπασμωδικές και πρόχειρες ενέργειες, για να διορθώσει την τρωθείσα επικοινωνιακή του εικόνα. Ήθελε να κατευνάσει την αγανάκτηση, να μεταθέσει τις ευθύνες για τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού που κατέκαυσαν την Ελλάδα και να δείξει ότι κάτι κάνει. Μεταξύ των ενεργειών του ήταν η εξαγγελία της υπαγωγής των δασικών υπηρεσιών από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Η κυβέρνηση, όμως, προχώρησε σε νομοθέτηση, χωρίς να ενισχύσει τις δασικές υπηρεσίες με προσωπικό και χρηματοδότηση. Χωρίς να έχει οργανωθεί μια ομαλή μετάβαση των υπαλλήλων των δασικών υπηρεσιών στη νέα κατάσταση.

Επίσης, η θεσμοθέτηση νέας Γενικής Γραμματείας Δασών δεν βοήθησε καθόλου τις δασικές υπηρεσίες. Γιατί; Διότι, δεν συνοδεύτηκε με τις απαιτούμενες διοικητικές αλλαγές.

Εμείς είμαστε υπέρ της μεταφοράς.

Όμως, σήμερα, μετά από 7 μήνες η Δασική Υπηρεσία βρίσκεται στον αέρα. Οι διατάξεις που εισάγονται με το σημερινό νομοσχέδιο θα δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα.

Θα έχουμε την πρωτοτυπία να ανατίθενται στους δασικούς υπαλλήλους αρμοδιότητες για τη διαχείριση θεμάτων προϋπολογισμού, ελέγχου, εκκαθάρισης, ενταλματοποίησης και πληρωμής δαπανών. Είναι προφανές ότι δε διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις.

Και σε αυτές τις υπηρεσίες οι υπάλληλοι δεν επαρκούν για την διεκπεραίωση των καθηκόντων τους λόγω της υποστελέχωσής τους. Κύριε Υπουργέ σε λίγο ξεκινά η αντιπυρική περίοδος και η Δασική Υπηρεσία παραμένει αποδιοργανωμένη, με δική σας ευθύνη!»

Για το άρθρο 51 που αφορά στη μεταρρύθμιση καθεστώτος επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, υποστήριξε πως υπάρχει πολύ μεγάλη αναστάτωση στους εργαζόμενους.

«Ανησυχούν πως με το πόρισμα της επιτροπής θα κοπεί το επίδομα σε πολλές κατηγορίες εργαζομένων.

Το επίδομα αυτό αποτελεί σημαντική στήριξη στο εισόδημα των εργαζομένων που παρέχουν κρίσιμες υπηρεσίες σε εξαιρετικά δύσκολο πλαίσιο εργασίας. Εκτίθενται σε βλαπτικούς παράγοντες για την υγεία τους και τους επιβαρύνει πολύ.

Η κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει το κρυφτό και να αποκαλύψει τις πραγματικές προθέσεις της για το ζήτημα που αφορά χιλιάδες εργαζόμενους.»

Για να προσθέσει πως «η νομοθετική πρόβλεψη του άρθρου 60 για την εθνική σύνταξη των ομογενών από την Αλβανία και την πρώην Σοβιετική Ένωση δεν είναι ικανοποιητική.

Ακούσατε τους φορείς. Τους έχετε υποσχεθεί δίκαιη ρύθμιση και δεν το κάνετε.

Προβλέπετε με τη διάταξη ότι θα απαιτούνται 30 έτη νόμιμης και μόνιμης διαμονής προκειμένου να λάβουν πλήρη εθνική σύνταξη οι ομογενείς από την Αλβανία και την πρώην Σοβιετική Ένωση.

Πρόκειται για μία ανεπαρκή ρύθμιση με μεγάλη καθυστέρηση!

Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είναι ότι η εθνική σύνταξη πρέπει να καταβάλλεται στα 15 τουλάχιστον έτη διαμονής. Αυτό καταθέσαμε και γραπτά στη σχετική τροπολογία τον Φεβρουάριο του 2020. Δεν τη δεχθήκατε. Όπως, δεν εφαρμόσατε και τη διάταξη της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ του 2019, με την οποία προβλέπεται η επανακαταβολή του επιδόματος σε ανασφάλιστους υπερήλικες ομογενείς.

Το κόψατε το 2012 με τον νόμο 4093, δεν εφαρμόζετε τη διάταξη που φέραμε για την επανακαταβολή του, δε δεχθήκατε και την τροπολογία που καταθέσαμε τον Φεβρουάριο του 2020, για να καλύψει όλους τους ανασφάλιστους υπερήλικες ομογενείς από την Αλβανία και την πρώην Σοβιετική Ένωση.

Μην εμπαίζετε, λοιπόν τους ομογενείς μας. Αφήστε τα ημίμετρα και δεχθείτε τις προτάσεις μας για τη δίκαιη και αποτελεσματική χορήγηση της εθνικής σύνταξης και του επιδόματος στους υπερήλικες ανασφάλιστους ομογενείς μας.»

Προβληματικό είναι και το άρθρο 72, καθώς όπως τόνισε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, πρόκειται για μια ακόμη ρουσφετολογική διάταξη.

«Είναι ξεκάθαρο ότι θέλει να κάνει εξυπηρετήσεις και τακτοποιήσεις.

Δεν σας νοιάζει καθόλου αν ανοίγετε τον ασκό του Αιόλου με τις νέες εξαιρέσεις που κάνετε στην πολεοδομική νομοθεσία.

Οι ρυθμίσεις αφορούν την οριοθέτηση οικισμών και διάφορα πολεοδομικά ζητήματά τους. Αφορούν παρεκκλίσεις για εξυπηρέτηση συγκεκριμένων περιπτώσεων και καταργούν τους γενικούς κανόνες και την ουσιαστική προστασία των οικισμών. Δίνουν τη δυνατότητα να επεκτείνονται οικισμοί που βρίσκονται υπό καθεστώς προστασίας για αρχιτεκτονικούς, περιβαλλοντικούς ή ιστορικούς λόγους.

Η δυνατότητα αυτή θα μπορεί μάλιστα να δοθεί ακόμα και σε οικισμούς ήδη οριοθετημένους, ανατρέποντας έτσι τα ισχύοντα για δεκαετίες.

Οι διατάξεις θα οδηγήσουν στην υποβάθμιση των οικισμών αυτών.»

Για τα άρθρα που αφορούν στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ανέφερε πως και οι Φορείς τάχθηκαν εναντίον των διατάξεων.

«Είναι πολύ αρνητικό να ενσωματώνονται σε νομοσχέδιο άλλου υπουργείου τόσο σημαντικές αλλαγές, που αφορούν το προσωπικό, τους αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων.

Βιάζεστε φαίνεται να κάνετε εξυπηρετήσεις και τακτοποιήσεις με τις κρίσεις στις ένοπλες δυνάμεις που έρχονται.

Προφανώς, θέλετε να εξυπηρετήσετε υψηλόβαθμους αξιωματικούς που θα έβγαιναν σε σύνταξη υποχρεωτικά και αδιαφορείτε για τα χαμηλόβαθμα στελέχη, τα οποία θα μπορείτε να τα αποστρατεύετε, χωρίς, μάλιστα, να έχουν συμπληρώσει τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης. Τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων απαιτούν περισσότερο σεβασμό.»

Τέλος, για τα άρθρα 81-83 του νομοσχεδίου που σχετίζονται με την μετάκληση, την εισδοχή και τη διαμονή αλλοδαπών τρίτων χωρών κυρίως για εποχική εργασία, ανέφερε τα εξής:

Ως κυβέρνηση θεσπίσαμε διατάξεις, ενισχύσαμε το σύστημα αυτό και ακούσαμε τους παραγωγούς που ζητάνε εργατικά χέρια.

Υπάρχουν διατάξεις στο νομοσχέδιο που δίνουν το δικαίωμα σε μικρούς παραγωγούς να τις αξιοποιήσουν. Ωστόσο, άλλες διατάξεις, ευνοούν μεγάλους ιδιοκτήτες, μεσάζοντες και όχι αυτούς που πραγματικά το έχουν ανάγκη.

Ποιο, όμως, είναι το ελεγκτικό πλαίσιο και ποιος ο μηχανισμός ελέγχου; Το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας το έχετε διαλύσει. Ποιος θα ελέγχει τη νόμιμη εφαρμογή των διατάξεων;

Και βέβαια, πως θα αντικαταστήσετε το 13 Α του ισχύοντος νόμου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ;

Απαιτείται νομοθετική πρόβλεψη που να μη δίνει τη δυνατότητα μόνο να υπάρχει ανανέωση για πέντε χρόνια στους εννιά μήνες. Απαιτείται νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα μπορούν οι άνθρωποι να έχουν συγκεκριμένη στέγαση, συγκεκριμένα δικαιώματα, συγκεκριμένη πρόσβαση, συγκεκριμένη σχέση και ασφάλιση, με τους ιδιοκτήτες και τους παραγωγούς.

Δεν πρέπει να οδηγηθούμε στη δημιουργία πάμφθηνου εργατικού δυναμικού ή αόρατων εργατών, κάτι το οποίο θα είναι δυσμενές και για τους εργάτες, αλλά και για τους ίδιους τους αγρότες που έχουν ανάγκη για εργατικά χέρια.

Χρειάζεται δίκαιη και ανθρώπινη ρύθμιση, αλλά και μηχανισμός ελέγχου για να προστατεύονται τα δικαιώματα των εργαζομένων και να αποτρέπεται η δημιουργία συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των παραγωγών, που εφαρμόζουν τη νομοθεσία και αυτών που παρανομούν και εκμεταλλεύονται τους εργαζόμενους για το κέρδος.»​

.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ