ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

22/06/2022

Ερώτηση Μεϊκόπουλου: Οριστική κατάργηση Τμημάτων και απαξίωση του σιδηρόδρομου της Μαγνησίας

Ερώτηση Μεϊκόπουλου: Οριστική κατάργηση Τμημάτων και απαξίωση του σιδηρόδρομου της Μαγνησίας



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών

ΘΕΜΑ: Οριστική κατάργηση Τμημάτων και απαξίωση του σιδηρόδρομου της Μαγνησίας
Στις 11/03/2020 είχα απευθύνει Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, σχετικά με την πρόταση της Διοίκησης τους ΟΣΕ για το νέο Οργανόγραμμα του Οργανισμού, όπου δεν περιλαμβάνονταν κρίσιμα για τη λειτουργία του σιδηροδρόμου Μαγνησίας Τμήματα, το Δ Τμήμα στην Υπηρεσία Γραμμής και η Δ Επιθεώρηση.
Τότε το Υπουργείο, έσπευσε να καθησυχάσει τις ανησυχίες της τοπικής κοινωνίας και των εργαζομένων του ΟΣΕ, δηλώνοντας ότι ένα τέτοιο μέτρο θα ήταν προσωρινό ώστε να εξυπηρετηθούν τυχόν έκτακτες ανάγκες του σιδηρόδρομου στη Θεσσαλία.
Στις 30/05/2022, σχεδόν δύο χρόνια μετά, εγκρίθηκε ο νέος εσωτερικός Κανονισμός λειτουργίας του ΟΣΕ (ΦΕΚ 2623, τεύχος Β), σύμφωνα με τον οποίο οι εν λόγω δύο σημαντικές Υπηρεσίες του ΟΣΕ Μαγνησίας, καταργούνται οριστικά με τις αρμοδιότητές να εντάσσονται πλέον διοικητικά στη Λάρισα.
Ο σχεδιασμός υποβάθμισης του σιδηρόδρομου του Βόλου, είχε ξεκινήσει την περίοδο 2010-2015 και ήταν κάτι το οποίο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ απέτρεψε, καθώς το 2016, με απόφαση του τότε Υπουργού (ΦΕΚ 3372, τεύχος Β, 19/10/2016) επαναλειτούργησαν οι Υπηρεσίες του ΟΣΕ στο Βόλο.
Η κατάργηση των εν λόγω Τμημάτων διαταράσσει σημαντικά τη λειτουργία του σιδηροδρόμου Μαγνησίας, καθώς η γραμμή του Τμήματος Βόλου είναι επιφορτισμένη με την επισκευή των ζημιών στο δίκτυο Βόλου-Λάρισας, στο δίκτυο Παλαιοφάρσαλο-Καλαμπάκα και στο τρενάκι του Πηλίου.
Το Τμήμα Επιθεώρησης περιλαμβάνει τους κλειδούχους και τους σταθμάρχες του σιδηροδρόμου Μαγνησίας, η καθημερινότητα των οποίων με την κατάργηση του Τμήματος και την ένταξή του στη Λάρισα, θα επιβαρυνθεί δυσανάλογα.
Από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών είχε ξεκινήσει μία σοβαρή προσπάθεια ανάκαμψης του σιδηρόδρομου της Μαγνησίας, επαναχάραξης της γραμμής του με κατάργηση της παράκαμψης του S από την περιοχή της Ν. Ιωνίας και αποτελεσματικής σύνδεσής του με λιμάνι Βόλου και ΒΙΠΕ.
Η επαναφορά του παλαιότερου σχεδιασμού και η κατάργηση των Τμημάτων, απαξιώνει το σιδηρόδρομο της Μαγνησίας και εντείνει τη σιδηροδρομική απομόνωση της περιοχής, εμποδίζοντας ταυτόχρονα την προσπάθεια για τη συνολική αναβάθμιση του σιδηροδρομικού της δικτύου.
Επειδή, από το 2020 υπήρχε η πρόταση της Διοίκησης τους ΟΣΕ για την κατάργηση του Δ Τμήματος στην Υπηρεσία Γραμμής και της Δ Επιθεώρησης του ΟΣΕ Μαγνησίας και τη μετακίνησή τους διοικητικά στη Λάρισα.
Επειδή, στις 30/05/2022, εγκρίθηκε ο νέος εσωτερικός Κανονισμός λειτουργίας του ΟΣΕ (ΦΕΚ 2623, τεύχος Β), σύμφωνα με τον οποίο οι εν λόγω δύο σημαντικές Υπηρεσίες του ΟΣΕ Μαγνησίας, καταργούνται οριστικά.
Επειδή, η κατάργηση των εν λόγω Τμημάτων διαταράσσει σημαντικά τη λειτουργία του σιδηροδρόμου Μαγνησίας.
Επειδή, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε επαναλειτουργήσει τις Υπηρεσίες του ΟΣΕ στο Βόλο.
Επειδή, η απόφαση αυτή εντείνει τη σιδηροδρομική απομόνωση της περιοχής, εμποδίζοντας ταυτόχρονα την προσπάθεια για τη συνολική αναβάθμιση του σιδηροδρομικού της δικτύου.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Ποια είναι η αναγκαιότητα και οι συγκεκριμένες συνθήκες που υπαγορεύουν σήμερα την κατάργηση Τμημάτων ζωτικής σημασίας από το σιδηρόδρομο της Μαγνησίας και τη διοικητική μεταφορά τους στη Λάρισα;
2. Πως συνάδει η κατάργηση σημαντικών Τμημάτων του ΟΣΕ Βόλου, με τη συνολική προσπάθεια αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της Μαγνησίας, κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας;
3. Προτίθεται να παρέμβει, ώστε να ανατραπεί ο υπάρχον σχεδιασμός και να παραμείνουν οι σημαντικές Υπηρεσίες για τη λειτουργία του σιδηρόδρομου στο Βόλο για να μην υποβαθμιστεί το τοπικό δίκτυο διοικητικά και να μην επιβαρυνθούν δυσανάλογα οι εργαζόμενοι;

Ο ερωτών βουλευτής

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ