ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

13/04/2022

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Σε κίνδυνο η εκπαίδευση των προσφυγόπουλων με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Σε κίνδυνο η εκπαίδευση των προσφυγόπουλων με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη



Με Αναφορά που κατέθεσαν από κοινού η βουλευτής Βοιωτίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Γ. Πούλου και ο Τομεάρχης Μεταναστευτικής Πολιτικής της Κ.Ο Γ. Ψυχογιός, προς τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, κ. Μηταράκη, την οποία συνυπογράφουν 36 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, φέρνουν άμεσα στη Βουλή την Ανοιχτή Επιστολή 20 Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) από ολόκληρη τη χώρα, στην οποία εκφράζουν την αγωνία τους για το παρόν και μέλλον της εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων.

Με ευθύνη του Υπουργείου δημιουργούνται πλέον σοβαρά εμπόδια στη φοίτησή τους, όπως είναι η υποχρεωτική μετεγκατάσταση των οικογενειών από την μία περιοχή σε άλλη, λόγω του κλεισίματος των δομών φιλοξενίας, αλλά και της σταδιακής κατάργησης του Προγράμματος ESTIA II, με αποτέλεσμα όλο και περισσότερα προσφυγόπουλα να εγκαταλείπουν το σχολείο.

Η κυβέρνηση πρέπει να κάνει δεκτές τις στοχευμένες προτάσεις των Συντονιστών που ζητούν:

1. Εξασφάλιση απρόσκοπτης και ουσιαστικής φοίτησης των προσφυγόπουλων στα δημόσια σχολεία της γειτονιάς. Για να επιτευχθεί αυτό, είναι απαραίτητο να υπάρξει μια σχετική σταθερότητα στις ζωές των παιδιών και των οικογενειών τους.

2. Πρόσληψη σταθερού, μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού στις Τάξεις Υποδοχής όλων των σχολείων όπου έχουν ιδρυθεί ΖΕΠ («Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας») από την αρχή κάθε σχολικού έτους.

3. Ίδρυση περισσότερων Τάξεων Υποδοχής, εν δυνάμει σε κάθε σχολική μονάδα, με ταυτόχρονη κατάργηση των (απογευματινών) ΔΥΕΠ, που αποτελούν χώρους διαχωρισμού των γηγενών-εγκατεστημένων παιδιών από τα αλλόγλωσσα-μετακινούμενα.

4. Παροχή τακτικών ευκαιριών επιμόρφωσης (ακαδημαϊκού και βιωματικού χαρακτήρα) στη διαπολιτισμική εκπαίδευση για όλους/ όλες τους /τις εμπλεκόμενους/-ες εκπαιδευτικούς.

5. «Κεφαλαιοποίηση» της εμπειρίας: οι εκπαιδευτικοί με σχετική κατάρτιση και προϋπηρεσία να προσλαμβάνονται κατά προτεραιότητα.

6. Αύξηση του αριθμού των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών και σταθερή τους παρουσία στα σχολεία, με δυνατότητα υποβοήθησής τους από διερμηνείς.

7. Βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων στα οποία φοιτά μεγάλος αριθμός μαθητών/τριών με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο.

8. Διασαφήνιση των όρων και των προϋποθέσεων συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων (π.χ. των διαφορετικών Υπουργείων, των ΜΚΟ και του δημόσιου σχολείου).

9. Διδασκαλία των μητρικών γλωσσών των πιο πολυάριθμων κοινοτήτων των παιδιών προσφύγων-μεταναστών.

10. Έγκαιρη εξασφάλιση της μεταφοράς τους από και προς τα σχολεία όπου παρατηρούνται καθυστερήσεις ή κωλυσιεργίες.

11. Αξιόπιστη και σταθερή ψυχοκοινωνική παρέμβαση μέσα από ολοκληρωμένα προγράμματα παιδικής προστασίας («child protection») εντός των δομών φιλοξενίας.

Το πλήρες κείμενο της Αναφοράς




Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ