ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

30/05/2022

Ανακοίνωση του Τμήματος Σωμάτων Ασφαλείας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία: «Μπάχαλο» τα 3 τελευταία έτη στις μεταθέσεις του Λιμενικού Σώματος

Ανακοίνωση του Τμήματος Σωμάτων Ασφαλείας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία: «Μπάχαλο» τα 3 τελευταία έτη στις μεταθέσεις του Λιμενικού Σώματος



Ποιος ευθύνεται πραγματικά για το «μπάχαλο» των τελευταίων 3 ετών στις μεταθέσεις του Λ.Σ.?

Πρωτοφανές στα χρονικά του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής το ότι για 2η συνεχόμενη χρονιά δεν πραγματοποιήθηκαν οι τακτικές μεταθέσεις των στελεχών του Σώματος, τόσο κατά τον Μάιο του 2021 όσο και τον Φεβρουάριο του 2022. Κι έχουμε φτάσει στο τέλος Μαΐου και το μεγαλύτερο μέρος των στελεχών του Σώματος δεν γνωρίζει τι του ξημερώνει την επόμενη μέρα.

Αλησμόνητη βέβαια και η ανεπιτυχής διαδικασία των τακτικών μεταθέσεων του 2020, τότε που έφτασε σχεδόν Νοέμβριος για να εκδοθούν οι Αποφάσεις των Μεταθέσεων, οι οποίες σχεδόν στην πλειοψηφία τους ακυρώθηκαν από τα Συμβούλια Προσφυγών, ενώ πολλές εξ’ αυτών προέβλεπαν την έλευση αντικαταστάτη μέσω μιας διαδικασίας που δεν είχε κανένα νομικό έρεισμα.

Με απλά λόγια «3 χρόνια Νέας Δημοκρατίας = 3 χρόνια χωρίς μεταθέσεις». Ομηρία στελεχών δίχως τέλος!

Ο κ. Πλακιωτάκης και στον τομέα αυτό απέτυχε παταγωδώς γιατί συνειδητά καταδίκασε το έμψυχο δυναμικό ολόκληρου του Λιμενικού Σώματος σε υπηρεσιακή ανασφάλεια και ομηρία. Απέτυχε, αφού πλέον με το άρθρο 76 του ν.4926/22, που ψήφισε πρόσφατα, επιλέγει και ορίζει ο ίδιος προσωπικά και με την υπογραφή του τη διαδικασία που θα ακολουθείται για τις τακτικές μεταθέσεις, αλλά ακόμη και το ποσό, το ποσοστό και τον τρόπο κατανομής των πιστώσεων, μέχρι και το πλαίσιο των τακτικών μεταθέσεων ελλείψει πιστώσεων.

Και μάλιστα προσπαθεί να «φορτώσει» το «καθεστώς» που έχει στήσει στην προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, εξακολουθώντας εσκεμμένα και απολύτως στοχευμένα να αποκρύπτει την αλήθεια αναφερόμενος στις διατάξεις του Νόμου 4504/2017, ενώ στην ουσία τον έχει τροποποιήσει (και όχι μόνο μια φορά) κατά το δοκούν προκειμένου να επιτύχει τους στόχους του.

Όλες κι όλοι όμως θυμούνται και γνωρίζουν ότι στις 19-3-2020 με το άρθρο 24 του ν. 4676/20 (ΦΕΚ 67Α) τροποποίησε πλήρως και εξαρχής τα άρθρα που αφορούσαν στις μεταθέσεις των στελεχών του Λιμενικού Σώματος. Και εν συνεχεία, αφού έφερε στα μέτρα του το σύστημα των μεταθέσεων, την 10-02-2021 προχώρησε στην έκδοση του περιβόητου Προεδρικού Διατάγματος 11/21 (ΦΕΚ 21Α), για το οποίο υπήρξε σφοδρή αντίδραση των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των Λιμενικών, που έφτασαν μέχρι το σημείο να προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Το γιατί τα έκανε όλα αυτά ο κος Πλακιωτάκης το γνωρίζουν πια όλα τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ. ΑΚΤ. Γιατί απλούστατα στόχευε να εφαρμόσει μια διαδικασία μεταθέσεων με εντελώς διαφορετικό σκοπό από αυτόν που θα προέκυπτε αν είχαν εφαρμοστεί οι αρχικές διατάξεις του νόμου 4504/2017. Διότι τον υπουργό της κυβέρνησης Ν.Δ. δεν τον ενδιαφέρει και δεν τον αφορά αν και κατά πόσον οι τακτικές και έκτακτες μεταθέσεις πραγματοποιούνται για την καλύτερη στελέχωση και λειτουργία των Υπηρεσιών. Δεν τον ενδιαφέρει και δεν τον αφορά κατά πόσον υφίσταται μια δίκαιη και με διαφανή κριτήρια διαδικασία μεταθέσεων προς όφελος του Σώματος και των Στελεχών του. Τον ενδιαφέρει να έχει ένα προσωποπαγές «καθεστώς» μεταθέσεων, με το οποίο θα δικαιώνονται και θα ευνοούνται τα «δικά μας παιδιά». Αυτά θα πηγαίνουν όπου επιλέγουν, όταν κι όποτε πρέπει, και θα ανταμείβονται για την πίστη τους στο «καθεστώς». Απλή λογική παλαιοκομματικής κοπής, που εμπεριέχει την κλασσική πελατειακή σχέση του διοικούμενου με τη διοίκηση, χωρίς δικαιώματα και διαφανή κριτήρια!

Για το λόγο αυτό εξάλλου, από την πρώτη εφαρμογή του «συστήματος Πλακιωτάκη», από τον Μάιο του 2021, ουδέποτε λειτούργησαν τα προβλεπόμενα Συμβούλια Μεταθέσεων, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα και την κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς από συνδικαλιστές του Σώματος.

Και επειδή έχουμε καταγράψει την ιστορική συνέχεια, υπενθυμίζουμε ότι στα τέλη του Μαΐου του 2021 ο κος Υπουργός εξέδωσε το υπ’ αριθ. 33/21 Προεδρικό Διάταγμα (ΦΕΚ 84Α), Τροποποίηση του άρθρου 78 του π.δ. 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.» (ΦΕΚ 26Α), με το οποίο εγκλωβίζει και την διαδικασία προσλήψεων στο Σώμα, αφού έχουν μείνει κενές οργανικές θέσεις μόνο σε ενδιάμεσους βαθμούς των στελεχών και ως εκ τούτου δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια για την πρόσληψη νέων στελεχών.

Σαν να μην έφτανε αυτό, την 22-10-2021 βασιζόμενος στο ΠΔ 33/21 εξέδωσε δύο Αποφάσεις, την 4912 Β΄ και την 4913 Β΄, που αφορούσαν την κατανομή των οργανικών θέσεων στις υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος και την πρόσθεση σε αυτές 1.500 νέων κενών οργανικών θέσεων, χωρίς όμως να υπάρχει η πρόβλεψη κάλυψής τους. Αυτή η εξέλιξη αναστάτωσε για άλλη μια φορά τα στελέχη και τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους τους, αφού ακόμα και αυτή τη στιγμή στο Λιμενικό Σώμα υπηρετούν περί τα 7.600 στελέχη, δηλαδή 400 λιγότερα από την παλαιά οργανική σύνθεση του Σώματος, ενώ ταυτόχρονα τα κενά, μετά την αύξηση των οργανικών θέσεων σε 9.500, φτάνουν σχεδόν τα 1.900, αλλά το θέμα των προσλήψεων για την άμεση κάλυψη των κενών δεν ακόμα έχει λυθεί! Τόσο «καλή οργάνωση» δεν είχαμε δει ποτέ στο παρελθόν!

Αυτή η επιπλέον κατανομή των θέσεων αλλά και η χωρίς ρεαλιστική βάση κατηγοριοποίηση τους, είχε ως αποτέλεσμα την μη ολοκλήρωση των διαδικασιών των τακτικών μεταθέσεων κατά τον Φεβρουάριο του 2022 και έτσι, μετά τις 2 πρώτες ημέρες σύγκλισης των Συμβουλίων διατάχθηκε η διακοπή της λειτουργίας τους! Πράγματα που δεν έχουν συμβεί ποτέ ως σήμερα!

Ο κ. Πλακιωτάκης όμως απτόητος μετά το πογκρόμ διατάξεων οι οποίες δεν έφεραν τα επιθυμητά για αυτόν αποτελέσματα, την 20-04-2022 τροποποίησε και το άρθρο 26 του νόμου 4504/2017 με το άρθρο 76 του ν.4926/22 (ΦΕΚ 82Α). Με την συγκεκριμένη διάταξη έδωσε την δυνατότητα στον εαυτό του να επιλέγει και να ορίζει την διαδικασία που θα ακολουθείται, το ποσό, το ποσοστό και τον τρόπο κατανομής των πιστώσεων! Κι έγινε κανονικά ο Οπλονόμος του Υπουργείου και του Αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.! Ιστορική προαγωγή!

Τελικώς την 27-05-2022 εξέδωσε Υπουργική Απόφαση σύμφωνα με την προαναφερόμενη διάταξη του άρθρου 76 του ν.4926/22, την οποία και εκ του πονηρού αποκρύπτει, αφού δεν τον συμφέρει, κάνοντας πάντοτε αναφορά μόνο στον ν.4504/17, δίχως καν να αναφέρει την τροποποίησή του.

Εσκεμμένα αποφεύγει να αναφέρει πως έχει τροποποιήσει όλες τις διατάξεις του ν.4504/17 που πλέον είναι ένα άλλο, διαφορετικό νομοθέτημα που ουδεμία σχέση έχει με το αρχικό, προσπαθώντας έτσι να αποποιηθεί το σύνολο των ευθυνών που φέρει ως Υπουργός για το «μπάχαλο» των τακτικών μεταθέσεων, την υποστελέχωση του Σώματος και την ενίσχυση του αισθήματος αδικίας στα στελέχη, όπως τονίζεται συνεχώς και από τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους.

Τηρεί μια στάση αδιαλλαξίας, νομοθετεί με στόχο την ομηρία του προσωπικού, φέρνοντας σε αδιέξοδο το Λιμενικό Σώμα ως θεσμό υποβαθμίζοντας την επιχειρησιακή του αποτελεσματικότητα με την διαρκή υποστελέχωση των Υπηρεσιών, προκαλώντας ανασφάλεια και δυσφορία στα στελέχη και στις οικογένειές τους. Άξιος!!!



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ