ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

21/03/2022

Δ. Καλαματιανός: Το πολυνομοσχέδιο αυτό είναι δείγμα κακής νομοθέτησης - βίντεο

Δ. Καλαματιανός: Το πολυνομοσχέδιο αυτό είναι δείγμα κακής νομοθέτησης - βίντεο



Τοποθέτηση του Βουλευτή Ηλείας και αναπληρωτή Τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη της Κ.Ο. ΣΥ.ΡΙΖ.Α-Προοδευτική Συμμαχία ως εισηγητή στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης σε σ/ν του Υπουργείου Εσωτερικών

«Μετά και τις τρεις συνεδριάσεις, έγινε φανερό ότι το πολυνομοσχέδιο αυτό είναι δείγμα κακής νομοθέτησης», επεσήμανε στη β΄ ανάγνωση ο εισηγητής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α-Π.Σ. Διονύσης Καλαματιανός.

«Έχει πολλές προβληματικές και αμφιλεγόμενες διατάξεις, πολλές από τις οποίες δεν τέθηκαν καν στη διαβούλευση.

Δυστυχώς, με αυτό τον τρόπο νομοθέτησης είναι αδύνατο να έχουμε άρτια νομοσχέδια. Νομοσχέδια που θα επιλύουν προβλήματα με ολιστικό και αποτελεσματικό τρόπο.»

Στη συνέχεια, εστίασε σε σημεία του πολυνομοσχεδίου, αναλύοντας τις στρεβλώσεις που αυτό δημιουργεί.

«Ακούσατε ή διαβάσετε κ. Υπουργέ τις αντιρρήσεις και τις αντιδράσεις του εκπροσώπου των αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης.

Ξεκινώ με τη διάταξη για τη δομημένη συνέντευξη. Είναι ξεκάθαρο ότι εισάγετε κριτήριο αποκλεισμού κατά τη διαδικασία των κρίσεων.

Τι ορίζει η διάταξη; Όποιος βαθμολογείται με κάτω από 500 μόρια στη συνέντευξη, θα αποκλείεται από τη συνέχεια της διαδικασίας.

Τι κάνετε, δηλαδή; Βάζετε έναν κόφτη, παρακάμπτοντας πτυχία, μεταπτυχιακά και διδακτορικά, δηλαδή, ουσιαστικά και τυπικά προσόντα.

Μάλιστα, προβλέπετε ότι αυτή η διάταξη θα λειτουργεί και για τις εκκρεμείς διαδικασίες προκηρύξεων. Κύριε Υπουργέ σας είχα ρωτήσει στην πρώτη ανάγνωση του νομοσχεδίου: Μήπως, δεν αρέσουν κάποιοι υποψήφιοι στις εκκρεμείς διαδικασίες και θέλετε με τη διάταξη αυτή να δώσετε τη δυνατότητα του αποκλεισμού τους;

Στην πρώτη ανάγνωση μου απαντήσατε, φέρνοντας για παράδειγμα μια περίπτωση, ένα ακραίο παράδειγμα. Όμως, κ. Υπουργέ δε γίνεται να νομοθετούμε και να κρίνουμε σύμφωνα με τη μια περίπτωση, σύμφωνα με την εξαίρεση. Πιστεύετε πραγματικά ότι αυτός είναι ο δίκαιος και σωστός τρόπος νομοθέτησης;

Εμείς πιστεύουμε όχι. Εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρχουν άλλοι κανόνες και προτεραιότητες. Εμείς θέλουμε το δημόσιο να έχει προσωπικό με υψηλό επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων.

Εσείς φέρνετε διατάξεις που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να λειτουργήσουν ως εργαλείο αδιαφάνειας, αναξιοκρατίας και ευνοιοκρατίας.

Δεν πέρασε από το μυαλό σας ότι η αναδρομική εφαρμογή μιας τέτοιας διάταξης στις ήδη εκκρεμείς υποθέσεις είναι προβληματική; Δεν σκεφτήκατε ότι δημιουργεί υποψηφίους πολλών ταχυτήτων στην ίδια διαδικασία; Είναι δυνατόν να αλλάζετε τις διαδικασίες επιλογής όταν υπάρχουν εκκρεμείς διαδικασίες; Δεν καταλαβαίνετε ότι αυτό δημιουργεί ανασφάλεια δικαίου; Αυτή η διάταξη πρέπει να αποσυρθεί.»

Σχετικά με άρθρο 7 που αφορά τα ζώα συντροφιάς, ο Βουλευτής υπογράμμισε πως το σύνολο των Φορέων που ακούστηκαν στην επιτροπή και σχετίζονται με τη διάταξη αυτή, γεωτεχνικοί και εκπρόσωποι ζωοφιλικών οργανώσεων, ζήτησαν την απόσυρσή του.

«Σας λένε, λοιπόν, ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, οι κτηνιατρικές αρχές κάθε χώρας είναι αρμόδιες για την προστασία των ζώων. Σας λένε ότι ο κατακερματισμός της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας δεν συνάδει με την ορθολογική και επιστημονική οργάνωση των υπηρεσιών του κράτους. Σας λένε ότι έρχεστε σε αντίφαση με τους ίδιους τους νόμους σας.

Ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι με το νόμο του κ. Θεοδωρικάκου και με την Υπουργική Απόφαση τη δική σας, οι θέσεις ευθύνης που αφορούν γεωτεχνικές υπηρεσίες μπορούν να πληρωθούν μόνο από γεωτεχνικούς ή όσους έχουν πτυχίο γεωτεχνικού.

Αν ψηφιστεί η διάταξη αυτή θα έχουμε το εξής παράδοξο και αντιφατικό:

Στη Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής, στις Διευθύνσεις, στα τμήματα Κτηνιατρικής στα Υπουργεία και στους ΟΤΑ α΄ ή β΄ βαθμού, θα προΐσταται μόνο κτηνίατρος. Στο Υπουργείο Εσωτερικών, όμως, θα μπορεί να προΐσταται όχι μόνο ΠΕ Κτηνίατρος, αλλά και ΠΕ Οικονομολόγος ή οτιδήποτε άλλο!! Το βρίσκετε εντάξει όλο αυτό;

Επιπλέον, δεσμευτήκατε ότι θα ακολουθηθούν τα βασικά διεθνή πρότυπα του Παγκόσμιου Οργανισμού για την υγεία των ζώων. Τηρούνται όλα αυτά όταν διασπάτε την Κτηνιατρική Υπηρεσία σε δύο Υπουργεία;

Οι ίδιοι οι Φορείς σας κατηγορούν κ. Βορίδη ότι δεν τηρείτε τις δεσμεύσεις σας. Σας κατηγορούν ότι είχατε δεσμευτεί, ότι δεν πρόκειται να υπάρξει κατακερματισμός της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας σε δύο Υπουργεία.

Τώρα με τη διάταξη αυτή που φέρνετε στο άρθρο 7, υπάρχει ή δεν υπάρχει κατακερματισμός της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας; Τι τους απαντάτε κ. Υπουργέ;»

Για τις διατάξεις των άρθρων 43 έως 52, που αφορούν στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ο κ. Καλαματιανός τόνισε πως προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι οι νομοθετικές ρυθμίσεις έρχονται σε νομοσχέδιο άλλου Υπουργείου και όχι του Υπουργείου Οικονομικών.

«Η Κυβέρνηση αποφεύγει τη συζήτηση στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων.

Και ερωτώ κ. Υπουργέ. Είναι δυνατόν ν’ αποφεύγετε να συζητηθούν στην αρμόδια επιτροπή διατάξεις, που αφορούν τόσο κρίσιμους πόρους για την ελληνική οικονομία; Είναι δυνατόν να μην συζητηθεί εξονυχιστικά ο τρόπος διάθεσής τους, ειδικά στις συνθήκες που επικρατούν; Τώρα που οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν γονατίσει από την ακρίβεια που γιγαντώσατε με τις επιλογές σας;

Είναι προφανές ότι δε θέλετε να συζητηθούν οι διατάξεις αυτές γιατί έχετε κάνει τις επιλογές σας. Έχετε επιλέξει να αποκλείσετε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Σκοπός σας είναι να διατεθούν σε λίγους, σε ημέτερους, σε αυτούς που έχετε επιλέξει.

Ειδικότερα, ιδρύετε Επενδυτικό Συμβούλιο, το οποίο θα παρακολουθεί την εξέλιξη των δανειακών συμβάσεων του Ταμείου. Με ΚΥΑ θα καθορίζονται οι αμοιβές των μελών του και μάλιστα κατ’ εξαίρεση του νόμου 4354/2015, που ορίζει τις αμοιβές των συλλογικών οργάνων με συγκεκριμένα πλαφόν. Όμως, δεν επεξηγείτε επαρκώς ούτε το ρόλο του Επενδυτικού Συμβουλίου, ούτε το λόγο εξαίρεσης των αμοιβών.

Για πολλοστή φορά, τι κάνετε; Δημιουργείτε ένα ακόμη γραφειοκρατικό όργανο, με αρμοδιότητες που διερευνώνται και με αμοιβές των μελών του που είναι κατ’ εξαίρεση όσων καταβάλλονται μέχρι τώρα.

Τι γίνεται, λοιπόν; Θέλετε να τακτοποιήσετε μερικά ακόμα γαλάζια στελέχη σε χρυσοπληρωμένες θέσεις με χρήματα του Ελληνικού λαού;

Ακολούθως, ορίζετε ότι η Ειδική Υπηρεσία που θα επιβλέπει την πορεία του Ταμείου Ανάκαμψης, θα συνεργάζεται με την Γ.Γ. Προεδρίας της Κυβέρνησης.

Μάλιστα. Συνεχίζετε να υπερσυγκεντρώνετε αρμοδιότητες στο Μαξίμου. Αλήθεια, ποια αρμοδιότητα θα έχει η Γενική Γραμματεία Συντονισμού της Προεδρίας της Κυβέρνησης στην παρακολούθηση της συγκεκριμένης Υπηρεσίας; Μήπως εξυπηρετείται η ανάγκη του Μεγάρου Μαξίμου να ελέγχει απόλυτα και να παρεμβαίνει άμεσα στη διάθεση των πόρων;

Τέλος, προβληματισμό γεννά η διάταξη του άρθρου 46 για τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης. Το ερώτημα είναι το εξής: Θα μεταβιβάζονται στο Δημόσιο με βάση τις προϋποθέσεις που θέτει το άρθρο τόσο το τυχόν ανεξόφλητο ποσό που αναλογεί στο Δημόσιο, όσο και το μέρος των ανεξόφλητων απαιτήσεων που αναλογεί στα πιστωτικά ιδρύματα;

Αυτό το ρωτάμε, διότι η δανειοδότηση γίνεται κατά 50% από πόρους του Ταμείου, δηλαδή το Ελληνικό Δημόσιο και κατά 30% από κεφάλαια των Τραπεζών. Οι αρμόδιοι Υπουργοί πρέπει να δώσουν διευκρινίσεις σε ποιο σκέλος των δανείων αφορά το άρθρο.

Εξηγήσεις πρέπει να δοθούν και για το άρθρο 50. Τι εξυπηρετεί αυτή η διάταξη για τη δυνατότητα παράτασης για 5 έτη σε αυτή τη συγκυρία; Ο Υπουργός Άμυνας πρέπει να δώσει εξηγήσεις.»

Σε ότι αφορά το άρθρο 80, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επεσήμανε τον έντονο προβληματισμό του.

«Καταρχάς, το άρθρο δεν ήταν στη διαβούλευση και ήλθε στη Βουλή προς ψήφιση εντελώς αιφνιδιαστικά.

Ρώτησα τους εκπροσώπους των Γεωτεχνικών και των Δασολόγων, αν το είχαν υπόψη τους. Αν συζητήθηκε η ρύθμιση αυτή στην επιτροπή που υφίσταται για την αναμόρφωση της δασικής νομοθεσίας και αν τους ζητήθηκε η γνώμη για τη διάταξη αυτή.

Η απάντησή τους είναι ότι τους ξάφνιασε και αυτούς η προτεινόμενη διάταξη. Δε ζητήθηκε ποτέ η γνώμη τους. Πιστεύουν ότι οι διατάξεις που περιλαμβάνονται στο άρθρο αυτό θα δημιουργήσουν πολλά προβλήματα και ότι υπάρχει και ζήτημα συνταγματικότητας, διότι κάνει αλλαγή της χρήσης των δασών σε αγροτικές εκτάσεις χωρίς, ωστόσο, να προκύπτει τεκμηριωμένα ότι έτσι εξυπηρετείται το εθνικό συμφέρον.

Τι κάνει ουσιαστικά η διάταξη; Καταργεί δεσμεύσεις σχετικά με τη χρονολογία έκδοσης των τίτλων ιδιοκτησίας.

Που μπορεί να οδηγήσει αυτό; Σε περισσότερες εκχερσώσεις.

Αυτή η διάταξη, λοιπόν, είναι πολύ πιθανό να προσβληθεί δικαστικά λόγω της αντίθεσής της με το άρθρο 24 του Συντάγματος.

Άρα τι κάνετε με αυτή τη διάταξη; Ουσιαστικά εμπαίζετε τους πολίτες. Εμπαίζετε και κοροϊδεύετε τους αγρότες. Τους λέτε ότι "ορίστε σας λύνουμε το πρόβλημα". Στην πραγματικότητα, όμως, ξέρετε ότι αυτή η διάταξη είναι στον αέρα.

Τη φέρνετε χωρίς διαβούλευση, χωρίς να έχει γίνει σοβαρή επεξεργασία και χωρίς να έχουν αναλυθεί όλες οι πτυχές της. Θέλετε να νομοθετήσετε στα κρυφά μια διάταξη που ξέρετε ότι είναι πολύ πιθανό να κριθεί αντισυνταγματική.

Εξασφαλίζεται ότι θα αποδοθούν οι εκτάσεις στους πραγματικούς δικαιούχους; Όχι.

Αφήνετε περιθώρια να την εκμεταλλευτούν οι επιτήδειοι και οι αεριτζήδες για να πάρουν αυτές τις εκτάσεις.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει θεσπίσει διάταξη, η οποία προβλέπει τη γεωργική χρήση σε δασωμένο αγρό.

Εσείς δε βάζετε σ’ αυτή τη διάταξη την αποκλειστική γεωργική χρήση. Γιατί δεν το κάνετε; Είναι προφανές ότι σε άλλους κλείνετε το μάτι και όχι στους αγρότες.

Εξαιρείτε τις περιοχές Natura και τα καταφύγια άγριας ζωής; Όχι.

Είδατε τι λέει ο WWF για τη διάταξη; Σας καταγγέλλει.

Πάρτε πίσω αυτό το γονατογράφημα, που κρύβει πονηρούς σκοπούς. Πάρτε το πίσω να γίνει σοβαρή δουλειά και σοβαρή επεξεργασία της διάταξης.»

Για να προσθέσει πως και το άρθρο 60 είναι ενδεικτικό παράδειγμα κακής νομοθέτησης.

«Ισχυρίζεστε ότι λύνετε το πρόβλημα, αλλά αυτό που κάνετε είναι να λέτε μεγάλα λόγια και υποσχέσεις. Προβλέπετε ότι θα απαιτούνται 30 έτη διαμονής προκειμένου να λάβουν πλήρη εθνική σύνταξη οι ομογενείς.

Αυτό δεν είναι λύση, γιατί σε 6 με 8 χρόνια θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται η διάταξη στους πρώτους δικαιούχους που θα συμπληρώσουν 30 χρόνια διαμονής.

Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είναι ότι η εθνική σύνταξη πρέπει να καταβάλλεται στα 15 τουλάχιστον έτη διαμονής.»

Κλείνοντας, ο κ. Καλαματιανός υπογράμμισε την ανάγκη να προβούν οι συναρμόδιοι Υπουργοί στις απαραίτητες αλλαγές του νομοσχεδίου.

«Ελπίζουμε, τέλος, να μη φέρει ξανά η Κυβέρνηση νομοσχέδιο με διατάξεις άσχετες μεταξύ τους. Απαιτείται σεβασμός στους θεσμούς και τους πολίτες.»



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ