ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

25/05/2022

Ερώτηση και ΑΚΕ Τόλκα-Γιαννούλη: Απαράδεκτη καθυστέρηση ολοκλήρωσης του δρόμου Εγνατίας – Πατρίδας – Σκύδρας και κίνδυνος μη πραγματοποίησης του έργου

Ερώτηση και ΑΚΕ Τόλκα-Γιαννούλη: Απαράδεκτη καθυστέρηση ολοκλήρωσης του δρόμου Εγνατίας – Πατρίδας – Σκύδρας και κίνδυνος μη πραγματοποίησης του έργου



ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Απαράδεκτη καθυστέρηση ολοκλήρωσης του δρόμου Εγνατίας – Πατρίδας – Σκύδρας και κίνδυνος μη πραγματοποίησης του έργου
-Αίτημα κατάθεσης σχετικών εγγράφων

Το πιο σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την Ημαθία, ο κάθετος άξονας που θα συνδέει την Εγνατία Οδό με τη Σκύδρα, θα διαπερνά το Νομό και θα βγάζει πολλές περιοχές από την απομόνωση και ο οποίος θα έπρεπε ήδη να υλοποιείται, καρκινοβατεί και απαιτεί λύσεις.
Την ευθύνη του έργου την έχει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Ωστόσο, μέχρι σήμερα είναι αυτή η ίδια η Περιφέρεια που το έχει εγκαταλείψει και το απαξιώνει.
Για το προαναφερόμενο έργο έχει ήδη κατασκευαστεί και παραδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Νάουσα – Πατρίδα, μήκους 7,5 χλμ. και κόστους σχεδόν 60 εκατομμυρίων ευρώ.
Το τμήμα Νάουσας – Σκύδρας διακόπηκε, κατόπιν υπόδειξης της αρχαιολογικής Υπηρεσίας, και απαιτήθηκε να γίνει νέα χάραξη και τροποποίηση της μελέτης, λόγω εύρεσης νέου τάφου στην περιοχή. Καθώς η χάραξη διερχόταν από τον αρχαιολογικό χώρο της Μίεζας, ήταν πολύ πιθανό, όπως και συνέβη, να επηρεαστεί το έργο από ενδεχόμενα αρχαιολογικά ευρήματα. Πέρα από αυτό ζητήθηκε ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων, καθώς έληξε και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει οποιαδήποτε εξέλιξη στο έργο, ενώ εσείς δηλώνατε ότι δε θα καθυστερήσει.
Την ίδια στιγμή, παρακολουθούμε σήμερα ότι ούτε για τη μελέτη του τμήματος Πατρίδα – Εγνατία Οδός δε γίνεται κουβέντα, ενώ είχε χρονικό όριο παράδοσης αρχές του 2022. Ακόμη και ο κος Τζιτζικώστας κατά την επίσκεψή του στην Ημαθία δεν ανέφερε λέξη.
Στην επισυναπτόμενη υπ. Αριθ. 427, 4-5-2022 απάντησή του σε σχετική ερώτησή μας, μέσω της περιφερειακής παράταξης ΚΟΙΤΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ, ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κος Μπίλιας μάς απάντησε ότι «Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει υποβάλλει αίτημα χρηματοδότησης από το τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» καθώς και ότι «Είμαστε σε άμεση συνεννόηση με τα αρμόδια υπουργεία για τη χρηματοδότηση και ολοκλήρωση του έργου».

ΕΠΕΙΔΗ με βάση όσα έχουμε δει έως σήμερα και λόγω της αναξιοπιστίας της διοίκησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, το πιο σημαντικό έργο για την Ημαθία έχει ήδη σταματήσει και δεν παρατηρείται καμία πρωτοβουλία ή κινητικότητα για την επανέναρξή του.


Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:

1. Ποιες ενέργειες / αιτήματα / συνεννοήσεις έχει κάνει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας – όπως η ίδια ισχυρίζεται - προς το Υπουργείο σας;
2. Υπάρχει πρόβλεψη, εγγραφή ή δέσμευση ποσού επένδυσης στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, στο ΕΣΠΑ ή κάποιο άλλο χρηματοδοτικό πρόγραμμα και για ποιο χρηματικό ποσό;
3. Έχει την πολιτική βούληση να προτεραιοποιήσει και να χρηματοδοτήσει αυτό το τόσο σημαντικό έργο για τους Νομούς Πέλλας και Ημαθίας;
4. Εάν η περιφέρεια δεν μπορεί να ολοκληρώσει το έργο, είναι διατεθειμένο το Υπουργείο να αναλάβει την υλοποίησή του;

Επίσης, ο αρμόδιος κ. Υπουργός παρακαλείται να καταθέσει:

1. Τις σχετικές ενέργειες και πιθανές προπαρασκευαστικές ενέργειες μεταξύ του Υπουργείου και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για τα παραπάνω
2. Τα πιθανώς υποβληθέντα από την Περιφέρεια σχέδια – προτάσεις καθώς και
3. Τις πιθανές σχετικές εγγραφές σε σχετικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα.


Οι ερωτώντες βουλευτές


Τόλκας Άγγελος

Γιαννούλης Χρήστος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ