ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

28/03/2022

37 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. ζητούν από την Κυβέρνηση να εφαρμόσει πλήρως το μεταφορικό ισοδύναμο σε καύσιμα και φυσικά πρόσωπα

37 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. ζητούν από την Κυβέρνηση να εφαρμόσει πλήρως το μεταφορικό ισοδύναμο σε καύσιμα και φυσικά πρόσωπα



Σε κοινοβουλευτική παρέμβαση για πλήρη εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα για όλα τα νησιά και στα φυσικά πρόσωπα για την Κρήτη προχώρησαν 37 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, με πρωτοβουλία των βουλευτών Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη και  Δωδεκανήσων Νεκτάριου Σαντορινιού, καταθέτοντας σχετική ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Η ένταξη της Κρήτης στο πρόγραμμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου από την προηγούμενη Κυβέρνηση ήταν η απτή απόδειξη ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε ένα ουσιαστικό σχέδιο ανάπτυξης για τα νησιά, με ουσιαστική ενίσχυση στην κατεύθυνση της τόνωσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων, με πολλαπλά έμμεσα και άμεσα οφέλη για την εθνική και περιφερειακή οικονομία.

Μετά από πιέσεις και αλλεπάλληλες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, το Υπουργείο προχώρησε, με καθυστέρηση δύο ετών, στην επέκταση του Μεταφορικού Ισοδύναμου στις επιχειρήσεις της Κρήτης, εξαιρώντας επιχειρήσεις που είναι ήδη ενταγμένες στην υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα.

Επιπλέον, στις 6/9/2021, στη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης που καταθέσαμε για πλήρη εφαρμογή του προγράμματος για την Κρήτη και σε φυσικά πρόσωπα, υπήρξε δέσμευση από τον Υπουργό ότι θα εξεταστούν οι δημοσιονομικές διαστάσεις, καθώς αναμενόταν η μελέτη που ανατέθηκε στο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών, για να έχετε μία ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη άποψη.

Σήμερα, εν μέσω ενεργειακής κρίσης και αλματώδους αύξησης του κόστους των καυσίμων, όλα τα νησιά έχουν παραπάνω από ανάγκη μέτρων στήριξης. Η απόφαση της Κυβέρνησης να καταργήσει το σκέλος του Μ.Ι. για την επιδότηση των καυσίμων στην αντλία, έχει επιφέρει περαιτέρω επιβαρύνσεις στα νησιά, εκτοξεύοντας τις τιμές.

«Οι συνθήκες επιβάλλουν πλέον την επαναφορά του μέτρου και την επέκτασή του σε όλα τα νησιά, όπως σχεδίαζε η προηγούμενη Κυβέρνηση από τον Αύγουστο του 2019, και φυσικά την ένταξη και της Κρήτης σε αυτή την απόφαση» υπογράμμισε ο κ. Βαρδάκης.

Επειδή την περίοδο που διανύουμε, με την έκρηξη της ακρίβειας και την αλματώδη αύξηση του ενεργειακού κόστους να προστίθενται στην παρατεταμένη υγειονομική κρίση, απαιτείται η λήψη ενισχυτικών πολιτικών για τα νησιά μας, προκειμένου να τονωθούν οι τοπικές οικονομίες και οι κάτοικοι της Κρήτης είναι οι πλέον αδικημένοι, αφού παρουσιάζονται συνεχώς «προσχώματα» και «καθυστερήσεις» στην εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου, οι ερωτώντες βουλευτές ζητούν από τον αρμόδιο Υπουργό να αποσαφηνίσει αν:

●  Έχει ολοκληρωθεί η μελέτη του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών για την πλήρη εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου για την Κρήτη και σε φυσικά πρόσωπα και ποια τα αποτελέσματά της.

● Προτίθεται να θεσμοθετήσει την πλήρη εφαρμογή του προγράμματος για την Κρήτη και σε φυσικά πρόσωπα.

●    Προτίθεται να άρει την κατάργηση του σκέλους του ΜΙ για την επιδότηση των καυσίμων στην αντλία και να προχωρήσει στην πλήρη εφαρμογή του για όλα τα νησιά και την Κρήτη.

Αναλυτικά:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό  Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: «Να επανέλθει η εφαρμογή του σκέλους του ΜΙ στα καύσιμα και να επεκταθεί σε όλα τα νησιά και στην Κρήτη»

Η ένταξη της Κρήτης στο πρόγραμμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου, από την προηγούμενη Κυβέρνηση (ν. 4606/19, άρθρο 14), ήταν η απτή απόδειξη ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε ένα ουσιαστικό σχέδιο ανάπτυξης για τα νησιά, αφού το Αντιστάθμισμα Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ) που θα λαμβάνουν οι επιλέξιμες επιχειρήσεις δεν είναι απλώς ένα “επίδομα”, αλλά μια ουσιαστική ενίσχυση στην κατεύθυνση της τόνωσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων της Κρήτης, με πολλαπλά έμμεσα και άμεσα οφέλη για την εθνική και περιφερειακή οικονομία.
Μετά από πιέσεις και αλλεπάλληλες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, προχωρήσατε με καθυστέρηση δύο ετών, στην επέκταση του Μεταφορικού Ισοδύναμου στις επιχειρήσεις της Κρήτης, εξαιρώντας, ωστόσο, επιχειρήσεις που είναι ήδη ενταγμένες στην υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα.
Επιπλέον, στις 6/9/2021, στη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης που είχαμε καταθέσει για πλήρη εφαρμογή του προγράμματος για την Κρήτη και σε φυσικά πρόσωπα, είχατε δεσμευτεί ότι θα εξετάσετε τις δημοσιονομικές διαστάσεις, καθώς αναμένατε τη μελέτη που έχει ανατεθεί στο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών, για να έχετε μία ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη άποψη.
Σήμερα, εν μέσω ενεργειακής κρίσης και αλματώδους αύξησης του κόστους των καυσίμων, όλα τα νησιά έχουν παραπάνω από ανάγκη μέτρων στήριξης. Η απόφαση της Κυβέρνησης να καταργήσει το σκέλος του ΜΙ για την επιδότηση των καυσίμων στην αντλία, έχει επιφέρει περαιτέρω επιβαρύνσεις στα νησιά, εκτοξεύοντας τις τιμές. Οι συνθήκες πια επιβάλλουν την επαναφορά του μέτρου και την επέκτασή του σε όλα τα νησιά, όπως σχεδίαζε η προηγούμενη Κυβέρνηση από τον Αύγουστο του 2019, και φυσικά την ένταξη και της Κρήτης σε αυτή την απόφαση.
Επειδή την περίοδο που διανύουμε, με την έκρηξη της ακρίβειας στα βασικά προϊόντα και την αλματώδη αύξηση του ενεργειακού κόστους να προστίθενται στην παρατεταμένη υγειονομική κρίση, απαιτείται η λήψη ενισχυτικών πολιτικών για τα νησιά μας, προκειμένου να τονωθεί η τοπική οικονομία.    
Επειδή οι κάτοικοι της Κρήτης είναι οι πλέον αδικημένοι, αφού παρουσιάζονται συνεχώς «προσχώματα» και «καθυστερήσεις» στην εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στο.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Έχει ολοκληρωθεί η μελέτη του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών για την πλήρη εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου για την Κρήτη και σε φυσικά πρόσωπα και ποια τα αποτελέσματά της;
Προτίθεται να θεσμοθετήσει την πλήρη εφαρμογή του προγράμματος για την Κρήτη και σε φυσικά πρόσωπα;
Προτίθεται να άρει την κατάργηση του σκέλους του ΜΙ για την επιδότηση των καυσίμων στην αντλία και να προχωρήσει στην πλήρη εφαρμογή του για όλα τα νησιά και την Κρήτη;
 
Οι ερωτώντες Βουλευτές

Βαρδάκης Σωκράτης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αθανασίου Αθανάσιος (Νάσος)
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αραχωβίτης Σταύρος
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Σουλτάνα
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος-Χαράλαμπος
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μπουρνούς Ιωάννης
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Νοτοπούλου Αικατερίνη (Κατερίνα)
Ξανθός Ανδρέας
Ξενογιαννακοπούλου Μαρία - Ελίζα (Μαριλίζα)
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Πολάκης Παύλος
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Ιωάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σπίρτζης Χρήστος
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τζούφη Μερόπη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γεώργιος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νικόλαος
Φωτίου Θεανώ
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ